Re: Mix a mastering
Souhlasím, a musím říct že mi sem nesedí ani ten průrazný témbr. Zkusil bych jí stahovat via EQ, kdyby takhle hlasitostně brumlala jen dole, tak by to dle mého ucha byl cajk. Zkrátka trošku zpreclit
Nejste přihlášen. Přihlaste se, nebo se zaregistrujte.
Baskytara.com » Počítač a baskytara » Mix a mastering
Stránky Předchozí 1 2 3 4 5 6 Další
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Souhlasím, a musím říct že mi sem nesedí ani ten průrazný témbr. Zkusil bych jí stahovat via EQ, kdyby takhle hlasitostně brumlala jen dole, tak by to dle mého ucha byl cajk. Zkrátka trošku zpreclit
Já si teda taky myslím, že je to přebasovaný až dost...
Taky tak. Celkově je to dost zahuštěný v spodcích. Poznat je to nejvíc v chvíli, když najede refrén - zvuk "vyjede nahoru", ale spadne tomu hlasitost nebo jak to popsat.
Ten pokles tý hlasitosti je podle mne způseboný výběhnutím kytary jen do pravé části sterea, což taky působí docela zvláštně. Ale obecně musím říst, že to docela pitváme
Ten pokles tý hlasitosti je podle mne způseboný výběhnutím kytary jen do pravé části sterea,...
On to je záměr. Ono záleží na čem to kdo poslouchá,...na trošku něčem lepší (což asi v dnešní době kdy si to každej pustí v telefonu není dobrá taktika) je slyšet, že jde basa dolů na tóny hraný na Háčku, takže když to na něčem není slyšet, může to dělat takovej dojem. Ale ta písnička nemá být, že by se to mělo v refrénu "zahustit", spíše naopak-tak jakože otevřít, aby tam byl prostor pro melodii refrénu. Ale na celkové křivce je vidět, že tam v refrénech pokles hlasitosti není. Spíše naopak, to celé v průběhu písničky graduje a závěrečný refrény jsou nejhlasitěji.
Zkrátka trošku zpreclit
To néééé,...to já nemám moc rád zvuk přecla-krom nějakýho punku. Zrovna dneska jsem poslouchal na rock radiu nějaký Mejdny a říkal jsem si, jak mi u těch Mejdnů vadí ta absence spodku a je tam hodně vytažené "břinkání" toho precla. Ale on si na tom prý Steve Harris docela zakládal,...aby to tam takhle vyčnívalo. A prý za to sklízel i mnoho krytiky. Ale je vidět, že to v tom stát se hvězdou nehrálo roli. Ale přiznávám, že mám dnes rád spíše takovej ten "modernější" zvuk nynějších kapel. Samozřejmě,...nesmí to být už pak zas moc sterilní. Já to měl ale vždycky tak rád,...když si vzpomenu třebas, jak mi někdy v 92 lahodil zvuk narvanýho kopáku a basy třebas u tohoto: Tady není basa tak dole,..ale kopák je zabijáckej. https://www.youtube.com/watch?v=liJWGeBKGfs
...nebo z mého mládí tohle. To jsem si chrochtal jak to jede ve spodku. https://www.youtube.com/watch?v=yPNFVj-pISU
Ale díky za názor chlapci. Přivádí mě to k tomu, še spíše ještě trošku "přemíchnu" uberu basy už na hotových věcech-co jsem tu dával. Ale zas třebas u tý "Rosenky" mi tu někdo psal, že výbornej zvuk basy. A tam jsem teď trošku na vážkách, jestli tam tý basy není právě až až. Ale sám Honza Křížek, co hrál s Radimem Hladíkem 17 let mi říkal že ne. A dokonce, že tu Rosenku hrajeme lépe než jeho nynější kapela.
Ale Mejdni nejsou typickej precl zvuk, to je typickej akorát Harris zvuk, takhle precl nikomu jinýmu snad nehraje (naštěstí) Ale bodrá, nebudu říkat zpreclovat, ale co třeba zeStingovat, nebo jestli vyjmout zcela ten precl tak zJPJovat? Jinak u tý hlasitosti -> tam je viditelnej ten pokles na tom jednom kanálu, ve druhé třetině songu (a ne neposlouchám to na mobilu ). Jinak u těch ostatních nahrávek byla ta basa v posledních verzích zela v poho, tady trčí.
..tam je viditelnej ten pokles na tom jednom kanálu, ve druhé třetině songu
No když na to tzak koukám, tak mi spíš přijde, že je silněji celkově levá strana. Ono to bude možná tím,...mám vůči sobě to podezření, že na levé ucho hůř slyším. Měl jsem v minulosti s tím nějaké problémy. Zkusím na tý pravý přidat a uvidím,...ale určitě budu mít pocit, že to hraje všechno jen z pravý. To mě přivádí k myšlence, jak mě sralo na duhý desce R.A.T.M., že basa a jakoby celá muzika hraje hraje převážně z pravý,...nebo ne? Když to natáhnu do křivky, tak to i tak opticky vypadá,...ne všude, ale někde hodně.
Tak zrovna tohle album je dobrá stereo šílenost, dle mého ucha to má navíc často rozhozený zkreslenej apec na jedný straně (často jako opozitum kytaře) a zaroveň čistej veprostřed...
P.S. ale obecně mám pocit, že to řikáme přesně obráceně (nemám někde přehozenej levek a pravej?), u těch Ragů je většinou v pravo kytara, vlevo zkreslená basa, čistá basa veprostřed
Tak zrovna tohle album je dobrá stereo šílenost, dle mého ucha to má navíc často rozhozený zkreslenej apec na jedný straně (často jako opozitum kytaře) a zaroveň čistej veprostřed...
Proto mě to vůbec nebavilo a už jsem pak Rejče neposlouchal.
Dobré je to!
Mixovať by mali len basáci :-)
Dobré je to!
Mixovať by mali len basáci :-)
Chci se asi maličko pochlubit a současně se zeptat na vaše názory,
Nedávno jsme u Míly Sládka v Benasu nahráli 3 písně, tak zkusím do placu jednu z nich.
https://drive.google.com/file/d/1n6oUrhImB6SbrAlX_i8WWeHo9eVJ8vyK/view?usp=sharing
Basa FGN přes linku minikomba Phil Jones do pultu.
Chci se asi maličko pochlubit a současně se zeptat na vaše názory, Nedávno jsme u Míly Sládka v Benasu nahráli 3 písně, tak zkusím do placu jednu z nich. https://drive.google.com/file/d/1n6oUrh … sp=sharing Basa FGN přes linku minikomba Phil Jones do pultu.
Hrá to tak akurát, nič by som na tom nemenil. Čo veľmi oceňujem je neagresívnosť stredov a výšok.
Příjemnej bigbít...až budete chtít něco podniknout v Plzni, tak bychom mohli něco udělat společně.Která z těch tvých kapel to je?
A trochu OT, Crionic jsem tenkrát v 95 93 v Plzni viděl když jeli s Kryptorem. Byl to první koncert, kde jsem ještě jako vlasatý okovaný mladík "hrozil" a házel hlavou pod pódiem :-D
Příjemnej bigbít...až budete chtít něco podniknout v Plzni, tak bychom mohli něco udělat společně.Která z těch tvých kapel to je?
A trochu OT, Crionic jsem tenkrát v 95 93 v Plzni viděl když jeli s Kryptorem. Byl to první koncert, kde jsem ještě jako vlasatý okovaný mladík "hrozil" a házel hlavou pod pódiem :-D
Díky, takže zvukově ti tam nic nepřekáží?
Pokud jde o Plzeň je to trochu z ruky, ale jeden nikdy neví, takže uvidíme.
Každopádně tohle je nahrané s kapelou "Není zač!", kam jsem v létě přišel jako záskok, ale tak nějak jsem zůstal. Personálně je to hodně propletené právě s Crionicem.
Klávesy nahrál kamarád z další mojí kapely Moment.
A co se týká Crionicu, tak ten je momentálně u ledu a řekl bych že bohužel už navždy. Já navíc nezažil jeho nejslavnější období, to musel být v té době docela nářez. Mimochodem do dneška občas někdo napíše třeba z Jižní Ameriky, že ztratil CD Different a chtěl by ho poslat. Dokonce v Japonsku je něco jako malý funclub, který se občas ozve. Ale jak říkám, já u toho tehdy nebyl.
Ale docela me překvapuje, že si pamatuješ "nějakou" předkapelu Kryptoru po tolika letech :-)
Když jsem si to před časem přečetl ve tvém podpisu, tak jsem si říkal "Sakra, to je mi nějak povědomé". A když jsem si pak na stránkách přečetl historii, hned mi ten koncert naskočil. Holt poprvé se vryje do paměti :-)
současně se zeptat na vaše názory
Dobře čitelná nahrávka. Škoda, že je to (na můj vkus) při masteringu moc zkomprimovaný (loudness war), takže kytarový doprovod dýchá v rytmu šlapáku. Že prý to tak nová doba žádá?
Dzzerza napsal:současně se zeptat na vaše názory
Dobře čitelná nahrávka. Škoda, že je to (na můj vkus) při masteringu moc zkomprimovaný (loudness war), takže kytarový doprovod dýchá v rytmu šlapáku. Že prý to tak nová doba žádá?
Souhlasím s tebou, ale ona si to prý doba opravdu žádá :-)
Možná že to patří i do sekce co mě těší.
Ale po x letech chceme s kapelou zase vyndat novej matroš kterej teď mícháme. A tady je první hotovej song a takový mini video které začíná někdy v roce 2001 a končí současností.
Nahravání bylo zase klasicky DIY, ale s tentokrát už jsem jen udělal hrůbé mixy a s finálním mixem si nechávám pomoct.
Doufám, že bude zvuk a song bavit. Klidně zanechte názor na zvuk, protože finální zvuk dalších písniček ještě není, takže je to pořád živé.
Tak šťastné a veselé...
https://www.youtube.com/watch?v=x95eQDfzoGs
Chlapci basácký, tak tu mám další mix a mastering z mého domácího nahrávání s tou mojí kapelou těch "důchodců". Na to že je chlapům přes šedesát je to slušnej "nátěr" ne? Zvukově už asi víc v mých podmínkách nedokážu, ale oni jsou z toho nadšený. Tady přes to nějaký uložiště je to teda nějaký okleštěný.
parada!!
:-)
oni jsou z toho nadšený
Já taky, za mě super!
Hodně si se zlepšil a pokud bys to chtěl posunout dál, tak mě v téhle fázi pomohlo si při mixu najít nahrávku co se mi líbí a chtěl jsem mít podobný zvuk a tu jsem si přidal do projektu a pak jsem ten můj mix s ní porovnaval. Dá se koukat i na frekvenční analyzer obou mixů, nebo třeba i efekt pro stereo panoramu a prostor může mít vizualizace fáze, a tohle mi hodně pomáhalo. Hlavně jak jsem měl hned ten kontrast toho svýho mixu a té referenční nahrávky ...
PS: Taky se těším, až začneme zase hrát a budu dělat nahrávky, teď alespoň ten mezičas využíváme s kapelou k tomu, že se sehráváme, konečně nám začíná jít hraní dohromady na klik, tak jsem pak zvědavý co to udělá s nahrávkami ...
Tohle třeba konkrétně používám na tu analýzu sterea:
https://www.waves.com/plugins/paz-analyzer
a ještě typ na vokály, kytary (dá se to dělat i bez pluginu ručně):
https://www.waves.com/plugins/doubler
Na frekvenční analýzu používám Voxengo SPAN, je free: https://www.voxengo.com/product/span/
Chlapci basácký, tak tu mám další mix a mastering z mého domácího nahrávání s tou mojí kapelou těch "důchodců". Na to že je chlapům přes šedesát je to slušnej "nátěr" ne? Zvukově už asi víc v mých podmínkách nedokážu, ale oni jsou z toho nadšený. Tady přes to nějaký uložiště je to teda nějaký okleštěný. POPŘECHODU - Superstition (Cover by STEIVIE WONDER)
Krásne, má to v sebe trochu feelingu 70 tych rokov.
Krásne, má to v sebe trochu feelingu 70 tych rokov.
Tak chlapům je všem 64 roků-jsou všichni stejnej ročník a hráli spolu už v mládí,...ikdyž já jsem o dost mladší. Tak to má takovej "stařeckej" feel. Jinak díky za rady a částečnou pochvalu chlapci.
Chlapci prosím poslechněte,...jak říká jeden můj kamarád, "zas si něco nahrál s těma staříkama"? Jo, chtěli si nahrát nějaký blues,....už s tím mixem a masteringem zápasím od víkendu. Ale snad nějak dobrý ne?...na ty naše čistě domácí podmínky.
POPŘECHODU - sweet home chicago
...ale říkej to basákovi že
Nojo no,...je to silnější než já. Ale díky.
Chlapci kdo by jste měl chuť, tak poslechněte další cover song tý kapely těch "stařečků" co hraju. Jakákoli rada co udělat líp je vítana. Dělám vše v naprosto domácích podmínkách.
Cover by Depeche Mode
Nahraný moc hezky, ale podle popisu to vypadá, že Depeche Mode natočili cover nějaký vaší písničky :-)
Matej napsal:Cover by Depeche Mode
Nahraný moc hezky, ale podle popisu to vypadá, že Depeche Mode natočili cover nějaký vaší písničky :-)
Jojo,..popsal jsem to debilně.
další cover song
Moc pěkný. Super zvuk basy. Na co to je točený? Na toho HB HS?
Matej napsal:další cover song
Moc pěkný. Super zvuk basy. Na co to je točený? Na toho HB HS?
Na Sandberga TM5. A dělám to ještě tak, že nahrávám do Zoom B3, ale jednu stopu posílám bez úpravy efektem přes lampovej preamp do jedný sběrnice na zvukovce a druhou (tam mám nějaké věci porichtované v tom Zoomu) a to do druhý sběrnice na zvukovce. Tak to nahraju do jedný stopy (levá je bez efektu jen přes lampu a pravá je s efektem-tam už mám i trochu kompresi) a pak ty dvě šavle smíchám při mixu. Pak na kompletní šavli dávám další kompresor a warm room. Trošku složitější postup, ale ten zvuk jsem si takhle vykoumal a ve finále se mi to líbí.
jednu stopu posílám bez úpravy efektem přes lampovej preamp do jedný sběrnice na zvukovce a druhou (tam mám nějaké věci porichtované v tom Zoomu
Dělám to tak i naživo. Kompresor pak rozdělím signál a čistou basu smíchám se simulací aparátu. Zainvestoval jsem nemalou částku do tohohle prcka: https://baskytara.com/topic17485
Chlapci kdo by jste měl chuť, tak poslechněte další cover song tý kapely těch "stařečků" co hraju. Jakákoli rada co udělat líp je vítana. Dělám vše v naprosto domácích podmínkách.
Pěkné, je vidět jak se na tom postupně učíš, tohle je mnohem dál než ty první věci.
Za mě mi z toho především krapet trčí zpěv (u Aj muziky bych ho víc zapustil do zbytku) a druhak mě hrozně dráždí ta vyslovnost, ale chápu, že to není pointa. (takže se nemusíš zase psát, že to je banda dědků a tak podobně ).
...že to je banda dědků a tak podobně ).
Oni to právě tak neřeší.
Jo a domácí podmínky o ničem nevypovídají, u mě je to třeba takto:
Tak to je už spíš domácí studio, než domácí podmínky.
Zdar Matěji,
Osobní Ježíš se Vám povedl, rád chválím! V předchozích mixech je dost znát, že to nejsou živé nahrávky, občas se tam sypou brambory. Připomíná mi to doby, kdy se v Mozarteu nahrávaly bicí buben po bubnu na 7 stop a pak se to ještě samplovalo (https://youtu.be/NLVLDsKLELg?t=97). Technicky to bylo perfektní, ale chyběly tomu chlapský KOULE. (Pavel Vítek promine:-)
Docela jsi mě inspiroval, takže zkusím přes maily, WotsAppy, Mesenžry, Vajbry, SMS, mobily a různá nahrávadla probudit pár muzikantů a smíchám něco podobného. Aspoň vyzkouším, o čem to je. Ručník je v ringu a maily důchodcům rozeslány. Alea iacta est!
zní špatně, ten mě rve uši, zní jak plácání do fošny
No, normální devadesátkovej snare, jak se to naučíš jednou ladit takhle, už nikdy neladíš jinak A vsadím se, že je to rim shot, do týhle písničky docela chápu záměr, proč to tak hraje
Jsem víc zvukař než basák,
Nápodobně.
SQ6 je i na doma malej, taky sorry za upřímnost
CORA napsal:zní špatně, ten mě rve uši, zní jak plácání do fošny
No, normální devadesátkovej snare, jak se to naučíš jednou ladit takhle, už nikdy neladíš jinak A vsadím se, že je to rim shot, do týhle písničky docela chápu záměr, proč to tak hraje
S tím virblem,...je to pro mě trochu složitější. Když ho udělám kulatější, takovej jakože "soudkovější", tak se líbí bubeníkovi. Na to že je to stará škola,...65 letej chlap se mu ale líbí i takovej ten "moderní" mlaskavej hlubokej kopák, kterej to celý od spodu fackuje. Takže s tím je moc spokojenej. Virbl,...já mám rád takovej trochu tenčí tak jakože ostřejší oplatku (ne ale tak jak to slyším u mnohé "dnešní" muziky, že kopák zní skoro stejně jak virbl). Spíš takovej jak píšeš,..."devadesátkovej". Pak mi řekne svůj názor náš zvukař, pak různě kamarádi co mají sudio, nebo nějaký nahrávání za sebou, pak nějakej kámoš jen jako posluchač,....a ty názory jsou tak protichůdný, že člověk fakt neví. Těch možností jak udělat jakejkoli nástroj co je nabranej je takové množství, že se pak stejně odvíjím od toho, jak a jaká muzika se zvukově líbí mě. Hlavně jak to jedeme v docela tempu,...myslím to nahrávání a já pak ten mix a "mastering", tak u toho pak sedím hodiny a hodiny,...hlavně do noci. A jak se píše,...člověk je po několika hopdinách tak unavenej-unavenej sluch, že neslyším z těch nuancí skoro nic.
Jinak díky chlapci za rady a že si to vůbec pustíte.
Ale když se zeptáš řeknu jak to vidím já...
Však přesně to potřebuju. Díky. Tam ještě k tomu zvučení virblu jak si se ptal. Řekl bych standartně,..dynymic.mikrofonem (ani nevím přesně co to má bubeník za sadu mikráků) ze zkora trošku dál od hajtky-držák na hranu virblu,...hajtku pak zespoda kondenz.mikrofonem. Trochu mi tam do toho mikráku virblu samozřejmě leze i ta hajtka, tak s tím pak zápasím,...vím že by se dal virbl zvučit zespoda, ale už to nechci nějak radikálně měnit. Asi by se mi celkově změnil zvuk a nechci, aby to bylo jiný než to co jsme doposud natočili. Ono ještě natočíme asi 5-6 věcí a šlus. Nemíním v tom pokračovat,...je to strašně práce a nedělal bych to ani za peníze. Šlo jen o to,...a já se do toho pustil jen kvůli chlapům, páč si chtějí na "dtarý kolena" ty songy-covery natočit na CD-mají někoho, kdo jim vydání zaplatí a to chtějí jan tak pro radost a pro svý známý a fanoušky. Kterýmch mají požehnaně. To jsem zjistil, když jsem s nima začal hrát. Oni tu jsou staří známí muzikanští bardi.
zeptám se jako lama - nebylo by jednodušší dát na kopák a bubínek trigger ?
zeptám se jako lama - nebylo by jednodušší dát na kopák a bubínek trigger ?
A otázka je na koho?
Těch možností jak udělat jakejkoli nástroj co je nabranej je takové množství
No já nevím, když to má bejt jakože živák, tak mi docela dává smysl smíchat to tak, jak to naživo fakt zní
nebylo by jednodušší dát na kopák a bubínek trigger ?
Samozřejmě. A prohnat to nejlíp nějakým free staženým SW, který z toho udělá pořádnej syntetickej hnus )
Ne, vážně: pokud nemáš opravdu špičkový SW, tak s běžným mikrákem dostaneš vždycky lepší zvuk i průměrného bubnu, leda že by ten buben byl úplnej šrot. Anebo by trigger nebyl přímo tvůrčí záměr.
páčkovat
???
To má bejt co za domácí činnost?
Matej napsal:Těch možností jak udělat jakejkoli nástroj co je nabranej je takové množství
Jojo,...pravdu máš.
Ne, vážně: pokud nemáš opravdu špičkový SW, tak s běžným mikrákem dostaneš vždycky lepší zvuk i průměrného bubnu,
Databanky špičkovejch živejch nástrojů nasamplovanejch v takový kvalitě, k jaký se v domácím studiu ani nepřiblížíš a v takovám množství vzorků pro jednotlivý urovně, že to od živejch bicích skoro nepoznáš už dneska nestojí tolik, aby se musela prodávat ledvina :-) Dokonce si myslím, že může bejt fajn nabrat bicí živě i do midi přes triggery, jen kvuli tý možnosti vyzkoušet tam jiný jiný zvuky.
dynymic.mikrofonem (ani nevím přesně co to má bubeník za sadu mikráků) ze zkora trošku dál od hajtky-držák na hranu virblu
Mě zvuk z virblu nejvíc bavil (při zvučení), když jsem ho bral právě spíše z boku než seshora nad hranou virblu a z normálního stojanu. Doporučil mi to jeden známý. Vzdáleností si pak ten zvuk poladíš a když pak mikrofon pootočíš kolem své osy podle charakteristiky toho mikrofonu, tak se dá najít v tom zvuku i pěkný detail. Jsem v tomhle úplný amatér a párkrát mě to překvapilo.
Jinak nahrávka je fajn, pěkně to šlape a zvukově je to vyrovnanější než předtím, fakt pěkný .
Dokonce si myslím, že může bejt fajn nabrat bicí živě i do midi přes triggery, jen kvuli tý možnosti vyzkoušet tam jiný jiný zvuky.
Pak je zajímavá otázka k diskuzi, proč to tak skoro nikdo nedělá.
Druhá, proč i ty nejlepší triggery na bicí na trhu neumí Midi.
Moje skromná doměnka, hraničící s přesvědčením je, že živé bicí, jsou prostě živé bicí. Je běžné si vzít do studia víc bubnů, různě ladit, střídat činely. Samplový zvuky jsou možná fajn na perkusivní efekty, který se ti nevyplatí kvůli jedný písničce ani kupovat ani půjčovat. Pokud chceš elektronické bicí, můžeš si je buďto sestavit z freeware bank groovů anebo namačkat na klávesnici, vždycky to bude ale znít jako eletrický buben. Dynamiku živé hry a práci s úderem žádný trigger ani sebelepší sample nenahradí, naopak ji zabije.
Dynamiku živé hry a práci s úderem žádný trigger ani sebelepší sample nenahradí, naopak ji zabije.
To je samozřejmě pravda, ale bavíme se tu o demáči nahraným v amaterskej podmínkách v obejváku a ne v Abbey Road Mě přijde na demáč jednodušší naklikat kuličky, než se celej den ojebávat s bubnama, dělat kravál a laborovat s mikrofonama a prostorem. A v tomhle konkrétním případě (myšleno na diskuzi na zvuk bubínku) mě jen napadlo, že s midi stopou by se tam dalo vyzkoušet ledacos... Nic víc.
el BassTardo napsal:Dynamiku živé hry a práci s úderem žádný trigger ani sebelepší sample nenahradí, naopak ji zabije.
To je samozřejmě pravda, ale bavíme se tu o demáči nahraným v amaterskej podmínkách v obejváku a ne v Abbey Road Mě přijde na demáč jednodušší naklikat kuličky, než se celej den ojebávat s bubnama, dělat kravál a laborovat s mikrofonama a prostorem. A v tomhle konkrétním případě (myšleno na diskuzi na zvuk bubínku) mě jen napadlo, že s midi stopou by se tam dalo vyzkoušet ledacos... Nic víc.
Se klucí nehádejte. Třebas v mém případě je to úplně mimo, páč s Midi a to o čem píše Atevečko neumím a nic o tom nevím. A ani by to chlapci,...teda chlapi (to jen jim říkám chlapci když jsem s nima ), tak oni by ani něco takového nechtěli. Oni si to právě chtějí nahrát sami, chtějí si to normálně vydat jako CD-sehnali si sponzora co to komplet zaplatí,...s komplet bukletem lisovaný nosič a vůbec neřeší, že to není ultra dokonalý jako dnešní profi studiovky. Jim se to líbí takhle,...a konec konců, my to tu třebas pitváme, ale víte kolik lidí z řad "normálních" posluchaču, jejich známých, kamarádů a fanoušků nějakej rozdíl pozná? A já sem samozřejmě rád za každou radu co a jak udělat lépe a tak. Bo tomu vlastně moc nerozumím.
Hele nechce se poušťět na tenkej led co je lepší nejsem odborník, ale ohledně trigeru mě hodně pomohl ve zvuku tohle:
https://stevenslatedrums.com/trigger-2-platinum/
Přišlo mě to, že když jsme mixoval album tak jsem díky tomu zvuk posunul trochu dál... Samozřejmě jsem to trignul třeba jen o pár procent, aby tam zůstal smrad živých bubnů a zároveň to dostalo barvu a charakteristiku, kterou jsem chtěl a nedokázal jsem ji správně nasnímat/ekvalizovat, prostě postprodukovat.
A myslim, že je to co od toho chceš, někdo má víc rád takový ten moderno/metalový/lehce chemický zvuk bubnů a tam ten triger místo najde. Si myslim.
Někdo má rád víc přirozenej sound, tam bych to třeba nedoporučil, ale rozhodně bych to zas neodsuzoval... Ale to je jak dohadovat se jestli je elektro kolo, nebo není...
Třebas v mém případě je to úplně mimo,
si zrovna nemyslim a žádný midi nepotřebuješ.
Matej napsal:Třebas v mém případě je to úplně mimo,
si zrovna nemyslim a žádný midi nepotřebuješ.
No koukám na ten link,...určitě zajímavý. Ale zatím vůbec netuším co s tím?....to je jako plug-in, nebo samostatnej soft? Zatím jsem nepochopil, jestli si to nějak jako stahnu či co?
třeba tohle jsem lehce trigoval... to už je dávno
https://www.youtube.com/watch?v=a8orN52EHF4
Jo a ještě, když myslím trigoval tam myslím jen kopák a někdy rytmík... Nic jinýho.
A kdybys za tím odkazem udělal obyčejnej enter, tak by se přehrával i tady a nemusel by to člověk jak blbec kopírovat
Ale zatím vůbec netuším co s tím?
to neni nic složitýho, otevřeš to jako efekt ve stopě v dawu např. kopák no a otevře se okno tam vybereš sampl který se ti líbí, kdy to má přesamplovat, při jáké úrovni vstupu atd.) a pak na kolik procent bude samp vs. půvosní zvuk. Samozřejmě to má mnohem víc nastavení. Mrkni na to video a pochopíš to...
Další takový soft je třeba drumagog 5, ale ten mě neseděl...
já bych to moc neřešil, zkus tam dostat víc "těch pružin" zespodu a bude to použitelný. Myslím že se ztratily tím jak jsi chtěl eliminovat hajtku...
Zkusím. Teď do těch dalších věcí jsme to trošku jinak nezvučili a není v tom virblu tolik hajtky. Jinak ale jsem zjistil, že bubeník jak má rád takovej ten kulatej virbl, ty pružiny má nastavený tak, že takovej ten "řechtavej" zvuk tolik nedělaj. A já si vzpomínám, že mu tu vytýkal i náš zvukař v loni v létě co jsme chvíli jak se mohlo hráli konerty. Takže to tam taky hraje roli.
Tak jsme se "staříkama" zas něco nahráli a já to o víkendu smíchal. Kdo budete mít chuť na pomalý blues, poslechněte. Nemohl jsem to vložit přímo, páč je to větší než 10 MB, tak kdyžtak přes link. Nevím jestli to ten portál zvukově nějak nepřechroustal a nebude to hrát jinak.
https://soundcloud.com/matess-bass/poprechodu-life-its-hard-cover-by-twelve-bar-blues-band
Tak jsme se "staříkama" zas něco nahráli a já to o víkendu smíchal.
Bomba...
Matej napsal:Tak jsme se "staříkama" zas něco nahráli a já to o víkendu smíchal.
Bomba...
Jé fakt?...tak to děkuju.
Tak jsme se "staříkama" zas něco nahráli a já to o víkendu smíchal. Kdo budete mít chuť na pomalý blues, poslechněte. Nemohl jsem to vložit přímo, páč je to větší než 10 MB, tak kdyžtak přes link. Nevím jestli to ten portál zvukově nějak nepřechroustal a nebude to hrát jinak.
https://soundcloud.com/matess-bass/poprechodu-life-its-hard-cover-by-twelve-bar-blues-band
škoda zvuku virblu, ten to nejvíc prozrazuje, že jde o domácí žvýkání...
Kytara moc pěkný zvuk.. zpěv bych o třeba 2-3db ubral, aby se víc zapustil do nahrávky... u anglosaské muziky zpíváné navíc v AJ se to tak dělá. (čeština naopak potřebuje hlas podstatně víc vytáhnout nad kapelu).
škoda zvuku virblu, ten to nejvíc prozrazuje, že jde o domácí žvýkání...
Já furt nepřišel na to, jak bych ho měl udělat,...nebo nabrat, nebo ho ubrat? Nebo nerozumím jak myslíš "ten to nejvíc prozrazuje"? Mě se líbí víc, než jsem ho dělal před tím a nějak nevím, kam bych se s ním měl zvukově ubírat. Zkouším porovnávat s různýma profi, ale podobnýma nahrávkama a v různých nahrávkách je to se zvukem odezdi ke zdi. Fakt totálně různý zvuky virblů. Někdy se mi až fakt nelíbí,...jak je tupej a nevýraznej,...třebas zrovna dneska když jsem poslouchal v rádiu kapelu 100 zvířat-myslím že se jmenuje. A u něčeho mi přijde strašně ostrej a sykavej. Takže jsem bezradnej. Rád bych zkusil něco jinak, ale nevím co s ním. Dělám ho tak nějak, jak se líbí mě.
Štěpán Axman napsal:škoda zvuku virblu, ten to nejvíc prozrazuje, že jde o domácí žvýkání...
Já furt nepřišel na to, jak bych ho měl udělat,...nebo nabrat, nebo ho ubrat? Nebo nerozumím jak myslíš "ten to nejvíc prozrazuje"? Mě se líbí víc, než jsem ho dělal před tím a nějak nevím, kam bych se s ním měl zvukově ubírat. Zkouším porovnávat s různýma profi, ale podobnýma nahrávkama a v různých nahrávkách je to se zvukem odezdi ke zdi. Fakt totálně různý zvuky virblů. Někdy se mi až fakt nelíbí,...jak je tupej a nevýraznej,...třebas zrovna dneska když jsem poslouchal v rádiu kapelu 100 zvířat-myslím že se jmenuje. A u něčeho mi přijde strašně ostrej a sykavej. Takže jsem bezradnej. Rád bych zkusil něco jinak, ale nevím co s ním. Dělám ho tak nějak, jak se líbí mě.
nemyslím až tolik barvu, ale to, že je hrozně slyšet, že je nahranej v nějakém ne úplně vhodném prostoru a především jiném, než ten zbytek.
Potřeboval by víc zapustit do celkového prostoru nahrávky.
Aha. Zkusím. Díky. Na virblu můžu zkusit ještě nějakej jinej mikrofon, ale bubny nabíráme komplet u bubeníka v jeho odhlučněném kamrdlíku. Mohli by jsme ve zkušebně,...kterou máme zvukově slušně pořešenou. Ale tam má zase hoší bubny.
Tak jsme se "staříkama" zas něco nahráli a já to o víkendu smíchal. Kdo budete mít chuť na pomalý blues, poslechněte. Nemohl jsem to vložit přímo, páč je to větší než 10 MB, tak kdyžtak přes link. Nevím jestli to ten portál zvukově nějak nepřechroustal a nebude to hrát jinak. https://soundcloud.com/matess-bass/poprechodu-life-its-hard-cover-by-twelve-bar-blues-band
Strašne dobrý materiál. Mám z toho zimomriavky, tá fúkačka a úžasna sólogitara sú božie.
Môjmu starému polohluchému uchu sa zdá, že tá druhá gitarka je príliš naefektovaná a ak by bola suchšia tak by to možno prospelo prehľadnosti/teda ak je to gitara/
Strašne dobrý materiál. Mám z toho zimomriavky, tá fúkačka a úžasna sólogitara sú božie.
Na foukačku hraje zpěvák - druhý kytarista,...někdy od léta. Nikdy před tím na ní nehrál. Prostě jí v létě vzal do ruky, chvíli si jí ošahal a hned na ní uměl. My jsme to vůbec nechápali. Já na ní nedokážu vyloudit dva souvislý tóny a on takhle. Když jsme to nahrávali, tak jsem si ještě vymějšlel,...jako že "Pavle, musíš zahrát nejsmutnější foukačku co dovedeš".
Pokud nepožíváš overheady na bicí tak je zkus, dostaneš do nahrávky to propojení bicích z prostoru
Jasně že používám. Dva overheady, dva tomy, kotel, virbl, hajtka a kopák,...do osmi stop. Tam samozřejmě nemůžu chtít zvuk bubnů jak v profi studiu-prostoru. To člověk asi neojebe. Nahráváme na bubny u bubeníka doma co má svou akustickou místnost v podkroví-lehce ošetřenou zvukově.
tak dá se tomu přiblížit, je to o bicích/mikrofonech/místnosti... definuj "lehce ošetřenou zvukově" - znamená to např. obvyklou mrtvolu bez mírného dozvuku, tzn. místnost obloženou do mrtě molitany či něčím podobným a žeroucí tím pádem vše co nám tam pro tu jiskru chybí, tzn. vyšší středy a výšky?
To né,...dal jen něco na ty plochy toho krovu-stopu. Tady na tom videu co jsem mu dělal to ještě nemá. Ale takhle nějak to tam má. Byla docela sranda když jsme to nahrávali,...v reálu zvuk bubnů a video na 5 kamer.
ale tady to zní celkem dobře, zkusil bych se mrknout na postprodukci co se s tím kde děje... A nebo se mě taky jednou stalo že bicmen při nahrávání hrál příliš "katolicky" a pak to neznělo...
Tak on ten Fanda-bubeník taky nehraje nijak razantně jak vidíš,...ve svých 64 letech. Ale tady jsem to dělal zvukově hlavně k tomu účelu tý przentace (on chtěl, jestli bych mu neudělal nějaké takové video),...aby ta hajtka "přehrála" tu původní a abych k tomu mohl přimíchat ten původní song do kterého to hrál. Jak ty bubny jsou vytažený nad tu původní nahrávku, tak znějí jinak, než pak když se to obalí ostatníma nástrojema a zvukama. Pak jsme tu věc nahráli v naší verzi té kapely a tyhle nabrané bubny jsem do toho nemohl poiužít,...prostě to nějak nešlo.Celé je pak do naší nahrávky nahrál znovu.
..zkusil bych se mrknout na postprodukci co se s tím kde děje...
Nevím přesně co máš na mysli? Já ty mikráky narychtuju a nahraju bubny-bubeníka přes 8x vstup zvukovku do noťasu. Pak nahráváme vše ostatní,..a všechny náběry pak rozbalím já doma. Nevím co myslíš "postroprodukci". Myslíš jako když si ukládám všechny ty nahraný WAVy?
myslel jsem mastering, prostě finální mix co děláš doma, poměry apod.. Ty bicí víc zvýraznit, vytáhnout na úroveň ostatnich nástrojů. Bicí prostě musí být slyšet, máš je hodně v pozadí a ostatní nástroje vč. zpěvu je mnohdy úplně zamáznou...
Porovnej třeba s touto verzí, kde např. činel/virbl slyšíš pěkně pořád a to i přes hlasitý zpěv
Jasně,..chápu. Ale tady se mi právě osobně nelíbí, že je ten činel, nebo ride tak nahlas. Ale zkusím to jak se to bude jevit. Ono mnohdy to úplně podle originálu-předlohy udělat nejde. Když jsem se o to snažil, hrálo to divně.
Bicí prostě musí být slyšet, máš je hodně v pozadí a ostatní nástroje vč. zpěvu je mnohdy úplně zamáznou...
jop taky mi prijdou bubny utopeny a kytary zbytecne nahlas a veprostred i ty solove bych soupnul vic nastranu a klidne dozadu .. veprostred bech nechal jen basu kopak a virbl.. a klidne i zpev soupnul trochu ne stranu na opacnou nez je ta solova kytara ..
Tady nejde o předlohu, ale mastering má svoje zákonitosti... Nahlas je ride třeba u Tebe, na mých sluchátkách je ok, u jiného bude znít méně. Obecně platí, že by to mělo hrát poměrově na všem tak nějak stejně a nástroje by měly zůstat rozpoznatelné. A to je na tom to umění... Znám studia, kde si výsledný mix pustí na špičkové hifi sestavě, v mp3 na ipodu, v autě a taky na starém Sony verglu - a když na tomto šrotu nástroje nerozpoznají, mástruje se znovu...
Jasně, taky se snažím to poslechnout na všem možném. Z toho co píšeš mě taky napadá to,...že možná proto dnes hraje všechno tak nějak stejně. Alespoň na mě to a na mé ucho tak působí,....když poslouchám třebas celý dopoledně v práci RockRádio. Mám na mysli "dnešní moderní" muziku-kapely. Trochu samozřejmě zobecňuju. Je fakt, že u mě se odráží zvuk devadesátkových kapel,...kdy jsem v muzice hodně jel. Do dnes mám nejobsáhlejší sbírku v evropě origo CD funk-rockových-metalových kapel. Některý znějí dost děsně oproti dnešním mixům a masteringům.
myslel jsem mastering, prostě finální mix co děláš doma, poměry apod.. Ty bicí víc zvýraznit, vytáhnout na úroveň ostatnich nástrojů. Bicí prostě musí být slyšet, máš je hodně v pozadí a ostatní nástroje vč. zpěvu je mnohdy úplně zamáznou...
Zkusil jsem to tedy trochu jak píšeš,...samozřejmě máš pravdu. Samotnýmu se mi to líbí víc. Neměl jsem na to až tolik času, ale ubral jsem na kytarách, na zpěvu, udělal jsem virbl ostřejší a výraznější. Basu jsem nechal jak byla, pak ještě pár detailů a jde to fakt víc za rytmem.
https://soundcloud.com/matess-bass/poprechodu-life-its-hard-x-cover-by-twelve-bar-blues-band
udělal jsem virbl ostřejší a výraznější.
ten zvuk je trochu neprijemnej mozna bych mu uriz vejsky .. a trochu bech este pridal basu a kopacek .. ale poslouchal sem to rychle na nic moc spuntech ..ale celkove daleko lepsi ...
Matej napsal:udělal jsem virbl ostřejší a výraznější.
mozna bych mu uriz vejsky ...
Jojo,..taky jsem si říkal, když jsem si to vzal autem do práce z oběda. Jen nevím, jestli utahnout vejšky na mastru, nebo ještě na mixu.
Edit: Takže takhle nějak? https://soundcloud.com/matess-bass/poprechodu-life-its-hard-xx-cover-by-twelve-bar-blues-band
..jen bych ještě asi víc vytáhl virbl do popředí...
Když on mi zas vyndá ty vejšky co do něj proznívaj.
parametrickým EQ je potlač... Nejlíp se to dělá tak že uděláš špičku, najdeš frekvenci na které tě serou, a pak je potlačíš...
Jojo,..já vím jak se to dělá. Spíš se mi do toho už nechce. Ale každopádně jsi mi poradil celkově,...i chlapům z kapely se to líbí. Děkuji.
není zač, tak trochu vám závidím, jsem podobnej ročník, taková parta je k nezaplacení... ať vám to šlape
Podobnej ročník jako já, nebo oni?
výrazně lepší. Činel již ok, výšky bych nechal, jen bych ještě asi víc vytáhl virbl do popředí...
Nechci to toho pánům kolegům kecat, ale ten ride, kromě toho, že je zvukově hnusnej (což není vada mixu, ale obliba některých bubeníků v cinkavejch a hlavně nekonečně přeznívajícich ridech), proč je tolik vytaženej a uplně uprostřed? Měl by bejt přesně naopak se snarem, tomu víc než EQ by podle mýho pomohla správná komprese a reverb,
Jako bys všechny ty "problémový" stopy jenom vytahoval a zatahoval na ose dopředu/dozadu, úplně se ztratila L/R osa, nic se na ní neděje.
Jinak bicí jsou strašně pod kapelou (kromě toho obludně vytavenýho ride), stejně tak zpěv, naopak basa, kytara a foukačka zbytečně trčí, aniž by to mělo nějakej účel anebo aspoň důvod v tý muzice.
Ale což, tísíc lidí, tisíc chutí, každej nějak zvučí a každej nějak míchá...
CORA napsal:výrazně lepší. Činel již ok, výšky bych nechal, jen bych ještě asi víc vytáhl virbl do popředí...
Nechci to toho pánům kolegům kecat, ale ten ride, kromě toho, že je zvukově hnusnej (což není vada mixu, ale obliba některých bubeníků v cinkavejch a hlavně nekonečně přeznívajícich ridech), proč je tolik vytaženej a uplně uprostřed? Měl by bejt přesně naopak se snarem, tomu víc než EQ by podle mýho pomohla správná komprese a reverb,
Jako bys všechny ty "problémový" stopy jenom vytahoval a zatahoval na ose dopředu/dozadu, úplně se ztratila L/R osa, nic se na ní neděje.
Jinak bicí jsou strašně pod kapelou (kromě toho obludně vytavenýho ride), stejně tak zpěv, naopak basa, kytara a foukačka zbytečně trčí, aniž by to mělo nějakej účel anebo aspoň důvod v tý muzice.
Ale což, tísíc lidí, tisíc chutí, každej nějak zvučí a každej nějak míchá...
A že ty to dycky umíš říct tím svým povýšeneckým výrazem.
A že ty to dycky umíš říct tím svým povýšeneckým výrazem.
to dela tech jeho 195cm nebo kolik kdyz sme byli kdysi na pivu este s jenichem sem si pripadal jak prcek ...
Jinak já sem pak smíchal ještě jednu verzi,...ten ride jsem tam utáhl-frekvenci co se mi nelíbila-jak radil i CORA, ale už jsem s tím tady nechtěl otravovat. S virblem jsem si taky ještě pohrál a dal jsem ho lehoučce do prava i s hajtkou (bubeník je levák) a ride do leva. Tam je blbý, že ten ride mi proznívá i do virblu, takže ikdyž je na overheadech v levo, tak jde trochu i z prava od virblu.
https://soundcloud.com/matess-bass/poprechodu-life-its-hard-x-cover-by-twelve-bar-blues-band
Chlapci, kdyby jste měl někdo chuť na další cover (tuhle starou motorkářskou pecku určitě znáte) co jsme se staříkama nahráli a já smíchal, tak poslechněte a klidně raďte co se vám tam nelíbí. Snažím se to po všech těch radách tady to dycky kousek posunout-udělat líp. Tak snad se mi to trochu daří no.
POPŘECHODU - Born To Be Wild (cever Steppenwolf)
...heboučké želé místo zabubřelých nasraných dědků které bych v tom čekal...
Tak oni nasraný moc nejsou. Já to nechtěl zas přepálit s těma kytarama,..právě se mi to zdálo až dost jakože kytarama "tvrdší". Můžu na tom samozřejmě ještě popracovat,...ale moc nevím co bych měl udělat. Právě jak je to,...jednomu to přijde moc divoký, druhýmu měkké. Jinak aranž je dá se říct podle originálu,...kterej je ale zvukově samozřejmě už hodně archaickej.
možná vytáhnout zpěv a trochu i kytaru s basou... když si pustím předlohu tak to tam víc vyniká a to je možná ono co mě tam chybí...
Tak tady je to úplně jinak,...basa s klávesama a skoro celý bicí v pravo,...kytara v levo. Ono jak to znáš v této staré verzi a srovnáváš, tak se ti to samozřejmě tak jeví. Ještě to budu chvíli poslouchat,...už to zas nechci moc nějak rozhrabat. Pak v tom tápu úplně jako vlastně udělat.
mám to za ty roky tak naposlouchaný že se hlava brání pustit něco jinýho
Počkej ještě,...zkusím vytáhnout tu hl.kytaru a virbl. Pak by to mělo být trochu říznější. Tam taky oproti originálu nejsou ty klávesy-hamondy- Ty bohužel nemáme.
..mám to za ty roky tak naposlouchaný že se hlava brání pustit něco jinýho
Což teďkon? Ostřejší a jakože divočejší to asi je,...ale aby nebyli i staříci už z toho div živý. POPŘECHODU - Born To Be Wild (Cover by Steppenwolf)
o parník lepší... zkusil bych víc popustit uzdu zpěvákovi, zpívá dobře, ať je dědek slyšet
PS: já jsem taky dědek tak si ho tak asi můžu dovolit nazvat...
Jasně,...můžeš. Já jim normálně říkám "staříci". A když některej bublá,...tak říkám "ty si ale zlej zapšklej dědek". S nima je legrace,...oni to všechno neberou nijak vážně-ikdyž to uměj dělat celkem pořádně a žijou tím. Hlavně se tím baví a jsou v pohodě. To že se nehraje,...to jim bere vítr z plachet. V jejich věku, každej rok "promarněnej" je prostě v prdeli.
Matýsku, máte to všecko dost dobré, chlapi jsou sympaťáci, hned bych si na to zašel naživo.
Hele Matěji, bubeník je levák? Ptám se, protože při brejku na tomy máš průběh panoramy z prava do leva
Jinak dobrý, furt z toho hodně leze basa, ale to není ani tak mixem jako zvukem nástroje. A poslechl jsem si to dvakrát, protože jsem furt nemohl přijít na to, proč to netáhne: místama nejseš úplně zajedno s bubeníkem (nebo on s tebou), ty to ženeš dopředu, bubeník to zase sází dozadu a úpřímně: noha na kopáku už se zdá být unavená. Hrajete oba správný noty (klidně by jste mohli i míň), ale místy se úplně nepotkáváte.
při brejku na tomy máš průběh panoramy z prava do leva
Ono to možná bude i zamýšleným mixem. Já mám rád taky spíš mix z pohledu bubeníka/kapely. Ale třeba náš zpěvák/kytarista z bluesovky se strašně vztekal, že ne, že chce mít mix z pohledu diváka a nevymluvil jsem mu to. Je nějaký standard, nějaké nepsané pravidlo, jak se to míchá v panoramě?
Hele Matěji, bubeník je levák? Ptám se, protože při brejku na tomy máš průběh panoramy z prava do leva
Jinak dobrý, furt z toho hodně leze basa, ale to není ani tak mixem jako zvukem nástroje. A poslechl jsem si to dvakrát, protože jsem furt nemohl přijít na to, proč to netáhne: místama nejseš úplně zajedno s bubeníkem (nebo on s tebou), ty to ženeš dopředu, bubeník to zase sází dozadu a úpřímně: noha na kopáku už se zdá být unavená. Hrajete oba správný noty (klidně by jste mohli i míň), ale místy se úplně nepotkáváte.
Jojo,...je levák. Já už to tu myslím i někde psal. Proto i ten virb s hajtkou v pravo. Jinak tam je to tak, že v těch místech sloky, nehraje kopák na první, ale na nějakou tu osminovou pauzu-záleží jak si ty bubenický kuličky počítá. Na první hraje-kopne dycky až po několika otočkách taktu, ale basu já hraju na první s pauzou po první,...a akcenty pak ke kopáku až později v tom taktu. Přišlo mi to tak trochu zajímavější že to hraje,...nebo chce nahrát takhle. Dělá se to tak i normálně. Basa nemusí být dycky s kopákem všude na první. Ale proto se ti podle mě zdá, že je s kopákem za basou. Co si vzpomínám, tak jsem o těchto různých věcech četl někde na fejzbůku v nějaké té bubenické asociaci. Tam to bubeníci řešili,...že s dobou na první se hraje třebas až refrén, pak to nabyde většího dojmu, že je refrén chytlavější. Občas jim tam do těch debat ze zajímavostri nakukuju. Pamatuju si, že tam davali i různý příklady jakože téhle rytmiky,...už si nepamatuju co,...myslím nějaký Zepelíny. Takže ta naše aranž té rytmiky je takto záměrně. Jinak já jsem ty stopy těch bubnů-kopáku projížděl tak po taktu jak to tam funguje s basou a jestli to lícuje kde má a rovnám-většinou basu k bubnům, když tam na něco vážnějšího přijdu. U těch bubnů s tím moc hejbam nemůžu-nebo neumím, jak to proznívá různě do sebe. Posunu úder virblu, ale on stejně hraje i z overheadů, nebo od přechodů a pak je to stejně divný-na pytel. Takže dycky říkám bubeníkovi, že nejlíp to musí zahrát on.
el BassTardo napsal:při brejku na tomy máš průběh panoramy z prava do leva
Ono to možná bude i zamýšleným mixem. Já mám rád taky spíš mix z pohledu bubeníka/kapely.
Jojo, také to mám tak.
Tak tu jdu zas opruzovat s dalším cover songem "dědků" jak jim říká CORA. Chlapci poslechněte kdo má chuť,...je to skvělej rokec (kterej sem si dycky chtěl s někým zahrát) od Chuck Berryho s českým textem, kterej si pravděpodobně napsal zpěvák-kytarista. Chlapi jsou v těhle písničkách vzhledem k jejich věku jak ve svým živlu. No a snažil jsem se při mixu držet všech dosavadních rad tady, tak snad je to ucházející.
Stránky Předchozí 1 2 3 4 5 6 Další
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Baskytara.com » Počítač a baskytara » Mix a mastering