1 Naposledy upravil: Aidamos (04. 01. 2019 22.02:13)

Téma: Mooer @Wah

Mooer @Wah

Rok výroby: 2018
Země původu: Čína
Cena: 1.600,- Kč

https://baskytara.com/img/m/2556/t/p1d0d6m6gt14t81h6u1s0u1f521f7l4.jpg

Popis, konstrukce, parametry, ovládání

Jeden dynamický filtr od firmy Mooer už mám. Je jím Bass Sweeper (recenze), nicméně dlouhodobě jsem byl zvyklý používat i klasické automatické kvákadlo, čili autowah. Netrvalo tedy dlouho a opět jsem si ho pořídil, a po předchozích zkušenostech s jinými dvěma minipedálky jsem opět sáhl po firmě Mooer a její krabičce originálně pojmenované jako @Wah.

Je to zase prcek, tentokrát vyvedený v bledě modré barvě. Do této barvy je i laděná LEDka signalizující zapnutí efektu. Nožní spínač je kovový a se zapojením true bypass. Na spodku krabičky je nalepena vrstva měkké neklouzavé gumy s prohlubní uprostřed. V prohlubni je štítek a já tento výřez využil pro nalepení pásku suchého zipu s háčky pro připevnění k ploše pedalboardu.

Vstup (INPUT) je v obvyklém místě na pravém boku krabičky, výstup (OUTPUT) pak na boku levém. Zdířka pro přívod 9V napájení je v čele krabičky. Zařízení není možné napájet baterií, není šance jak by ji výrobce mohl do takto malé krabičky ke vší té elektronice a konektorům vtěsnat.

Největším ovládacím prvkem je MODE s bílým plastovým kloboučkem.

https://baskytara.com/img/m/2556/t/p1d0d6m6gt33e18of1h6e16r21tor3.jpg

Tento ovladač volí typ efektu. Efekty jsou následující:

LP = Low Pass – dolní propust; propustí jen frekvence do určené hodnoty
BP = Band Pass – pásmová propust; propustí jen frekvence blízké nastavené hodnotě
HP = High Pass – horní propust; propustí jen frekvence od určené hodnoty
SP = standardní wah – to, co si každý představí pod pojmem "kvákadlo"
TALK = vokální wah – snaha o napodobení lidského hlasu

Poloha ovladače může být kdekoli v dané vyznačené výseči.

Levý malý černý klobouček označený RANGE nastavuje frekvenční rozsah, pravý SPEED/GAIN pak rychlost nebo citlivost, podle toho, jak je zapnutý páčkový přepínač uprostřed. V poloze AUTO nastavuje pravý ovladač rychlost modulace, tedy platí označení SPEED, v poloze TOUCH pak citlivost na vstupní signál, jinak řečeno na sílu úhozu do struny, no a k tomu se váže logicky označení GAIN. Více k tomu v následující sekci pod nadpisem Zvuk.

Zvuk

Ze zvuku, pravda, zas až tak moc nadšen nejsem, když budu hodnotit celý efekt jako takový. Je znát, že je to v první řadě kytarový efekt. Většina módů je tedy pro mě nepoužitelná, ale našel jsem si zvuk, který jsem chtěl, který mi vyhovuje a ostatní zvuky tedy ani nepotřebuju, stejně při hraní nemám čas s ovladači šibovat. Zvukové ukázky jsem integroval do videa aby bylo vidět použité nastavení. Ukázky v pravém dolním rohu videa označené čísly 1 až 5 jsou v režimu TOUCH, pod čísly 6 až 10 v režimu AUTO. První část ukázek jsem nahrál prstovou technikou a slapem, druhou část jen prsty. V ukázkách jsem postupně přepínal módy po směru hodinových ručiček. Mou oblíbenou předvolbu, kterou používám, uvidíte a hlavně uslyšíte pod číslem 4.

https://www.youtube.com/watch?v=Xuu5agYdwRI&hd=1

Mohli jste si všimnout, že ovladač GAIN v režimu TOUCH mám často úplně vlevo nebo skoro úplně vlevo. Při vyšších hodnotách efekt není výrazný a navíc dochází k tomu, že se na okamžik jakoby zahltí a vynechá. Jestli mu vadí nízké frekvence a nezvládá je, nevím. Stejně tak jste si mohli všimnout že naopak ovladač RANGE mám často hodně nebo úplně vpravo. Zase je to kvůli tomu aby efekt byl výrazněji slyšet.

Používám nejradši režim TOUCH, který reaguje na dynamiku hry. Je fakt, že do toho opravdu chce říznout, aby to kváklo. A to nemám zrovna slabý výstup z baskytary a samozřejmě i kompresor mám až za oběma mými dynamickými filtry. Uvítal bych citlivější reakci, ale dá se s tím žít. V režimu AUTO je trochu problém nastavit přesné požadované tempo. Mám pocit, že ovladač SPEED reaguje logaritmicky, to znamená, že na začátku dráhy se tempo moc nezrychluje a naopak ke konci dráhy se zrychluje hodně. Stačí pak pootočit ovladačem o desetinu milimetru a rychlost modulace se změní dramaticky.

Hodnocení

Perfektní zpracování, elegantní vzhled, bezvadná funkce, minimálně pro kytaristy, tam tomuto efektu není asi co vytknout, což jsem si sám ověřil. Co se týká baskytary, našel jsem si použitelný zvuk, tedy jsem vcelku spokojen. Ostatně, měl jsem prakticky podobně vybavený efekt Boss Dynamic Wah AW-3 (recenze), který měl speciální vstup přímo pro baskytaru, ale stejně jsem na něm používal jen jeden zvuk. Stejně tak u ultra drahého Source Audio Soundblox Pro (recenze). Takže zde za uvedené peníze jsem dostal uspokojující porci muziky.

ProFeel | Music Man Club #1 | Flatwound Club #1
0 xLajků: