Osobně se mi osvědčilo civičit bezpražec s nějakým backin trackem, pěkně třeba Cdur, pěkně pomalu tempo a prohmatávat kvintakordy-septakordy a arpeggia nahoru-dolů.
Potom zkoušet i vyšší intervaly (9, 11, 13) a dvojzvuky od kvarty, kvinty, sexty, oktávy, decimy.
Pomáhá mi hrát/vizualizovat si vše po celém hmatníku a taky poslouchat, od které polohy a struny je třeba začít malinko "předsazovat" nebo "odsazovat" (každý máme jinak tlusté prsty).
Dobré je i nahodit si nějakej jednoduchej loop v modech (např 1. - 6. - 2. - 5., apod.).
Ideálně je cvičit bezpražec na sluchátkách (nejvyšší forma tortury, ale účinná ), efekty které "zdobí" bezpražcový zvuk někdy mají tendenci maskovat intonační přehmaty ..fazer, vibrato.. nechvám až na konec, složitejší věci začínám prostě pokaždé na sucho.
Fretless 6 pasiv/Vlček, DR (Sunbeams, Lo Rider, Pure Blues), Aguilar Tone Hammer, Aguilar DB659, Warwick Jonas Hellborg 2x250W, Aguilar 2x DB112, kompresor-limiter/Smrčka