Téma: trsátko
jak hrajete trsátkem?jako kytarysti kdy máte ruku pevnou a hýbete jen zápěstím nebo prostě tak jak to de?A hrajete s ním nahoře či u kolen :-))) ?
já osobně beru trsátko jen při rychlosi vyšší než 150...
Nejste přihlášen. Přihlaste se, nebo se zaregistrujte.
Baskytara.com » Technika hry » trsátko
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
jak hrajete trsátkem?jako kytarysti kdy máte ruku pevnou a hýbete jen zápěstím nebo prostě tak jak to de?A hrajete s ním nahoře či u kolen :-))) ?
já osobně beru trsátko jen při rychlosi vyšší než 150...
Trsátkem hraju minimálně, v kapele vůbec, spíš někdy doma, abych měl změnu. V tom případě mám basu dost vysoko, což mi umožňuje mít pořádnej rozmach a docílit celkem ucházející dynamiku. Sice není nejjednodušší trefit třeba ze dvaceti centimetrů tu správnou strunu, ale když se to člověk naučí, výsledek stojí za to.
to jo :c), rozhodně je trsátko efektnější než prsty
Samozřejmě, že pro každýho je efektivnější to, co líp ovládá. Při rovnosti sil záleží na partu. Trsátko je zřejmě pro většinu basáků rychlostně efektivnější (chápu to slovo jako poměr výsledku a náročnosti na jeho dosažení), pokud se hraje na jedný, dvou strunách. Na druhou stranu se najde hromada figur, který jsou pro trsátko ve velkejch rychlostech na hranici hratelnosti a něco prostě neni z principu možný vůbec, pokud s tím trsátkem není zapojenej do hry ještě alespoň jeden prst. Nejspíš bych doporučil trsátko začátečníkovi, ale co se týče možností, má prostě hranice, za který už to nejde vůbec, zatímco prsty jsou limitovaný jenom schopnostma muzikanta a ty se daj navyšovat skoro furt, když je k tomu dostatečná vůle. Na druhou stranu je fakt, že hudba nejsou žádný sprinterský závody a většina basáků se na hranici svejch možností v praxi vůbec nepochybuje.
Takhle jsem to vůbec nemyslel :c). Když vidíš v klipu nebo na konciku basáka, kterej jede rukou s trsátkem nahoru dolu v amplitudě 40 cm, tak je to rozhodně efektnější než když si tam basák něco šmrdlá prstama. Toť vše.
S trsátem hraju jako skoro každej punker a blíž u ke krku kytary.
Taky to určitě záleží co se na co hodí. Když doma cvičim, tak prstama, ale na koncertech většinou trsátkem z basu proklatě nízko :-) (hraju metal a rock)
trsátko versus prsty.... Trsátko používám jenom v písních, kde potřebuji basu hutnější, důraznjší, a nebo ke konci koncertů, kdy mám na prstech takový puchejře, že jakýkoliv kontakt se strunou mi činí docela bolest (když člověk před koncíkem 3 hoďky zkouší, pak se tahá vercajk a při 2hod. výstupu za to tahám, aby to ryčně znělo tak prstíky přestávají stíhat) Dokonce jsem několikrát dělal omotek prstů na pravé ruce z průhledné izolačky...
Jojo, zrovna po včerejším bigbítu si teď pofoukávám tři prsty na pravé ruce, levá má pro dnešek taky dost...:)
da se hrat trsatkem vubec pres vic strun??ja dys hraju trsatkem tak leda 1 strunu,na souzvuky pouzivam prsty,ale zase tomu chybi ta duraznost a mnohdy i rychlost...
hehe, mam presne opacny problem
prej celou rukou by se hrát nemělo-jen zápěstím ALE tvrdil mi to člověk z komerčně celkem úspěšné kapely ale o jejíchž instumentálních schopnostejch by se tu dala vést velmi dlouá polemika....takže sám nevím, stejně tak se mi dostalo poučení že se neraje jen pravidelné střídání dolů nahorů dolů nahoru.....já osobně bych si troufnul říct že dá hrát všechno střídáním nahoru dolů ale musí se to zvládnout rytmicky...
kubs: znas Hoppuse z blinku?, ten kolikrat na koncikach mlati celou rukou do vsech strun (levou si tlumi nepotrebny struny) a zni mu to vzdycky ciste
no hlavě tam co sem pochopil tak se nedá rozlišit na živácích co se tam hraje na strunný nástroje tam to držej Barkerovi bicí jinak delongova kytara je taky dost hustá - to tam nějak hulí, z repráků něco jde a kupodivu se to hodí ke zpěvu :-) ale jak by to znělo samotný bez bicích ...to netuším
a když se podíváš na hoppuse tak toje taky vostrý žádná křeč mlátí to tam jak se zachce jen držet stejnej akord s delongem:-) tak mi to příde z pár živejch songů co mám doma ve video formě
Trsátko...hm Trsátko....to je tak dobrý na čištění mezizubních prostor k odstranění plaku, který nezničí ani signal Integral.
no, kdyz pouzivas trsatko 1mm, tak uz pozdejc nebudes mit co cistit
Jenich:hlavne ze s trsatkem hrajes v kapele aha.jinak je teda na cisteni zubu hm jj
mě trstáktko nepříde jako něco podřadnýho.....jak tady jenich naznacuje
Ta veta na konci :jinak je teda na cisteni zubu hm jj,mela byt ironie.
kubs: souhlas, hlavne pro me, ja jsem levak a prsty na pravy ruce mam pomaly (nevymlouvam se a vim, ze by to slo vycvicit....)
JA s trsatkem neumim vubec ,a ve stoje to uz se vubec necapu,takze hraju prstama,ale rozhodne si nemyslim ze to je kravina.
no, kdyz pouzivas trsatko 1mm, tak uz pozdejc nebudes mit co cistit
no moment...já mám mezi předníma zubama mezeru, kam si narvu brčko Tu mam po tátovi Fleovi a mámě Madoně...
Jenich:hlavne ze s trsatkem hrajes v kapele aha.jinak je teda na cisteni zubu hm jj
UŽ DÁVNO NE!!! hraju totiž rychlejc prstama...prstama se totiž dá z principu hrát rychleji než trsátkem
Madone?
Né po tý vod Pepy s tím hipízákem v kolíbce, ale tý zpěvačce
Hm,jj.No predtim si psal ze jo,to nebylo tak davno tak nevim.To je jedno.Kdybychs trsatkme umel nekdy bych ho i pouzil do metal se mi ten zvuk libi.
Hm,jj.No predtim si psal ze jo,to nebylo tak davno tak nevim.To je jedno.Kdybychs trsatkme umel nekdy bych ho i pouzil do metal se mi ten zvuk libi.
já vím...dávno myslím v mém vývoji...takže 0.75 roku. On ten zvuk se dá vážně udělat i prsty...
juhuuu napsal:no, kdyz pouzivas trsatko 1mm, tak uz pozdejc nebudes mit co cistit
no moment...já mám mezi předníma zubama mezeru, kam si narvu brčko Tu mam po tátovi Fleovi a mámě Madoně...
juhuuu napsal:no, kdyz pouzivas trsatko 1mm, tak uz pozdejc nebudes mit co cistit
no moment...já mám mezi předníma zubama mezeru, kam si narvu brčko Tu mam po tátovi Fleovi a mámě Madoně...
Ještě se ti tam nějak přimíchal Ota Hereš, ne?
Jinak já trsátkem v podstatě nehraju, přiznávám se, neumím to. Basu mám hodně nahoře.
Nevite neco o tom nevim jestli je to pravda .Flea prej presel k trsatku je to pravda ci ne?
už dávno.....tak nějak jak vydali tu best of či co...a to už dobrej rok dva bude
Hele, jde hlavně o pohodlí hráčovo, takže pokud se někomu hraje líp s trsátkem, ať tak hraje, hlavně když to hraní baví.
Nemuzu uverit ze Flea hraje s trsatkem to bych kau chtel videt nakej koncik kde s tim hraje,nevite proc presel?
páč je to socka...já to řikam furt
flea hrál trsátkem vždycky, to nevíš? jen měl občas na svém ZOOMu 506 zapnutý slapovací nebo prstový efekt.
A ty si asi jetel ne ty vole,omg hral trsatkem porad :D: to mela bejt doufam nadsazka ta veta ne protoze mam Cant Stop a By thw Way a jeste naky zivaky kde Flea hraje vzdy prstama.
páč je to socka...já to řikam furt
socka? to jako ze nema penize?
Nema proto nekdy musi vystupovat nahatej chudak:(( a kdyz ma tak nosi jenom ponozku pres prirozeni:((
hej je to pravda a spletl jsem se hrál prcátkem už na By the way
uryvek z článku v muzikusu
Snažil jsem se najít něco nového. Začal jsem hrát trsátkem na zkouškách, a když John přišel se strukturou písniček pro By the Way, přišlo mi jako nejlogičtější věc zkusit melodickou basu hranou trsátkem." V tomto ohledu mu byl vzorem Paul McCartney, kterého Flea považuje za experta na melodickou popovou basu. "Někdo mi kdysi řekl, že basové linky byly tím posledním, co se při nahrávkách Beatles natáčelo. Zkusil jsem tenhle postup na I Could Die for You. Nejdřív jsem něco nahrál jako základ, ale když se dodělaly zpěvy, nahrál jsem novou basovou linku. Neříkám, že je lepší, ale tohle mě rozhodně donutilo hrát jinak."
http://www.muzikus.cz/pro-muzikanty-cla … unor~2003/
celej článek
takže sorry ale myslím že ironie některých nebyla na místě...;)
xx2: :-)))))))
xx2: :-)))))))
no ono to smesny je, ale pravda
V tomhle bych tátovi moc nevěřil...spíš na něj jde artroza...
huj, no ja hraju prstama i trsatkem, jsem presvedcenej o tom ze kazda technika ma svy uplatneni a neni to rychlosti, nektery treba rychlejsi party hraju prstama a pomalejsi trsatkem, podle potreby barvy hraju u hmatniku nebo primo na hmatniku, nad snimecem u kobylky, zjistuju ze se da fakt najit mnoho barev a vyrazu podle toho jak a kde hrajes. trsatko rozhodne neodsuzuju, ale ja jsem rocker, ten zvuk se podle mne zcela prstama napodobit neda. a drzeni a vubec technika, to je myslim natolik individualni zalezitost ze na to nemuzou existovat zadny normy, i kdyz samozrejme existujou skoly ktery te ucej delej to takhle abys nemusel objevovat ameriku, ale stejne si kazdej pak musi najit to co mu sedi, kdyby vsichni hrali stejne a stejnym zpusobem to by byla nuda :-)
no, kdyz pouzivas trsatko 1mm, tak uz pozdejc nebudes mit co cistit
ja pouzivam dvojku
já hraju trsátkem vyjímečně, a když už, tak 1.6 G. Dennis
Na gospelovem koncerte budu jednu pisnicku hrat trsatkem (vubec prvni behem me basacke kariery , koupil jsem si kvuli tomu hezky drzak trsatek Dunlop (nalepil jsem ho zezadu na hlavu) a trsatko pouzivam George Dennis 0,90 Roundwound (jak na akustice, tak i tedy na base).
O.9 to mně připadá hodně slabý.
lol já hraju s 0,73 !!!!! měl sem dvojku a postupně du dolů protože z dvojky mě akorát bolely prsty....
Dvojka už je opravdu moc, ale tak kolem toho jednoho milimetru je to IMHO akorát... třiasedmdesátka a měkčí, to už je na mě moc "blátíčko" :-), potřebuju aspoň trochu cítit ten odpor strun...
no já sem takovej blátivej celej mám 40tky struny a tak....
no já nevím, kamoš hraje s 1 na elektriku a na basu je pro mě ideální 1.6, jak už sem říkal, tenčí je zas pro mě blato:)))
ten zvuk je s tenkým trsátkem mín basovej to je určitě fakt...ale já zas nejsem nějakej řezník co soutěží v tom co odejde dřív jestli trsátko nebo struny....tkaže v rámci možností se snažím najít neco pohodlnýho a zvukově vyhovujícího...taky sem si když sem měl 1,6 klepal na hlavu jak bych mohl hrát s 0,73...no a najednou to přišlo...z těch tlustejch mě prostě bolela ruka....asi sem to držel moc křečovitě
O.9 to mně připadá hodně slabý.
Zalezi, kolik trsatka ti kouka z prstu, mi max. 3-4mm, navic kulata spicka. Na akustice mi to velmi vyhovuje, na base jsem neexperimentoval, prece jen zvyk je zvyk
Tři až čtyři milimetry? Ty jo, to je dost málo, neumím si představit, že takhle bych něco odehrál... to trsátko by mělo být trochu volněji držené, ne?
No zkusíme to, asi je to o zvyku a o technice, já zas nemám 40 struny ale 45. Na strunách taky určitě hodně záleží
To jo... a nejvíc záleží na pazourách
Tak to každopádně, hlavně je nemít tulení:)))
Náhodou, tulení je docela příjemná činnost :-)
Tři až čtyři milimetry? Ty jo, to je dost málo, neumím si představit, že takhle bych něco odehrál... to trsátko by mělo být trochu volněji držené, ne?
Holt co clovek, to jiny zpusob hry... Jak by rekl nas docasny klavesak z Anglie - "it must work..."
Jak by řekl Adolf Hitler, každý si musí nalézt to vlastní endlich lösung...
jo souhlas prsty sou víc(teda aspon pro mne)...trsátko možná tak na ten metal ale jak přejdeš z trsátka na slap???ho zahodíš a pak vemeš další???:-))
já ho sázel do zubů když sem na koncíku v jednom songu slapoval...ale na nějaký brutální střídání slap/trsákto to není
no tak aspoň něco...:-)já sem trsátkem hrával, když sem ještě brnkal na kytaru, ale hrál styem dolu, dolu a zase dolu, takže to nebylo moc produktivní...a prsty mě bavěj víc mňo...
já sem taky trsátkem hrával- Já písnička 1. díl, rytmus číslo 2. 2xdolů 1 nahoru:)))
Vono když hraješ trsátkem jen dolů a zase dolů, je to zpravidla údernější, než to střídat nahoru - dolů. Do tvrdý muziky to má něco do sebe
to je hlavně kvůli tlumení, protože tlumený nahoru zní blbě...
... a blbě se to hraje
to taky...ale jde to (tak přes dvě struny)...viz metly
miluju trsátko.. když sem si koupil basu, koupil sem si i první trsátko a to mi vydrželo... sice 99% lidí je zastáncem prstů, ale s prstama jsou spjatý pro mě už moc těžké techniky jako slap a pop a to neni nic pro mě...
na rychlost sem si dycky myslel, že to je lepší... ale ikdyž se snažim tak osminkama se přes 240 nedostanu
To Jonash: Neboj, ono sa to casom podda
Inak prcatko pouzivam akurat tak v rock/metale, alebo ked uz nevladzem hrat prstami (take Arch Enemy sa uz prstami hra dost tazko, hlavne ta vydrz)
je to (podla mna) asi najprimitivnejsia technika hrania (teda okrem perkusivnych zvukov buchania holej dlane po strunach bez tlmenia )
Hrubka cca 0,8-1,4 (Dunlop Tortex) na strunach 0,45
Eto vsjo!
já mám struny 35ky a hraju s 0,88 trsadlem..
Já vim, že trsátko neni nic extra, ale mě se to líbí a proti každýho gustu žádnej dišputát
Ačkoli trsátko používám spíše výjimečně, tak poslední dobou jsem si zvykl na Dava Rock (http://www.musiciansfriend.com/product/Dava-Rock-Control-Celluloid-Guitar-Pick-?sku=110701 ). Nemám ponětí, jaká je to šířka, protože to tam nepíšou, ale docela ujde:).
Trsátko vezmu v nějakých písničkách do ruky - kde se hodí takovej ten kovovo-tvrdej kokrétní ton...
Nesnáším, když mi hrábne do basy trsátkem někdo, neumí ovládat jeho dynamiku - prostě i s tím trsátkem se to "musí umět"...
prostě i s tím trsátkem se to "musí umět"...
Hraní trsátkem je technika. Pokud ji chceš použít, musíš ji umět ;-)
nemam rád trsátko pod rychlost 120...to je většinou nuda.....pokud tam teda nehrajete nějaký brutální šestnáctky.....nebo trioly...trioly sou nejhezčí trsátkem..to vim....to mam ozkoušený....já sem začínal prstama...ale po roce sem se na to vysral a našel si trsátko...zezačátku sem ho držel jako prase kost, ale pak sem se to postupem času ty "zlozvyky" odnaučil a začal hrát pořádně...teďka už je to mnohem lepší....na Despised Icon, kde dvaatřicetinky v tempu 160 nejsou ani na basu žádnej problém, nemám, to asi mraky basáků:-D......určitě trioly buď třema prstama..když to máš natrénovaný...je to v poho..ale trsátko nejlepší....
trioly sou nejhezčí trsátkem
co to poudáte, sousede?
.na Despised Icon, kde dvaatřicetinky v tempu 160 nejsou ani na basu žádnej problém, nemám
sem si to musel dat do Guitar Pro ty 32jky v tempu 160 a .... CHtěl bych to někdy u někoho slyšet jak to hraje na basu abych si pod tím mohl představit jak je to poslouchatelné
Nesnáším, když mi hrábne do basy trsátkem někdo, neumí ovládat jeho dynamiku
Ja nesnasim, kdyz mi hrabne do basy kdokoliv kdo se neumi ovladat...
Teď jste mi tu vnutkli docela zajimavyho brouka do hlavy. Nikdy jsem nezkousil, do jake rychlosti zahraju osminky prstama na basu. Tak jsem schvalne vzal metronom a zkusil to. Rychlost 200 je tak na hranici, kdy by se nechala uhrát skladba. Pokud bude clovek rozehranej a v normalni formě do cca 0,5 promile. Zajímalo by mě, jak jste na tom vy? 200 není žádná rychlost, dá se i víc, ale uz by to asi bylo na mě cítit, že to nejde.
trend na rychlost už tu někde je .... myslím že tady
http://forum.baskytara.com/viewtopic.php?id=430
trend na rychlost už tu někde je .... myslím že tady
http://forum.baskytara.com/viewtopic.php?id=430
No vida, dikas...
Edit: No jo, jenze tam se vsichni predhanej, tohle neni o rychlosti. Me slo spis o to, jak rychle kdo dokaze hrat prstama, aby to bylo poslouchatelny a citelny.
co se týče prstů, tak je tady vo tom tema http://forum.baskytara.com/viewtopic.php?id=430
dneska sem zrovna vzal do ruky trsátko, páč po mě chtěj v kapele trsátkóznější zvuk, těch 200 v osminách se dá zvládat stabilně ale fat mě trsátko nebaví a tetka sem ho zahodil protože mě nasralo....akorát, jak sakra udělat ten zvuk....?
dneska sem zrovna vzal do ruky trsátko, páč po mě chtěj v kapele trsátkóznější zvuk, těch 200 v osminách se dá zvládat stabilně ale fat mě trsátko nebaví a tetka sem ho zahodil protože mě nasralo...
A to by me fakt nastvali a nakopal bych je do řiti, dobře jsi udělal, žes ho zahodil a hraješ to tak jak se líbí tobě. To je to samý, kdybys řekl kytaristovi "hele, zahod trsatko, mě se líbí zvuk Knopflera", bubeníkovi "hrej metličkama", klávesákovi "me se libi Hammondy, na tohle nehrej", nebo zpevakovi "mas blbej hlas, zpivej jak Lucie Bila"...
girzi napsal:dneska sem zrovna vzal do ruky trsátko, páč po mě chtěj v kapele trsátkóznější zvuk, těch 200 v osminách se dá zvládat stabilně ale fat mě trsátko nebaví a tetka sem ho zahodil protože mě nasralo...
A to by me fakt nastvali a nakopal bych je do řiti, dobře jsi udělal, žes ho zahodil a hraješ to tak jak se líbí tobě. To je to samý, kdybys řekl kytaristovi "hele, zahod trsatko, mě se líbí zvuk Knopflera", bubeníkovi "hrej metličkama", klávesákovi "me se libi Hammondy, na tohle nehrej", nebo zpevakovi "mas blbej hlas, zpivej jak Lucie Bila"...
já tohle v kapelách lidem normálně řikám a očekávám taky, že zase v jiných projektech mi tohle bude říkáno...Nikdo si v kapele nemůže hrát jak se to líbí jemu, pokud neni kapelníkem.
já tohle v kapelách lidem normálně řikám a očekávám taky, že zase v jiných projektech mi tohle bude říkáno...Nikdo si v kapele nemůže hrát jak se to líbí jemu, pokud neni kapelníkem.
Ja myslel, ze si beres do kapely lidi, o kterych neco vis, nez je prijmes. Konkretne, kdybych si bral do kapely kytaristu, po kterym budu chtit, aby hral prstama, tak si nevezmu cloveka, kterej to neumi a nebudu se ho pokouset prevychovavat.
Jenich napsal:já tohle v kapelách lidem normálně řikám a očekávám taky, že zase v jiných projektech mi tohle bude říkáno...Nikdo si v kapele nemůže hrát jak se to líbí jemu, pokud neni kapelníkem.
Ja myslel, ze si beres do kapely lidi, o kterych neco vis, nez je prijmes. Konkretne, kdybych si bral do kapely kytaristu, po kterym budu chtit, aby hral prstama, tak si nevezmu cloveka, kterej to neumi a nebudu se ho pokouset prevychovavat.
no ne...nejde o převýchovu - já bych třeba vzal člověka co umí oboje, protože oboje využiju, ale ale pak mu jen řekneš, kde má hrát trsátkem a kde má hrát prstama...
no ne...nejde o převýchovu - já bych třeba vzal člověka co umí oboje, protože oboje využiju, ale ale pak mu jen řekneš, kde má hrát trsátkem a kde má hrát prstama...
To jo, to beru... Me spis docela zamrzelo, ze po girzim chtěli, aby vzal trsatko kvuli ostrymu zvuku.
Jenich napsal:no ne...nejde o převýchovu - já bych třeba vzal člověka co umí oboje, protože oboje využiju, ale ale pak mu jen řekneš, kde má hrát trsátkem a kde má hrát prstama...
To jo, to beru... Me spis docela zamrzelo, ze po girzim chtěli, aby vzal trsatko kvuli ostrymu zvuku.
já nevim...mě by to asi nevadilo, kdyby mi někdo řekl: "hraj u nás trsátkem", alespon bych se ho naučil líp ovládat
Me vubec nevadi, ba naopak vyhovuje, kdyz si me nekdo vezme do studia a rekne "hrej to trsatkem a presne takhle jak chci a na tenhle nastroj". V tomhle pripade je to samozrejme, bo vim, ze kdyz mu do toho zacnu kafrat, tak me posle do hajzlu a vezme si nekoho jinyho.
Ale jina situace je podle me, kdyz se podilis na vytvareni nejaky kapely, chces mit svuj osobitej styl a nekdo se te snazi predelavat a nutit ti trsatko jen kvuli zvuku, kdyz ho pouzivat treba nechces.
No kdyby mě za to někdo platil, budu hrát klidně i SIMkartou (že to s oblibou dělám). Ale i tak bych pak toho člověka považoval za dost méněcenného, kdyby to po mě chtěl... Podle mě je správný někomu říct jak to má znít (rychle, rytmicky, jemně, funkyově, swingově, folkpunkově, apod.), ale v žádnym případě ne mu kecat do toho, jak toho dosáhne. To už je prostě na něm a jeho muzikantském uvážení, protože on je pánem svého nástroje a ne nějakej kapelník.
Me vubec nevadi, ba naopak vyhovuje, kdyz si me nekdo vezme do studia a rekne "hrej to trsatkem a presne takhle jak chci a na tenhle nastroj". V tomhle pripade je to samozrejme, bo vim, ze kdyz mu do toho zacnu kafrat, tak me posle do hajzlu a vezme si nekoho jinyho.
Ale jina situace je podle me, kdyz se podilis na vytvareni nejaky kapely, chces mit svuj osobitej styl a nekdo se te snazi predelavat a nutit ti trsatko jen kvuli zvuku, kdyz ho pouzivat treba nechces.
"jen kvůli zvuku"....to ne...zvuk je právě nejvíc.
Osobitej styl imho může vznikat až potom, co je naplněná funkce v kapele. Pak si člověk může hrát na sebe, ale musí to odkroutit pro tu kapelu...beru to jako součást partu...když mi někdo řekne "tady bych chtěl, abys hrál osminy", tak mi to přijde tak na stejný úrovni jako to s tim trsátkem. Když by mi, coby případnýmu leaderovi kapely, někdo na to odpověděl: "ne, takhle/tohle já hrát nebudu, páč si chci budovat osobitej styl", tak bych se s nim dál nebavil a hledal bych náhradu.
No kdyby mě za to někdo platil, budu hrát klidně i SIMkartou (že to s oblibou dělám). Ale i tak bych pak toho člověka považoval za dost méněcenného, kdyby to po mě chtěl... Podle mě je správný někomu říct jak to má znít (rychle, rytmicky, jemně, funkyově, swingově, folkpunkově, apod.), ale v žádnym případě ne mu kecat do toho, jak toho dosáhne. To už je prostě na něm a jeho muzikantském uvážení, protože on je pánem svého nástroje a ne nějakej kapelník.
njn...jenže nejde hrát stejně jako trsátkem bez trsátka Ten wave co z toho dostaneš je prostě jinej...takže co pak?
Osobitej styl imho může vznikat až potom, co je naplněná funkce v kapele. Pak si člověk může hrát na sebe, ale musí to odkroutit pro tu kapelu...beru to jako součást partu...když mi někdo řekne "tady bych chtěl, abys hrál osminy", tak mi to přijde tak na stejný úrovni jako to s tim trsátkem. Když by mi, coby případnýmu leaderovi kapely, někdo na to odpověděl: "ne, takhle/tohle já hrát nebudu, páč si chci budovat osobitej styl", tak bych se s nim dál nebavil a hledal bych náhradu.
Fakt nevím, asi jsem měl zatím štěstí, že mě k tomuhle nikdo nenutil. Pokaždý mi stačilo sahnout po jiným nástroji, když chtěli kluci třeba ostřejší zvuk. Ale vlastně je pravda, že mě nutěj (no nutěj, spíš se jim to líbí a chtějí to po mě) hrát v jedný kapele kvůli zvuku na Musicmana. Takže to je něco podobnýho. A kupodivu nic nenamítám
@Jenich
Podle mě teda kvalitně zahraná linka nesouvisí s použitou technikou. Pravda, trsátkem je snazší tomu ten "wave" dát, ale to neznamená, že to prstama nejde. Já teda nevim jak ty, ale já hudbu dělám, protože mě baví. A pokud mi někdo bude nutit techniku nebo styl projevu, kterej se mi nelíbí, dělat to nebudu. Pokud bych přistoupil na to, co píšeš ty, už bych byl řemeslník a ne muzikant. Nevim..., pokud mi někdo chce diktovat jak to hrát, může si to klidně naflákat v kompu a bude to lepší jak kterejkoliv basák.
@Jenich
Podle mě teda kvalitně zahraná linka nesouvisí s použitou technikou. Pravda, trsátkem je snazší tomu ten "wave" dát, ale to neznamená, že to prstama nejde. Já teda nevim jak ty, ale já hudbu dělám, protože mě baví. A pokud mi někdo bude nutit techniku nebo styl projevu, kterej se mi nelíbí, dělat to nebudu. Pokud bych přistoupil na to, co píšeš ty, už bych byl řemeslník a ne muzikant. Nevim..., pokud mi někdo chce diktovat jak to hrát, může si to klidně naflákat v kompu a bude to lepší jak kterejkoliv basák.
a jsme zase u toho...každá technika má jinej zvuk...takže souvisí to předevšim s technikou. Naprosto běžná slova producentů jsou: "Tohle nehraj slapem - mizej nám tam potom basy". Dobří kapelníci a dobří producenti ti neřikaj jak máš co hrát pro nic za nic...říkaj to proto, protože jim jde o zvuk kapely a ne zvuk basáka. Pokud člověk chce hrát v kapele, tak musí jeho uspokojení nad odvedenou prací plynout z toho že hrajou Highway to hell a ne z toho, že on sám hraje osminky v A D C Fis.
Pokud pak člověk nedovede spolupracovat s jinejma hráčema a nedovede dohlídnout za hranice svýho nástroje, tak to neni nejen řemeslník, ale ani muzikant a ani basák...takovej člověk pokud se hudbě chce věnovat potřebuje ještě profesně dorůst nebo se dát na solovou dráhu.
jinak možná jsme si nerozuměli, ale wavem jsem myslel ten track, audio signál, co mi vyleze z basy...když se pak podíváš na notu zahranou trsátkem a notu zahranu prstem v nějákým editačním programu tak uvidíš, že každá ta sinusovka (nebo co to je) vypadá jinak.
Tak jsme si hezky zafilosofovali po tom co grampa zmínil, že ho nutili na zkoušce kvůli zvuku hrát trsátkem
.. ale na druhou stranu to je služba basistova že naplňuje potřeby kapely nebo vedoucího,producenta atd. je jasné že je to o komunikaci a o vzájemné úctě pokud někdo příjde a vepřově začne tlačit že .. tady MUSÍŠ hrát trsátkem.. taky bych ho poslal do prdele ale jinak jsem otevřený na solidní komunikaci o tom jak by daná basová linka měla znít
já nevím, mně přijde, že zvuk jako s trsátkem můžeš udělat i když hraješ prstama, taky mně to bylo několikrát vyčítáno, že to mám málo ostrý u určitýcch skladeb, protože sem hrál prstama, pak sem trochu poladil aparát a ostrý to bylo:)
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Baskytara.com » Technika hry » trsátko