1 Naposledy upravil: Aidamos (16. 08. 2019 13.35:53)

Téma: Odposlechový systém POSSE PM-01

POSSE PM-01

Rok výroby: 2018
Země původu: U.S.A.
Koupeno: Kytary.cz
Cena: 6.300,- Kč

Úvod

Po tom, co jsem si ověřil správnost mého rozhodnutí zbavit se aparátu a hrát jen přes in-ear odposlech, začal jsem hledat pro mě nejlepší řešení. Původně jsem používal levný, ale vůbec ne špatný Behringer MA 400 MICROMON. Hlasitost baskytary jsem si řídil sám a zbytek jsem měl od zvukaře. Dvě malé výtky (nikoliv neřešitelné) bych k tomuhle zařízení měl. Jedna je ta, že počítá u XLR vstupu s mikrofonní úrovní, pro silnější linkovou je potřeba použít útlumový člen, ten jsem použil JTS MA-123, a druhou je to, že vstup od zvukaře je jackový místo častějšího XLR, ale vyřešila to redukce vysloveně za pár korun.

Další level hledání bylo to, že bych si rád řídil i hlasitost odposlechu zpěvového mikrofonu, protože na zkouškách ne vždy mám vyvedený z mixu odposlech k sobě a na hraní pokaždé s jiným zvukařem dost často není časový prostor pro dokonalé vyladění odposlechů. Můj zrak padl na nijak levný (vzhledem k funkcím omezených prakticky jen na nastavení hlasitosti) ART ProMIX. Má tři kanály s XLR vstupy, ovšem opět počítají s mikrofonní úrovní, takže jsem byl nucen využít dokonce dva útlumové členy, jeden pro basový preamp, druhý pro odposlechovou cestu od zvukaře, protože jsem od něj také dostával strašlivě silný signál, a než jsem se s ním domluvil, tak mi to urvalo uši i s hlavou. Výstup basy a mikrofonu pro zvukaře jsem realizoval pomocí tzv. kalhotek (rozdvojky) Roland RCC-YC-XF2XM. Ovšem s tímto řešením jsem nebyl spokojen, ani ne tak kvůli rozlezlé kabeláži v pedalboardu, ale kvůli zvuku. Očekával jsem, že zvuk zařízení, které prakticky pouze zesiluje a nemá žádné korekce, bude neovlivněný, jenže není tomu tak. ART ProMIX obsahuje pro každý kanál přepínač Bass Thru, protože zařízení je evidentně primárně určeno pro mikrofony na zpěv/řeč a ořízne vše pod 100 Hz, ale i když ten filtr zapnu, tedy aby pro mě žádoucí basy propustil, tak to neudělá na sto procent a část basového spektra stejně sežere, navíc má dost agresívní výšky, možná aby díky chybějícím korekcím posílil srozumitelnost hlasu, nevím, nechápu, jsem tímto zařízením dost zklamán, pro mé potřeby je prakticky nepoužitelné.

Jal jsem se tedy hledat dál, zkoumal i klasické malé mixpultíky, které by se mi vešly do pedalboardu a měly napájení na max. 12 V abych nemusel řešit další zdroj, ale využil stávající multizdroj. Objevil jsem vyhovující Soundking MIX02-1A, ale přeci jen jsem k němu jako k potencionálnímu generátoru šumu nepřistupoval úplně s důvěrou a chtěl jsem nějaké profesionálnější řešení. Dobral jsem se nakonec k předmětu této recenze. Jdeme na to.

Popis, konstrukce, parametry, ovládání

Jedná se o drátový odposlechový systém od mladé americké firmy. Bezdrátové řešení jsem vysloveně nepožadoval, protože stejně na většině pódií, kde hraju, mohu udělat jen nemálo kroků a někdy ani ty ne. Navíc tohle zařízení bezdrátový režim vůbec nevylučuje, takže kdykoli v budoucnu jen dokoupím bezdrátový in-ear systém a zapojím ho jednoduše k POSSE. Vysílačku k base už mám, ač ji využívám jen pro kontrolu zvuku, když sám zvučím naši kapelu v malých klubech tzv. z pódia.

POSSE je akronym složený z Personal On Stage Sound Environment.

Dodává se, kromě papírové krabice, v pěkné brašně, kde je vše úhledně složeno.

https://baskytara.com/img/m/2556/t/p1cl9m3g245253s23qi144k4n35.jpg

Brašna je přímo napěchovaná součástmi.

https://baskytara.com/img/m/2556/t/p1cl9m3g251jbofe21c4m1pvv1f3ae.jpg

Centrální součástí je Floor Box, bytelná plechová krabice se všemi vstupy a výstupy. K ní je pomocí standardního HDMI kabelu připojen Stand Box – ovládací panel k připevnění na mikrofonní stojan. Do něj je bohužel napevno připojen kabel pro mikrofon a dá se do něj připojit i přiložený kondenzátorový mikrofon. Další zařízením je Belt Box – krabička na popruh nástroje či opasek/kapsu kalhot, do které je přiveden nástrojový kabel, a který je dále propojen nečekaně pomocí standardního MIDI kabelu k Floor Boxu, a rovněž se do něj zapojují taktéž přiložená sluchátka. Sluchátka jsou nejlevnější model J1 od americké firmy JLab Audio a kupodivu nehrají úplně špatně, očekával jsem zvuk daleko horší. Samozřejmě na moje Shure SE215 nemají ani s rozběhem. Nemůže chybět 12V zdroj, v tomto případě je očekávatelnou součástí balení.

A teď k jednotlivým částem blíže.

Floor Box

Jak již bylo řečeno, ústředním zařízením celého systému je bytelná plechová krabice o rozměrech 194 x 140,5 x 44 mm. Přední panel popíšu zprava doleva.

https://baskytara.com/img/m/2556/t/p1cl9m3g2416pgj7gsa51cgr1ajv9.jpg

První je zapínací tlačítko označené jako PWR (power). Netradičně je to u něj tak, že ve vypnutém stavu je zamáčknuté, pro zapnutí je potřeba jej vymáčknout. Tlačítko na mě působí poměrně vachrlatým až křehkým dojmem. Na vrcholu tlačítka je průhledná čočka, která v sobě ukrývá modrou diodu indikující zapnutí. Tlačítko v zapnutém stavu docela vystupuje z krabice, nicméně mám Floor Box umístěný v pedalboardu, takže nějaké uražení spíš asi nehrozí, ale dovedl bych si tam rozhodně představit úplně jiný typ vypínače.

https://baskytara.com/img/m/2556/t/p1cl9m3g241iaiass1oq4uvrpba4.jpg

Vedle vypínače je zásuvka na MIDI kabel, po kterém běží jednak signál z nástroje a opačným směrem výsledný mix zvuku do sluchátek. U MIDI kabelu se zastavím. Dodávaný je úplně obyčejný a působí na mě hodně levným dojmem, což bych řekl bude dojem správný. Nahradil jsem ho výrazně kvalitnějším a hlavně daleko hezčím kabelem Roland RMIDI-G10, který můžu jen doporučit.

https://baskytara.com/img/m/2556/t/p1cl9m3g25146g14ohricj3lj86i.jpghttps://baskytara.com/img/m/2556/t/p1cl9m3g255vk1ggu1oh2psa0bh.jpg

Poznámka: Roland dělá tyto kabely i s lomenými konektory, ale ty si nekupujte, směr zalomení je naprosto nevhodný jak pro Floor Box, tak pro Belt Box.

Následuje jackový výstup INST TO FX, který posílá signál z nástroje do efektové smyčky, eventuálně až do aparátu.

Další je dvojice sluchátkových výstupů s popisem PHONES ve formátu stereo jack 3,5 a 6,3 mm. Kromě klasické funkce lze tento sluchátkový výstup použít i pro připojení bezdrátového in-ear systému.

Další dvojice jackových zdířek označených INST IN jsou vstupy z efektové smyčky. Dvojice, protože lze využít i stereo zapojení.

Poslední jsou dva 3,5 mm stereo jackové zásuvky pro připojení přehrávače (např. telefonu) MUSIC IN a výstupu pro nějaký rekordér REC OUT.

Zadní panel popíšu zleva doprava.

https://baskytara.com/img/m/2556/t/p1cl9m3g24vki95lh091qur1kq88.jpg

První je dvojice vstupů AUX IN reprezentovaná vždy konektorem XLR a 6,3 mm jackem, je tedy jedno, zda od zvukaře dostanete XLR nebo jack. Mezi vstupy je přepínač M/S pro volbu režimu mono nebo stereo.

Následuje dvojice výstupů INST OUT pro nástroj, která je reprezentovaná opět konektorem XLR a souběžně 6,3 mm jackem. Zařízení funguje jako DI box, zvukaři tedy asi zpravidla dáte výstup z XLR. Ovšem pozor, výstupy jsou aktivní oba současně, což je super. Já to používám následujícím způsobem. V jedné kapele hraju zcela bez basového aparátu a to jak na zkouškách, tak na vystoupení, a využívám tedy jen výstup XLR do mixpultu (pro zvukaře). V druhé kapele ovšem malý aparát stále používám hlavně na zkouškách a občas i při vystoupeních, takže XLR mám vyhrazeno pro zvukaře a jackovým výstupem vyvedu zvuk nástroje do komba, ovšem toto kombo se na výsledném zvuku vlastně vůbec nepodílí, je slyšet jen na pódiu (ve zkušebně).

Obdobně už jen pomocí jednoho dalšího XLR výstupu MIC OUT je vyveden (zpěvový) mikrofon opět do mixpultu (ke zvukaři).

Následuje zásuvka TO STAND BOX na standardní HDMI kabel. Opravdu nečekané použití tohoto typu kabelu. Tímto kabelem běží zvuk ze zpěvového, nástrojového a ambientních mikrofonů, a tam a opět zpět i všechny ostatní zvuky, protože HDMI kabel je zapojen do mixážního ovladače Stand Box, ve kterém se všechno míchá. I přiložený neohebný levný HDMI kabel jsem nahradil kabelem z vyšší třídy.

Zcela vlevo už je jen zásuvka na 12V zdroj, který je typu "center positive", má tedy opačnou polaritu, než používá většina efektů. Zdroj je samozřejmě přiložen, čekal jsem, že bude z Číny, ale kupodivu se jedná o výrobek z Polska od firmy MW Power, kdyby to někoho zajímalo. Nicméně stejně jsem použil můj multizdroj Palmer PWT08, a jinak kabel s převrácením polarity jsem měl už z dřívějška. Použijete-li jiný než originální zdroj, ujistěte se, že je schopen poskytnout minimálně 300 mA.

Zařízení je možno napájet i 9V alkalickou baterií, pro tento účel je na levém boku Floor Boxu kapsa (viz obrázek výše). Výdrž by měla být až deset hodin.

Na pravém boku Floor Boxu je sada přepínačů, o kterých se v návodu ani na webu nikde nedočtete, nicméně jejich funkce je zřejmá.

https://baskytara.com/img/m/2556/t/p1cl9m3g2410u6171f1rgtj741tgfa.jpg

PHANT zapíná phantomové napájení, je-li pro zpěv použit kondenzátorový mikrofon, MIC PHASE a INST PHASE umožňují převrátit fázi (zvukovou vlnu) mikrofonu potažmo nástroje (předpokládám kvůli interferencím se zvukem z ambientních mikrofonů), no a GND LFT odpojí zem (ground lift).

Belt Box

Pomocí MIDI kabelu (5-pin DIN) je ke Floor Boxu připojen prvek Belt Box. Plechová kostička o rozměrech 53 x 46 x 38 mm obsahující kromě 5-pin zásuvky i 6,3 mm jackovou zásuvku na nástrojový kabel a 3,5 mm stereo jackovou zásuvku na sluchátka.

https://baskytara.com/img/m/2556/t/p1cl9m3g241ars1ahv97dfkebj67.jpghttps://baskytara.com/img/m/2556/t/p1cl9m3g24khh1vt3148d52td1q6.jpg

Na kostičce je masívní klips pro připnutí na popruh nástroje či na opasek, potažmo kapsu kalhot, jak je komu libo. Klips je opravdu masívní a připevněn k základně Belt Boxu šroubky, nikde kousek plastu, tohle něco vydrží, ne jako klips na vysílačce Line 6 Relay G30 (viz ZDE).  Ale abych nepřechválil, tak řeknu, že přiložený nástrojový kabel je totální aušus, hlavně co se konektorů týče. Naštěstí není problém dát si tam svůj, což jsem bez prodlení učinil, ten přiložený jsem ani neodsponkovával. Chválit nebudu ani další věc. Zapojil jsem zařízení doma, kde bylo vše v pořádku a pak hned na první zkoušce se objevil problém se sluchátkovým výstupem právě z Belt Boxu. Zvuk byl strašně slabý. Pak jsem krabičkou pohnul a zvuk se na sekundu vrátil na správnou úroveň a zase ztichl a to se několikrát opakovalo. Nejspíš nějaký studený spoj, takže všechno zabalit a poslat na reklamaci. Pochválit musím Kytary.cz, protože do týdne jsem měl zařízení z reklamace zpět. Úplně nový kus, žádné čekání na pofidérní opravu. Poslední dobou jsem reklamoval věcí až nezvykle moc, tak doufám, že tímto jsem si svůj díl smůly konečně vybral.

Stand Box

Třetí součástí je mixážní konzole k připevnění na mikrofonní stojan a nazývá se Stand Box. Rozměry jsou 158 x 37 x 81 mm. Propojuje se s Floor Boxem již zmiňovaným HDMI kabelem, o kterém jsem psal výše.

https://baskytara.com/img/m/2556/t/p1cl9m3g25a6n1p7tt0af521o6hf.jpg

Základna je opět vyvedena z plechu, ale jinak je poměrně lehká, opticky působí těžším dojmem. Kloboučky potenciometrů jsou z masívního plastu a mají poměrně tuhý chod, za což jsem velice rád, tak mi to vyhovuje. Na spodku Stand Boxu je zásuvka na zmíněný HDMI kabel a také bohužel napevno namontovaný kabel pro zpěvový mikrofon. Na rozdíl od jacků nástrojového kabelu vypadá XLR konektor jako kvalitní, snad s ním ani s kabelem problém nebude, ale oddělitelný bych rozhodně uvítal, podle mě tam místo na standardní XLR zásuvku je, tohle řešení se mi moc nelíbí. Navíc co lidi, kteří nezpívají? Musí se otravovat s neodnímatelným kabelem, který někde bezprizorně visí a překáží, minimálně není vzhledný, když nikam nepatří.

V horní části po stranách jsou zabudovány malé ambientní mikrofony pro snímání okolí. To je perfektní vychytávka. Když jsem se zde na fóru prezentoval přechodem na in-ear odposlech, byl jsem varován, že sluchátka díky zvukové izolaci od okolí člověka odtrhnou od dění na pódiu, a taky že přeci ten bengál na pódiu je ten správný rokenrol. Já argumentoval tím, že uši mám jen jedny, ale sám jsem přiznal, že díky tlumícím sluchátkům je horší komunikace mezi skladbami, ať už na zkouškách, tak eventuálně při vystoupeních, ale tohle veškeré námitky odbourává. Tyto ambientní mikrofony jsou velice citlivé (možná až moc) a navíc ve stereu.

Na spodku levého boku je 6,3 mm jacková zásuvka na rovněž přiložený kondenzátorový (nejspíše elektretový) mikrofon na husím krku. Je určen zvláště pro akustické nástroje, a nemusí to být jen kytara, ale klidně třeba saxofon, a samozřejmě můžete použít i vlastní mikrofon, kterým sejmete třeba i nástrojový aparát, jen budete potřebovat kabel XLR - jack. Kousek pod zásuvkou je šroubek, ze kterého jeho vyšroubováním uděláte zarážku pro zmíněný mikrofon na husím krku. Doporučím shlédnout pod recenzí přiložené video.

Ovládací prvky popíšu shora dolů.

Prvním prvkem je prvek MSTR sdružující dvě funkce. Otočný ovladač nastavuje celkovou hlasitost (master) a kroužek kolem něj obsahuje stupnici chromatické ladičky. Aktivátor ladičky na zlomu šikminy čelní strany označený nápisem TUNE je stejný typ již výše kritizovaného spínače, jen má klasickou polohu zapnutí vypnutí. Ladička zapnutá, spínač zamáčknutý, ladička vypnutá, spínač vyskočený. Opět se při aktivaci rozsvítí modře a navíc zamutuje průchozí zvuk. Na stupnici se ukáže oranžově podsvícený laděný tón a podladění potažmo nadladění je indikováno červeně podsvíceným symbolem b potažmo #. Tyto symboly červeně blikají a jak se člověk přibližuje k správnému tónu, blikání se zrychluje až nakonec podsvícení zhasne. Při správném ladění se zeleně rozsvítí zvláštní symbol mezi tóny D a E. Bohužel za zvýšeného okolního světla není zelené podsvícení symbolu správného naladění moc vidět, ale stačí se podívat, že nesvítí žádný ze dvou červeně podsvícených symbolů. Jinak je ladička rozhodně použitelná a je fajn, že tam je. Opět vás odkážu dolů na oficiální video, kde je její funkce ukázána.

Další ovladač VOC nastavuje hlasitost zpěvového mikrofonu, ovladač INST hlasitost nástroje, ovladač ROOM hlasitost ambientních mikrofonů a nakonec ovladač AUX hlasitost ostatních nástrojů a zpěvů, které si necháte poslat od zvukaře standardní odposlechovou cestou. Vše je jednoduše dostupné na dosah ruky před vámi.

Zapojení

Jsme na basáckém fóru, takže ukážu jen ta nejpravděpodobnější použití, která by vyhovovala drtivé většině z vás.

Hned první případ je konkrétně moje zapojení. Nepoužívám aparát, a když už ano, tak se nepodílí na výsledném zvuku jdoucího z hlavního PA. Mám pedalboard a v něm sadu efektů a preamp simulující právě zbytný aparát.

https://baskytara.com/img/m/2556/t/p1ck283rg01t9jaeg1c0d123jcpr3.jpg

Jak vidíte, Floor Box mám umístěn také přímo v pedalboardu. Moje zapojení je následující:

https://baskytara.com/img/m/2556/t/p1cl9m3g251hb8tcf18nb147t1dgdd.jpg

Mimochodem, podílí-li se váš aparát na vašem zvuku, a stačí-li vám zvuk jen z jeho linkového výstupu, lze do obdélníku s nápisem preamp a efekty zahrnout i tento. Samozřejmě pak odpadá červená čárkovaná čára. Pakliže je základem vašeho zvuku aparát snímaný mikrofonem, bude zapojení následující:

https://baskytara.com/img/m/2556/t/p1cl9m3g251r5h5v1t4mqcp1g0uc.jpg

Samozřejmě případné efekty přijdou zapojit mezi Floor Box a aparát, eventuálně do efektové smyčky aparátu samotného. Schválně jsem do schématu umístil obrázek aparátu Ampeg B-15, který má maximálně 30 lampových Wattů, což nemusí být vždy dostatečné pro slyšení se na pódiu, ale jinak má skvělý a charakteristický zvuk. Můžete ho pak klidně vzít s sebou a s Posse se perfektně uslyšíte.

Jak jsem již psal v úvodu, vlastním bezdrátový nástrojový systém, který používám jen pro kontrolu zvuku v sále, když zvučím tzv. "z pódia", a až si pořídím i bezdrátový in-ear systém, zapojím jej takto:

https://baskytara.com/img/m/2556/t/p1did3cfqe17m215701jgeq6ckbl3.jpg

Belt Box pak samozřejmě nebude potřeba a odpadá i MIDI kabel.

No a analogicky kombinací dvou předchozích schémat dostanete kompletně bezdrátové zapojení s využitím aparátu snímaného mikrofonem.

Zvuk

Zařízení průchozí zvuk nijak neovlivňuje, snad až na jednu důležitou maličkost. Obsahuje automatický limitér jako ochranu sluchu. Tleskám.

Hodnocení

Je prostě skvělá ta možnost namíchat si kdykoli při vystoupení poměr svého nástroje, hlasu a všeho ostatního, co si necháte poslat od zvukaře standardní odposlechovou cestou. Velice užitečné jsou ruchové ambientní mikrofony, které člověka udrží víc v kontaktu s kapelou i publikem. V některých případech by šly použít jen ty místo signálu od zvukaře, pakliže např. ostatní spoluhráči stále používají klasické (hlasité) aparáty a obvyklé pódiové odposlechy, protože tyto mikrofony jsou velice citlivé. Vestavěná ladička je už jen třešničkou na dortu.

Na jednu stranu se chce jásat, na druhou stranu zůstává pachuť nedotaženosti a neopodstatněné levnosti. Copak o to, většinu ne moc kvalitních kabelů jsem vyměnil, ale ten mikrofonní neodpojitelný mě trochu štve. Třeba při poruše půjde vyměnit snadno, ale teď se rýpat do zařízení v záruce nechci. Popisované reklamaci nefunkčního sluchátkového výstupu na Belt Boxu moc významu nepřikládám, stane se, ovšem při té nemalé ceně a honosném nápisu Made in the USA by se stávat nemuselo. Vypínače jsou takové, jaké jsou, snad výrobce ví, co činí (doufám).

Jinak vyzdvihnu perfektní zpracování všech hlavních částí a velkou variabilitu té spousty vstupů a výstupů, tam se myslelo na všechno a nejsou třeba žádné redukce, čímž myslím, že např. sluchátkový výstup na Floor Boxu je reprezentován malým i velkým jackem, signál pro zvukaře i od zvukaře je možno vést pomocí XLR i jackového kabelu, jak je zrovna potřeba.

Vytknu ještě absenci (zákonem požadovaného) českého návodu, a i to, že schémátka v tom anglickém, a také na webu, jsou někdy docela nepřehledná, proto jsem si pro tuto recenzi nakreslil vlastní.

Každopádně jako poslední větu hodnocení uvedu to, že je to moje jedna z nejlepších investic do vybavení a nelituju ani koruny.

Odkazy

Webové stránky výrobce: http://posseaudio.com 

Oficiální video:

https://www.youtube.com/watch?v=sVf47_fr7NI

ProFeel | Music Man Club #1 | Flatwound Club #1
0 xLajků:

2 Naposledy upravil: sigi (20. 08. 2018 09.35:17)

Re: Odposlechový systém POSSE PM-01

Posse je super a děkuji Adamovi za jeho skvělou recenzi.

Měl jsem ho a je to hodně univerzalní a šikovná věc. Pokud budete hrát kompletně bez drátově (vysílačka a bezdrátový inEar) tak nepotřebujete připojovat výstup z vysílačky do toho adapteru u pásku (Belt Box), ale mužete si dát výstup do prvního efektu, a pak se připojit výstup z preampu přímo do Posse v sekce Inst In ... Ušetříte místo v pedalboardu a ten midi kabel :-)

Basa: Sandberg California TT4 - Passive, Pele 6 strun, Vintage V965, Fender Precision MIM 
Nahlas: EBS Reidmar 500 + 2x EBS Classic Line CL112
Komorně: Phil Jones BG100 bass cub
InEar: Harley Benton Custom Line Bass DI-Expander
0 xLajků:

3 Naposledy upravil: Aidamos (20. 08. 2018 10.40:48)

Re: Odposlechový systém POSSE PM-01

sigi napsal:

Pokud budete hrát kompletně bez drátově (vysílačka a bezdrátový inEar) tak nepotřebujete připojovat výstup z vysílačky do toho adapteru u pásku (Belt Box), ale mužete si dát výstup do prvního efektu, a pak se připojit výstup z preampu přímo do Posse v sekce Inst In ... Ušetříte místo v pedalboardu a ten midi kabel :-)

Jo, vím, že by to tak mělo jít, ale mně to brutálně chrčelo a nehrálo. Ale teď jsem zkusil detekovat problém, a přišel jsem na to. Měl jsem na Darkglasu zamáčknutej čudlík na odpojení země. Jeden blbej čudlík a kolik bordelu udělá. Upravil jsem schéma a recenzi.

sigi napsal:

Měl jsem ho

A už teda nemáš?

ProFeel | Music Man Club #1 | Flatwound Club #1
0 xLajků:

4

Re: Odposlechový systém POSSE PM-01

Aidamos napsal:

sigi napsal:

Měl jsem ho

A už teda nemáš?

Ne prodal jsem to tady místnímu členovi Eosine v roce 2015. Tenkrát jsem to sem dotáhl z Ameriky, za zhruba dvojnásobek ceny ... Prodával jsem to protože jsem to neměl s kým využívat.... Dneska už řeším inEar kompletně pro celou kapelu ... ale to nic nemění na tom, že to Posse je super věc, dobře vymyšlená...

Basa: Sandberg California TT4 - Passive, Pele 6 strun, Vintage V965, Fender Precision MIM 
Nahlas: EBS Reidmar 500 + 2x EBS Classic Line CL112
Komorně: Phil Jones BG100 bass cub
InEar: Harley Benton Custom Line Bass DI-Expander
0 xLajků:

5 Naposledy upravil: Štěpán Axman (28. 05. 2019 13.22:09)

Re: Odposlechový systém POSSE PM-01

Zdravím pánové,

stále mi toto zařízení leží v hlavě (a teď ho mají na Kytary.cz s drobnou slevou) a tak nad tím přemýším.

Nějaké nové zkušenosti, postřehy?

 

Díky moc,

Š.

still got the blues... for RnR smile
Jsem  TU
Zappa: "Talkin' about music si like dancing about architecture."
"Kolik je potřeba basáků na zašroubování žárovky? Ani jeden, klávesák to zvládne levou rukou.."
0 xLajků:

6 Naposledy upravil: Aidamos (28. 05. 2019 17.05:41)

Re: Odposlechový systém POSSE PM-01

Štěpán Axman napsal:

Nějaké nové zkušenosti, postřehy?

Stále používám a nehodlám se ho zbavit. Parádní zařízení. Ale přeci jen jsem jeden problémek objevil. S jednou kapelou mě to absolutně netrápí, protože tam nepoužívám aparát. S druhou kapelou ale malé kombo používám. Když ho zapojím tak, jak mám ve schématech tu červenou přerušovanou čáru, tak i když nehraju a prakticky tím nejde vlastně žádný signál, tak při vytočení hlasitosti na kombu za půlku začne kombo strašně hučet a reprák lítá, že se může zbláznit. A není to jen mým kombem, dělá to i s jinými. Nevím, čím to je. Je to vysokoimpedanční výstup, stejně jako z basy. Každopádně píšou tam "Connect the Floor Box, INST OUT to the house mixer with an XLR cable or a 1/4” phone cable, if you’re using a Direct Box". Chystám se tedy vyzkoušet dát mezi POSSE a kombo ještě pasívní DI box, ale musím si ho někde půjčit, kupovat se mi zatím nechce, když nevím, zda to pomůže. Otázka, zda zase ten signál nebude z toho DI boxu moc slabý pro kombo. Nedokážu říct. V té nízké a vysoké impedanci a linkové, nástrojové a mikrofonní úrovni docela plavu. Každopádně s jackovým výstupem např. do zvukovky nebo i do mixu problém není. Stejně tak to asi nemusíš řešit, pakliže vůbec nehodláš používat aparát, což bylo i mým důvodem pro pořízení POSSE, ale v bluesovce kluci na mém aparátu na pódiu trvají, z odposlechů ta basa prý není taková.

ProFeel | Music Man Club #1 | Flatwound Club #1
0 xLajků:

7

Re: Odposlechový systém POSSE PM-01

zajímavé.. aparát používat hodlám, resp. chtěl bych tenhle systém hlavně do toho svého meditativního hraní se cigarbox guitar...

chci pořizovat kondezátorový zpěvový mikrofon a tak chci jít cestou in-earu. Zároveň i hodlám používat ten jejich přídavnej konďáček u toho standboxu...

still got the blues... for RnR smile
Jsem  TU
Zappa: "Talkin' about music si like dancing about architecture."
"Kolik je potřeba basáků na zašroubování žárovky? Ani jeden, klávesák to zvládne levou rukou.."
0 xLajků:

8 Naposledy upravil: Aidamos (28. 05. 2019 17.07:28)

Re: Odposlechový systém POSSE PM-01

Štěpán Axman napsal:

aparát používat hodlám

Uvažuju, že při nějaké příležitosti pořídím tenhle DI box: https://www.muziker.cz/behringer-di400p, je malý a pasívní (nepotřebuje napájení), do pedalboardu se mi vejde, ale otázka, zda se to tím vyřeší. Samozřejmě aparát lze i zapojit do společné smyčky s efekty, viž červený obdélník v prvním schématu, ale pak zase nebude tlačítko ladičky na standboxu mutovat zvuk na aparátu, jen ke zvukaři. Trochu mě tahle situace mrzí, ale asi to nebude chyba zařízení, oni nikde nepíšou, že se na tenhle výstup dá zapojit aparát, mluví jen o mixpultu. To já jsem zjistil, že XLR i jackový výstup nástroje funguje současně, tak jsem si řekl, proč ho nevyužít pro aparát. Jinak, jestli budeš mít aparát podílející se na zvuku, tak tohle stejně pro Tebe nebude omezující, protože to zapojíš pomocí druhého schématu, tam žádný problém není.

Štěpán Axman napsal:

chci pořizovat kondezátorový zpěvový mikrofon

V tom je super právě to, že POSSE má phantom napájení.

ProFeel | Music Man Club #1 | Flatwound Club #1
0 xLajků:

9

Re: Odposlechový systém POSSE PM-01

Dekuju.

odvadis cennou praci, opravdu.

mmch ta sluchatka u toho jsou pouzitelna nebo spise ne?

still got the blues... for RnR smile
Jsem  TU
Zappa: "Talkin' about music si like dancing about architecture."
"Kolik je potřeba basáků na zašroubování žárovky? Ani jeden, klávesák to zvládne levou rukou.."
0 xLajků:

10

Re: Odposlechový systém POSSE PM-01

Štěpán Axman napsal:

mmch ta sluchatka u toho jsou pouzitelna nebo spise ne?

Aidamos napsal:

Sluchátka jsou nejlevnější model J1 od americké firmy JLab Audio a kupodivu nehrají úplně špatně, očekával jsem zvuk daleko horší. Samozřejmě na moje Shure SE215 nemají ani s rozběhem.

 Zkus a uvidíš, ale zázrak nečekej. Rozhodně doporučím něco lepšího.

ProFeel | Music Man Club #1 | Flatwound Club #1
0 xLajků:

11

Re: Odposlechový systém POSSE PM-01

Docela by mne zajímalo, jak při strřídání nástrojů. Jiný způsob, než vytáhnout jack z basy - přehodit basu - strčit jack do basy, není. A samozřejmě při "zamutování".

Trace Elliot Club #5
Trace Elliot AH1200-12 + 1518 + 1028H , Yamaha TRB 5PII, Ibanez SR 885, Fender Squier Deluxe Dimension V MN CR
0 xLajků:

12 Naposledy upravil: eosine (29. 05. 2019 14.16:27)

Re: Odposlechový systém POSSE PM-01

jiný způsob na střídání nátrojů je např. A/B switch a 2 kabely navíc https://kytary.cz/boss-ab-2/HN005018/?gclid=CjwKCAjw27jnBRBuEiwAdjQXDAwwUokmc43Z_S0Zmf5xhmlokJ0qDQ-2-T8UTXLPW7p0enuSNT8KwBoC6ggQAvD_BwE

Profil
Západ
0 xLajků:

13

Re: Odposlechový systém POSSE PM-01

karadam napsal:

Docela by mne zajímalo, jak při strřídání nástrojů. Jiný způsob, než vytáhnout jack z basy - přehodit basu - strčit jack do basy, není. A samozřejmě při "zamutování".

Mutování máš s POSSE na dosah ruky před sebou na stojanu. Jinak pak bude záležet, zda si belt box dáš na popruh u kytary, nebo na opasek, kapsu kalhot. Já dávám na popruh, ale basy nestřídám.

eosine napsal:

jiný způsob na střídání nátrojů je např. A/B switch a 2 kabely navíc

Tohle s POSSE fungovat nebude,

ProFeel | Music Man Club #1 | Flatwound Club #1
0 xLajků:

14 Naposledy upravil: pepaol (29. 05. 2019 21.51:18)

Re: Odposlechový systém POSSE PM-01

Pokud pasivní DI box, tak kvalitní. U levných je trafo frekvenčně závislé. Ztrácí se basy. Výhoda pasivního, snese přebuzení bez zkreslení.

https://www.prodance.cz/lv-di-box-11.html

DI box když tak raději aktivní. 

https://www.prodance.cz/ar-133.html

Nebo kopie

https://www.thomann.de/cz/ld_systems_ldi_02.htm

Zajímavé, že kopie u nás mizí z prodejen. Mám 2 kousky, jsou skvělé.

Na dvě basy používám A/B switch. Mám jinou značku, princip je stejný.

https://kytary.cz/electro-harmonix-switchblade/HN096713/

 

 

 

Brnkám v DreamFloyd (dreamoffloyd.cz), Elán Haná a Levhard
0 xLajků:

15

Re: Odposlechový systém POSSE PM-01

pepaol napsal:

Pokud pasivní DI box, tak kvalitní. U levných je trafo frekvenčně závislé. Ztrácí se basy.

Jo, to vím, že u pasívního DI boxu hodně záleží na kvalitě, ale to je mi fakt jedno. Zatím ani nevím, zda to výše uvedený problém vyřeší, a navíc na aktivní DI box nemám v pedalboardu místo ani napájecí přípojku. Navíc kvalita je mi fakt ukradená, protože ten aparát slouží zpravidla jen pro odposlech kolegům na pódiu, do uší a ke zvukaři to jde jinou cestou, takže klidně tam dám malou jebku za čtyři kila.

pepaol napsal:

Na dvě basy používám A/B switch.

V recenzi na odposlechový systém POSSE je tato informace naprosto irelevantní.

ProFeel | Music Man Club #1 | Flatwound Club #1
0 xLajků:

16

Re: Odposlechový systém POSSE PM-01

Na přepínání nástrojů s běžnou kabeláží používám ve vší spokojenosti Boss LS2 (od Aidama) už nějaký ten pátek.

Tady mi jde o přepínání nástrojů právě v součinnosti s předmětným POSSE tak, aby stačil stále ten jeden kabel. Zatím jsem přišel jen na mnou již uvedené vytahování jacku z nástroje a nebo kombinaci s nějakým nástrojovým bezdrátem.

Trace Elliot Club #5
Trace Elliot AH1200-12 + 1518 + 1028H , Yamaha TRB 5PII, Ibanez SR 885, Fender Squier Deluxe Dimension V MN CR
0 xLajků:

17 Naposledy upravil: eosine (30. 05. 2019 12.01:59)

Re: Odposlechový systém POSSE PM-01

Úplně irelevantní to zas tak není. Já to třeba dělám tak, že jako vstup do Posse využívám jackovou zdířku na těle přístroje a ne tu malou krabičku na svém řemeni. Je to pro mě i pohodlnější cesta: basa/basy (event. s A/B switchem) --> pedalboard --> Posse --> zesilovač

Krabičku na těle mám jen jen pro in-eary :-)

Profil
Západ
0 xLajků:

18 Naposledy upravil: Aidamos (30. 05. 2019 12.34:25)

Re: Odposlechový systém POSSE PM-01

eosine napsal:

Úplně irelevantní to zas tak není. Já to třeba dělám tak, že jako vstup do Posse využívám jackovou zdířku na těle přístroje a ne tu malou krabičku na svém řemeni. Je to pro mě i pohodlnější cesta: basa/basy (event. s A/B switchem) --> pedalboard --> Posse --> zesilovač Krabičku na těle mám jen jen pro in-eary :-)

Takže, jestli to chápu správně, jedním kabelem vedeš basu a druhým (tím MIDI kabelem) jen odposlech do beltboxu a tedy i sluchátek? Takže se taháš zároveň se dvěma kabely? Které, díky tomu, že střídáš dvě basy, ani nemůžeš mít svázané k sobě, předpokládám. Kvůli tomu, abych se nemusel tahat se dvěma kabely, ale měl všechno v jednom, jsem si pořídil to POSSE.

karadam napsal:

Tady mi jde o přepínání nástrojů právě v součinnosti s předmětným POSSE tak, aby stačil stále ten jeden kabel.

To asi nemá řešení. To by sis musel nechat udělat někde na zakázku A/B switch s MIDI konektory, páč pochybuju, že to někdo vyrábí, a taky si koupit ty POSSE systémy dva, abys měl dva belt boxy, nebo někde splašit samotný belt box, například od člověka, co ho díky tomu, že má bezdrátový in-ear, nepoužívá. Jenže pak budeš stejně přepojovat sluchátka, tak to už je skoro jedno, jestli přepojovat nástrojový kabel z basy nebo sluchátkový kabel z belt boxu.

karadam napsal:

Zatím jsem přišel jen na mnou již uvedené vytahování jacku z nástroje a nebo kombinaci s nějakým nástrojovým bezdrátem.

Nejen s nástrojovým bezdrátem, ale i in-ear bezdrátem (připojeným k POSSE samozřejmě). Ano, stačí mít dvě vysílačky pro nástroje, a nejlépe toho typu, kdy přijímač umí dva vysílací nástrojové moduly. A pak samozřejmě klasický in-ear bezdrát, a jsi svobodný. Mít vysílačky pro nástroje a pak stejně být vězněm drátového in-ear odposlechu je docela k ničemu.

ProFeel | Music Man Club #1 | Flatwound Club #1
0 xLajků:

19

Re: Odposlechový systém POSSE PM-01

Ano a právě tu možnost vybrat si z více druhů zapojení a cest tu, která komu nejvíce vyhovuje, považuju za největší výhodu Posse. Jak je to variabilní. Viz všechna možná schémata zapojení nahoře v recenzi. Někdy bych si přál, aby takto uvažovalo více výrobců různých zařízení. Ne "takhle to zkrátka vyrobíme a nějak se s tím smiř", ale "Víme, že nemůžeme předvídat všechny možné situace a potřeby reálných muzikantů v různých podmínkách a s různými prioritami, tak nabídneme co nejvíce univerzální nástroj a uživatel si sám vybere, co je pro něj optimální. Protože to ví nejlépe on sám". :-) 

Profil
Západ
0 xLajků:

20 Naposledy upravil: Aidamos (30. 05. 2019 13.43:26)

Re: Odposlechový systém POSSE PM-01

eosine napsal:

Ano

Tak mě napadlo, že bys tím pádem vůbec nemusel využívat MIDI kabel + belt box, stačil by Ti obyčejný sluchátkový kabel vyvedený rovnou ze sluchátkového výstupu na přední straně floor boxu. Bude tenčí a lehčí.

ProFeel | Music Man Club #1 | Flatwound Club #1
0 xLajků:

21 Naposledy upravil: eosine (30. 05. 2019 13.33:14)

Re: Odposlechový systém POSSE PM-01

to je taky pravda; akorát varianta s beltboxem je celkem pohodlná, protože na začátku hraní si provlíknu in eary pod košilí k beltboxu na opasku a pak se jen přicvaknu s Midi kabelu a vše drží na svém místě; ryhlé připojení/odpojení Midi kabelu před pauzou/po pauze v hraní; in-eary nemají moc dlouhý kabel, takže by byla nutnost jack-jack prodlužky a tu někde ukotvit na sobě, aby ze mě nevlály 2 metry té prodlužky;

Profil
Západ
0 xLajků:

22

Re: Odposlechový systém POSSE PM-01

Jj ... a mám o čem přemýšlet smile

 

Trace Elliot Club #5
Trace Elliot AH1200-12 + 1518 + 1028H , Yamaha TRB 5PII, Ibanez SR 885, Fender Squier Deluxe Dimension V MN CR
0 xLajků:

23

Re: Odposlechový systém POSSE PM-01

Posse je na cestě, tak doufám, že naplní všechna moje nerealistická očekávání smile

still got the blues... for RnR smile
Jsem  TU
Zappa: "Talkin' about music si like dancing about architecture."
"Kolik je potřeba basáků na zašroubování žárovky? Ani jeden, klávesák to zvládne levou rukou.."
0 xLajků:

24

Re: Odposlechový systém POSSE PM-01

Hola, tak dnes jsme to vyzkoušeli na zkoušce a večer už se pojede přes to koncert.

Nicméně mě mrzí jedna drobnost, totiž to, že navzdory možnosti stereovstupu (např. klávesy) nejde posílat zvukaři taky STEREO.

Nebo jsem něco přehlídnul?

still got the blues... for RnR smile
Jsem  TU
Zappa: "Talkin' about music si like dancing about architecture."
"Kolik je potřeba basáků na zašroubování žárovky? Ani jeden, klávesák to zvládne levou rukou.."
0 xLajků:

25

Re: Odposlechový systém POSSE PM-01

Štěpán Axman napsal:

navzdory možnosti stereovstupu (např. klávesy) nejde posílat zvukaři taky STEREO

XLR kabel, kterým to jde ke zvukaři, by to stereo měl umět, ne? Otázka, jak je ten vstup v mixu v něm zapojenej. Jestli to nebude chtít takovejhle kabel: https://www.vpcentrum.eu/xlr-stereo-kabel-2x-xlr-3kolikovy-zastrcka-xlr-3kolikovy-zasuvka-1-5-m-tmave-seda

ProFeel | Music Man Club #1 | Flatwound Club #1
0 xLajků:

26 Naposledy upravil: Štěpán Axman (26. 06. 2019 17.46:36)

Re: Odposlechový systém POSSE PM-01

Aidamos napsal:
Štěpán Axman napsal:

navzdory možnosti stereovstupu (např. klávesy) nejde posílat zvukaři taky STEREO

XLR kabel, kterým to jde ke zvukaři, by to stereo měl umět, ne? Otázka, jak je ten vstup v mixu v něm zapojenej. Jestli to nebude chtít takovejhle kabel: https://www.vpcentrum.eu/xlr-stereo-kabel-2x-xlr-3kolikovy-zastrcka-xlr-3kolikovy-zasuvka-1-5-m-tmave-seda

XLR je stereo sám o sobě? Aha, to LR znamená LEFT-RIGHT?

To je pro mě novinka.... takže když bych sehnal rozdvojku (klidně krátkou), tak už si to pak zvukař může vzít každé zvlášt... to je skvělé.

A DI-BOX je ještě potřeba za POSSE?

still got the blues... for RnR smile
Jsem  TU
Zappa: "Talkin' about music si like dancing about architecture."
"Kolik je potřeba basáků na zašroubování žárovky? Ani jeden, klávesák to zvládne levou rukou.."
0 xLajků:

27 Naposledy upravil: Aidamos (27. 06. 2019 11.44:11)

Re: Odposlechový systém POSSE PM-01

Štěpán Axman napsal:

A DI-BOX je ještě potřeba za POSSE?

POSSE je DI box

Štěpán Axman napsal:

když bych sehnal rozdvojku (klidně krátkou)

Na to zase ale pozor. Nevím přesně, jak je to zapojený, ale třeba tohle je klasickej splitter/kalhotky/rozprc: https://www.muziker.cz/roland-rcc-yc-xf2xm

To znamená, že v obou větvích je pravděpodobně to samé. Takhle to vypadá v reálu.

https://baskytara.com/img/m/2556/t/p1dea7v2cumsgd3h14ui1ib4853.jpg

Štěpán Axman napsal:

XLR je stereo sám o sobě?

Mělo by o tak být: http://nul.cz/howto/zvukove-kabely-nejcastejsi-konektory-xlr-jack/

ProFeel | Music Man Club #1 | Flatwound Club #1
0 xLajků:

28 Naposledy upravil: Štěpán Axman (27. 06. 2019 10.46:41)

Re: Odposlechový systém POSSE PM-01

Aidamos napsal:
Štěpán Axman napsal:

navzdory možnosti stereovstupu (např. klávesy) nejde posílat zvukaři taky STEREO

XLR kabel, kterým to jde ke zvukaři, by to stereo měl umět, ne? Otázka, jak je ten vstup v mixu v něm zapojenej. Jestli to nebude chtít takovejhle kabel: https://www.vpcentrum.eu/xlr-stereo-kabel-2x-xlr-3kolikovy-zastrcka-xlr-3kolikovy-zasuvka-1-5-m-tmave-seda

Tak mi na dotaz na ten obel odepsali z vpcentra toto:

"Dobrý den, 

myslím si, že se jedná o stereo rozdvojku. "

 

Nicméně budu teď psát do POSSE, jak to vlastně mají vevnitř zapojené a co by navrhovali jako řešení. 

Ať mají alespoň nějakou zpětnou vazbu..

still got the blues... for RnR smile
Jsem  TU
Zappa: "Talkin' about music si like dancing about architecture."
"Kolik je potřeba basáků na zašroubování žárovky? Ani jeden, klávesák to zvládne levou rukou.."
0 xLajků:

29

Re: Odposlechový systém POSSE PM-01

pánové, nechci vám do toho kecat, ale XLR konektor rozhodně není stereo smile
rozdvojka z jednoho na dvě XLR vám tedy rozhodně neudělá stero signál, akorát zdvojí to mono, navíc všechny výstupy z Posse jsou mono (kromě sluchátek)

takže pokud chcete zachovat stereo signál kláves, zapojujte je do Posse výstupem Link z DIboxu.

Basa prudí muziku smile
0 xLajků:

30

Re: Odposlechový systém POSSE PM-01

Štěpán Axman napsal:

Tak mi na dotaz na ten obel odepsali z vpcentra toto: "Dobrý den, myslím si, že se jedná o stereo rozdvojku. "

  A to mi hlava nebere, že se ptáte na audio kabely v elektrikářské firmě smile

Basa prudí muziku smile
0 xLajků:

31 Naposledy upravil: Aidamos (27. 06. 2019 17.41:21)

Re: Odposlechový systém POSSE PM-01

el BassTardo napsal:

pánové, nechci vám do toho kecat, ale XLR konektor rozhodně není stereo

Aha, dobré vědět. Já právě viděl tohle schéma.

https://baskytara.com/img/m/2556/t/p1decphv301t721oovdmllvq6re3.jpg

el BassTardo napsal:

všechny výstupy z Posse jsou mono (kromě sluchátek)

A ještě možná výstup REC OUT pro nahrávání. Ale do toho zase půjde jak nástroj, tak mikrofon

ProFeel | Music Man Club #1 | Flatwound Club #1
0 xLajků:

32 Naposledy upravil: Lukáš (27. 06. 2019 18.41:29)

Re: Odposlechový systém POSSE PM-01

Doplnění: signály, co protékají XLR kabelem mají standardně pouze otočenou fázi, jinak jsou identické (proto je možné se setkat s označením "hot" a "cold" pro první dva piny XLR konektoru, ten třetí je uzeměn).

 

0 xLajků:

33 Naposledy upravil: Aidamos (27. 06. 2019 18.53:53)

Re: Odposlechový systém POSSE PM-01

Lukáš napsal:

signály, co protékají XLR kabelem mají standardně pouze otočenou fázi, jinak jsou identické (proto je možné se setkat s označením "hot" a "cold"

Jasný, to je ten "symetrický" signál. Tak jsem zase chytřejší a už vím, proč mi tohle spolu zapojené nehrálo joy Signály se odečetly a bylo tím pádem ticho. To jsem teda dacan. No nic, chybama se člověk učí.

https://baskytara.com/img/m/2556/t/p1dectgie5jf1f05lc54801enf3.jpg

ProFeel | Music Man Club #1 | Flatwound Club #1
0 xLajků: