Téma: jazz
joujou nehrajete tady nekdo jazzik?
docela by me zajimaly postupy, nemate nekdo nejake info nebo link?
nejake tipy, ceho se vyvarovat atp. zkratka vsechno o jazzove hre na baskytaru.
thanx
Nejste přihlášen. Přihlaste se, nebo se zaregistrujte.
Baskytara.com » Technika hry » jazz
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
joujou nehrajete tady nekdo jazzik?
docela by me zajimaly postupy, nemate nekdo nejake info nebo link?
nejake tipy, ceho se vyvarovat atp. zkratka vsechno o jazzove hre na baskytaru.
thanx
mně by to taky celkem zajímalo, snažím se "naučit" co nejvíc stylů, a jazz mi zrovna z hlavy nejde... jediný co vim je, že basová jazz linka má většinou za vteřinu mooooc tónů
Existujou takové základní pojmy atd... ale je to na dlouho a takhle se to ani vysvětlit nedá, to je nejlepší naživo.
Něco jako univerzální jazzová basová linka nebo postup neexistuje - kolik jazzových basistů tolik linek a stylů. Základem je určitě walking bass - kráčející linka. Pokud vás tohle zajímá, doporučuju poslechnout si Bonu, Hollanda, Pattittuciho - krokovky, legáta, výpichy.... je to hodně o poslechu a nasávání(muziky:).
jojo, walking bassline, já si nemoh vzpomenout
podařilo se mi sehnat tuhle školu, je z 60.let, tak by tam měly bejt právě takovýhle walkingový základy, takdy si jí mužete stáhnout :
http://natotata.bazmek.net/Pavel/Ray_Br … Method.pdf
už to mám stažený pač noty sice rád nemám ale učit se je jak říká pavel má SMYSL
heh, na mý podlazený base by to s tima tabulaturama moc neštimovalo, myslim, že na naučení not je docela dobrej Hora.
Teda po těch několika stránkách co mám za sebou si myslim, že je to docela ok, je sice nudnej a skladby, který tam jsou nejsou moc hudebně k užitku, ale na naučení not je použitelnej.
Pouzitelny je len keby sa naam chcelo
njn, vsichni vime jak to chodi....nebo resp. kam se chodi misto uceni not
Howorim tomu: cielenee nenaapadnee vyhyybanie
Spis se tomu rika KOPR:)
(kurevskej odpor k praci)
popřípadě SAKO
- Stav absolutniho KOPRU
:c)) jj, já jsem teď ve stavu NNVB (naivního nadšení a vidiny v budoucnost), ale dávám si tak tejden, kdy mě to přestane bavit a půjde to do kopru :c)
tak jsem si konečně... ehm.... obstaral CD jaca Pastoriuse a musím říct, že i jazz má něco do sebe... Celkem príma poslech...
No to joo Jazz ma hodne do sebe ale poznaam kopu vyborneeho jazzu a kopu shitu Jazzu.Akurat nevim ci sem v pozici kedy to dokaazem posudzovat paac na to musii byt clovek joo muzikant.A to ja zatim nejsem proto mam Jazz raad - BIG RESPECT voci jazzu
hele, já ještě před 4ma měsícema hrál trsátkem punkrock, takže do toho ještě nevidím, ale napiš mi nějaký best of jazz a zkusim si něco sehnat..
No mě osobně se moc líbí treba to co u nas dela J.Stivín, J.Viklický, jinak Maceo Parker, Miles Davis, J. Pastorius (ted jsem poslouchal paradni, i kdyz dost psycho, zivak z Italie), Ella Fitzgerald (doufam ze jsem to napsal spravne), L. Armstrong a vůbec takovej ten starší americkej jazz. Proste musi to byt hafo cerny a pak uz to jde samo
Jinak moc velkej znalec jazzu nejsem, u me je to spis - jak rika jedna moje krasna kamaradka -
"moje uši jako dvě děvky sou, co se jim líbí po tom sáhnou".
Takže tak.
Já se jazz snažil učit, ale přišel jsem na to, že to prostě nejde. Myslím, že to přijde samo s věkem, skušenosma, vyposlouchaností, citem...
Hlavně se toho nebát a hrát...
Hesky to riikaa
Takze moje odporuucania Weather Report ( p. Pastorius ), Victor Bailey, Alain Caron - Lee Band , Waking Vision Trio , Hiromi , Eric Truffaz ( nejsem si isty jak sa to pise ) , Dan Brantigan kvartet a viacej si teraz nespomenem ale vsade su dobryy basaaci inak by som to nemal kedy pocuuvat.
Front Page, Herbie Hancock, Dave Weckl, Pat Metheny...
(Taky nevím, jak se to píše)...
tak vám teda pjekně děkuju
Sakra toho ale je ....
To je len zdibka v mori
...a taky samozrejme Karel Plíhal (i kdyz tam basy moc neni) - ale je to podle me jeden z nejlepsich kytaristu u nas, i kdyz se nikde nepredvadi.
a taky jeste J. Griglák dela fajn veci, A. Šebán....
Ivan Hlas občas taky nemá špatnou basu...
Doporučuju Kind of Blue - Miles Davis - výborné jazzové ablum, ta modalita, cit, pohodová nálada - to si určitě poslechni.
:c) jj, So What je prostě klasika
Jo, Jaco ma dost do sebe. Ta jeho basa ma naprosto genialni podmanivou rytmiku. Vsechny ty tlumeny tony, vohnutiny, straslive zhusteny podkladovy melodie, ktery snad nikdy neprobehnou uplne stejne. Neustaly proud drobnych obmen a zvukovych finesek...
Ted jsem jeste poslouchal Dave Weckl Band, album Multiplicity. Tam je taky skvela basa.
Hraju to, ale hlavně poslouchám. Doporučeno je toho tu už dosti, Jaca berte s rezervou, páč měl pak i svý špatný roky a nedá se zrovna považovat za typickýho jazzchlapáka (i když to uměl jak nikdo jinej, ale právě nejen to). Robert Bal(ta)zar, ať už s Bártou, nebo ve svym Triu... Pro autora tématu jen dodám, ať si něco poslechne a pak zauvažuje, jestli se to dá naučit jako nějaká tablaturní píšnička třebas od Redhotů Ono se tím spíš musí žít celej život a každej den cvičit jak pominutej, aby to vůbec za něco stálo (což se u mě samozřejmě neděje), a ještě mít perfektní rytmus a sluch. Nechci urážet, ale zase jsem se pobavil, promiň.
Hraju to, ale hlavně poslouchám. Doporučeno je toho tu už dosti, Jaca berte s rezervou, páč měl pak i svý špatný roky a nedá se zrovna považovat za typickýho jazzchlapáka (i když to uměl jak nikdo jinej, ale právě nejen to). Robert Bal(ta)zar, ať už s Bártou, nebo ve svym Triu... Pro autora tématu jen dodám, ať si něco poslechne a pak zauvažuje, jestli se to dá naučit jako nějaká tablaturní píšnička třebas od Redhotů
Ono se tím spíš musí žít celej život a každej den cvičit jak pominutej, aby to vůbec za něco stálo (což se u mě samozřejmě neděje), a ještě mít perfektní rytmus a sluch. Nechci urážet, ale zase jsem se pobavil, promiň.
ha ha ha
ja se ale neptal na tabulatury, mr. clever.
urcite existuje nejaka skola jazzu. pro mene chapajici (promin) uvedu otazku jeste jednou :
docela by me zajimaly postupy, nemate nekdo nejake info nebo link?
nejake tipy, ceho se vyvarovat atp. zkratka vsechno o jazzove hre na baskytaru.
jinak vsem diky, zvlaste beorovi za milese
Aleš Duša myslím něco sepsal, tak se skus po tom jménu mrknout. Třebas něco najdeš.
ty jo já vám řeknu mě ten jazz nebere-když v TV dopřepínám na Mezzo kde jsou občas jazzmani tak to skouknu a řeknu si "fajn ale poslouchat víc jak pro jednou to nemusím" zas na druhou stranu je fakt že některý jazz lajny sou moc pěkný....btw Jacovi sem ještě nepřišel na chut asi sem moc mladej....-jeho linky sou pěkný ale to co je okolo je pro mě neposlouchatelný
Kubš: Pastorius? Tak to máme úplně stejnej pohled...
No Pastorius ma pesnicky trochu tazke na pocuvanie ale ked si k tomu sadnete zatvorite oci a vzijete sa do toho tak to je relax
Jo, ofoceny noty od Alese Dusy - dil improvizace, mam doma, ale jeste jsem ho, priznam se, moc neotviral, nejak na to pro same hrani neni cas ;-)
Ale je to skoda...
já mám dušu taky a myslím, že je to vcelku dobrá učebnice, ale hrozně mě iritujou ty rukopisný noty, moc nechápu, proč to normálně nevysázel, anebo když už teda takhle, proč to nenapsal trochu úhledněji...
ja.ro napsal:Jo, ofoceny noty od Alese Dusy - dil improvizace, mam doma, ale jeste jsem ho, priznam se, moc neotviral, nejak na to pro same hrani neni cas ;-)
Ale je to skoda...
já mám dušu taky a myslím, že je to vcelku dobrá učebnice, ale hrozně mě iritujou ty rukopisný noty, moc nechápu, proč to normálně nevysázel, anebo když už teda takhle, proč to nenapsal trochu úhledněji...
Taky tak.Ale myslim si ze pomylili aj poradie vydanii.V prvej uci walking bass a v druhej stupnice a tak
Tak tohle je pro mě Pan Basák či Mástr
http://www.youtube.com/watch?v=PuduoL84sYc
Tak tohle je pro mě Pan Basák či Mástr
no prosim, to je presne podle me priklad jak muze jazz krasne rockove slapat
Petstrunovy kontrabas - celkom raritka, ked budem raz staryy tak snad uz budem vedet takto hrat
Tak tohle je pro mě Pan Basák či Mástr
Nej je ten utaply bubenik a saxofonista kterej kdyz nehraje tak se znudene opira o klavir
Petstrunovy kontrabas - celkom raritka, ked budem raz staryy tak snad uz budem vedet takto hrat
Standoooo....pocitej poradne...a pak nema byt slovenska koruna devalvovana
Kuuurna ale mne sa zdalo ze sem tam videl pet strun nekecaam
Kuuurna ale mne sa zdalo ze sem tam videl pet strun
nekecaam
nebejváš občas o dobu napřed??
spis o par prdiku napred, co Stando?:)
co to Brno? uz se blizis?
V robote neprdkam Axlíku Blizim sa blizim.Ale mam tu este kopec veci rozrobenych
podařilo se mi sehnat tuhle školu, je z 60.let, tak by tam měly bejt právě takovýhle walkingový základy, takdy si jí mužete stáhnout :
http://natotata.bazmek.net/Pavel/Ray_Br … Method.pdf
mohli byste mi někdo poslat tento soubor, nebo jej umístit znovu na net???...nejde mi stáhnout
e-mail dunde.e@centrum.cz
popř ICQ: 302 776 114
předem dík
Hele, mimochodem, proč se vlastně jazz jmenuje jazz? Co to znamená? Rock je jasný, metal taky, ale jazz...?
Hele, mimochodem, proč se vlastně jazz jmenuje jazz? Co to znamená? Rock je jasný, metal taky, ale jazz...?
The word jazz itself is rooted in American slang, probably of sexual origin, although various alternative derivations have been suggested. According to University of Southern California film professor Todd Boyd, the term was originally slang for sexual intercourse as its earliest musicians found employment in New Orleans brothel parlors.
Pekny to puvod
he he, tak to je sila
Dooobrý!
To Mikuliku: Asi doma pořád hrál a hrál a maminka mu říkala jéézzz a on pak snědl maminku,tatínka i babičku a tak to vzniklo....tak teda prd no!
Mozna v tom bordelu... "oh yeesss". Oh jazzz, to zni dost podobne.
Nebo to zacal hrat nekdo jmenem Jess, nebo mozna Jessica...nejaka
ve skutecnosti - ostatne stejne jako vetisnu veci - vymyslel slovo JAZZ Jara CImmrman, a to kdyz pri sve navsteve americkeho kontinentu slysel hrat prvni cernoske hudebniky hudbu ktera znela jako kdyz se s notami protrhne JEZ...coz si pozdeji americane zkomolili na JAZZ....
ve skutecnosti - ostatne stejne jako vetisnu veci - vymyslel slovo JAZZ Jara CImmrman, a to kdyz pri sve navsteve americkeho kontinentu slysel hrat prvni cernoske hudebniky hudbu ktera znela jako kdyz se s notami protrhne JEZ...coz si pozdeji americane zkomolili na JAZZ....
Jina teorie zaznamenana profesorem Aronaxem z NovoYorske univerzity hovori o tom ze se J.D. Cimrman vyjadril ve smyslu ze ta muzika je proste des....
Axlík napsal:ve skutecnosti - ostatne stejne jako vetisnu veci - vymyslel slovo JAZZ Jara CImmrman, a to kdyz pri sve navsteve americkeho kontinentu slysel hrat prvni cernoske hudebniky hudbu ktera znela jako kdyz se s notami protrhne JEZ...coz si pozdeji americane zkomolili na JAZZ....
Jina teorie zaznamenana profesorem Aronaxem z NovoYorske univerzity hovori o tom ze se J.D. Cimrman vyjadril ve smyslu ze ta muzika je proste des....
na coz se mu dostalo odpovedi "yes" a puvod slova je objasnen
ono to bude něco jako s yettim amíci sou prostě komoliči
Prej to může mít spojitost s JASSmínovou voňavkou, kterou v oněch letech rády používaly neworleánský šlapky. A to si prosím nevymejšlím (nemám na to fantamagórii) !
Doporučuju Kind of Blue - Miles Davis - výborné jazzové ablum, ta modalita, cit, pohodová nálada - to si určitě poslechni.
tohle album zrovna moc nemusim, miles na něm přespříliš předvádí svojí nabušenou techniku a dělá hovno muziku. doporučim spíš boce typu john coltrane, keith jarret, herbie hancock.
woodstock napsal:Tak tohle je pro mě Pan Basák či Mástr
no prosim, to je presne podle me priklad jak muze jazz krasne rockove slapat
a to eště pozor, zahrát tohle na kontrabas je samozřejmě tisíckrát větší machrovina než na baskytaru. ostatní na videu sou proti němu saláti (i když zas o moc ne ). a ten bubeník mě dostává
. improvizovanej jazz se nedá pořádně naučit, musíš ho už mít v sobě, nebo ho do sebe dostat naposlouchánim si ho z desek a sám si ho přebrat po svym rozumu, ale rozhodně na něj žádný poučky neexistujou.
eště vám povim, že spoustu lidí odradí, když si jako první poslechnou freejazz, kterej je podle mě tim bassstandovym "shitem jazzu". fajn pro zábavu jazzovejch géniů, ale pro "posluchače-amatéra" je to nehoráznej kopr.
mám školu od pastoriuse a patitucciho, ale skoro je nepoužívám..prostě si hraju podle sebe
Axlík napsal:woodstock napsal:Tak tohle je pro mě Pan Basák či Mástr
no prosim, to je presne podle me priklad jak muze jazz krasne rockove slapat
a to eště pozor, zahrát tohle na kontrabas je samozřejmě tisíckrát větší machrovina než na baskytaru. ostatní na videu sou proti němu saláti (i když zas o moc ne
). a ten bubeník mě dostává
. improvizovanej jazz se nedá pořádně naučit, musíš ho už mít v sobě, nebo ho do sebe dostat naposlouchánim si ho z desek a sám si ho přebrat po svym rozumu, ale rozhodně na něj žádný poučky neexistujou.
eště vám povim, že spoustu lidí odradí, když si jako první poslechnou freejazz, kterej je podle mě tim bassstandovym "shitem jazzu". fajn pro zábavu jazzovejch géniů, ale pro "posluchače-amatéra" je to nehoráznej kopr.
freejazz mám rád asi nejvíce
Já se jazz snažil učit, ale přišel jsem na to, že to prostě nejde. Myslím, že to přijde samo s věkem, skušenosma, vyposlouchaností, citem...
Hlavně se toho nebát a hrát...
jazz musíš žít, když se ho naučíš (jde to vůbec? snad jen technicky..), je to na podiu cítit..je spousta technicky nabušenejch kapel, ale je to o ničem - myslím, že je důležité umět toto poznat..hrát kombinace desítek různejch stupnic v bebopovém tempu umí každej počíták a přesto bych to nenazýval jazzem 8¨-)
když umíš hrát jazz, tak máš výhodu v tom, že si zahraješ s kýmkoli..od country přes rock až třebas k punku 8¨-)
podle toho také poznáš dobrého jazzmana..pokud ti do oranžovýho expresu cpe složitý matematický postupy, tak ho kopni do prdele 8¨-))
Jo, Jaco ma dost do sebe. Ta jeho basa ma naprosto genialni podmanivou rytmiku. Vsechny ty tlumeny tony, vohnutiny, straslive zhusteny podkladovy melodie, ktery snad nikdy neprobehnou uplne stejne. Neustaly proud drobnych obmen a zvukovych finesek...
Ted jsem jeste poslouchal Dave Weckl Band, album Multiplicity. Tam je taky skvela basa.
neznám lepšího basáka, nežli byl jaco..mám rád třebas patitucciho..wootena..bonu..ale to jsou proti pastoriusovi u mě až druhá liga (ač geniální basáci!)
ja.ro napsal:Jo, Jaco ma dost do sebe. Ta jeho basa ma naprosto genialni podmanivou rytmiku. Vsechny ty tlumeny tony, vohnutiny, straslive zhusteny podkladovy melodie, ktery snad nikdy neprobehnou uplne stejne. Neustaly proud drobnych obmen a zvukovych finesek...
Ted jsem jeste poslouchal Dave Weckl Band, album Multiplicity. Tam je taky skvela basa.
neznám lepšího basáka, nežli byl jaco..mám rád třebas patitucciho..wootena..bonu..ale to jsou proti pastoriusovi u mě až druhá liga (ač geniální basáci!)
mno....tak to jako nazývat wootena a patituka geniálním...to chce kus odvahy Bonu beru...hlvně kvůli zpěvu..
mno....tak to jako nazývat wootena a patituka geniálním...to chce kus odvahy
Bonu beru...hlvně kvůli zpěvu..
jsem děsivě odvážnej 8¨-)))
co marcus? abych pravdu řekl, nevyhledávám ho (ale stejně tak patitucciho, ač má od něho spoustu věcí) (mmch. slyšel jsi patitucciho zpívat? to je legrace..jak mu to nejde 8¨-))) )
neslyšel...naštěstí...
já ted asi nejvíc sjíždim Vaie...basáci maj totiž oproti kytaristů silně zakrnělou levačku, takže myslim, že není lepší věc na studium prstové hry než paradoxně kytarová hra s trsátkem...
Mě prostě pattituk přijde takovej nudnej no...
neslyšel...naštěstí...
já ted asi nejvíc sjíždim Vaie...basáci maj totiž oproti kytaristů silně zakrnělou levačku, takže myslim, že není lepší věc na studium prstové hry než paradoxně kytarová hra s trsátkem...
Mě prostě pattituk přijde takovej nudnej no...
na kytaru hraju ..i když ne tak často, jako dříve..býval jsem kytarista, co občas hrával basu..až mě najednou chytla basa..hrával jsem na kytaru jazz a blues..to jsou styly, které mám rád někdy od deseti let..asi nejsem normální 8¨-)))
ale trsátkem jsem skoro nikdy nehrál..a na basu už vůbec ne
to nebylo myšleno jako hrát na basu trsátkem, ale jako že vzorem pro dobrou hru prstama na basu je podle mě solová kytarová hra (tedy trsátkem)
to nebylo myšleno jako hrát na basu trsátkem, ale jako že vzorem pro dobrou hru prstama na basu je podle mě solová kytarová hra (tedy trsátkem)
já to pchopil, jak to myslíš, jen to dodávám
a proč mysláš že hra trsátkem na kytaru je dobrá pro dobrou hru prsty na basu?
já hrál sólovou kytaru téměř výhradně prsty
jde o levačku...to jsem už taky napsal nejde o pravačku...ta nás v tenhle moment vůbec nezajímá..
tim , že maj kytaristi v pravačce trsátko, se soustředěj na levou ruku a proto hí maj oproti basákům v mnohem lepší kondici...proto si myslim, že je lepší chodit ke kováři než ke kováříčkovi a studovat tedy pro zlepšení levačky hru kytaristů než hru basáků.
tim , že maj kytaristi v pravačce trsátko, se soustředěj na levou ruku a proto hí maj oproti basákům v mnohem lepší kondici...proto si myslim, že je lepší chodit ke kováři než ke kováříčkovi a studovat tedy pro zlepšení levačky hru kytaristů než hru basáků.
no, dovolil bych si oponovat - ač vím, že se může jednat o individuální záležitost, ale mně se prsty hrálo mnohem lépe, nežli trsátkem..měl jsem přehled..díky hmatu, kterou strunu přesně hraju a neulítával jsem, jako když jsem hrál trsátkem - navíc prsty mají mnohem více možností - ale jak říkám, je to asi individuální
ty mě prostě nechápeš, ale to je fuk samozřejmě, že prsty maj víc možností....nepochopils mě ...já už nevium jak to vysvětlit
ty mě prostě nechápeš, ale to je fuk
samozřejmě, že prsty maj víc možností....nepochopils mě ...já už nevium jak to vysvětlit
Já sem tě pochopil a souhlasím........a.... teď sem to chtěl k něčemu přirovnat a nic mě nenapadlo :D
ty mě prostě nechápeš, ale to je fuk
samozřejmě, že prsty maj víc možností....nepochopils mě ...já už nevium jak to vysvětlit
a nebo ty mě 8¨-))
já jsem si celkem jistej, že ty mě...:)
tak konkrétně: já se levačku pro hru prsty učim od Vaie...díky tomu, že kytaristi nemůžou, jak jsi správně řekl, s trsátkem v ruce tolik pracovat s pravačkou, tak se více soustředí na práci levé ruky...Já samozřejmě nezesiluju tóny pravačkou pomocí trsátka, ale pomocí prstů...Taky basáci všeobecně neuměj hrát sola (v tom tradičním slova smyslu). Toť další důvod proč se učit od kytaristů...
Možná tě mate to, že mluvím o hře prsty v souvislosti s levačkou, ale je to tak, že způsob hry levou rukou se mění podle techniky ruky pravé. např: když hraju rytmicky a perkusivně, tak je zbytečný dodržovat klasické držení, protože spíš než tónový rozsah potřebuju tlumit, tapovat tóny a nahrávat perkusema pravačce. Naopak při tappingu hodim na levačce kytarový držení, protože se právě tlumení snažím vyhnout a potřebuju mít připravený všechny prsty na příápadný barré...Při hře prstama zas udržuju co největší kontakt s hmatníkem a mám klasický držení, protože potřebuju vysokou rychlost při dodržení přesnosti...
ufff....tak.. snad je to už jasný...
já jsem si celkem jistej, že ty mě...:)
tak konkrétně: já se levačku pro hru prsty učim od Vaie...díky tomu, že kytaristi nemůžou, jak jsi správně řekl, s trsátkem v ruce tolik pracovat s pravačkou, tak se více soustředí na práci levé ruky...Já samozřejmě nezesiluju tóny pravačkou pomocí trsátka, ale pomocí prstů...Taky basáci všeobecně neuměj hrát sola (v tom tradičním slova smyslu). Toť další důvod proč se učit od kytaristů...
Možná tě mate to, že mluvím o hře prsty v souvislosti s levačkou, ale je to tak, že způsob hry levou rukou se mění podle techniky ruky pravé. např: když hraju rytmicky a perkusivně, tak je zbytečný dodržovat klasické držení, protože spíš než tónový rozsah potřebuju tlumit, tapovat tóny a nahrávat perkusema pravačce. Naopak při tappingu hodim na levačce kytarový držení, protože se právě tlumení snažím vyhnout a potřebuju mít připravený všechny prsty na příápadný barré...Při hře prstama zas udržuju co největší kontakt s hmatníkem a mám klasický držení, protože potřebuju vysokou rychlost při dodržení přesnosti...
ufff....tak.. snad je to už jasný...
kdysi mi jeden celkem slušný basák vyčítal to, že hraju na basu jako na kytaru 8¨-)
ty tvrdíš, že díky hře trsátkem máš více času (nebo kytaristé, na tom celkem nezáleží) věnovat se levé ruce - a že to odkoukáváš od kytaristů - a já se ti snažím vysvětlit, že můj případ je spíše opačný - já když hraju prsty (na kytaru pravou rukou), jsem více schopen se věnovat ruce levé..na hmatníku (bavíme se o kytaře..doufám? 8¨-))))) )
bavíme se vo base kurva práce
tady jde o cvičení!!!! ne o hru samotnou!!!! To je to tak složitý?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!
to je jak házet hrách sviním na stěnu to nemá smysl...
ani jednou jsem v tomto threadu neřekl, že bych na něco hrál trsátkem...
ach jo...to je zmar
ani jednou jsem v tomto threadu neřekl, že bych na něco hrál trsátkem...
ach jo...to je zmar
máš svatou pravdu 8¨-))))
ty máš pocit, že nechápu tebe, já zase, že ty mě
já nikde netvrdil, že bys něco hrál trsátkem..já jen tvrdím, ře máš v obou rukou dvě až tři trsátka a vymýšlýš nové techniky 8¨-)))
(to byl vtip)
to je dobře ( s tim vtipem)
to je dobře ( s tim vtipem)
teď trochu jinak - jsem tu krátce..teprve tři dny, a tak nemám přehled..znáš tu jmenovitě nějaké jazzmany? a co ty? hraješ jazz? koukal jsem na tvé stránky a na video (šílené!!! ale super! 8¨-)) )
) díky..já nevim, jestli hraju zrovna jazz...spíš pop ovlivněnej jazzem.
ale to je fuk, ne?
Jmenovitě jestli znám v čechách nějáký jazzmany? no já nevim...tak toho Myslikovjana...moc jsem tě zas nepochopil
) díky..já nevim, jestli hraju zrovna jazz...spíš pop ovlivněnej jazzem.
ale to je fuk, ne?
Jmenovitě jestli znám v čechách nějáký jazzmany? no já nevim...tak toho Myslikovjana...moc jsem tě zas nepochopil
myslel jsem na tomto foru
zůstanu asi nepochopen 8¨-)))
Daník je jazzman jak poleno...a pak jsou tu ještě nějáký pseudojazzmani
kdysi kdesi se rozmohl názor, že jazz je muzika pro intelektuály..a tedy začalo být jakousi povinností pro výše jmenované na jazz chodit..po sólech slušně zatleskat..popíjet bílé suché jakou troud..žádné odrbané oblečení..ohrnovat nos nad emočněji zaměřenějším publikem smdícím pivem a korunou..ale! oni sice intelektuálové chodí na jazz, ale toto jsou pseudointelektuálové..snad samy tu fámu uměle vytvořili a to proto, aby se i oni dostali na pódia..sklízeli úspěchy ve formě hysterické téměř až klaky..zaplacené právě touto fámou..zažil jsem několik koncertů, kde až na pár lidí byli jen kravatáři..chladná atmosféra..nadšeně si chodili pro podpisy a v duchu ohrnovali nosy nad kaťáky či dégéčkama..
máte někdo podobný pocit? nebo zážitek?
když umíš hrát jazz, tak máš výhodu v tom, že si zahraješ s kýmkoli..od country přes rock až třebas k punku 8¨-)
podle toho také poznáš dobrého jazzmana..pokud ti do oranžovýho expresu cpe složitý matematický postupy, tak ho kopni do prdele 8¨-))
No tohle je bohapuste vynaseni jazzu do nebe, coz je blbost (z meho pohledu) totez co si napsal plati pro jakykoliv jiny styl, nevim proc by jazzmani meli byt lepsi nebo horsi. je to muzika jako kazda jina, podle tebe by kazdy muzikant ktery na sobe pracuje driv nebo pozdeji skoncil u jazzu. Myslim ze vyborny muzikant ktery hraje metal (treba - nejsem metalista jen pro poradek) si koneckoncu zahraje (kdyz bude chtit) i s jazzmanama.
kdysi kdesi se rozmohl názor, že jazz je muzika pro intelektuály..a tedy začalo být jakousi povinností pro výše jmenované na jazz chodit..po sólech slušně zatleskat..popíjet bílé suché jakou troud..žádné odrbané oblečení..ohrnovat nos nad emočněji zaměřenějším publikem smdícím pivem a korunou..ale! oni sice intelektuálové chodí na jazz, ale toto jsou pseudointelektuálové..snad samy tu fámu uměle vytvořili a to proto, aby se i oni dostali na pódia..sklízeli úspěchy ve formě hysterické téměř až klaky..zaplacené právě touto fámou..zažil jsem několik koncertů, kde až na pár lidí byli jen kravatáři..chladná atmosféra..nadšeně si chodili pro podpisy a v duchu ohrnovali nosy nad kaťáky či dégéčkama..
máte někdo podobný pocit? nebo zážitek?
Tak tady ses trefil. Presne tak na me koukali kdyz sem po ukrutnem Decziho solu hulakal jak na lesy a v leve ruce drzel pullitr. Nicmene po koncertu kapela skoncila na baru s nama a ne s intousema, coz me trochu uklidnilo
No, jsou tu jisté zkušenosti s pseudointelektuály Akorát že já jim říkám turisti. Většinou se totiž přijdou do klubu nažrat a vožrat a nemluvěj přitom moc česky. Zato se vesele bavěj vo čemkoli, zatímco na pódiu vystřihává kapela dokonalej komorní fade out. Je to mor... No a jinak, jsem teda fakt jazzman, to teda díky, Jendo
Doufám, že to není nějaká nemoc (aspoń ne infekční) !
chroust: jojo...proto mám rád gipsy jazz...taneční muzika pro pouliční holky a jinou lepší společnost
Jinak nejlepší je fusion! Tam bych si dovolil říct, že tam by měla být koncentrace vynikajících talentů logicky největší, páč je to směska všeho.
tohle je podle mě naprosto geniální záležitost:
http://www.youtube.com/watch?v=9TLsV4dz_pk
žádný rollování stupnic, prostě geniální atmosféra.
chroust: jojo...proto mám rád gipsy jazz...taneční muzika pro pouliční holky a jinou lepší společnost
Jinak nejlepší je fusion! Tam bych si dovolil říct, že tam by měla být koncentrace vynikajících talentů logicky největší, páč je to směska všeho.
tohle je podle mě naprosto geniální záležitost:
http://www.youtube.com/watch?v=9TLsV4dz_pk
žádný rollování stupnic, prostě geniální atmosféra.
pěkný 8¨-)
kdysi kdesi se rozmohl názor, že jazz je muzika pro intelektuály
Já zas u řady jazzmanů pozoruju docela solidní elitářství ve stylu "my jsme prostě borci, protože hrajeme jazz a ostatní nám nesahají ani po kotníky" - jakoby jazz bylo něco mimořádnýho... je to fajnová muzika, ale připadá mi, že specielně mezi českejma muzikantama se z ní dělá něco víc, než je...
jojo...to je celkem fakt...
Taky je u nás dost podceněnej rock (díky jeho populárním zástupcům u nás) a proto jsem nad ním dost dlouho ohrnoval nos...
Taky je u nás dost podceněnej rock (díky jeho populárním zástupcům u nás) a proto jsem nad ním dost dlouho ohrnoval nos...
No, to se ti opravdu moc nedivím
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Baskytara.com » Technika hry » jazz