1 Naposledy upravil: Aidamos (30. 12. 2018 13.38:59)

Téma: Darkglass Alpha·Omega Ultra

 

Darkglass Alpha·Omega Ultra

Rok výroby: 2018
Země původu: Finsko
Koupeno: https://www.muziker.cz/darkglass-alpha-omega-ultra
Cena: 11.000,- Kč

Úvod

Do teď jsem byl velice spokojen s předzesilovačem Tech 21 SansAmp VT Bass Deluxe (recenze), který byl tři a půl roku základem mého zvuku, když pominu baskytary Music Man. Řešil jsem v něm jak čistý, tak zkreslený zvuk, a obzvláště jsem si ho cenil kvůli výborné simulaci aparátu snímaného mikrofonem, protože aparát taky už nějaký ten pátek prakticky nepoužívám a hraju jen s využitím in-earu. Jenže jak se říká, pálilo mě dobré bydlo, a přišla v zásadě neopodstatněná potřeba po něčem lepším, prostě klasický GAS, který opět zaúřadoval, zvláště když se v poslední době objevily takové technologie jako IR (Impulse Response) např. od firem jako Kemper, Line 6, Fractal Audio, HeadRush, Boss a podobně. Ale ty jsou často buď jsou určené jen pro kytaristy nebo jsou extrémně drahé, případně pro mě zbytečně velké, i když takový Line 6 Helix LT je poměrně lehký a poměrně levný a velikost bych taky přežil, ale každopádně koupě většího pedalboardu by mě neminula, ovšem stejně jsem usoudil, že pro mě obsahuje zbytečně moc možností, které bych nejspíše nevyužil. Prakticky potřebuju jen slušný čistý a zkreslený zvuk, kompresor a maximálně nějaký dynamický filtr typu autowah. V pravý čas se vytasila firma Darkglass s novinkou v podobě malého pedálu onen IR obsahující, a po nějakém tom sjíždění všemožných ukázek na YouTube jsem byl zlomen k pořízení. Již dříve jsem testoval Darkglass Microtube B3K (recenze), ze kterého jsem zas tak nadšený nebyl, a těšil jsem se, že se někdy dostanu k B7K nebo B7K Ultra. Verze B7K Ultra taky byla ve hře, ale díky velkému množství ovladačů a přepínačů jsem ji zavrhnul, grafický ekvalizér (a ještě k tomu svítící) na modelu Alpha·Omega Ultra mě oslovil víc. Navíc jsem si představil, jak po rozbalení pedalboardu, a v něm složených kabelů, kterými prostě do těch čudlů téměř nelze nedrbnout, furt budu vzpomínat, jak jsem těch osm poťáků měl nastaveno. Taky mě Alpha·Omega Ultra zaujala možností kombinace dvou typů zkreslení, takže bylo vymalováno a objednáno.

Popis, konstrukce, parametry, ovládání

Jedná se o předzesilovač s funkcí zkreslení, vestavěným DI boxem a IR simulací aparátů. Šasi zařízení tvoří (nejspíše) hliníkový odlitek o rozměrech 125x96x57 mm. Matovaná lehce metalická krycí barva je modro-černá, velice elegantní. Ovladače na horní straně bych rozdělil do dvou sekcí. Čtyři otočné ovladače s černými masívními plastovými kloboučky s výraznou bílou ryskou patří k sekci zkreslení, tahové potenciometry pro změnu s výrazným červeným podsvícením pak k sekci ekvalizační.

https://baskytara.com/img/m/2556/t/p1clu5tv4j1rc61h6q1ml33hk1hjl6.jpg

K těmto dvěma sekcím přísluší i dva kovové spínače. Pravý spínač označený jako BYPASS zapíná celý efekt a jeho sešlápnutím/stlačením dojde i k rozsvícení červené LEDky v jeho blízkosti a také všech táhel ekvalizéru. Levý spínač DISTORTION spíná pouze zkreslení. Opět se rozsvítí červená LEDka v jeho blízkosti. Už při pouhém připojení napájení do zařízení se standardně rozsvítí i malá červená LEDka u prvního z otočných ovladačů (MOD), ale o té až později. Jinak zapnutí pouze zkreslení bez zapnutí ekvalizační sekce, tedy bez sešlápnutí tlačítka BYPASS, není možné. Samozřejmě může být aktivní, to znamená, že LEDka u spínače DISTORTION bude svítit, ale ke skutečnému zapnutí dojde až po sešlápnutí spínače BYPASS.

Ekvalizační sekce obsahuje sedm táhel a dva tlačítkové přepínače. První táhlo je MASTER, celková výstupní hlasitost preampu. Tento ovladač nefunguje, když je zařízení v bypass režimu, ale o tom více až níže pod nadpisem Darkglass Suite. Následuje šest táhel. První patří basům na frekvenci 80 Hz se zdvihem ±12 dB. Následují čtyři pásma středů na frekvencích 250 Hz, 500 Hz, 1,5 kHz a 3 kHz, vše ±10 dB. Posledním táhlem jsou výšky na 5 kHz se zdvihem ±12 dB. Přepínač GROWL posiluje basy, přepínač BITE zase vyšší středy na 2,8 kHz. Oba tyto přepínače pro mě naštěstí fungují jen jemně a projeví se zvláště v režimu zkreslení. GROWL zvuk trochu zhutní, BITE zase trochu nabrousí a pravda, také trochu přidá šum. Velice kvituji, že tyto zdvihy nejsou přehnané, což jsem zažil u jiných zařízení, kde byly podobné funkce díky tomu prakticky nepoužitelné. Ještě k tomu posílení šumu u spínače BITE. To je slyšet jen u zkresleného kanálu, přičemž se to v samotném zkresleném zvuku úplně ztratí, u čistého kanálu je to absolutně neznatelné. A ještě poznámka k provedení tlačítek samotných. Mají poměrně malý zdvih, takže se člověk musí hodně soustředit na to, zda tlačítko zapnul nebo vypnul.

A jdeme konečně na zkreslení, což je dominantou tohoto pedálu. Jak již bylo řečeno, obsahuje čtyři otočné prvky. První prvek MOD dal název celé této krabičce. V levé krajní poloze je to α (Alpha), v pravé krajní poloze pak ω (Omega). Jsou to charakterově dva rozdílné typy zkreslení. Alpha poskytuje jemnější zkreslení, příjemné zachlupacení zvuku, Omega je pak daleko drsnější a dosti agresívní zkreslení. Díky otočnému ovladači ale můžete míchat jejich vzájemný poměr. Následuje ovladač BLEND míchající původní nezkreslený signál se zkreslením. Zcela vlevo uslyšíte jen čistý zvuk, směrem doprava přibývá množství zkreslení až na 100% zkresleného zvuku. Ovladač LEVEL nastavuje celkovou hlasitost jen zkresleného zvuku. To znamená, když je BLEND úplně vlevo, tak LEVEL nedělá nic. Naopak, když je BLEND úplně vpravo, pak LEVEL funguje od úplného ticha do maximální hlasitosti. No a konečně ovladač DRIVE nastavuje stupeň zkreslení od lehkého nakřápnutí po brutální pilu.

Na levém boku je XLR výstup z DI boxu a tlačítko CAB SIM na zapnutí a vypnutí simulace aparátu.

https://baskytara.com/img/m/2556/t/p1clu5tv4j1i4hla6ra4i2p91o3.jpg

Schválně píšu aparátu a ne boxu, jak by zněl příslušný překlad termínu CABinet SIMulation, protože v impulzní odezvě se projeví charakter nejen reproduktoru, ale i použitého zesilovače a samozřejmě i použitého mikrofonu. O impulzních odezvách více až pod nadpisem Zvuk.

Na pravém boku je micro USB zásuvka na kabel připojení k počítači se softwarem Darkglass Suite, ale o tom opět více až pod nadpisem Zvuk. Dále se na pravém boku nachází tlačítko GROUND LIFT pro odpojení země.

https://baskytara.com/img/m/2556/t/p1clu5tv4j6ng4991qe5bl184.jpg

S tímto tlačítkem jsem zažil pěknou nebo spíš nepěknou patálii, kdy mi celý řetězec efektů při použití s odposlechovým systémem POSSE PM-01 (recenze) brutálně chrčel, a já dlouho nevěděl, čím to je, ale bylo to právě touhle odpojenou zemí, takže pozor na to.

Jackový vstup INPUT a výstup OUTPUT na zadní straně pedálu doplňuje i 3,5 mm jackový výstup na sluchátka.

https://baskytara.com/img/m/2556/t/p1clu5tv4j1pmgt10t8s1fpp6h65.jpg

Vstup je vstup, tam není co řešit, ale k výstupům bych měl výhrady. Sluchátkový výstup má trvale zapnutou simulaci aparátu a nelze ji vypnout, což mi pravda nevadí. Naopak jackový výstup má trvale vypnutou simulaci aparátu a není ji jak zapnout, což mi vadí. Tedy máte-li nějaká další zařízení, která chcete navázat na Darkglass Alpha·Omega Ultra, napadá mě např. šumová brána, a pak teprve máte třeba DI box, ze kterého pošlete zvuk do mixpultu ke zvukaři, nemáte jinou možnost než si koupit/vyrobit kabel XLR-jack. To jsem také byl nucen udělat, protože mým dalším navazujícím zařízením je výše zmíněný odposlechový systém POSSE, ze kterého teprve posílám zvuk do sluchátek a ke zvukaři, a to chci včetně simulace aparátu, protože klasický aparát nepoužívám. Jasně, ono je celkem logické, že z XLR to jde zvukaři, a tam buď simulaci chcete nebo ne, do sluchátek, když tedy nemáte aparát, je simulace více než vhodná, tak proč ji vypínat, a i u jackového výstupu, kterým vyvedete zvuk pravděpodobně do skutečného aparátu, naopak simulaci nepotřebujete, protože ten aparát má svůj vlastní charakter. Ale stejně bych uvítal, kdyby ono tlačítko CAB SIM zapínalo a vypínalo simulaci pro všechny výstupy, tedy XLR, jack i sluchátka. Je tedy fakt, že můj předchozí zmiňovaný preamp Tech 21 SansAmp VT Bass Deluxe to měl podobně. Tam naopak do XLR šla simulace vždy a nešla vypnout, jackový výstup ji měl vypínatelnou, ale stejně jsem ji zapínal i s klasickým aparátem, protože se mi ten zvuk prostě líbil a basta a chtěl jsem ho slyšet i z aparátu.

Uprostřed zadní strany je zásuvka na 9V zdroj, který není součástí balení. Napájení vyžaduje proud minimálně 110 mA. Zařízení není možné provozovat na 9V baterii. Jinak je v balení manuál, katalog produktů, nálepka a černé (jak jinak) Tortex trsátko s logem Darkglassu.

Zvuk

Na první pokus o nastavení zvuku jsem byl lehce zklamaný, očekávaný "wow" efekt se nedostavil. Zvuk nebyl špatný, ale neměl jsem pocit, že je lepší než ten, co jsem používal doposavad, a to ani se zapnutou simulací aparátu. Na zkoušku jsem zapojil zpět můj dosavadní Tech 21 SansAmp VT Bass Deluxe (recenze), který jsem v té době ještě měl, a byl jsem prostě doma, to je ten můj zvuk! První myšlenky byly, sakra, po mizerném Tech 21 Bass Fly Rig (recenze) a poruchovém Trace Elliot Transit-B (recenze) další nezdařený pokus? Odmítl jsem se vzdát a zapojil znovu Alfu Omegu a začal tahat a kroutit. Povedlo se. Velkou měrou k úspěchu přispěl i výběr impulsní odezvy, ta podle mě dokonce byla naprosto klíčová. Pro výběr simulovaného aparátu slouží doplňkový počítačový software, jehož popis navazuje.

Darkglass Suite

Aplikace Darkglass Suite je stažitelná zdarma jak pro Windows, tak pro MacOS na stránkách výrobce: https://www.darkglass.com/suite/. Obsahuje čtyři hlavní sekce.

Cabinet Simulation

https://baskytara.com/img/m/2556/t/p1clu678nl19c01jv51cje1ivvqfsb.jpg

V první sekci Cabinet Simulation jsou tři podskupiny: User, Factory a Favorites. Na záložce User je možné importovat vlastní nebo z internetu stažené impulzní odezvy ve formátu WAV nebo AIFF. I tuto možnost jsem vyzkoušel, ale zatím jsem nenašel pro mě vhodnější vzorky než ty ze záložky Factory, které jsou dodávány spolu s tímto softwarem. Mým vyvoleným se stal Forrester's Monster obsahující impulzní odezvu, potažmo simulaci, klasického osmidesítkového boxu. Tak nějak předpokládám, že se jednalo o Ampeg, ale nikde jsem o tom bližší informace nenašel. Podařilo se mi tak docílit velice podobného zvuku, jako jsem měl na VéTéčku, jak čistého, tak zkresleného. Opět jsem několikrát prohodil AOU za VT tam a zpět, a musel jsem konstatovat, že jsem spokojen. Dokonce mám pocit, že nyní mám zvuk o něco pevnější a průraznější, než na VéTéčku, ale pořád si stojím za tím, že Tech 21 SansAmp VT Bass Deluxe je parádní zařízení s parádním zvukem a parádním zkreslením. V softwaru jsem tedy předvolbu Forrester's Monster opatřil hvězdičkou, zařadila se tak do třetí záložky Favorites, kam si můžete připnout vaše oblíbené IR, pakliže je nechcete lovit mezi těmi deseti továrními a eventuálně spoustou dalších uživatelských.

Nad těmito třemi záložkami jsou ještě dvě důležité volby. První je táhlo Cab Sim Gain pro nastavení celkové hlasitosti. Toto je použitelné hned ve dvou případech. Každý vzorek impulzní odezvy totiž poskytuje jinou výstupní hlasitost. Některé jsou slabé, některé moc silné. Tímto můžete jejich citlivost regulovat a nemusíte se přímo na zařízení uchylovat k tomu, že budete táhlo MASTER dávat blízko k jedené nebo k druhé krajní poloze. Už jen pocitově mi vyhovuje mít polohu jezdce MASTER někde blízko kolem středu, mám tak dostatečnou variabilitu na obě strany. Druhý důvod pro použití tohoto táhla je citlivost vašich sluchátek. Některá citlivější při připojení k sluchátkovému výstupu jsou prostě až příliš nahlas. Copak o to, je-li přepínač BYPASS sepnutý, funguje pro řízení celkové hlasitosti ovladač MASTER, ale ve vypnutém stavu ne, v tomto případě dokážete hlasitost sluchátek regulovat pouze softwarově v aplikaci Darkglass Suite. Pozor, tato volba se okamžitě ukládá do zařízení a zůstává v něm i při jeho vypnutí. Také uvedu příklad dvojích sluchátek. Vlastním velká uzavřená sluchátka Audio-Technica ATH-M20x, které mají impedanci 47 Ohmů a citlivost 96 dB, ale také mám pecková sluchátka Shure SE215, která mají impedanci jen 20 Ohmů a k tomu navíc vysokou citlivost 107 dB. Vy, co něco o impedanci a citlivosti víte, jistě už tušíte, že rozdíl v hlasitostech vystupujících z těchto dvojích sluchátek při stejném nastavení bude obrovský. Se sluchátky Audio-Technica je zvuk příjemně nahlas, se Shure by mi to mohlo urvat hlavu.

Druhou doplňkovou volbou je Footswitch Mod Control. Nabývá dvou hodnot, výchozí OFF a volitelné ON. Tato volba se týká prvního otočného ovladače MOD a konečně i jeho malé červené LEDky. Změníte-li tuto doplňkovou volbu na ON, pak ta malá červená LEDka zhasne a otočný ovladač MOD se stane zcela nefunkčním. Teď už navolíte charakter (mód) zkreslení pouze nožním spínačem DISTORTION. V jedné poloze u něj svítí červená LEDka, a charakter zkreslení je nastaven do krajní polohy α (Alpha) = jemnější zkreslení, v druhé poloze spínače se LEDka zbarví modře a charakter zkreslení je nastaven do krajní polohy ω (Omega) = drsné zkreslení. Toto nastavení je opět okamžitě uloženo do pedálu a zůstává v něm až do softwarové změny. Touto volbou jste tedy v zásadě ochuzeni o dvě věci. Možnost si libovolně míchat poměr mezi Alpha a Omega a taky o možnost používat čistý zvuk. Respektive čistý zvuk využívat můžete, ale jen při úplném vypnutí tlačítkem BYPASS. Ale i v tomto případě zůstává aktivní simulace aparátu, takže stále je zachován zvolený charakter, což je moc dobře, tuto vlastnost beru jako plus. Na druhou stranu získáváte to, že například máte-li aktivní baskytaru a korekce řešíte na ní, pak není problém mít svůj čistý zvuk včetně simulace aparátu a k němu rovnou dva charaktery zkreslení v jedné krabičce, stejně tak, pakliže zvukové korekce řešíte až na zesilovači. Každopádně tato volba vám umožní pouze přepínat charakter zkreslení, ale další parametry budou pro obě zkreslení stejné.

Firmware

V sekci Firmware můžete aktualizovat software nahraný přímo uvnitř zařízení.

https://baskytara.com/img/m/2556/t/p1clu67bl31esq1q1vikip4o1p7qd.jpg

Backup / Restore

Sekce Backup / Restore umožňuje zálohovat i obnovit současné nastavení a také pomocí tlačítka Factory reset uvést zařízení do výchozího stavu, například chcete-li použít výchozí impulzní odezvu, která se jinde vlastně ani nenachází. Ne, ani v sekci Cabinet Simulation na záložce Factory ji nenajdete.

https://baskytara.com/img/m/2556/t/p1clu67fn2pq2dbs16s064d1776f.jpg

Settings

Poslední čtvrtou sekcí je Settings, kde můžete např. nastavit, zda chcete automaticky zálohovat a také kam, zda chcete automaticky hledat aktualizace programu a firmwaru atd.

https://baskytara.com/img/m/2556/t/p1clu67ij71de5brd4trfnn1nach.jpg

Ukázky továrních impulzních odezev a vůbec ovládání celého programu Darkglass Suite můžete shlédnout v tomto videu:

https://www.youtube.com/watch?v=3IL7mA4vSDY&hd=1

Moje zvukové ukázky

Dole pod hodnocením je ještě nadpis Odkazy. Shromáždil jsem tam reprezentativní sbírku ukázkových videí, která demonstrují tu nepřebernou paletu zvuků, které lze ze zařízení dostat. Nicméně abych se nechlubil jen cizím peřím, něco jsem také nahrál. Použil jsem baskytaru Ernie Ball Music Man StingRay 5 PDN (recenze) s dosti usazenými hlazenými strunami D'Addario XL Chromes ECB81 (recenze). Korekce na baskytaře jsem měl nastavené ve střední poloze, jen výšky jsem trochu přidal, abych vykompenzoval typ a stav strun. A taky jsem to prohnal kompresorem TC Electronic SpectraComp (recenze). Nastavení preampu bylo takové, jaké můžete vidět na fotkách. MOD lehce před půlkou, tedy víc ve prospěch typu zkreslení Alpha, BLEND taky před půlkou, tedy víc ve prospěch čistého zvuku, ale právě proto LEVEL mám naplno a zkreslení také skoro naplno. Přepínače GROWL a BITE jsem měl zapnuté. Prostě zvuk jak mám nastavený pro svoje potřeby.

První ukázka je v pořadí: absolutně čistý zvuk baskytary (jen přes kompresor) – čistý zvuk baskytary se zapnutou simulací Forrester's Monster – čistý zvuk se zapnutou simulací a ekvalizérem – zkreslený zvuk se zapnutou simulací a ekvalizérem.

Druhá ukázka je s využitím struny H v pořadí: čistý zvuk se zapnutou simulací a ekvalizérem – zkreslený zvuk se zapnutou simulací a ekvalizérem

Třetí ukázka je s maximálním zkreslením, tedy MOD nastaven na čistě Omega, BLEND na maximum, DRIVE na maximum, LEVEL podle potřeby, jinak stejný ekvalizér i simulace jako výše. Samozřejmě při hře trsátkem a s jiným nastavením ekvalizéru a třeba i s jinou simulací to může být ještě daleko brutálnější. Mně moje zkreslení z předchozích ukázek stačí a dalo by se říct, že svým způsobem se jedná o kompromis. Důležitější je totiž pro mě čistý zvuk, takže i typ simulace a nastavení ekvalizace jsem celé podřídil čistému zvuku a zkreslení až následně přizpůsobil k němu. Nicméně jsem se zkresleným zvukem maximálně spokojen.

Na základě diskuze pod recenzí jsem doplnil i další ukázky simulací.

Poznámka: nenahrávejte, pakliže máte počítač připojený USB kabelem k zařízení, dostane se vám do nahrávek pískání wink Alespoň mně se tak notebook chová, nepomohlo ani odpojení notebookového zdroje a fungování na baterku. Samozřejmě odpojit propojovací USB kabel je to nejmenší.

Hodnocení

Jsem nadšen, jak velký zvuk a velká spousta možností se vecpala do tak malé krabičky. Zvuk je skvostný jak v čisté, tak ve zkreslené podobě a velice variabilní. Cena zařízení je vysoká, holt se firma Darkglass veze na vlně hypu, ale svým způsobem je to hype oprávněný, dostanete za své peníze vysokou kvalitu jak provedení, tak zvuku a holt si připlatíte za exkluzivitu. Vytknul bych snad jen ten jackový výstup, do kterého není možno poslat zvuk se simulací aparátu, a ještě možná to, že k zařízení v této ceně není dodán i napájecí zdroj.

Odkazy

Webové stránky výrobce: https://www.darkglass.com/creations/alpha-omega-ultra/

Zajímavá videa:

https://www.youtube.com/watch?v=yYS4Ob9N8Lk&hd=1

https://www.youtube.com/watch?v=M8Z8TqWRwX0&hd=1

https://www.youtube.com/watch?v=7LU-mzXr4Jc&hd=1

https://www.youtube.com/watch?v=BQHks-NmpbA&hd=1

https://www.youtube.com/watch?v=DNty1Ap4qmY&hd=1

https://www.youtube.com/watch?v=prcrpwcDzTE&hd=1

ProFeel | Music Man Club #1 | Flatwound Club #1
2 xLajků:

2

Re: Darkglass Alpha·Omega Ultra

Aidamos napsal:

do sluchátek, když tedy nemáte aparát, je simulace více než vhodná, tak proč ji vypínat,

 A poslat to do podse tim sluchatkovym vystupem ? jakej je rozdil? mono vs stereo malej velkej jack?

...nemit hlavu... nevadi
...nemit marka..vadi
0 xLajků:

3

Re: Darkglass Alpha·Omega Ultra

m3 napsal:
Aidamos napsal:

do sluchátek, když tedy nemáte aparát, je simulace více než vhodná, tak proč ji vypínat,

 A poslat to do podse tim sluchatkovym vystupem ? jakej je rozdil? mono vs stereo malej velkej jack?

Nevím a upřímně se mi nechce bastlit nějaký kabel 3,5 stereo jack na 6,3 mono jack nebo na dva 6,3 mono jacky. Mám XLR-jack, funguje, srát na to.

ProFeel | Music Man Club #1 | Flatwound Club #1
0 xLajků:

4

Re: Darkglass Alpha·Omega Ultra

Díky za perfektní recenzi! Už nějakou dobu si pohrávám s myšlenkou, že s aparaturou půjdu podobnou cestou jako ty a tahle recenze mě v tom utvrdila. smile Jsem jen trochu na vážkách jestli cab sim prospívá i čistému zvuku, což je slyšet i z tvých ukázek (především ta ukázka clean+cab sim bez EQ), jak to vidíš ty?

Spector Euro 5LX, Fender JB American Standard
Darkglass Alpha Omega Ultra
https://aikomusic.com/
http://bandzone.cz/pseudorphine
0 xLajků:

5 Naposledy upravil: Aidamos (04. 09. 2018 10.02:59)

Re: Darkglass Alpha·Omega Ultra

Redy napsal:

Jsem jen trochu na vážkách jestli cab sim prospívá i čistému zvuku, což je slyšet i z tvých ukázek (především ta ukázka clean+cab sim bez EQ), jak to vidíš ty?

A proto tam je ekvalizér. Jinak jde o to, jaká simulace se zvolí. Jsou velice rozdílné. Mně vyhovuje prostě tahle. Mám staženo asi dvacet dalších, a tam jsou ještě větší rozdíly, než u těch factory. Takže záleží jen na tom, co se komu líbí. Schválně udělám ještě ukázky s různými dalšími simulacemi. Některé jsou fakt brutálně rozdílné. Prakticky stejně jako reálné boxy.

ProFeel | Music Man Club #1 | Flatwound Club #1
0 xLajků:

6

Re: Darkglass Alpha·Omega Ultra

Říkám si, jestli ní za tu cenu lepší přihodit pár babek a jít do Line6 Helix LT, který nahradí celý pedalboard. Já osobně o něm, pokud se mi rozběhne další (nová) kapela a jakmile si koupím precla, uvažuju.

0 xLajků:

7 Naposledy upravil: Aidamos (05. 09. 2018 22.08:52)

Re: Darkglass Alpha·Omega Ultra

CzechJoker napsal:

přihodit pár babek a jít do Line6 Helix LT

Těch pár babek je dvojnásobek toho, co stojí AOU. Samozřejmě když k tomu u sebe přičtu i cenu všech ostatních krabiček v pedalboardu, které by mi nahradil Helix LT, tak jsem na jeho ceně, spíš výš.

https://baskytara.com/img/m/2556/t/p1ck283rg01t9jaeg1c0d123jcpr3.jpg

Ale jak jsem psal i v recenzi, znamenalo by to pro mě i nový a hlavně o dost větší pedalboard, protože mám vysílačku na basu, pak to POSSE, a časem k tomu přibude i vysílačka na in-ear, která se mi za stávající situace do pedalboardu vejde přesně na to POSSE. Odmítám před každým hraním drátovat víc, než je nezbytné.

ProFeel | Music Man Club #1 | Flatwound Club #1
0 xLajků:

8 Naposledy upravil: Hastur (02. 09. 2018 22.24:44)

Re: Darkglass Alpha·Omega Ultra

Ad simulace: muzu potvrdit co pise Aidamos. Pulzy u AOU jsou hodne rozdilne, coz je super pro zakladni orientaci v tom jakej box bude clovek chtit pouzivat. Me osobne treba vyhovuje Forresters punch (kombinace 8x10 a kytarovy 4x12).

Adame, kde si stahoval dalsi pulzy? Zatim jsem po dalsich pulzech moc nepatral, ale rad se podivam co se da stahnout.

 

Gibson EB14 5 string / Vintage fretless -> Audioevent Total Sonic Annihilation -> Audioevent Wardance ->  Ammoon stereo looper -> EHX Freeze -> Darkglass Alpha Omega Ultra = BLACKNOISE/DRONE
Flatwound Club #2
0 xLajků:

9

Re: Darkglass Alpha·Omega Ultra

Něco je k dispozici tu: http://media.amtelectronics.com/amt-pangaea-cp-100/

jinak AMT nabízela standardně nějaký pakl maršálu 1960 jako reklamu zadax:

http://media.amtelectronics.com/amt-truecab-ir/

Jinak obyč přes google jsem jich sehnal spoustu, ale holt spousta balastu..

0 xLajků:

10

Re: Darkglass Alpha·Omega Ultra

Už jsem to sem taky posílal, ale lepší by byl plnej Helix pro ty co zpívaj:

https://www.youtube.com/watch?v=XIWlCNhA96E

 

Basa: Sandberg California TT4 - Passive, Pele 6 strun, Vintage V965, Fender Precision MIM 
Nahlas: EBS Reidmar 500 + 2x EBS Classic Line CL112
Komorně: Phil Jones BG100 bass cub
InEar: Harley Benton Custom Line Bass DI-Expander
0 xLajků:

11

Re: Darkglass Alpha·Omega Ultra

Hastur napsal:

Adame, kde si stahoval dalsi pulzy?

Nemám ty stránky uložený, ale na něco z toho jsem z historie prohlížeče ještě vydoloval, takže zde:

https://www.dropbox.com/sh/wuqugyipjaowprn/AADNC4wGQaKIq66QiMF6dgL1a?dl=0 - hlavně Messa, jak zesilovače, tak box 2x12" a k tomu různé mikrofony.

http://www.grgr.de/IR/ - různe zesilovače a boxy Music Man, Hiwatt, Hartke, Orange, Ampeg, atd.

Ještě jsem někde narazil na Gallieny, ale ty mě zas tak nezajímají.

ProFeel | Music Man Club #1 | Flatwound Club #1
0 xLajků:

12

Re: Darkglass Alpha·Omega Ultra

sigi napsal:

Už jsem to sem taky posílal, ale lepší by byl plnej Helix pro ty co zpívaj:

Tak to mě nějak minulo. Jo, to je zajímavý řešení. Ale to už jedině s vysílačkama, páč jináč je to zase kytarovej kabel a k tomu sluchátkovej kabel.

ProFeel | Music Man Club #1 | Flatwound Club #1
0 xLajků:

13

Re: Darkglass Alpha·Omega Ultra

Aidamos napsal:
Hastur napsal:

Adame, kde si stahoval dalsi pulzy?

Nemám ty stránky uložený, ale na něco z toho jsem z historie prohlížeče ještě vydoloval, takže zde:

https://www.dropbox.com/sh/wuqugyipjaowprn/AADNC4wGQaKIq66QiMF6dgL1a?dl=0 - hlavně Messa, jak zesilovače, tak box 2x12" a k tomu různé mikrofony.

http://www.grgr.de/IR/ - různe zesilovače a boxy Music Man, Hiwatt, Hartke, Orange, Ampeg, atd.

Ještě jsem někde narazil na Gallieny, ale ty mě zas tak nezajímají.

Díky, ty Hiwatty mě zajímají. Teď už jen někde najít moje milované aparáty Sunn O))) 

Jinak já narazil na tenhle zdroj: http://www.halifaxmusicians.ca/impulses/files/

Gibson EB14 5 string / Vintage fretless -> Audioevent Total Sonic Annihilation -> Audioevent Wardance ->  Ammoon stereo looper -> EHX Freeze -> Darkglass Alpha Omega Ultra = BLACKNOISE/DRONE
Flatwound Club #2
0 xLajků:

14 Naposledy upravil: Aidamos (05. 09. 2018 22.10:45)

Re: Darkglass Alpha·Omega Ultra

Hastur napsal:

Jinak já narazil na tenhle zdroj: http://www.halifaxmusicians.ca/impulses/files/

Super, dík! Jdu testovat. Pořád si říkám, že třeba objevím svůj svatej grál smile

ProFeel | Music Man Club #1 | Flatwound Club #1
0 xLajků:

15 Naposledy upravil: Aidamos (13. 09. 2018 17.05:28)

Re: Darkglass Alpha·Omega Ultra

Redy napsal:

Jsem jen trochu na vážkách jestli cab sim prospívá i čistému zvuku, což je slyšet i z tvých ukázek (především ta ukázka clean+cab sim bez EQ) 

Aidamos napsal:

A proto tam je ekvalizér. Jinak jde o to, jaká simulace se zvolí. Jsou velice rozdílné. Mně vyhovuje prostě tahle. Mám staženo asi dvacet dalších, a tam jsou ještě větší rozdíly, než u těch factory. Takže záleží jen na tom, co se komu líbí. Schválně udělám ještě ukázky s různými dalšími simulacemi. Některé jsou fakt brutálně rozdílné. Prakticky stejně jako reálné boxy. 

Hastur napsal:

Ad simulace: muzu potvrdit co pise Aidamos. Pulzy u AOU jsou hodne rozdilne, coz je super pro zakladni orientaci v tom jakej box bude clovek chtit pouzivat. Me osobne treba vyhovuje Forresters punch (kombinace 8x10 a kytarovy 4x12).

Tak jak jsem slíbil, přidávám ukázky nějakých dalších simulací. Vliv na IR má, jak jsem psal i v recenzi, nejen box, ale i zesilovač a také použitý mikrofon a samozřejmě i jeho poloha na reproduktoru, zdali byl ve středu, či u okraje, či dokonce jak daleko byl vzdálen od boxu samotného. To vše hraje roli. Kromě továrních pressetů dodaných se softwarem jsem si stáhnul stovku dalších. Sem dávám jen nějaké reprezentativní kousky. Bohužel ne u všech je přesně napsáno, o jaký typ boxu, zesilovače a mikrofonu se jedná, a už vůbec ne to, kde byl mikrofon umístěn, ale snad to pro představu o vlivu simulace bude dostatečné. Nahrál jsem jen "čistý" zvuk, rozdíly se zkreslením jsou ještě exponenciálně větší. U všech nahrávek jsem měl nastaven ekvalizér na AOU stejně, jak je vidět na fotkách v recenzi, na base jsem měl jen lehce přidané výšky, stejně jak jsem dělal nahrávky pro hlavní oddíl recenze. Samozřejmě při pohrání si s ekvalizérem na AOU by ty ukázky byly zase zcela jiné, ale nechtělo se mi laborovat pro každý IR, stejně je to otázka vkusu každého hráče, které frekvence upřednosňuje, takhle alespoň vyniknou ty rozdíly při stejném nastavení.

OFF - čistý zvuk s vypnutou simulací, ale ekvalizér použit
FACTORY - výchozí simulace dodaná se zařízením, žádné bližší specifikace

Tovární simulace dostupné v softwaru:

Forrester's Monster - klasický box 8x10", tipuji Ampeg, o zesilovači a mikrofonu žádné informace, kromě toho, že IR dělal pan Forrester Savell.
Forrester's Clear - opět klasický box 8x10" bez bližších specifikací.
Forrester's Punch - klasický box 8x10" doplněný o kytarový box 4x12", opět bez bližších specifikací.
Dave's Beta52A - box Darkglass DG410C (4x10") snímaný mikrofonem Shure Beta 52a, jako zesilovač posloužil pravděpodobně taky Darkglass, ale je to bez záruky.
Dave's D12e - stejně jako předchozí, jen snímaný mikrofonem AKG D112e. Mimochodem pod označením Dave se skrývá basák a producent  Dave Hollingworth.

Simulace stažené z internetu:

Ampeg 810 D6 - box Ampeg 8x10" snímaný mikrofonem Audix D6, o zesilovači žádné informace.
Ampeg SVT DI Out - simulace zesilovače Ampeg SVT, ale braná jen z DI výstupu, tedy bez použití boxu.
Mesa 212 400+ D112 - box Mesa PowerHouse 212 (2x12"), zesilovač Mesa Bass 400+, snímáno mikrofonem AKG D112.
Mesa 212 M9 D112 - stejně jako předchozí, jen použit zesilovač Mesa M9 Carbine.
Hiwatt N1 SM7 - nerozklíčoval jsem, o co se jedná, nejspíše box i zesilovač Hiwatt snímaný mikrofonem Shure SM57.
SWR 15 4050 48 - opět bez specifikací, prostě nějaký aparát SWR.

ProFeel | Music Man Club #1 | Flatwound Club #1
1 xLajků:

16

Re: Darkglass Alpha·Omega Ultra

Ty tovární simulace zní dobře, vybral bych si z nich. Pořád ještě ale spekuluju ohledné výstupů, ta absence cab sim u jack výstupu mě taky štve. V kapele máme řešený drátový inear přes digitální mix. pult, takže na koncerty bych ideálně potřeboval dva plnohodnotné výstupy, jeden pro zvukaře, druhý do toho pultu. Kvůli tomu si asi na konec pedalboardu budu muset nechat stávající MXR M80 DI, který dva výstupy má. Nebo by stačil nějaký splitter?

Tu M80 bych asi nadále potřeboval i k nahrávání. V současnosti přes ni nahrávám tím způsobem, že pomocí direct outputu + paralel output nahrávám zvlášť zkreslenou výslednou stopu + čistou linku a ty potom mícháme. Dalo by se to řešit opět pomocí splitteru, tentokrát na začátek řetezce? Nejsem si jistý, co by to udělalo se signálem z mého pasivního JB?

Spector Euro 5LX, Fender JB American Standard
Darkglass Alpha Omega Ultra
https://aikomusic.com/
http://bandzone.cz/pseudorphine
0 xLajků:

17

Re: Darkglass Alpha·Omega Ultra

Splitter není problém: https://www.muziker.cz/roland-rcc-yc-xf2xm

Vyzkoušeno, funguje.

ProFeel | Music Man Club #1 | Flatwound Club #1
0 xLajků:

18

Re: Darkglass Alpha·Omega Ultra

Je to dobrá věc. Jen nesmíš narazit na zvukaře, který jedním obratným hmatem pohřbí desítky hodiny a tisíců,  které jsi do svého vysněného zvuku investoval.

Fender Jazz Bass Special (Japan 1985), Furch, G&L JB 2 T.S., Vlček JBF4, Peavey Foundation 5,
Acoustic 122, TC Electronic BG250-112
Flatwound Club #5
1 xLajků:

19 Naposledy upravil: Aidamos (05. 09. 2018 18.13:32)

Re: Darkglass Alpha·Omega Ultra

Kubinus napsal:

Je to dobrá věc. Jen nesmíš narazit na zvukaře, který jedním obratným hmatem pohřbí desítky hodiny a tisíců,  které jsi do svého vysněného zvuku investoval.

Ač jsem ateista, musím pravit amen, bratře.

ProFeel | Music Man Club #1 | Flatwound Club #1
0 xLajků:

20

Re: Darkglass Alpha·Omega Ultra

Aidamos napsal:

Splitter není problém: https://www.muziker.cz/roland-rcc-yc-xf2xm

Vyzkoušeno, funguje.

Díky. Ještě možná hloupý dotaz. Ve splitteru se teda signál rozdělí, takže při nahrávání na obou vstupech budu muset přidat gain. Neprojeví se ale to rozdělení negativně i na charakteru zvuku baskytary, obzvlášť u pasivního nástroje?

Spector Euro 5LX, Fender JB American Standard
Darkglass Alpha Omega Ultra
https://aikomusic.com/
http://bandzone.cz/pseudorphine
0 xLajků:

21

Re: Darkglass Alpha·Omega Ultra

Redy napsal:
Aidamos napsal:

Splitter není problém: https://www.muziker.cz/roland-rcc-yc-xf2xm

Vyzkoušeno, funguje.

Díky. Ještě možná hloupý dotaz. Ve splitteru se teda signál rozdělí, takže při nahrávání na obou vstupech budu muset přidat gain. Neprojeví se ale to rozdělení negativně i na charakteru zvuku baskytary, obzvlášť u pasivního nástroje?

Jelikož provedeš tohle rozdělení až za preampem (takže odpadá rozdíl pasiv/aktiv) tak by k rozdílu v charakteru zvuku dojít nemělo.

Gibson EB14 5 string / Vintage fretless -> Audioevent Total Sonic Annihilation -> Audioevent Wardance ->  Ammoon stereo looper -> EHX Freeze -> Darkglass Alpha Omega Ultra = BLACKNOISE/DRONE
Flatwound Club #2
0 xLajků: