Faky77 napsal:Nechcem vyvolavat flame ale ten Kemper ho teda neoslnil pri priamom porovnani s priamym ampom.
Hele, ve studiu, když máš ty cajky k dispozici (zesilovače + boxy) a když máš ty mikráky, máš čas si pohrát s typem mikráku a jeho polohou vůči reproduktoru, proč ne? Jsem pro všema deseti. Ale na live hraní, které třeba navíc vždycky zvučí někdo jiný? To aby si člověk ten (drahej) mikrák vozil s sebou, páč kdoví co má daný zvukař. Navíc jde o samotné snímání reproduktoru. Copak o polohu, to se dá označit na síťce/mříži jednoduše, ale víme, že repráky hrají nejlépe při určitém vybuzení. Takže v malém klubu, kde se potřebuješ dát míň, už to bude mít ten zvuk jiný, na velký stejdži, kde se potřebuješ dát víc, taky tak. Není pak lepší poslat zvukaři hotový a stále stejný zvuk, se kterým nemusí už nic dělat, jen nastavit hlasitost? Navíc na živáku ten rozdíl simulace vůči skutečnému aparátu nikdo ani nepozná a hlavně neocení. A jako ve vedlejším tématu, na YouTube jsou tuny slepých nahrávek simulace vs. reálný aparát. Poslouchal jsem to, a poznal jsem tak leda velký kulový. Z něčeho, o čem jsem byl přesvědčen, že je rozhodně hnusná digitální chemická simulace, se vyklubal v rozřešení reálný aparát, a u ukázky, kde jsem si říkal, jo, tohle je stoprocentně lampa, tak se z toho nakonec vyklubala simulace.
Faky77 napsal:100 ludi, 100 preferencii a teraz babo rad...
Přesně tak. Nejsem baba, ale radím, ať se každý zařídí, jak mu vyhovuje. Stejně ortodoxního lampaře, který se v slepém poslechu spletl u 80% nahrávek a zbytek trefil náhodou, nepřesvědčíš, že simulace je použitelná. Takže spíš to beru tak, že buď si to chci užít se skutečným aparátem, mám na to prachy pořídit si kvalitní zesilovač a box, mám prachy na to udržovat to, a chce se mi s tím navíc i tahat. Nebo mi stačí simulace, páč ten rozdíl stejně nepoznám, a tím méně obecenstvo, a užívám si tu jednoduchost při přepravě, zapojování a zvučení.
Sám používám simulace, ale je fakt, že mi je trochu smutno z toho, kdy sí říkám, sakra, dyť ti výrobci aparátů tvoří ty hodnoty, ty konkrétní výrobky mající žádaný a třeba i legendární zvuk. A pak přijde s prominutím nějaký příživník jako Kemper, Darkglass, Boss a další, kteří aparáty navzorkují do jedniček a nul, a prodají je ve svých zařízeních tisícům zákazníků, kteří by si jinak museli jít ten fyzický aparát koupit. Čistě hypoteticky, až Ampeg, Mesa, Marshall a další krachnou, protože všichni jedou přes simulace a aparáty nikdo nekupuje, co pak bude Kemper vzorkovat?
ProFeel | Music Man Club #1 | Flatwound Club #1 | Elixir Club #1