Vzpomínám si na své začátky výuky na baskytaru, kdy jsem rok chodil na hodiny do LŠU. Nebyl to pro mne až takový problém, už dva roky jsem hrával s otcem v cimbálovce na kontrabas. Cvičili jsme především správné posazení levé ruky, opěr hmatníku o palec, kolmost prstů ke hmatníku a prstoklady. Samozřejmě mě učitel nutil hrát podle not v basovém klíči různá cvičení a to mě dělalo problémy, protože jsem byl zvyklý z hraní na klarinet na noty v houslovém klíči.
Dnes po letech jsem tomu rád, že jsem tyto základy dostal. Sleduji příležitostně u některých basistů špatné držení hmatníku; krk v dlani, prsty šikmo atd. Nelze pak hrát ryclé běhy. Těžko se takových zlozvyků později zbavuje.
Noty si píši stále, ale ne do mrtě spíše dle Velebného praktik, t.j značky, ale je třeba ovládat hudební teorii - harmonii, stupnice. Jedná se o složitější songy a hlavně vyhrávky, neboť hlava děravá a je to pak taková jakoby pomocná berlička. Stačí se mrknout, rychle osvěžit paměť a tak podobně…
BL-700NT, TRB-1005NT, B4Fl, BB-350, RB-660Fl
SVM-360 hybrid, SVM-600 hybrid, 4x10 DeltaLite II-2510, 4x10 Beta 10-A, box EV-18B+2x10 Gamma, kombo SVM-300 KappaLite 3015, Peavey TNT-130 aj.