1 Naposledy upravil: Aidamos (11. 07. 2021 19.47:56)

Téma: Darkglass Microtubes X Ultra

Darkglass Microtubes X Ultra

Rok výroby: 2021
Země původu: Finsko
Cena: 10.900 Kč

Úvod

Po odeznění počátečního nadšení jsem neustále laboroval s nastavením mého preampu Darkglass Alpha·Omega Ultra. Nejprve jsem lovil vzorky impuzních odezev (IR), ale tak to je normální, tím si musí projít každý, kdo takovou možnost má, ale hlavně jsem řešil zkreslení. Sice Alpha·Omega Ultra prakticky netrpí typickým neduhem ostatních jednodušších zkreslovadel, kterým je větší či menší potlačení basů, ale i tak jsem řešil nedostatečný základní basový nosný zvuk. Dobral jsem se k tomu, že budu potřebovat nejspíše signál zpracovávat paralelně. Řešením pro mě bylo pořízení směšovače One Control Mosquito Blender Trail, kdy jsem k efektovanému (zkreslenému) zvuku přimíchával značnou měrou i čistý signál baskytary. Zpočátku tohoto řešení jsem byl spokojen až nadšen, zvláště v čistém spektru při mixu čistého zvuku a simulace reproboxu v kombinaci s nápomocným obracečem fáze, a zvláště při živém hraní s kapelou. Jenže teď v korona pauze, kdy děláme alespoň věci online, po udělání nějakých zkušebních nahrávek do nových věcí mi vadilo, že ve zkreslených pasážích slyším až moc čistou basu a to zkreslení jakoby na pozadí. Zkoušel jsem měnit různě poměry zkresleného a čistého zvuku, jak směšovačem One Control, tak ovladačem Blend na Darkglass Alpha·Omega Ultra, ale nedobral jsem se úplně nadšeného výsledku, vždy jen jakéhosi kompromisu, se kterým jsem se ale nehodlal smířit. Navíc mi do toho totálně hodila vidle kapela KXM, kterou jsem si v poslední době oblíbil, a s ní i basák jménem dUg Pinnick, a tedy i jeho zvuk.

https://www.youtube.com/watch?v=cD40-CJljas

Takže jsem se logicky začal pídit po tom, co používá a jak to dělá. Nemohl jsem nenarazit na jeho signature preamp od Tech 21: https://www.tech21nyc.com/products/sansamp/dp3x/

Tady o něm krásně povídá a ukazuje, co to umí:

https://www.youtube.com/watch?v=C52rkgLrcYU

A z tohohle zvuku (i s přihlédnutím k použité 12tistrunné baskytaře) jsem si vysloveně cvrnknul do textilu, ale se stávajícím vybavením jsem se k němu nebyl schopen ani přiblížit:

https://www.youtube.com/watch?v=OBu_0NFpR5w

Nejpozději teď si asi říkáte, že Adamovi už vážně jeblo, páč evidentně dělá recenzi na něco úplně jiného, než je v nadpisu. Přiznávám, že to tak může působit. Ne, recenze bude opravdu na Darkglass Microtubes X Ultra. Takže proč jsem si koupil ten, a ne Tech 21 dUg DP-3X? Hlavní důvody jsou celkem čtyři. Za prvé: nemám moc rád signature věci, ač v tomto případě bych to klidně zkousnul. Za druhé: nevešlo by se mi to do stávajícího pedalboardu a o novém jsem neuvažoval. Za třetí: díky tomu, že nepoužívám aparát, jedu jen přes in-ear, tak bych rád využil simulace aparátů, což DP-3X neumožňuje. Za čtvrté: nedobrá zkušenost s podobným zařízením, preampem Tech 21 Bass Fly Rig.

Chci takový a makový zvuk, a přitom nechci zařízení, které to umí? Jak jsem tedy došel k předmětu této recenze? Jednoduše. Zjistil jsem, že preamp Tech 21 dUg DP-3X pracuje tak, že komprimuje basové frekvenční spektrum a zkresluje pouze vyšší frekvence. Aha, to přeci dělá i Darkglass Microtubes X, který už nějaký ten pátek znám! Nepořídil jsem si ho doposavad hlavně z toho důvodu, že spatřil světlo světa jen krátkou dobu po tom, co jsem si právě koupil zmiňovaný drahý Darkglass Alpha·Omega Ultra, takže se mi to nechtělo měnit za podobně funkční a opět drahé zařízení. Měl jsem to udělat i přes značnou finanční ztrátu. Abyste mi rozuměli, Darkglass Alpha·Omega Ultra není vůbec špatný, je to skvělý preamp se skvělým zkreslením, ale to zkreslení je jiného charakteru, než já hledám. U Alphy·Omegy prostě zkreslení zasahuje celé frekvenční spektrum, což mi úplně nevyhovuje, požaduju pevné basy, rychlý nástup tónu, a zkreslení spíš nakřáplého charakteru než vysloveně pilu. Navíc mě zlákalo i to, že Microtubes X Ultra má dva funkční módy, kdy v jednom používá plnou kompresi, tedy ne jen na basovou složku, což by mě ve finále mohlo zbavit jedné krabičky z pedalboardu, ale o tom až více v samotné recenzi níže. Další lákavou věcí byla samozřejmě shodná velikost s doposavad používaným Darkglass Alpha·Omega Ultra, tedy žádná komplikovaná přestavba pedalboardu, jen jednoduše vyměnit kus za kus. Nakonec to tak bohužel bezproblémové vůbec nebylo, ale konec dobrý, všechno dobré.

Popis, parametry, konstrukce

Jedná se o předzesilovač s funkcí zkreslení, vestavěným DI boxem a IR simulací aparátů. Šasi zařízení tvoří (nejspíše) hliníkový odlitek o vnějších rozměrech 125×96×57 mm. Matovaná lehce metalická krycí barva je na rozdíl od modro-černé Alphy·Omegy stříbřitě šedá, opět velice elegantní, stejně jako u sestřičky.

https://baskytara.com/img/m/2556/t/p1f4ffhkhovkfa8cnbsi9hqkg3.jpg https://baskytara.com/img/m/2556/t/p1f4ffhkho1jmk1179qqp1lqb1dtf4.jpg

Ovládací prvky si nechám na později, začnu vstupy a výstupy. Ty jsou převážně na zadní straně krabičky.

https://baskytara.com/img/m/2556/t/p1f4ffhkho1pn2mup2pdnco1j2v5.jpg

Velkými jackovými zásuvkami je reprezentován nástrojový vstup INPUT a výstup OUTPUT třeba do aparátu. Malé stereo jacky jsou pak vstup na audio přehrávač AUX IN a výstup na sluchátka označený jejich symbolem. Mimochodem AUX-IN první verze Alphy·Omegy neměla, ale vůbec mi to nevadilo, a ani nynější přítomnost mě nijak neuvádí v extázi, stejně to nehodlám používat. Uprostřed je zásuvka na 9V zdroj. Baterií se preamp napájet nedá, výrobce uvádí ekologické důvody, proč toto neumožňuje. Mně to nevadí, stejně bych možnost napájení baterií nikdy nevyužil. A možná ze stejných ekologických důvodů není dodáván ani napájecí adaptér (opět bych jej nevyužil).

Mimochodem, výrobce uvádí, že zdroj by měl poskytovat minimálně 200 mA, což mě překvapilo, protože Alpha·Omega Ultra se spokojila se 110 mA. Podle mě výrobce schválně přehání, sychruje se, podobně jako firma Line 6 u krabičky HX Stomp uvádí nesmyslný požadavek na 3 A, přitom bylo testy ověřeno, že si za žádné situace nevezme víc než 900 mA, tedy méně než třetinu požadovaného. Než jsem zjistil, že chce tolik, tak mi i Microtubes X Ultra spolehlivě fungoval na daleko méně proudu, jelikož moje výstupy z multizdroje Palmer PWT08 mají poskytovat jen 150 mA, přičemž jsem z nich ještě něco ukradl přijímačem nástrojové vysílačky Boss WL-60, který si z nich měl vzít 70 mA (a zase kdoví jestli), a ze kterého jsem díky odbočení teprve vyvedl napájení do Xka. Takže klidně to Xko mohlo jet i pod polovinou proudu, co udává výrobce, a nic se nedělo. Pro klid duše jsem ale pořídil speciální napájecí Y kabel jako slučovač proudu, a obětoval tak zásuvku na multizdroji navíc, takže mám teď ještě dostatečnou proudovou rezervu.

Na pravém boku je micro USB zásuvka na připojení k počítači, taky už tam mohlo být USB-C, ale nevadí. V balení kupodivu patřičný USB kabel je přítomen. Zamačkávací tlačítko GROUND LIFT odpojuje zem.

https://baskytara.com/img/m/2556/t/p1f4ffhkhp10r1sd2107516c1ed77.jpg

Na levém boku je symetrický XLR výstup DIRECT OUTPUT. Zamačkávací tlačítko CAB SIM zapíná do tohoto výstupu simulaci aparátu. Ano, jen do tohoto výstupu. Na výše zmíněném nástrojovém jackovém výstupu OUTPUT simulace není aktivní nikdy, naopak na sluchátkovém výstupu vždy, a vypnout se nedá.

https://baskytara.com/img/m/2556/t/p1f4ffhkhpr3f8ekdpjpcu1plt6.jpg

Spodek krabičky je hladký, já na něj nalepil protikus velcra s háčky pro přichycení do pedalboardu, ale v dodávce nechybí gumové samolepící nožičky.

https://baskytara.com/img/m/2556/t/p1f4ffhkhp1qo014ar1oklnh9148d9.jpg

A hurá na ovladače nastavení.

https://baskytara.com/img/m/2556/t/p1f4ffhkhp1lfr1qe81n191rn1rbr8.jpg

Pravý kovový nožní spínač u nápisu BYPASS aktivuje preamp jako takový, levý spínač DISTORTION pak aktivuje zkreslení. Při aktivaci spínače se rozsvítí přidružené LEDky i LEDky na táhlech v centrální části krabičky. Na fotkách výše jste si asi všimli, že někdy svítí červeně, někdy modře. To je podle zvoleného režimu. Výchozí je červený režim, ve kterém otočný ovladač v levém horním rohu označený jako LOW COMP je aktivní jen v režimu zkreslení, přičemž nastavuje míru komprese basů. Dlouhým stiskem spínače BYPASS se preamp přepne do modrého režimu, kdy ovladač LOW COMP funguje pořád, tedy i na čistém kanálu, a navíc nekomprimuje jen basy, ale celé frekvenční spektrum. Ovšem pozor! Po vybalení z krabice, toto není možné provést, přičemž mi mi vůbec není jasné proč. Je to jedna z vyzdvihovaných věcí, ale ve výchozím stavu je nedostupná, musí se udělat až po propojení zařízení s počítačem v softwaru Darkglass Suite v sekci DEVICE CONFIG.

https://baskytara.com/img/m/2556/t/p1f4ffhkhqu5i1rhi1mio1qqc1g1b.jpg

Já osobně jsem to zapnul, a už to nikdy nevypnu. Proč tak odvážné tvrzení? Protože ta celospektrální komprese funguje naprosto skvěle. Kdo mě trochu znáte, tak víte, že kompresor TC Electronic SpectraComp je můj miuášek, a že na něj nedám absolutně dopustit. Nedám, ale zjistil jsem, že ho díky Xku už nepotřebuju. Respektive potřebuju, ten už nikdy neprodám, ale využiju ho v řetězci jinak. Přepínal jsem do červeného režimu se zapnutým SpectraCompem a pak do modrého režimu bez SpectraCompu, a prakticky jsem neslyšel rozdíl. Našel jsem si polohu na ovladači LOW COMP, kdy Xko komprimuje tak, jak potřebuju. Tato poloha je naprosto perfektní jak pro čistý, tak pro zkreslený kanál.

Dalším velkým otočným ovladačem je LOW LEVEL. Ten nastavuje míru zesílení basů na zkresleném kanálu. Naprosto parádní záležitost. U preampu Alpha·Omega Ultra bylo na zkresleném kanále pro posílení basů možno využít jen tlačítko GROWL, nebo se pak muselo hýbat s táhly ekvalizéru, což samozřejmě mělo vliv na čistý kanál, kde pak už těch basů třeba bylo moc. Tohle má Xko rozhodně lepší.

Ovladač HIGH LEVEL podobně nastavuje míru zesílení výšek, HIGH DRIVE pak množství na ně aplikovaného zkreslení. Zkreslení se aplikuje na frekvence výše od nastavené hodnoty na malém otočném ovladači HIGH PASS FILTER. Centrální frekvence je 500 Hz, nahoru stoupá do 1 kHZ, na opačnou stranu klesá na basových 100 Hz. U této spodní hodnoty samozřejmě jsou tedy zkreslené i nižší středy a z velké části i basy.

Podobný malý otočný ovladač je i na druhé straně krabičky. Je to LOW PASS FILTER a nastavuje frekvenci pod kterou zachovává basy, nad touto frekvencí zvuk utlumuje, což je ukázáno níže v kapitole Zvuk. Centrální frekvence je 250 Hz, nejvyšší 500 Hz, nejnižší 50 Hz.

Ve středu preampu jsou táhla ovladačů šestipásmového grafického ekvalizéru a táhlo MASTER pro celkovou hlasitost. Všechna tato táhla mají aretaci ve střední poloze, ano, dokonce i táhlo celkové hlasitosti, což mi na Alpha·Omega Ultra trochu chybělo.

Zvuk

Zkreslený zvuk je absolutní a totální masakr flexou. LPF mám nastavený cca na 200 Hz, prostě lehce cuknutý ze středu ovladače směrem dolů, naopak HPF mám někde cca na 700 Hz, tedy dost zvednutý od středu ovladače nahoru.

Dobré je, že Xko opravdu reaguje hodně na dynamiku, to mi na AOU trochu chybělo, tam ten rozdíl nebyl takový. Tady to při jemnější hře kreslí velice málo, a s přidáváním síly i víc přibývá kousavé zkreslení.

Ukázku funkce Low Pass Filtru jsem udělal postupně od nejnižších k nejvyšším frekvencím, přičemž jsem úplně stáhnul výšky ovladačem HIGH LEVEL, aby bylo slyšet to, co přesně se děje s basy.

Ukázku funkce High Pass Filtru jsem udělal s nastavenými basy jak jsem zvyklý, a opět jsem postupně zvyšoval hodnotu HPF od nejnižších k nejvyšším frekvencím. Hned na začátku můžete slyšet, že při HPF na 100 Hz zkreslení zasahuje až do basů a lehce je rozplizává, naopak u poslední ukázky to zkresluje hodně vysoké frekvence, že už zkreslení není moc slyšet, ale samozřejmě jsem ještě neměl ani HIGH LEVEL ani HIGH DRIVE vytočený naplno, to je pak peklo.

Ještě vám pro srovnání dlužím ukázku čistého zvuku baskytary rovnou do zvukovky a pak čistý zvuk přes Xko se zapnutou simulací aparátu. Basa je samozřejmě Ernie Ball Music Man StingRay 5.

Co se týká simulací, na jejich volbu samozřejmě zase slouží aplikace Darkglass Suite.

https://baskytara.com/img/m/2556/t/p1f4ffhkhp18qa1bki9rolb6jdba.jpg

Vzhled aplikace se od prvních verzí dost změnil a přibyly i funkce. Hlavně se tam objevila i spousta další aparátů, a překvapivě nejvíc těch kytarových. Ano, narazil jsem na YouTube na video, kde někdo preamp Darkglass, dokonce snad právě Microtubes X Ultra, použil i na kytaru, ale upřímně řečeno, mně by to asi ani nenapadlo. Každopádně na basu jsou pro mě ty kytarové simulace absolutně nepoužitelné. Samozřejmě stálé je tu možnost nahrát si vlastní. Mimochodem některé simulace mají kromě více volitelných mikrofonů i možnost výběru z několika poloh mikrofonu vůči reproduktoru.

Doplním ještě jednu zajímavou zvukovou ukázku. Jak jsem se v úvodu rozplýval nad zkresleným zvukem dvanáctistrunné baskytary (čtyři trojice strun, kdy vždy dvě z trojice jsou o oktávu výš), tak při spojení Xka s oktáverem s přidanou horní oktávou, je to tomu velice blízké. Oktáver jsem použil TC Electronic Sub'N'Up.

EDIT: na přání dole v diskuzi ještě jedna ukázka s "vintage" nastavením.

Hodnocení

Já jsem vysloveně nadšen. Bytelná konstrukce, vynikající zpracování a navýsost úžasný zvuk, a navrch na to skvělý full-band kompresor. Jsem strašně rád, že jsem si tento preamp pořídil, a gratuluju si k prozíravosti nekupovat si Darkglass ADAM.

Videí na YouTube je strašná spousta, ale vypíchnu jedno, které mě přesvědčilo ke koupi:

https://www.youtube.com/watch?v=fgy4FzIX2rs

A zde už nový přírůstek zasazený v pedalboardu:

https://baskytara.com/img/m/2556/t/p1f67bp57c1acb19da1aji1vni1jk13.jpg

ProFeel | Music Man Club #1 | Flatwound Club #1 | Elixir Club #1
0 xLajků:

2

Re: Darkglass Microtubes X Ultra

To je zajímavé s těma simulacema, pro mne byly vždy jen obtížně použitelné při zkresleném zvuku simulace basových boxů (sláva vyjímkám aneb Shiftline mesa a Sunn T). Buďto moc huhlí (typicky 115 portaflexy) nebo to zní jak zkreslená kytara do mixu bez boxu (výrazné a hnusné čineloidní výšky - nejen impulzy darkglassích beden). Týjo doufám, že jednou nebude sraz až na daleké Moravě (kam rodinu dostanu na víkend těžko), ale bude blíž, že bychom ADAMa vedle Xka testli. Páč na Adamu neovládáš tu dělící frekvenci přímo, ale tím blendem s nato geniálně nastaveným multikompem. A na kytarové zvuky už jsem ADAMa použil s úspěchem téže (takový ten modernější SLO až Recto typ zvuku). Vlastně jsem se k uspokojivému zvuku na basu dostal oklikou díky tomu kytarovému..

0 xLajků:

3

Re: Darkglass Microtubes X Ultra

S AO jsem měl uplně stejnej problém jako ty, tak šel na výměnu. Se sérií X se u mě DG trefil přímo na hlavičku. Mám "obyčejnej" X7 a ten nepujde z domu , konečně zkreslení který je přesně pro mě . 

PK Guitars Custom Headless "Dingberg"
Fame Baphomet 5 (Mayones BE5 Exotic)

DG X7 / Line6 Helix LT / GSS Baby Sumo / Backbeat na zádech
0 xLajků:

4 Naposledy upravil: Hastur (30. 04. 2021 07.50:10)

Re: Darkglass Microtubes X Ultra

S těma simulacema jsem to měl podobně jako José, až na čestné výjimky mi na zkreslený zvuk čistě basové bedny nevyhovují. U AOU jsem to řešil většinou pulzama, které jsou vytvořené jako kombinace basové a kytarové bedny. Teď u ADAMa, kde může jít čistej zvuk paralelně mimo simulaci tak jsou nejlepší výsledky čistě s kytarovýma bednama. Navedl mě na to tady Jaccob0 při diskuzi o Helixu. Je to vlastně vytvožení virtuálního bi-ampu. X ten princip používá vlastně taky pro zkreslení, jen tam není ta možnost aplikace IR jen na zkreslený zvuk.

Fender JB62RI CIJ 97´ -> Audioevent Fatal Audio Destruction -> Defects fx Atmosphere -> EHX Freeze ->  Darkglass ADAM = BLACKNOISE/DRONE
Flatwound Club #2
0 xLajků:

5 Naposledy upravil: Aidamos (30. 04. 2021 08.28:19)

Re: Darkglass Microtubes X Ultra

José napsal:

To je zajímavé s těma simulacema

Z nového softu jsem si právě oblíbil od Adama Nolly Getgooda jeho vzorek Nolly Scoopy Doo. Sice to "scoopy" evokuje "mid-scoop" tedy vykradené středy, ale to bych řekl, že právě ani moc nemá. Naopak to nemá přehnaně moc basů, jako nějaké simulace, a hlavně ani příliš potlačené výšky, což je neduhem drtivé většiny IR simulací boxů.

José napsal:

A na kytarové zvuky už jsem ADAMa použil s úspěchem téže

Jo, to je to co jsem viděl používat někde na YouTube s kytarou, to byl ADAM, ne MXU.

José napsal:

že bychom ADAMa vedle Xka testli

To bych rád. A pevně doufám, že ho pak nebudu chtít, jinak se už fakt střelím do kolena.

ProFeel | Music Man Club #1 | Flatwound Club #1 | Elixir Club #1
0 xLajků:

6

Re: Darkglass Microtubes X Ultra

lze na tom nastavit i nějaký spíš jemný vintage overdrive zvuk, třeba ve stylu DG Vintage? tahle řada "X" se mi líbí, zkoukl jsem dost YT videí (hlavně Amose Hellera, který tam uměl nastavit i normální overdrive, ne jen brutální pilu) ale stejně by mě zajímaly reálné zkušenosti.

basa & co.
0 xLajků:

7

Re: Darkglass Microtubes X Ultra

haens napsal:

ze na tom nastavit i nějaký spíš jemný vintage overdrive zvuk, třeba ve stylu DG Vintage?

 Dávaj jsem to video dřív do vlákna o zkreslení, jsou tam všechny pedály od DG v nastaveních na low gain: https://youtu.be/TLSdc_aX4ms

 

Fender JB62RI CIJ 97´ -> Audioevent Fatal Audio Destruction -> Defects fx Atmosphere -> EHX Freeze ->  Darkglass ADAM = BLACKNOISE/DRONE
Flatwound Club #2
0 xLajků:

8

Re: Darkglass Microtubes X Ultra

haens napsal:

lze na tom nastavit i nějaký spíš jemný vintage overdrive zvuk, třeba ve stylu DG Vintage?

Řekl bych, že ano. Zkusil jsem teď narychlo něco takového nastavit. Hodně jsem vyjel LPF, naopak hodně stáhnul HPF, stáhnul jsem výšky a míru zkreslení, a myslím, že to není úplně blbý...

Ukázka

Samozřejmě lze to ještě zaobalit jinou simulací aparátu, zrovna Nolly tam má vyslověně jeden IR vzorek pojmenovaný "Vintage". A bude samozřejmě záležet i na typu baskytary, použitých strunách (třeba hlazenky) a nastavení ekvalizéru ať už na baskytaře nebo na preampu.

ProFeel | Music Man Club #1 | Flatwound Club #1 | Elixir Club #1
0 xLajků:

9

Re: Darkglass Microtubes X Ultra

jako z těch tvých ukázek se mi tahle líbí nejvíc, ale furt na můj vkus trochu moc moderní. i když možná s obyč. preclem by to znělo víc "vintage"... 

basa & co.
0 xLajků:

10

Re: Darkglass Microtubes X Ultra

haens napsal:

možná s obyč. preclem by to znělo víc "vintage".

Přesně tak. Jiná basa, nahrát jiný IR vzorek, a je to úplně někde jinde.

ProFeel | Music Man Club #1 | Flatwound Club #1 | Elixir Club #1
0 xLajků:

11

Re: Darkglass Microtubes X Ultra

Pěkná recka, akorát mě nutí vyměnit b7k, protože ten kompresor a jestli je opravdu tak funkční tak parada.

0 xLajků:

12 Naposledy upravil: Aidamos (11. 07. 2021 19.48:33)

Re: Darkglass Microtubes X Ultra

Tyjo, jsem si teď dělal s Microtubes X nějaké nahrávky do kapelních věcí, a poslouchal jsem to v kontextu kapely a samozřejmě i samostatně, a furt jsem si říkal, sakra, ten zvuk je mi nějak povědomý. Pak jsem na to přišel. Tady se opět uzavřel ten pověstný začarovaný kruh. V zásadě jsem si koupil krabičku se stejným typem zkreslení, které jsem už měl hned jako moje první zkreslovadlo. Byl to levný Boss Bass OverDrive ODB-3. Neuvěřitelné, ale je to tak. Co si pamatuju, a je to ukázané v diskuzi recenze, měl jsem nastavený hodně čistý zvuk ovladačem BALANCE a jen málo zkreslení a přidané basy. Zkreslení se projevovalo hlavně ve výškách, zůstalo dost původního signálu. Něco takového jako od času 1:00 v tomhle videu.

https://www.youtube.com/watch?v=i6vlHutL10k

ProFeel | Music Man Club #1 | Flatwound Club #1 | Elixir Club #1
0 xLajků:

13 Naposledy upravil: milda (20. 08. 2021 10.14:56)

Re: Darkglass Microtubes X Ultra

Ahoj, platí to? Případně proč? Řeším GAS problém, kterou krabičku si pořídit smile

Jelikož to je v mým případě na několik let dopředu tak se raději ptám na plusy / mínusy. Díky moc za jakoukoli odpověď.

 Aidamos: Jsem strašně rád, že jsem si tento preamp pořídil, a gratuluju si k prozíravosti nekupovat si Darkglass ADAM.

0 xLajků:

14

Re: Darkglass Microtubes X Ultra

milda napsal:

Ahoj, platí to? Případně proč?

Ano, platí to. Stejné argumenty jako popsané v recenzi. Spokojenější se (zkresleným) zvukem jsem nikdy tak nebyl, jako teď.

ProFeel | Music Man Club #1 | Flatwound Club #1 | Elixir Club #1
0 xLajků:

15

Re: Darkglass Microtubes X Ultra

Já to mám úplně stejně jako Adam. Na Alpha/Omega jsem si nebyl schopný uspokojivé zkreslení nakroutit, ale tenhle lowpass+comp/highpass+dist. princip mi naprosto vyhovuje. Doporučuju si to vyzkoušet na pluginu Parallax od Neural DSP, který pracuje na stejném principu. Ten používám při nahrávání, X Ultra na živé hraní.

Tajně ale doufám, že se jednou dočkáme "ADAM 2", který tenhle typ zkreslení umožní. To bych potom vesele rozprodal celý pedalboard. :-)

Spector Euro 5LX
Darkglass Microtubes X Ultra
https://aikomusic.com/
0 xLajků:

16

Re: Darkglass Microtubes X Ultra

Tak s ohledem na to, ze ADAM v ramci updatu firmware uz umi noisegate, dva typy EQ, zakladni nastaveni kompresoru, volit si jestli bude IR pouzitej jen na zkreslene casti nebo na celku, tak je klidne mozny, ze v ramci dalsiho updatu bude treba volitelna frekvence pro zkresleni a cistej zvuk. Treba misto blendu. Nekde jsem cetl neco o zesilovacich - mozna nove typy zkresleni?

Ja jsem teda kazdopadne maximalne spokojenej s ADAMem. Ja mam radsi namichanej cistej zvuk s kompletne zkreslenym signalem. Je to o vkusu. 

Fender JB62RI CIJ 97´ -> Audioevent Fatal Audio Destruction -> Defects fx Atmosphere -> EHX Freeze ->  Darkglass ADAM = BLACKNOISE/DRONE
Flatwound Club #2
0 xLajků: