Re: in-ear odposlechy
a měl si tam nadějný číňany kz zs6 nebo zsr, kteří prý válcují vše?
Nejste přihlášen. Přihlaste se, nebo se zaregistrujte.
Baskytara.com » Efekty, krabičky, kabely, struny, ... » in-ear odposlechy
Stránky Předchozí 1 2 3 4 5 6 7 Další
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
a měl si tam nadějný číňany kz zs6 nebo zsr, kteří prý válcují vše?
a měl si tam nadějný číňany kz zs6 nebo zsr, kteří prý válcují vše?
Prý jsou fakt dobrý, ale nelíbí se mi vzhledově ani ergonomií. Ty Shure jsou daleko nenápadnější.
a měl si tam nadějný číňany kz zs6 nebo zsr, kteří prý válcují vše?
mám KZ sedmičky (už se nedělají, sedmipásmo, podobný KZ6) a za tu cenu jsou naprosto bez konkurence a to říkám s tím, že jsem měl v uších snad všechny top in-eary, včetně Ultimate.
Zvukově jsou poměrně ostrý na vejškách, ale to při hlasitým mixu nevadí, naopak, zůstávají konkrétní. Ergonomie za mně v pohodě, oproti Shure jsem už několikrát ocenil kovový provedení a zpevněný drát.
A za tu cenu by mě nemrzelo, že je třeba ztratím, za cenu jedněch Shure 215 mám i s poštovným troje
Ty KZ6 mají ale hodně tlustý ten trn co se strká do uší ... Mě třeba nesedí tak dobře v jednom uchu jako SHURE 215SE jinak mají ty KZ lepší zvuk...
Osobně, musej to mít všichni. Já to nedokážu popsat slovy, a nebo to nechápu, buď karaoke, nebo rokenrol.
Osobně, musej to mít všichni.
Osobně, ať si ti všichni trhnou třeba hlavou. Než bych je dokopal k tomu aby si to fakt všichni pořídili, tak bych byl hluchej.
Nemusí to mít všichni.... Asi by to bylo lepší nemusely by být odposlechy. Ale i tak je pořád alespoň u nás mnohem větší ticho na pódiu. Nehledě na to že se pořádně slyším.
My už v kapele máme také komplet vyřešené odposlechy a skoro všichni si to moc chválí. Máme svůj mix Behringer X32 ( teď na ně dokonce byla nějaká akce a taková pálka to nebyla). V kapele je nás sedm a každý máme vlastní stereo linku do in-ear.Mono taky fungovalo, ale bylo to jako hrát slepý. Stereo je prostě paráda.Jako preamp mám od Aidama VT bass deluxe a z něj jedu linkou přes povedenou simulaci do linky. Když hraji přes aparát tak VTčko mám ve smyčce Radialu a z něj můžu mít také výstup XLR u kterého mám možnost simulaci vypínat tlačítkem. Takže možností je opravdu hodně na aktuální situaci. Zpět z mixu to mám přivedeno do Behringer Micromon 400, kterej za tu cenu funguje parádně, je malý a má možnost přimíchání basy přímo v něm, což moc nepoužívám, kvůli ovládání hlasitosti přes aplikaci.Jinak měřil jsem jeho spotřebu a výkon při 12 V a 10V ze Starbuck a při 10V je výkon zcela stejný a odběr nepřesáhl 100mA, takže nepotřebuji žádný další adaptér. Aplikaci na jabko používám MyMonitor která je sice placená (50kč) ale rychle uživatelsky ovladatelná( pojmenovaná stopa, hlasitost stopy, balance, a celková hlasitost). K připojení ovšem rozhodně doporučuji 5GHz připojení. Původní router každou chvíli padal a ve městech je hodně zarušené a nespolehlivé. Jinak sluchátek jsem zkoušel taky spousty a ty KZ musím taky pochválit. Za ty peníze nic lepšího nikde neseženete. Mám KZ5 a porovnávali jsme je v kapele s Shure 215 a Senheiser IE60 a zvukově byly KZ nejlepší s nejlepší čistotou a basy. Jde ke KZ dokoupit spoustu nástavců, kabelů, klipsů atd. Jediné co mi na nic vadilo, tak pohodlí a trošku velikost. Krček je poměrně velký, ale je to na zvyku. Ty 215 jsou oproti tomu super pohodlné. Před 2 měsíci měli v akci Westone w30, tak jsem si je pořídil a pokud někdo hledá ultra pohodlná sluchátka, tak tohle i když jsem na ně nebyl zvyklej, tak v uchu není absolutně citit. Zvukově absolutně rovné a je slyšet každý detail a chyba kohokoliv v kapele. Navíc vypadají nenápadně v uchu. Takže s in-eary mám konečně vyřešeno.
Děkuji všem za názory, kterými jsem se nechal inspirovat. Mírně jsme pozměnil plány a včera jsem v Muzikeri objednal následující "začátečnickou sadu":
- Behringer MA 400 MICROMON - 610 Kč
- TC Helicon GUITAR-HEADPHONE-CABLE - 480 Kč
- Shure SE215 Sound Isolating Earphones - 2.790 Kč
- CELKEM: 3.880 Kč = nakonec mnohem levnější řešení než jsem si původně plánoval...
Včera jsem se na základě předchozího příspěvku od @dreamy dotazoval kapelníka na náš digi mix Presonus a prý se dá posílat JEN MONO signál kde si pomocí apky v mobilu můžu upravit hlasitost každého nástroje do mého odposlechu. STEREO není možný, resp. sluchátkový výstup - to co jde ven).
Zatím nemám vyřešený preamp, budu řešit následně. Do té doby pojedu přes apec - Marshall DBS 7400 a nebo Yamaha BBT 500 H.
Děkuji všem za názory, kterými jsem se nechal inspirovat. Mírně jsme pozměnil plány a včera jsem v Muzikeri objednal následující "začátečnickou sadu":
- Behringer MA 400 MICROMON - 610 Kč
- TC Helicon GUITAR-HEADPHONE-CABLE - 480 Kč
- Shure SE215 Sound Isolating Earphones - 2.790 Kč
- CELKEM: 3.880 Kč = nakonec mnohem levnější řešení než jsem si původně plánoval...Včera jsem se na základě předchozího příspěvku od @dreamy dotazoval kapelníka na náš digi mix Presonus a prý se dá posílat JEN MONO signál kde si pomocí apky v mobilu můžu upravit hlasitost každého nástroje do mého odposlechu. STEREO není možný, resp. sluchátkový výstup - to co jde ven).
Zatím nemám vyřešený preamp, budu řešit následně. Do té doby pojedu přes apec - Marshall DBS 7400 a nebo Yamaha BBT 500 H.
Záleží jaký máte mixpult od Presonusu. Např. ten Behringer má 32 vstupů a 16 výstupů. Těch 16 výstupů je tuším se vším všudy (xlr+jack 8+8).Všechny jsou mono. Nás je v kapele 7, takže máme na stereo pro každého obsazeno 14 pozic. V aplikaci toho mixpultu se to naroutuje jakože dva kanály jsou jako stereo ( např. Já mám výstup 7L a 8R)potom stačí jen stereo kabel Jack 6,3stereo do micromonu a do pultu 2xJack 6,3mono a neno XLR dle potřeby).Ale nevím jestli by to u vás šlo, ale věřím že určitě, akorát jste limitováni počtem těch mono výstupů.
Děkuji všem za názory, kterými jsem se
- Behringer MA 400 MICROMON - 610 Kč
- TC Helicon GUITAR-HEADPHONE-CABLE - 480 Kč
- Shure SE215 Sound Isolating Earphones - 2.790 Kč
- CELKEM: 3.880 Kč = nakonec mnohem levnější řešení než jsem si původně plánoval..
Budeš potřebovat útlumový clanek pro připojení basy ze zesilovače nebo preampu do toho má 400 protože se připojujes do mikrofonního vstupu a ne linkového.
Ten kabel je špatnej nic nevydrží. Můj už je kaput
dreamy napsal:
Záleží jaký máte mixpult od Presonusu. Např. ten Behringer má 32 vstupů a 16 výstupů. Těch 16 výstupů je tuším se vším všudy (xlr+jack 8+8).Všechny jsou mono. Nás je v kapele 7, takže máme na stereo pro každého obsazeno 14 pozic. V aplikaci toho mixpultu se to naroutuje jakože dva kanály jsou jako stereo ( např. Já mám výstup 7L a 8R)potom stačí jen stereo kabel Jack 6,3stereo do micromonu a do pultu 2xJack 6,3mono a neno XLR dle potřeby).Ale nevím jestli by to u vás šlo, ale věřím že určitě, akorát jste limitováni počtem těch mono výstupů.
Nevím, prověřím, vyzkouším - díky za tip.
Budeš potřebovat útlumový clanek pro připojení basy ze zesilovače nebo preampu do toho má 400 protože se připojujes do mikrofonního vstupu a ne linkového.Ten kabel je špatnej nic nevydrží. Můj už je kaput
Ne, s basou půjdu do mixu a v mixu si přes mobilní apku nastavím hlasitosti pro celý band - samozřejmě s výraznější basou a toto půjde do MA400. Ten mikrofonní vstup - tam zkusím dát mikrofon pro snímání pódia :-) Uvidíme.
Ten kabel - asi si časem vyrobím svůj, ale s něčím se začít musí... Líbil se mi i FISCHER, ale ta cena je příliš vysoká, i když je ke kabelu "body volume" :-)
Kabel jsem si vyrobil a foto je výše. Cenově to vyšlo na cca 1500Kč a kvalita super
Nechal jsem si udělat sluchátka na míru, hlavní důvod byl, že jsem měl pořád pocit, že normální sluchátka musím mít hodně nahlas a že pořád se tam ty basy tak nějak při zkoušení a hraní na živo ztrácí ...
Jsou od polské firmy Custom Art, je to 3 měničový model, který teď ale končí Ei.3 a bude nahrazený novými modely (tipnu si s dynamickými měniči). Vyšli mě i s poštovným na 305 € tedy na cca 8 000 kč, což je za 3pásmo nádherná cena (levnější než Shure 535)
Nečekal, jsem takový zvukový rozdíl o proti Shure SE215, nebo KZ ZSR, ZS6 nebo Etymotic ER5, který taky mám a do teď jsem je poslouchal. Teď nemyslím rozdíl ve zvuku "v normálních" podmínkách, pro klidný poslech, třeba doma nebo venku v MHD atd... tam ty výše jmenované také hrají velmi hezky a čitelně a naprosto srovnatelně...
Neskutečný rozdíl je ale je v použítí s kapelou ve zkušebně nebo na živém koncertě (obojí už mám za sebou), to je úplně jiná liga.... Protože ty sluchátka na míru izolují vnější zvuk mnohem lépe, že teď opravdu mužu mít v uchu mnohem menší hlasitost.. a přitom stát přímo vedle hlasitýho bubeníka s velkým virblem a těžkými rockovými činely...
Teď už dává smysl mít opět ambientní mikrofon .... protože ta izolace je veliká...
Takže pokud máte někdo stejný pocit jako já, že ty normální sluchátka moc netlumí a ztráci se basy, i když jste vyzkoušeli všelijaký nástavce... tak je cesta si nechat udělat sluchátka na míru... Tím se vyřeší problém s tvarem ucha případně zvukovodu ...
Tenhle model jsem zvoli, protože má zvýrazněný basy, a je vhodny tedy pro nás a bubeníky případně na EDM
Prosím tě, jakým způsobem probéhá a to "dělání na míru"?
To ta zajedeš a oni ti odlují ucho, nebo jim ty pošleš nějaký svůj odlitek?
Prosím tě, jakým způsobem probéhá a to "dělání na míru"?
To ta zajedeš a oni ti odlují ucho, nebo jim ty pošleš nějaký svůj odlitek?
Udělal jsem si u nich na webu objednávku ... Oni poslali instrukce jak dělat odlitek (mít otevřenou pusu a zakousnuty do něčeho - třeba prstu při dělání odlitku).
Pro odlitek jsem zašel k ušnímu doktorovi nebo audiologovi. Cca 400 kč v Praze
Pak jsem fotky poslal, mailem jestli je odlitek v pohodě (jim jde asi o délku kanálu hlavně) ty dutiny na povrchu neřešili ..
Ten jsem pak poslal přes GLS do Varšavy cca 300 kč.
Oni mi napsali, že odlitky jsou ok ať zaplatím celou částku jim na učet, a pak už přišlo že jsou ve výrobě
a za 7 týdnu mi je zpátky přivezlo UPS i s pěknou krabičkou a odlitky.
Tady je ještě link na slevovou akci... (přišel jsem na něj přes FB)
https://thecustomart.com/promotion-clearance/
Ten vás odvede do konfigurátoru... kde si mužete na vymejšlet různé barevné kombinace atd..
Já chtěl schválně čistý, protože jsem chtěl vidět dovnitř ...
Tak jsem si pořídil KZ-ZSR a pujdou rovnou do popelnice, absolutně žádný basy ... ach jo
Mě včera přišli KZ-ZS6 a ty teda basy mají. Dle místních doporučení jdem čekal, že budou dobré, ale i tak příjemně překvapily.
Tak jsem si pořídil KZ-ZSR a pujdou rovnou do popelnice, absolutně žádný basy ... ach jo
Pokud bys je fakt vyhazoval, tak já bych je odkoupil...
Je to tenhle model: link ?
Ono je taky otázka, jaký basy od toho kdo čeká
ještě to zkusím naprat do uší synkovi, třeba už jsem ušní mrzák... ale fakt slabota.
Ono je taky otázka, jaký basy od toho kdo čeká
jakýkoliv
Je to tenhle model: link ?
jo přesně tyhle
Tak pokud by ses jich chtěl přecene jenom zbavit, řekni si nějakou cenu...
Já mám podobný objednaný z Číny, ale to bude trvat měsíc než dorazí. Tak že bych nemusel čekat...
Předpokládám, že nejde o nějaký vadný kus, že ti prostě jenom nevyhovuje jejich zvuk.
bože já jsem idiot vyřešeno, omlouvám se KZ :-) Hraje to výborně ...
Tak se pochlub, kde byl zakopanej pes?
Tak začal jsem tím, že jsem tam dal vetší gumy, ale ten hlavní zádrhel byl v tom... fakt se stydím... že jsem ty sluchátka strkal do ucha vzhuru nohama Na svou obranu mám jen to, že to jsou moje první ergonomický pecky v životě
Pro dobré basy je u in ear sluchátek nejdůležitější usazení v kanále sluchovodu.
Nekde jsem cetl doporuceni, ze tem KZ hodne pomuzou penovy spunty misto tech gumovych. Ze to ten zvuk zvedne jeste o kus vys.
Jinak me celkem prekvapil i clanek od Kakaxy ohledne studiovych AKG, u kterych vymena nausniku celkem znatelne menila zvukovy projev: https://studio.3bees.cz/wiki/pages/e1U9j6J/Tak_trochu_jin_ouka_k_AKG_Kxxx_kX.html
Takze verim, ze u in-ear sluchatek to bude mit vetsi vysledny efekt.
Pro dobré basy je u in ear sluchátek nejdůležitější usazení v kanále sluchovodu.
To asi definuje moje strašné zklamání s tímhle systémem. Jedno hraní jsem dal bez jakékoliv zkušenosti s peckama v uších - s kapelním systémem + sluchátkama Sennheiser. Bylo to peklo. Když jsem je zarazil do ucha, hrály jakž takž, mohla mi ale z toho tlaku (nemyslím hudebního, ale jak jsem je měl silou zaražený) rozskočit hlava. Po chvíli (cca minuta) jsem cítil, jak mi sluchátka pomaličku lezou z uší a pak už jsem neslyšel nic. To hraní bylo děsivý. Na další hraní jsem si půjčil od bývalého kolegy nějaký model od KZ (on byl s nima velmi spokojen). Výsledek byl skoro stejný. I přes jejich mnohem větší anatomičnost se všechno z minula opakovalo. Pro sichr jsem si vzal svoje sluchátka na ven - Sennheiser PX100, v pauze provedl výměnu a byla to paráda. Akci jsem dohrál v naprostý pohodě. Ještě mi bubeník půjčil svoje odlitky (z USA), a byla to stejná bída jako ty před tím. Takže zbývající kšefty odehraju s PX 100 a celej inýr mi může políbit šos. Nebo mi poraďte, jak to do těch uší rvete? Koneckonců, když jsem si ty všechny in-ear sluchátka připojil v rámci testu k telefonu a pustil muziku, tak to byl zvuk jak z popelnice. Výšky bez basů. Co je špatně?
Ja treba se spuntama obecne problem nemam, do usi je dam lehce a pekne mi sedi, ale treba manzelka to ma podobne jako ty, snad vsechny spunty co kdy zkusila ji nesli poradne zasunout a vypadavali ji.
Napada me, ze by ti mohli pomoct na miru provedeny spunty. Sigi o tom psal tady https://baskytara.com/post412170.html#p412170
bez basů. Co je špatně?
Fakt jsem byl zpruzenej a chvíli mi trvalo, než jsem na to přišel. Navíc jak jsem je měl vzhůru nohama, tak ta tyčka byla v uchu nakřivo a netěsnila. Asi je to opravdu o anatomii ucha.
Mimochodem - jeden z nejlepších Beatles cover bandů - Black Bird Band - hrajou na drzouna s obyčejnejma Koss Porta Pro na uších.
Mimochodem - jeden z nejlepších Beatles cover bandů - Black Bird Band - hrajou na drzouna s obyčejnejma Koss Porta Pro na uších.
No a proč ne?
Asi je to opravdu o anatomii ucha
Asi jo. Jak jsme se tak navzájem prohlíželi, tak já jsem asi trochu ušní atyp Budu hrát s normálníma sluchátkama a nebudu se tím už zabývat.
by ti mohli pomoct na miru provedeny spunty
To asi ano, ale hraju v týhle partě jen pár záskoků, tak se mi to nevyplatí.
Nebo mi poraďte, jak to do těch uší rvete?
Je to o nástavcích. Většina výrobců dává ke špuntům 2 nebo i 3 velikosti. Shure třeba dává 3 velikosti a to krát 2, protože je tam sada silikonových (3 velikosti) a sada pěnových (opět 3 velikosti). Musíš si vybrat, co Ti bude sedět. Já třeba mám zúžený zvukovody, takže třeba i protihlukový špunty používám dětský, protože standardní velikost mě tlačí.
Mimochodem - jeden z nejlepších Beatles cover bandů - Black Bird Band - hrajou na drzouna s obyčejnejma Koss Porta Pro na uších.
A co třeba Paul Gilbert z Mr. Big, ten hraje s traktorovejma
radoozz napsal:Nebo mi poraďte, jak to do těch uší rvete?
Je to o nástavcích. Většina výrobců dává ke špuntům 2 nebo i 3 velikosti. Shure třeba dává 3 velikosti a to krát 2, protože je tam sada silikonových (3 velikosti) a sada pěnových (opět 3 velikosti). MUsíš si vybrat, co Ti bude sedět. Já třeba mám zůžený zvukovody, takže třeba i protihlukový špunty používám dětský, protože standardní velikost mě tlačí.
Pokud bude mít zůžený a navíc ještě výrazněji zahnutý zvukovody (jako třeba já) tak mu nepomůžou ani nejtenčí krčky u Shure a nejmenší nástavce ... Je to individualní. Někdo má kliku a sedí mu ty KZ, pak má vyhrano a za pár kaček si pořídí slušné sluchátka. Někomu sednou ty SHURE který mají uzký krček... a někomu nepomůže ani to.
Ke KZ /ES3/ jsem si objednal penovy nastavce a ani nejmensi velikost mi nesedi a ikdyz je teda nejak nacpu do ucha,vubec mi to netesni a nehraje.vratil jsem se k puvodnim silikonum stredni velikosti a je to cajk.btw.pri tech penovkach jsem zjistil,mam kazdy ucho jinak velkou diru
@Atvecko : ja si pri prvnim vybaleni vubec nebyl jistej jak s tim do ucha-musel jsem podivat na fotky a YT recenze
Jsou od polské firmy Custom Art, je to 3 měničový model, který teď ale končí Ei.3 a bude nahrazený novými modely (tipnu si s dynamickými měniči). Vyšli mě i s poštovným na 305 € tedy na cca 8 000 kč, což je za 3pásmo nádherná cena (levnější než Shure 535)
Taky jsem o tom uvažoval, ale tak to museli nějak rychle podražit, tady vidím, že už jen 2pásmové začínají na 475 EUR :-(
https://thecustomart.com/compare/
A nějak se mi nedaří najít nic cenově srovnatelné s tvarem dle odlitků na míru v Čechách, ceny začínáají na 18 tis. pro dvoupásmo nebo pro jistotu nejsou uvedeny vůbec:
https://iammusic.cz/produkty/produkty
http://www.promusic.cz/ultimate-ears/ultimate-ears-ue-11-pro-528
https://www.musicdata.cz/produkty/ultimate-ears/
Přitom by mi stačilo, aby vnitřní hardware byl na úrovni třeba stávajících Shure 215, ale mělo koncovku na míru... to přeci nemůže stát pětinásobek? Nebo jo?
Koukám, že ten muj model byl zrušený, nicméně já jsem rád, že ho mám. Asi to nebylo nic pro hifisty... Nicméně pro nás basáky, je super ....
v Čechách jsou ty ceny uplně mimo ... tady o tom nemá smysl ani uvažovat. Dokonce i kytarycz dělali zprostředkovatele a chtěli za to hrozný nesmysl....
Já jsem i uvažoval o výrobě, na youtube jsem viděl několik videí jak to lidi vyrabí samy. Dokonce jsem dohledal i jaké měniče jsou v Shure 425, a ty se dají koupit buď s číny, nebo i na farnell.cz ... ale pořád jsem se dostaval asi na částku kolem 5 tisíc, tak jsem se rozhodl, že si připlatím a raději si to objednám od bude to bez práce od lidí, který s tím mají víc zkušeností....
rozhodně nelituji ... u mě nebyla ani jiná možnost kvůli anatomii ucha..
Podle mě by vnitřek SHURE 215 bohatě stačil, ty hrajou také pěkně ... pokud by navíc výborně seděli v uších.... zvažoval jsem že bych je vybrakoval a sluchátko si vytiskl na 3D tiskárně.. máme dokonce i 3D scanner ale jeho kvalita není dobrá na snímaní odlitku ...
jasně, cenu 5 nebo 8 tisíc za sluchátka na úrovni Shure 215 s anatomickou koncovkou na míru bych bral, ale u těch Poláků to začíná na 12 tis. za 2pásmo...
Ony ty Shure jsou malá sluchátka a vcelku pohodlná, ale občas někomu nesedí a jaou i na něj velká. Potom bych doporučil Westone. Ty jsou mnohem pohodlnější a dělají řadu 10,20,30 ( 2, 3 měničová na úrovní Shure 215, 425,525). Mají u nich i hodně dobré nástavce, které jsou pohodlnější. Ono taky je důležité jaké mají sluchátka krčky. Zrovna KZ jsou hoodně tlusté. Ještě pokud by někdo měl problémy s nástavci tak můžu doporučit Spinfit. Poddjí se a mají “ohebný” krček.
Nevím jestli to tady proběhlo, ale ke sluchátkům KZ lze dokoupit "bluetooth kabel"
Mě přišel před týdnem a je to fajn. Můžu si KZ vzít na běhání a spojit je s telefonem. Kabel má i mikrofon.
Škoda, že bluetooth technologii nelze použít pro živé hraní, takovéhle řešení by se mi líbilo.
Mimochodem podobnou konstrukce těď dělá i KOSS u svých Porta Pro: LINK
Vsak kdyz misto normalniho kabelu pichnes do vystupu sluchatkovyho zesiku BT transmitter /napajenej powerbankou nebo nabijeckou/tak muzes i BT sluchatka pouzit,ne?K TV jsem v Cine poridil za par babek transmitter pro pripojeni 2 BT sluchatka.Vzhledem k obvykle velikosti podii na kterych se pohybujem,dosah 10m by mel stacit...ale vyzkouseny to nemam
Btw:kterej jsi bral?ten jedno nebo dvou burtikovej ?mam oba /jednoburtik dokonce i jednu zabalenou funglovku navic/.2burtik jsem bral kvuli symetrii za hlavou,ale zas je kabel docela neskladnej a delsi.
Já mám za to, že latenci u BT je příliš vysoká, než aby se s tím dalo hrát. Nezkoušel jsem, ale pár lidí mě od toho zrazovalo.
Jakej transmitter jsi pořídil? Že bych to zkusil.
Nebo to zkus ty, ať to zbytečně neobjednávám,
Jinak kabel jsem koupil jednobuřtíkovej.
Já mám za to, že latenci u BT je příliš vysoká, než aby se s tím dalo hrát.
Klidně 250 ms. Nejlepší technologie to umí pod 40 ms, ale i to je moc. Dokonce i 10 ms je dle mých zkušeností moc, nedá se s tím hrát, nebo velice špatně.
https://www.vzdy.cz/extra/magazin/audio-video/o-com-sa-mlci-pri-bluetooth
zhruba 10ms trvá jeden kmit basový struny a je to tak na hraně nepříjemnýho pocitu. 40ms už je hodně, s tím už se nedá . Ostatně kdo má doma kvalitnější zvukovku, může si to vyzkoušet.
zhruba 10ms trvá jeden kmit basový struny
a je to tak na hraně nepříjemnýho pocitu
Hlavně při slapu.
Aha...dobry vedet.https://www.tsbohemia.cz/thomson-whp3001_d264590.html?utm_source=google&utm_medium=srovnavac&gclid=EAIaIQobChMIw9WgrfH53wIVmMmyCh2qRwA7EAQYAiABEgKw9_D_BwE
a tohle by fungovalo?!?
Radiový sluchátka jsou cajk, používal jsem elektroniku z jedněch na inear odposlech, než jsem to nahradil drátem a nebylo to úplně špatný.
Ještě teda k tý latenci, aby se to uvedlo na pravou míru - 10ms je latence stejná, jako když stojíte 3m od reproduktoru.
Aha...dobry vedet.https://www.tsbohemia.cz/thomson-whp3001_d264590.html?utm_source=google&utm_medium=srovnavac&gclid=EAIaIQobChMIw9WgrfH53wIVmMmyCh2qRwA7EAQYAiABEgKw9_D_BwE
a tohle by fungovalo?!?
Ano fungovat to bude ale má to špatný parametry co se týká kvality. Odstup kanalu od sebe. Odstup signál šum. Zkreslení. Na basu nedoporučuji dole to bude slyšet nejvíc.
Podělím se o zkušenost, jak ojebat in-ear. Už 2x jsem využil nechat si poslat zpět od zvukaře to co jde do PA. Ve sluchátkovém zesilovači k tomu každému zvlášť přimíchám jeho nápovědu z podkladu.
Používám https://www.music-city.cz/art-headamp6-pro-701.html
V krabici je 6 zesilovačů a vstup/výstup audio signálu, který se přimíchá do všech 6 zesíků.
Pravda není to ideální. Nemůžu nastavit na pódiovém mixu každému co potřebuje. Ale mix nepotřebuju a použít se to dá.
Několik týdnů už mám Anleon S2.... Co se týká kvality zvuku, tak vysílač přidává šum...
Doporučuji nejdřív poslechnout ukázky výše, ať víte, o čem mluvím. Nejlépe na kvalitní sluchátka a na dost vysokou hlasitost. Např. s mými ne úplně špatnými uzavřenými sluchátky Audio-Technica ATH-M20x to není tak výrazné, ale se špunty Shure SE215 je to totální katastrofa.
Pořídil jsem si bezdrátový in-ear ANT MiM 30
Dělalo mi to to samé, co můžete slyšet v druhé ukázce výše. S každým zahraným tónem byl slyšet na pozadí dost výrazný šum až chrčení. Zkusil jsem to použít jak s mým odposlechovým systémem POSSE (recenze), tak i bez něj, abych vyloučil jeho vliv. Výsledek stejný. Navíc když jsem zapojil sluchátka do vysílače, který rovněž sluchátkovým výstupem disponuje, tak byl zvuk v pořádku. Ale bezdrátovým přenosem do přijímače/bodypacku se děje tohle. Myslel jsem si, že jsem dostal vadný kus, tedy jsem ho okamžitě vrátil zpět do obchodu (kupoval jsem u Thomanna).
Ovšem tu samou vysílačku má Pepaol, poprosil jsem ho, aby ji vzal na basový sraz do Blanska. Nechtěl jsem zase naslepo objednávat nový kus před vyzkoušením a doufat, že ten první byl opravdu vadný. Dobře jsem udělal. Pepaolův kus se choval naprosto stejně. Sigi byl na srazu také, a říkal, že zkoušel i další levné bezdráty, jako LD a další, a dělaly to všechny.
A teď můj dotaz. Vím, že se dělají dva typy bezdrátu. Oba typy běží na UHF rádiových frekvencích, tedy 470 až 865 MHz, ale ty zpravidla levnější používají analogovou frekvenční modulaci, tedy jako FM rádio, jen ty dražší používají digitální kódování, tedy přenášejí jedničky a nuly. Ty analogové stojí cca tři až patnáct tisíc, ty digitální od osmnácti výše. U těch analogových je navíc použit kompander, tedy ve vysílači kompresor, který zvuk ztlačí a v příjimači expander, který zvuk zesílí na původní úroveň, čímž vedlejším efektem je částečná ztráta dynamiky, ale s tím bych dokázal žít. S čím žít nedokážu je zmíněný šum. Je to způsobeno tím kompaderem? Chová se tak každý analogový bezdrát? Nezbývá mi nic jiného než si koupit digitál za dvacku? Díky za odpovědi, jestli je máte.
P.S.: je fakt, že když se přenáší celá písnička (a asi i kapela), není šum patrný, což jsem si jednak ověřil i s Pepaolovým ANT MiM 30, a jinak viz další ukázky z původního Sigiho příspěvku.
Nezbývá mi nic jiného než si koupit digitál za dvacku? Díky za odpovědi, jestli je máte.
Ještě tu je jedna cesta, výrazně levnější ... Naučit hrát kapelu hrát potichu ... Bubeník bude trénovat dynamiku při nízkých hlasitostech... a kytarista bude hrát na slabší lampu případně přes výkonnovou brzdu a ještě si pořídí stojan na kombo a namíří si ho na svoje uši, aby nehrál do nohou.
Případně se vykašlat na bezdrát a celé řešení si udělat přes Helix a pak zase multicore kabel k base ...
https://www.youtube.com/watch?v=XIWlCNhA96E
řešení si udělat přes Helix a pak zase multicore kabel k base
To mám už teď lépe s POSSE, páč je to bez multi kabelu, mám jen jeden "obyčejný" kabel, ale chtěl bych to úplně bez kabelů, no.
Za šum v přenosu bude mít nejspíš prsty komprese ve vysílačce. Pokud hraje celá kapela v daném dynamickém rozpětí, kompresor asi nezasahuje a šum se nevyskytuje. Po zakoupení https://www.muziker.cz/ant-mim-30 jsem bezdrát testoval na písničky puštěné z mobilu. Bez šumu. Pak jsem vysílačku zapojil do cesty za sluchátkový zesilovač https://www.music-city.cz/art-headamp6-pro-701.html Odehrál s kapelou jeden koncert (pak se kapela rozpadla :-( a nemám možnost dalšího testu), kde se používá klávesový podklad. Do toho podkladu hraje zbytek kapely. Žádný šum se nevyskytoval.
Z principu bezdrátového přenosu se musí chovat všechny FM vysílačky podobně.
Pro hifisty nezbyde než digitál. Možná bych odzkoušel bezdrát pro nástroje. Jsou levný. I když to není předem určeno pro in-ear (není zde volba kanálů).
Mám obavy potkat se na pódiu s kolegou kytaristou co má https://www.thomann.de/cz/xvive_wireless_system_u2_carbon.htm
a já Line 6 G30. Musím předem odzkoušet na zkušebně :-)
no - na vybíhání do lidí už to nevidím, takže si bohatě vystačím se šestimetrovým kabelem a klonem Posse :-)
Možná bych odzkoušel bezdrát pro nástroje.
To už mě taky napadlo, koupit digitální vysílačku pro kytaru na 2,4 GHz, např. tohle: https://kytary.cz/boss-wl-20l/HN200564/ a vysílač, tedy to, co se strká do kytary, prdnout do POSSE a přijímač vrazit do bateriového klipového sluchátkového zesilovače a že to prostě musí fungovat. Moc ne. Zkoušel jsem to s Line 6 Relay G30 a tímhle relativně drahým sluchátkovým zesilovačem našeho zpěváka: https://kytary.cz/ld-systems-hpa-1/HN183133/ ale i s vytočenou hlasitostí naplno byl zvuk dost slabý a kupodivu zašumněný, ale to přičítám tomu velkému zesílení. Jestli by třeba tenhle byl lepší, https://www.thomann.de/cz/behringer_powerplay_p2.htm nedokážu říct. Oproti tomu LD má vstup i na jack, ne jen na XLR, jestli tam nemůže hrát roli nějaká vstupní impedance...
Pánové, jak to tak čtu, tak příčina i řešení jsou jednoduché: Cokoli levného je levné pro to, že se to vyrábí z levných, tudíž ne tak kvalitních komponentů. Problém se šumem nebo obecně s kvalitou signálu je bez výjimky skoro u všech levných bezdrátů, do jisté míry a pro někoho je méně kvalitní signál akceptovatelný, pro někoho a od určité fáze už ne. A to je celé. Prostě na in-earu (protože to máme vražený v hlavě) se nejvíc projeví rozdíl mezi kvalitním a nekvalitním produktem.
Nejste první, kdo s tím laboruje, někomu stačí LD System za pět tisíc s dobrýma sluchátkama, další zkouší tak dlouho (a vyhazuje peníze) až koupí kvalitní systém a má pokoj.
Za sebe s čistým svědomím můžu říct, že jakýkoli bezdrátový ie-earový systém pod pět táců jsou úplně vyhozené peníze, nekvalitní a v některých případech i zdraví škodlivý sračky.
Cesty k dobrýmu poslechu jsou v podstatě jenom dvě, jedna se jmenuje Sennheiser, ta druhá Shure. A pokud se chce někdo praštit přes kapsu pořádně, pak AKG
Výhody a tím pádem i odůvodněná vyšší cena jsou jasné na první poslech: nebolí z toho uši, je to plně ovladatelné a v případě více systémů v kapele kompatibilní.
Vím, že vyšší cenovka na začátek je pro někoho prostě vyšší cenovka, ale uši máme jenom jedny a upřímně, muzikanti často vyzahujou prachy za zbytečnosti (padesátá třetí krabička, nejlepší kabel na světě), stačí si spočíst, kolik se IEM rovná vypitých piv nebo odehraných kšeftů. Je to sice vyšší, ale zatraceně dobrá investice.
Pánové, jak to tak čtu, tak příčina i řešení jsou jednoduché: Cokoli levného je levné pro to, že se to vyrábí z levných, tudíž ne tak kvalitních komponentů. Problém se šumem nebo obecně s kvalitou signálu je bez výjimky skoro u všech levných bezdrátů, do jisté míry a pro někoho je méně kvalitní signál akceptovatelný, pro někoho a od určité fáze už ne. A to je celé. Prostě na in-earu (protože to máme vražený v hlavě) se nejvíc projeví rozdíl mezi kvalitním a nekvalitním produktem.
Nejste první, kdo s tím laboruje, někomu stačí LD System za pět tisíc s dobrýma sluchátkama, další zkouší tak dlouho (a vyhazuje peníze) až koupí kvalitní systém a má pokoj.
Za sebe s čistým svědomím můžu říct, že jakýkoli bezdrátový ie-earový systém pod pět táců jsou úplně vyhozené peníze, nekvalitní a v některých případech i zdraví škodlivý sračky.Cesty k dobrýmu poslechu jsou v podstatě jenom dvě, jedna se jmenuje Sennheiser, ta druhá Shure. A pokud se chce někdo praštit přes kapsu pořádně, pak AKG
Výhody a tím pádem i odůvodněná vyšší cena jsou jasné na první poslech: nebolí z toho uši, je to plně ovladatelné a v případě více systémů v kapele kompatibilní.
Vím, že vyšší cenovka na začátek je pro někoho prostě vyšší cenovka, ale uši máme jenom jedny a upřímně, muzikanti často vyzahujou prachy za zbytečnosti (padesátá třetí krabička, nejlepší kabel na světě), stačí si spočíst, kolik se IEM rovná vypitých piv nebo odehraných kšeftů. Je to sice vyšší, ale zatraceně dobrá investice.
Došel jsem ke stejnému závěru. Levný a hlavně dobrý bezdrát zatím ještě čiňani neumí ....
Kdo chce přijatelnou kvalitu, tak se musí připravit na min 20 tisíc kč. Dobré je ještě i u nás prodávané Mi-Pro 909 (ten je taky digitální, má aplikaci pro správu více kusů) a nebo levnějí Mi-Pro 808, ten je na urovni předchozí generace analogového Sennheiseru G3 co se týče kvality (nemá tolik možností správy přes počítač).
Cesty k dobrýmu poslechu jsou v podstatě jenom dvě, jedna se jmenuje Sennheiser, ta druhá Shure.
Sure. Shure. Dík.
Na Mipro jsem zapomněl, ale určitě stojí za úvahu taky.
el BassTardo napsal:Pánové, jak to tak čtu, tak příčina i řešení jsou jednoduché: Cokoli levného je levné pro to, že se to vyrábí z levných, tudíž ne tak kvalitních komponentů. Problém se šumem nebo obecně s kvalitou signálu je bez výjimky skoro u všech levných bezdrátů, do jisté míry a pro někoho je méně kvalitní signál akceptovatelný, pro někoho a od určité fáze už ne. A to je celé. Prostě na in-earu (protože to máme vražený v hlavě) se nejvíc projeví rozdíl mezi kvalitním a nekvalitním produktem.
Nejste první, kdo s tím laboruje, někomu stačí LD System za pět tisíc s dobrýma sluchátkama, další zkouší tak dlouho (a vyhazuje peníze) až koupí kvalitní systém a má pokoj.
Za sebe s čistým svědomím můžu říct, že jakýkoli bezdrátový ie-earový systém pod pět táců jsou úplně vyhozené peníze, nekvalitní a v některých případech i zdraví škodlivý sračky.Cesty k dobrýmu poslechu jsou v podstatě jenom dvě, jedna se jmenuje Sennheiser, ta druhá Shure. A pokud se chce někdo praštit přes kapsu pořádně, pak AKG
Výhody a tím pádem i odůvodněná vyšší cena jsou jasné na první poslech: nebolí z toho uši, je to plně ovladatelné a v případě více systémů v kapele kompatibilní.
Vím, že vyšší cenovka na začátek je pro někoho prostě vyšší cenovka, ale uši máme jenom jedny a upřímně, muzikanti často vyzahujou prachy za zbytečnosti (padesátá třetí krabička, nejlepší kabel na světě), stačí si spočíst, kolik se IEM rovná vypitých piv nebo odehraných kšeftů. Je to sice vyšší, ale zatraceně dobrá investice.Došel jsem ke stejnému závěru. Levný a hlavně dobrý bezdrát zatím ještě čiňani neumí ....
Kdo chce přijatelnou kvalitu, tak se musí připravit na min 20 tisíc kč. Dobré je ještě i u nás prodávané Mi-Pro 909 (ten je taky digitální, má aplikaci pro správu více kusů) a nebo levnějí Mi-Pro 808, ten je na urovni předchozí generace analogového Sennheiseru G3 co se týče kvality (nemá tolik možností správy přes počítač).
Díky za zasvěcené názory vybral jsem Shure PSM 300K3E. Je to ready?
https://www.thomann.de/cz/shure_psm_300_k3e.htm?fbclid=IwAR2RDOc8cncUODc8eTen4jm4zRpvvVQbbBE8T-HnnbZheyW2DtUXCzsBRjM
Je to ready?
Určitě. Ale kdybyste hráli v okolních zemích, tak bude asi lepší frekvence T11: https://www.thomann.de/cz/shure_psm_300_t11.htm
Já bych ještě nejradši tu verzi Premium s lepším přijímačem: https://www.thomann.de/cz/shure_psm_300_premium_t11.htm
DIGITAL CHOCOLATE napsal:Je to ready?
Určitě. Ale kdybyste hráli v okolních zemích, tak bude asi lepší frekvence T11: https://www.thomann.de/cz/shure_psm_300_t11.htm
Já bych ještě nejradši tu verzi Premium s lepším přijímačem: https://www.thomann.de/cz/shure_psm_300_premium_t11.htm
Tak to Premium už není o tolik dražší... Nějaký zahraniční koncerty se rýsujií, tak dám na Tvoje doporučení. Já se v tom nějak ztrácím :-)
Dole u vysílačky na Thomannovi je vždycky roletka s výběrem frekvencí a mapka zemí.
Mate niekto skusenost s tymto Sennheiser ew IEM G4 E-Band?
Pripadne aky na to mate nazor?
Mate niekto skusenost s tymto Sennheiser ew IEM G4 E-Band?
Pripadne aky na to mate nazor?
V poslední době jsem o vysílačkách hodně načetl, a co jsem pochopil, tak G4 je skoro až legenda.
Mate niekto skusenost s tymto Sennheiser ew IEM G4 E-Band?
Se systémem Senheiser jsem odehrál letos x plesů, ten přijímač je totožný s tím, co jsem používal, zbytek byl v racku, takže nevím jestli je to tohleto. A byl jsem s ním velmi spokojen. Nastavil jsem si mono poslech, do jednoho kanálu mi šel mix kapely, tak jak jsem ho po zvukařovi chtěl, do druhýho šla jen basa a balancem jsem si vybalancoval poměr. Výsledek byl fakt fajnovej. Jiná kapitola byla sluchátka, ale to už jsme tu probírali. Nakonec jsem to odehrál přes PX-100 od Sennheiseru nebo na Koss porta pro.
Dole u vysílačky na Thomannovi je vždycky roletka s výběrem frekvencí a mapka zemí.
Dík, tohle jsem vůbec nezaznamenal. Pak už je to jasný i mě... :-)))
Jinak české povolené frekvence zde (doporučuju otevřít kolečkem do nového panelu):
Sennheiser ew IEM G4 E-Band
Shure PSM 300K3E
Oboje naprosto v pohodě, profesionální řešení, schvaluju bez debaty.
Tady už jde jenom o to, kolik přesně do toho chcete dát a který ten systém je vám sympatičtější.
tak G4 je skoro až legenda.
tak to za ten rok, co je na trhu, se jí docela povedlo
Samozřejmě chvála je oprávněná, oproti G3 je to vylepšení po všech stránkách, ale odmyslel bych ty marketingový vaty a ne úplně fundovaný komentáře na ruzných "zvukařských" webech, je to celkem logický vývoj, ale zase takový průlom, že by díky G4 šla konkurence srát, to fakt není
dakujem za nazory!!
Taky díky za odborný pohled. Není nic horšího, než si koupit polovičatou věc, která nefunguje podle představ. Ona ta cena nebude jenom o značce, v tomhle případě.
Líbí se mi, že to je Personal Monitor System, ale zkratku PMS tam radši nedali
Tak mám za sebou srovnání třech in ear monitoring systémů.
LD systems MEI 1000, T-bone a Shure PSM.
Jen se potvrdily informace, které zde zazněly od zkušenějších kolegů /El Basstardo, Sigi a spol. /. Levný in eary jsou fakt pro zlost a kvalita přenosu u Shure je úplně někde jinde.
Poprosím o konzultaci.
Po nerovném souboji s naším nahluchlým zpěvákem a kytaristou v jedné osobě jsem se rozhodl, že zkusím na podiu taky sluchátka (krom basy tak nějak i "zpívám" a přes něj prostě nemám šanci se slyšet).
To z čeho mám strach, že při rychlé přestavbě mi zvukař nebude umět nakroutit do uší to co chci, resp. mi to v uších během koncertu změní. Takže uvažuji takto.
Chtěl bych mít kontrolu nad tím co slyším. Začal bych levným LD MEI a sluchátky KZ a k tomu jsem si vyhlídnul ART myMonitorII: https://www.muziker.cz/art-mymonitorii
1/ Do něj si pustím basu (buď druhým kanálem z procesoru nebo podružným výstupem LINE z komba - mám jich tam víc. Do mixu půjde basa z DI-OUT).
2/ Svůj mikrofon pošlu jako THRU do mixu skrz tuto krabičku.
3/ Do Monitor kanálu si nechám pustit celkový mix od zvukaře, tj. včetně bicích. To celé pošlu do vysílačky. Na krabičce mohu řídit poměr těchti tří kanálů.
Připadá vám to jako kravina nebo to dává smysl?
Levný MEI fakt nedoporučuju. Šumí to. Viz výše, bude Tě to srát. Jinak ten ART vypadá v pohodě. Trochu mi to připomíná funkcemi POSSE: https://baskytara.com/topic16625
Smysl to dává. Používám to stejně s ART sluchátkovým zesilovačem.
já používám tohle
https://www.thomann.de/cz/behringer_ma_400.htm
Kdybych dneska stavěl inEar systém pro kapelu, tak bych použil zvukovku/mixer od MOTU a k tomu přes optický Adat připojený mikrofonní / předzesilovače
https://www.thomann.de/cz/motu_ultralite_avb.htm
https://www.thomann.de/cz/behringer_ada … arch_prv_1
a pak ještě malej Wifi router od TP link
https://www.alza.cz/tp-link-tl-wr902ac-d5098491.htm
Ten ultragain je super vymyšlený ... protože na zadní straně jsou výstupy, takže se tam přes adat kabel přivedou čistý náběry z MOTU (to by se nastavilo v routovací matici)
a máte mikrofonní spliter pro zvukaře na FOH.
takže na 2U - pokud přidáte bezdratový inEar máte 2 x bezdratový Mono mix a 1x stere mix ve sluchátkovém výstupu přes kabel třeba pro bubeníka.
a k tomu 10x mikrofon + 8x line in, a 10x line out pro inEary :-) tedy 5x stereo pro wireless inEar a 1x stereo na sluchátkovým zesilovači pro bubeníka, klávesáka přes kabel.
Celé to bude velmi lehké, malé a skladne a hlavně minimum kabelů. Zvlastní zkušenosti můžu říct, že je opruz se s tím tahat, když to važí 20 a více kilo a je to plný propojovacích kabelů, ty také něco váží.
Samozřejmě si každý muže ovladát vlastní mix přes mobil, tablet a mají to hezký udělaný.
já používám tohle
Jenže tam dáš jen mikrofon a mix, ne zvlášť mikrofon, basu a mix.
já používám tohle
Tohohle Behringera mám teď půjčeného, ve zkušebně to testuju - mám to přivázaný na stojanu s mikrofonem.
Ale jednak mě omezuje počet vstupů a hlavně člověk je přivázaný sluchátkovým kabelem na jedno místo.
Smysl to dává. Používám to stejně s ART sluchátkovým zesilovačem.
A prosím tě, to máš přesně ten model ART MyMONITORII, nebo máš něco jiného?
A jak to máš zapojené?
hlavně člověk je přivázaný sluchátkovým kabelem na jedno místo.
Ani ne, protože si to do sluchátka posílám (stejne jako posse) po nástrojovým kabelu. Používám to čistě jako odposlech na zpěv (můj - abych se slyšel jak chci já a ne jak chce nekdo jinej) a jen jedním sluchátkem. Ale jinak není problém necht si namíchat do linky i zbytek, je to jako s čímkoliv, podiovej mix pro inear odposlechy to samozřejmě nenahradí....
Ještě dotaz k tomu ART MyMonitor. Vzhledem tomu, že tahle krabička má vlastně jenom sluchátkový výstup, zajímá mě, jestli je tento výstup vhodný ke krmení in-earu.
Nebo to nemusím řešit?
Ještě dotaz k tomu ART MyMonitor. Vzhledem tomu, že tahle krabička má vlastně jenom sluchátkový výstup, zajímá mě, jestli je tento výstup vhodný ke krmení in-earu.
Nebo to nemusím řešit?
Mělo by to stačit. Podobně jsem použil sluchátkový výstup z POSSE pro in-ear bezdrát a stačilo to s přehledem.
Kdybych dneska stavěl inEar systém pro kapelu, tak bych použil zvukovku/mixer od MOTU a k tomu přes optický Adat připojený mikrofonní / předzesilovače
https://www.thomann.de/cz/motu_ultralite_avb.htm
https://www.thomann.de/cz/behringer_ada … arch_prv_1
a pak ještě malej Wifi router od TP link
https://www.alza.cz/tp-link-tl-wr902ac-d5098491.htm
Ten ultragain je super vymyšlený ... protože na zadní straně jsou výstupy, takže se tam přes adat kabel přivedou čistý náběry z MOTU (to by se nastavilo v routovací matici)
a máte mikrofonní spliter pro zvukaře na FOH.takže na 2U - pokud přidáte bezdratový inEar máte 2 x bezdratový Mono mix a 1x stere mix ve sluchátkovém výstupu přes kabel třeba pro bubeníka.
a k tomu 10x mikrofon + 8x line in, a 10x line out pro inEary :-) tedy 5x stereo pro wireless inEar a 1x stereo na sluchátkovým zesilovači pro bubeníka, klávesáka přes kabel.
Celé to bude velmi lehké, malé a skladne a hlavně minimum kabelů. Zvlastní zkušenosti můžu říct, že je opruz se s tím tahat, když to važí 20 a více kilo a je to plný propojovacích kabelů, ty také něco váží.
Samozřejmě si každý muže ovladát vlastní mix přes mobil, tablet a mají to hezký udělaný.
Přesně tohle jsme teď nakoupili v kapele a máme za sebou víkendovou premiéru, včetně nahrávání celého koncertu v 96kilech.
Funguje to přes počáteční komplikace skvěle. jako největší slabinou se právě ukázaly levné in eary kolegů.
jako největší slabinou se právě ukázaly levné in eary kolegů
Do Monitor kanálu si nechám pustit celkový mix od zvukaře, tj. včetně bicích.
Počkej, co si tam necháš pustit? Celý mix kapely, který posílá zvukař do PA? Na dobrých digitálech se to dá udělat, ale na levných plečkách je routování do další cesty oser a na analogu to uděláš leda přes matrix, pokud ho pult má a matrix by navíc musel jít po páráku k tobě na podium. Navíc to předpokládá, že zvukař má v mixu všechno víceméně v použitených poměrech, jsou situace, kde jdou do mixu leda linky a vokály. Mě tenhle záměr přijde dost nanic, normální zvukař ti pošle volný aux, kde jakž takž smíchá poměry toho, co mu jde, což zabere zhruba stejně času, jako kdybu ti zvučil přímo podle toho, co do in-earu chceš poslat, mě to přijde fakt jako zbytečná práce
resp. mi to v uších během koncertu změní.
Proboha, proč by ti měl během koncertu něco měnit?
Neříkám, že naříkání na schopnosti zvukařů nejsou někdy oprávněné, ale přistupovat k tomu, že z principu to bude vždycky blbě, proto si vymyslím nějakej udělátor, který mi to vyřeší, to prostě podle mně není cesta.
Při vší úctě kvalita zvukaře je často úměrná kvalitě akce, pokud máš často problém se zvukem, řešil bych jestli to není i tím, kde hraješ
Ale zpátky k tématu: to co navrhuješ a já docela chápu jak to chceš, je jenom další polovičaté řešení, něco si udělat sám a něco nechat na zvukaři znamená to, že oba to děláte tak nějak na půl a ani jeden z vás nedokáže ovlivnit to, co dělá ten druhý a znova budeš řešit osery s něčím jiným. Nejsi první kdo takhle uvažuje, ale věř mi, že řešení, která jsou opravdu řešeními, ne jenom oddálením problémů s poslechem jsou v podstatě jenom tři:
1) Kupte si mix, zvučte si všechno sami a místnímu zvukaři posílejte jenom L+R.
2) Pořiďte si kompletní rozbočení všech vstupů a in-eary si zvučte sami.
3) Jezděte s vlastním zvukařem.
Tyhle tři možnosti jsou jediné, které víceméně fungují, zbytek je vymýšlení vymyšleného, možná si vyřešíš svůj poslech, ale jenom přidáváš na stage další krabičky, kabely, pičovinky se kterýma se stejně budeš muset srát sám.
Levný MEI fakt nedoporučuju. Šumí to. Viz výše, bude Tě to srát.
Podepisuju.
4. hraj vodrhovacky, stan se slavnym, vydelej tim velky prachy a vobjizdej jen akce s profesionalnim zvukem
...jo, to je taky cesta...
2) Pořiďte si kompletní rozbočení všech vstupů a in-eary si zvučte sami.
Jenom bych doplnil na inEar určitě není potřeba rozbočit všechno... nepotřebujete do inEar mixu posílat třeba komplet bicí. Bohatě stačí kopák a třeba jeden overhead. Pak se také dá udělat ještě kompromis. Vy si rozbočíte nástroje a zpěvy a bicí si necháte poslat od zvukaře (jako samostatný mix v mono aux, stereo aux)... pak většínou stačí i těch 8 vstupů na rozbočovači.
Ale nejlepší řešení je mít ten inEar nezávislý, dá se dostat do stavu, kde se to jednou nastaví a pak to už to není potřeba výrazně měnit ...
A souhlasím, vykašlat se na polovičatý řešení ....
Děkuji za názory i kdy vlastně mluví proti řešení, které jsem si vymyslel.
Já se inspiroval u bubeníka se kterým hraju v jiné kapele. U bicich má maličký analogovy pult, On si do něj od nás na podiu nechá natahat linkou kytary a basu, přidá si metronom a od zvukaře si nechá jedním kanálem poslat zpěvy. Jezdí s tím takhle už dlouho a chválí si to. To co jsem chtěl já, je v podstatě ořezané toto řešení. Rozdíl je v tom, že on sedí, takže mu nevadí sluchátka na kabelu.
Myšlenka, že bychom si koupili vlastní odposlechý pult na podium by se mi líbila, bohužel narážím u zbytku kapely.
Druhá myšlenka jezdit pouze akce, kde to všechno kvalitně za mě ošetří zvukař by se mi sice líbila taky, ale myslím, že to známe všichni - čím větší akce, tím větší stres a někdy i méně času na přestavbu.
Každopádně už se mi to celé nezdá jako tak dobrý nápad, jako před pár dny :-)
Ve zkušebně teď testuju ten Behringer MA400 přivázaný k mikrofonnímu stojanu - celkem to funguje, ale hodil by se ještě jeden vstup.
MA400 - celkem to funguje, ale hodil by se ještě jeden vstup.
Njn, ale člověk se s tím naučí existovat
Tak jsem neuposlechl vašich dobrých rad a nakupoval jsem.
Pořídil jsem bazarový LD MEI 1000 a ART MyMonitor.
Použil jsem plánované zapojení - basa a zpěv přímo do krabičky (zpěv je průchozí, basa je krmená druhým výstupem ze Zoom B3N), z mixu si do třetího kanálu beru zbytek kapely z AUXu na mixu (bez bicích, ty slyším i přes sluchátka dost).
Prozatím testované ve zkušebně se sluchátky KZ. Když je úplné ticho, trochu to ve sluchátkách šumí, ve chvíli kdy se začně hrát to už neslyším. Po pravdě řečeno, poprvé v životě opravdu slyším co předvádím do mikrofonu (a není to žádná sláva, budu muste začít hodně trénovat zpěv).
S celkovými náklady kolem 7000 zatím nejsem nespokojený. Samozřejmě otázka, co to udělá ne velkém podiu.
Vlastně jedna věc mě trochu štvě - otočená polarita zdroje u ART a LD - nelze použít obyčejný multizdroj.
Teď ještě vymyslet, jak to celé zabalit do nějakého podalboardu nebo racku (ideálně i s B3N), aby bylo co nejmíň drátování.
Každý máme asi jiné priority, i co se týče přístupu ke zvuku na pódiu, a chápu to.
Mluvil jsem o tomhle řešení /MOTU, Zvukové karty, in ear/ s Datlem a v podstatě řekl to samé, co tady na fóru Michal.
Vyřeš si zvuk na pódiu a zvukař se může věnovat "jen" PA.
Mám virtuální mix v telefonu, nastavili jsme to jednou ve zkušebně a od té doby kamkoliv přijedu, zadrátujeme jeden case a mám to pořád stejně. S ničím nehejbu, jenom zapojím a hraju.
Teď na festivalech k nezaplacení.
Vlastně jedna věc mě trochu štvě - otočená polarita zdroje u ART a LD - nelze použít obyčejný multizdroj.
Pro tyhle případy mám dva tyhle kabýlky: https://www.muziker.cz/voodoo-lab-ppl6-r a lze použít i redukci: https://www.muziker.cz/rockboard-power-ace-polarity-converter-barrel-plug
Dzzerza napsal:Vlastně jedna věc mě trochu štvě - otočená polarita zdroje u ART a LD - nelze použít obyčejný multizdroj.
Pro tyhle případy mám dva tyhle kabýlky: https://www.muziker.cz/voodoo-lab-ppl6-r a lze použít i redukci: https://www.muziker.cz/rockboard-power-ace-polarity-converter-barrel-plug
Jéé, to je super, to jsem neznal.
To si koupím, díky.
Aidamos napsal:Dzzerza napsal:Vlastně jedna věc mě trochu štvě - otočená polarita zdroje u ART a LD - nelze použít obyčejný multizdroj.
Pro tyhle případy mám dva tyhle kabýlky: https://www.muziker.cz/voodoo-lab-ppl6-r a lze použít i redukci: https://www.muziker.cz/rockboard-power-ace-polarity-converter-barrel-plug
Jéé, to je super, to jsem neznal.
To si koupím, díky.
pockej, jako fakt? Uz kdyz sem kupoval na GME stabilizovany zdroje tak sem si letoval redukce otacejici polaritu, vyrobni cena asi 12 korun... Kousek dvoulinky a male, female.
Stránky Předchozí 1 2 3 4 5 6 7 Další
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Baskytara.com » Efekty, krabičky, kabely, struny, ... » in-ear odposlechy