Téma: Hughes & Kettner BK300 (kombo ze série bass kick)
Hughes & Kettner BK300, made in Germany, rokem výroby si nejsem jistý, řekl bych po roce 2000
Nástroj, se kterým na to hraju: pětistrunná aktivní Ibanez SR 505 QM, made in Indonesia, dotažená z USA
Kapela, ve které jsem na to hrál: overhype (nu-metal/rapcore - tzn tvrdší hudba)
Co to umí a čím se na tom dá kroutit a mačkat?:
Výkon: 300W
Kanály: 1
Reproduktor: 1x 15" Eminence Bass (4 Ohm) + Leson ceramic tweeter (4 Ohm)
Ekvalizace: basy, nižší a vyšší středy, výšky
Sériový výstup do externího reproboxu (4 - 8 Ohm)
Compressor
Funkce Punch (zabudovaný efekt spínatelný tlačítkem, k jehož spuštění je možno dokoupit footswitch; dodává tomuto tranzistorovýmu repráku jakoby zvuk lampy, tvrdost...i když lampa je prostě lampa)
Efektová smyčka (sériová)
Výstup na sluchátka
Balanced Line Out
Rozměry: 61.1 x 62.5 x 38.5 cm
Hmotnost: 36 Kg
Kombo jsem pořídil nové v roce 2006 za 19 tisíc. Dnes ho není problém sehnat za 14, nicméně s tehdejším sortimentem a tehdejšími cenami si člověk moc vyskakovat nemohl a proto jsem se na radu zkušeného basisty rozhodl tehdy jako začátečník pořídit tohle. Hrál jsem tehdy a vlastně i nadále hraji tvrdší hudbu ve stylu Limp Bizkit apod.
Od té doby jsem s touto aparaturou odehrál okolo 150 koncertů po klubech i festivalech, stovky hodin ve zkušebně a kombo se mnou zvládlo natočit i celou desku ve studiu. Za tu dobu se mi nestala sebemenší porucha ani jakékoliv mechanické poškození. Vše stále funguje a drží tak, jak tehdy v obchodě. V tomto ohledu jsem spokojen na 100%.
Kombo má výkon 300W a zvuk nám vyluzuje patnáctka s vypínatelnou hornou. přední panel je poměrně přehledně uspořádanej a jsou na něm dva inputy (passive a active), zapínání horny, zapínání efektu punch, gain, master, poťák na kompesor, výstup na sluchátka a čtyřpásmový ekvalizér (bas, midbas, midhigh, high).
Čím víc jsem nasbíral zkušeností s ostatními aparaturami, jak drahými, tak levnými, tím více jsem si začal vážit toho, co jsem si pořídil já sám. Toto kombo na první pohled působí poměrně laciným dojmem, navíc je spousta basáků odpůrců aparatur, které mají pouze reproduktor 15 palců - bývá zvykem, že patnáctka umí pořádně zatřepat nohavicemi, ale jakmile je potřeba dostat z ní trochu konkrétnější a čitelnější zvuk, bývá to problém. Ne u tohoto modelu. Němečtí inženýři v tomto případě tento reprák nakombinovali s naprosto ideálním ekvalizérem a funkcemi, že se zdá, že je na tom možný nakroutit skoro všechno. Konkrétnosti tónů zde přidává poměrně kvalitní horna. To je vlastně jedna z velkých předností celého komba! Ať na něm nakroutím jakoukoliv ekvalizaci, jakýkoliv gain i volume, aparatura stále zvládá a vše, co na ní nakroutíme, je v její moci. Znám přesně případy, kdy má kombo plácnu třeba 500W, ale reálně z něj ve finále kvalitně využiju tak dvě třetiny a ve chvíli, kdy je třeba na větším pódiu potřeba přidat, aparatura nezvládá a kvalita zvuku jde do háje. tak stejně ekvalizace. Na co mi je vykroutit poťák s nápisem "bass" na plno, když to reproduktor nezvládá? V tomto ohledu mi BK300 připadá ohromně precizní a s rozumem vyvinutá záležitost, což prostě němcům nemůžu upřít. Vyzkoušel jsem také spoustu jiných věcí, samozřejmě, ale máloco mě opravdu nadchlo a pokud přecejen, bylo to cenově několikanásobně jinde. Kombo jsem za tu dobu několikrát zase naopak zapůjčil já a vyslechl si i názory ostaních basáků. Pochválil mi jej jak kolega hrající funky a jazz, tak kolega basák z metalové legendy Root...Také jsem velice spokojen i s menší velikostí a vahou apecu, který jsem byl schopen převézt i puntem naprosto bez problémů - skladnost je, řekl bych, pro nás všechny, kteří hudbou nevyděláváme těžký prachy a nemáme kolem sebe desítky bedňáků, taky podstatným faktorem.
Když zkrátka uvážím cenu 14 tisíc, výkon 300W, výrobu v Německu (žádná čína apod) a zvukové možnosti, nemůžu si stěžovat a v tomto ohledu jsem vzhledem ke svým zkušenostem schopen ohodnotit aparaturu číslem 95%. Začátečníkovi i pokročilému basákovi, který nepotřebuje kilowaty výkonu a hledá kvalitní výrobek s dobrým zvukem za super peníz na hraní po klubech a menších festivalech bych asi nedoporučil nic jiného.
S čím mám zkušenost horší. Můj kamarád si donesl kvalitní legendární pasivní baskytaru Fender Prec. Bass a po jejím zapojení do tohoto komba jsme prostě nebyli schopní nakroutit vyloženě pěkný zvuk a v tuto chvíli kombo hrálo mizerně. Přičemž naopak já zapojený se svojí Ibanez do jeho lampového Ampega jsem na tom byl dost podobně...tak stejně jsem kdysi na pódiu hrál na kombo Marshall a po koncertě za mnou přiběhl jeho majitel co to mám za nástroj, že to takhle pěkně ještě hrát neslyšel... zkrátka celá tato věda o zvuku má víc stránek. Není pravidlem, že kvalitní nástroj musí hrát dobře na každé, třeba i kvalitní a drahé aparatuře. Všechno je to o správné kombinaci jednotlivých komponentů včetně kabelů a já mám dojem, že jsem se trefil docela slušně za luxusní peníze.
informace o výrobku i s fotkou http://www.audiotek.cz/product-30586-hu … ick-bk-300
na bandzone k poslechu CD "Misstake" kapely overhype - celá tato deska je natáčena na toto kombo s tou mojí ibanezkou http://www.bandzone.cz/overhype
Stuff: Ibanez SR505BM + Glockenklang Soul head + homemade 2x10 BEYMA box 500W