Téma: Ladění v oktávách
Zkoušel jsem na svojí base seřídit ladění v oktávách, ale ať jsem šteloval jak to šlo pořád to neladilo. Ať byly kámen kdekoliv, rozladění bylo pořád stejné, čím to????
Nejste přihlášen. Přihlaste se, nebo se zaregistrujte.
Baskytara.com » Baskytara » Ladění v oktávách
Stránky 1
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Zkoušel jsem na svojí base seřídit ladění v oktávách, ale ať jsem šteloval jak to šlo pořád to neladilo. Ať byly kámen kdekoliv, rozladění bylo pořád stejné, čím to????
Nemáš třeba moc vysoko struny nebo špatně seřízenej krk?
Moment, pokud mas kamen na strune v jedne krajni poloze a pak v druhe krajni poloze, tak NEMUZE byt struna porad stejne rozladena....
V prvni rade zkontroluj prohnuti krku (mrkni do clanku na tomto webu, popr. zagoogluj) - pokud je prohnuty moc, je mozne, ze se nedari sestelovat nastroj.
Pak by to melo jit.
Pokud je problem, doporucuji obratit se na prodejnu s tim, ze ze sebe udelas neznaleho cloveka (ten nastroj ne a ne ladit) nebo proste poprosis o sestelovani... Na dalku se radi blbe.
Juhuuu: máš pravdu. Když jsem ladil tu svojí (kytaru) tak áčko ne a ne naladit a všechny ostaní byly v pohodě. Dal jsem nový struny a všechno bylo v pořádku.
tom: ja vim, ze kdyz ladim stolety struny na KYTARE, tak tenky e, nikdy za boha nenaladim... jako v oktave.....
Dehet: Ad struny - na novy nastroj se davaji levne prepravni struny, ktere maji v podstate jediny ukol - udrzet krk v napeti. Vzhledem k tomu, ze mohou byt natazeny treba rok, bude jejich levne jadro hezky vytahane a ladeni muze byt v coudu. Opravdu stoji za to investovat aspon ty 300 do Warwicku, bude to rozdil.
Druha vec - gecko - je podladene nebo nadladene? Resp. v obou extremnich polohach kamene je struna vzdy podladena nebo nadladena? A o kolik?
Je vždy nadladěná, v extrémní poloze u kobylky o 10 centů. V extrémní poloze od kobylky o 30 - 40 centů.
Dehet: myslel jsem ladění v oktávách, ale to jsem nenapsal. Můj konkrétní případ je jazz bass od focusu. Přesně tak jak říká D.a.l.i. Novej nástroj s novejma strunama ještě nic neznamená (ty co tam dává focus opravdu stojej za to) a zachránili to červený warwicky. A kromě ladění se tim o dost zlepšil zvuk, řekl bych tak o 100%
ok ok, dík za rady red label je jasná volba - mimo jiné 40ky.
dehet: dej vědět jak si dopadl
Dehet: Jenze pokud by to nepomohlo, tak bych uvazoval o blbe usazene kobyle... Zkus zmerit vzdalenost 0.prazec - 12. prazec a porovnat to se vzdalenosti 12. prazec - kameny na kobylce.
Navic je hodne zajimave, ze to dela jen gecko, protoze dalsi struny se obecne nadladuji vice a tim padem by mel byt problem spis s eckem...
Tzn. bud je to strunama nebo mas anomalii... Mimochodem, nemas to gecko moc vysoko?
Ty struny sou fakt dost podivne, nicmene se to podarilo seridit, vse funguje a po vymene strun to bude beztak jeste lepsi.
Mám problém s neladěním na umělých flažoletech na 4. a 9. "pražci" na g struně, všude jinde to ladění celkem v pohodě. Setkali jste se s tím někdo? Možná to může být staršími strunami - 1,5 měsíce - doufám, že s novými se to vyřeší samo. Zatím to řeším tak, že při hraní flažoletu ho přimačkávám k hmatníku a tak to vytáhnu někde okolo správného tónu...
Mám problém s neladěním na umělých flažoletech na 4. a 9. "pražci" na g struně, všude jinde to ladění celkem v pohodě.
btw slysi to este nekdo krom tebe ?
btw slysi to este nekdo krom tebe ?
To nevím, ale pravděpodobně asi neuslyší. Takže je to možná vyřešeno , jenom jsem prostě zvídavý a zajímalo by mě, jak je to možný, když je to jinak všude OK.
Dnes jsem si musel poladit oktávy, struny už jsou trochu jeté, tak se to rozjelo, ale pořád zvukově OK, tak se mi je nechtělo měnit. Otázka pro teoretiky :-)
S novými strunami mám v podstatě vždy polohu kamenů na kobylce cca jako na znázornění níže - tuším, že to souvisí s tloušťkou struny, každopádně to "stoupá" vyrovnaně
G----------
-D---------
--A--------
---E-------
U starých strun často nějaká "ujede", a abych měl naladěné oktávy, tak poloha kamenů vypadá třeba takto:
G----------
------D----
--A--------
---E-------
Naladit si to samozřejmě umím, vím že se to děje, ale nevím proč se to děje a co to způsobuje. Máte někdo vysvětlení, co se stalo se strunou D v tomto modelovém případu? Díky :-)
V prvni rade zalezi na samotnych strunach. Nekdy se mi stane, ze i u nove sady mam kameny na G a D temer vyrovnane, dokonce D je o chloupek pred G.
Co se po case muze stat. Mirne povolene vinuti opletu, unava materialu. Ohrane struny (mrkni jestli tam nemas zaseky od prazcu). Co taham struny Sadowsky, tak mam furt problem s tim, ze struny maji zvuk dobry, ale mam je vymlaceny od prazcu, takze nejdou doladit v oktavach (resp. jdou ale uz neladim v nizsich pozicich). U kytar s Floyd rosem a zamkama misto orechu se zase omelou v tech celistech na obou stranach (teda kdyz je tremolo kvalitni, u lacine kopie FR se omelou ty celisti ).
Jinak dulezite je nesoustredit se jen na oktavy. Kdyz ladim oktavy musim si po jejich naladeni take zkontrolovat ladeni v polohach (3, 5, 7, 9, pripadne i vyse). Je to dost o kompromisu (ostatne jako cele ladeni na kytare/base). A to se nebavim o H strune. Tam to dost casto ani nejde doladit po celem hmatniku, protoze je to drat jako prase. Proto byly vymysleny tapered struny.
Dulezite je taky mit presne definovane kontaktni body. Po natazeni, serizeni a pribliznym doladeni oktav struny na kobylce a nultem prazci "zalomit" tlakem prstu. Pak uz jen kosmeticke upravy intonace. A je taky vhodne u vetsiny seriovych nastroj prepilovat nulty prazec. Drazky v nem by nemeli jit vodorovne s hmatnikem ale meli by jit v uhlu vetsim nez svira struna za nultym prazcem s rovinou hmatniku. Aby na nultaku nelezeli po cele jeho tloustce ale jen na predni hrane (u hmatniku). U nultych prazcu ala Fender to neni uplne zasadni, ty jsou dost tenke. Problemy to muze delat u sirsich nultaku a jeste vetsi pakarnu to dela u kytar, kde nevedou struny v jedne linii (Les Paul), kde se v tom ohybu struny kousou pri vytahovani strun. Tohle se nas nastesti moc netyka (Billy Sheehan mi snad promine ).
Souvisí to hlavně s vytaháním jádra struny. Posouvání ladění v oktávě je způsoný tím, že struna jinak reaguje na změnu napěti při domáčknutí k pražci, čím vyšší dohmat tím je to problematičtější. Samozřejme flažolet bude mít oktávu vždycky v polovině délky struny, to je fyzika :-)
čím vyšší dohmat tím je to problematičtější
Tak to vysvětluje proč je to u mě tak markantní :-) Jak za to hodně beru, potřebuju mít struny dostatečně vysoko :-)
Nekdy se mi stane, ze i u nove sady mam kameny na G a D temer vyrovnane, dokonce D je o chloupek pred G
Jj, občas se stane.
Díky.
Posouvání ladění v oktávě je způsoný tím, že struna jinak reaguje na změnu napěti při domáčknutí k pražci, čím vyšší dohmat tím je to problematičtější.
Jojo. Mě takhle neladily struny na kytaře v nižších polohách (do cca. 5 pražce) a stále jsem netušil, čím je to způsobené, až mě to "naučilo" nastavovat rovnoměrný průhyb krku výztuhou (ano, opravdu to bylo tím).
Stránky 1
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Baskytara.com » Baskytara » Ladění v oktávách