Re: Poradie efektov
Taky jsem v životě spoustu věcí ještě neviděl
basová hlava se slave výstupem
http://www.hotamps.com/minihlavy/
Nejste přihlášen. Přihlaste se, nebo se zaregistrujte.
Baskytara.com » Efekty, krabičky, kabely, struny, ... » Poradie efektov
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Taky jsem v životě spoustu věcí ještě neviděl
basová hlava se slave výstupem
http://www.hotamps.com/minihlavy/
Jenich napsal:No takze jsme se tomu nakonec dopracovali ) von to neni jen slusnej kluk, ale i slusnej zvukar )
Jinak podle meho nazoru pre gain a post gain nejsou zadny vystupy, ale je to gain predzesilovace a koncaku proto jsem byl zmatenej jak to myslis.
Pre eq a post eq je to o cem ty mluvis jestli linku upravuje eq nebo jestli eq ovlivnuje jen koncak a na linku nema vliv.
Prosím tě promiň, doufám jen, že je to z horka, samozřejmě je to správně značený
pre a post EQ a jsou to oba výstupy z předzesilovače, jen ten první před a druhý za korekcema. mají mít stabilní úroveň 3/4V. Výstup slave je z konce těsně před reprákem a v tom bejvá mazec, protože tady se úrovně různých aparátů hodně liší a navíc
je ovlivňuje nastavení hlasitosti aparátu. Odtud se myslím bere hlavně kytara, pokud někdo používá linku.Jenže v současný době se spousta basovejch aparátů dělá tak (nikdo mi zatím nevysvětlil proč), že linka má mnohem slabší úroveň než linkouvou - vlastně mikrofonní a
na mixu musí jít přes mikrofonní vstup. Pořídil jsem si kvůli váze lehky GK a má to taky tak.
Pohoda hele myslim ze ani zadnej slave neexistuje normalne je proste line out s prepinacem pre/post u eq nebo eventuelne pre a post vystup. Kytarovy komba to maj myslim stejne.
U toho svyho gkcka ten vystup prave ovlivnis tim gainem. Asi ho mas malo a moc to kompenzujes volumem (post gainem)
Jenže v současný době se spousta basovejch aparátů dělá tak (nikdo mi zatím nevysvětlil proč), že linka má mnohem slabší úroveň než linkouvou - vlastně mikrofonní
Řekl bych, že to bude tím, že ten DI Out typu XLR je symetrickej, kdežto linkovej výstup typu jack je nesymetrickej, viz: http://www.muzikus.cz/pro-muzikanty-cla … opad~2004/
http://www.muziker.cz/baskytary/basove- … g-SVT-2PRO
výstup pre/post a slave u Ampeg SVT-2PRO
http://www.muziker.cz/baskytary/basove- … g-SVT-2PRO
výstup pre/post a slave u Ampeg SVT-2PRO
Jo.. Aha... Nevedel jsem ze se to tak jmenuje. To je vystup do aktivni bedny. To nema se zapojenim do pultu nic spolecnyho.
výstup pre/post a slave u Ampeg SVT-2PRO
Aha, to jo, tam to smysl asi má. Důvodem je to, aby se lampy v koncáku projevily i na výsledném zvuku jdoucímu ke zvukaři. I když lampovej apec bych stejně radši snímal ze zásady mikrofonem.
EDIT: tak nic, asi se pletu....
To je vystup do aktivni bedny. To nema se zapojenim do pultu nic spolecnyho.
... ale někde jsem něco podobného, co jsem popisoval, už tuším viděl (četl).
kb napsal:výstup pre/post a slave u Ampeg SVT-2PRO
Aha, to jo, tam to smysl asi má. Důvodem je to, aby se lampy v koncáku projevily i na výsledném zvuku jdoucímu ke zvukaři. I když lampovej apec bych stejně radši snímal ze zásady mikrofonem.
EDIT: tak nic, asi se pletu....
Jenich napsal:To je vystup do aktivni bedny. To nema se zapojenim do pultu nic spolecnyho.
... ale někde jsem něco podobného, co jsem popisoval, už tuším viděl (četl).
Píšou, že se jedná o výstup pro externí aktivní systém, což je hodně široký pojem. Podle mýho názoru jde v každým případě o signál určený k dalšímu zesílení a je dost jedno jestli se to děje pomocí PA systému nebo nějakým řetězením beden. Každopádně hlavně kytaristi to v poslední době dost využívají (děláme to v kapele taky tak). Namísto mikrofonu použijí slave linku, což je technicky jednodušší (minimálně jim do signálu neleze nic z okolí), ve kterém mají zkreslení obou stupňů vlastního aparátu a zkreslení reproduktoru holt oželí.
kb napsal:Jenže v současný době se spousta basovejch aparátů dělá tak (nikdo mi zatím nevysvětlil proč), že linka má mnohem slabší úroveň než linkouvou - vlastně mikrofonní
Řekl bych, že to bude tím, že ten DI Out typu XLR je symetrickej, kdežto linkovej výstup typu jack je nesymetrickej, viz: http://www.muzikus.cz/pro-muzikanty-cla … opad~2004/
Jsem elektrickej poloblb, ale symetrický a nesymetrický zapojení podle mně samo o sobě nic neříká o úrovni signálu, ale o jeho kvalitě (eliminace rušení). Mikrofony se sice zapojují symetricky, jelikož je to tak lepší, ale stejně hlasitě budou fungovat i bez jednoho vodiče v zapojení asymetrickým. Já mám spíš pocit, že ta slabá linková úroveň bude možná nějaká reakce na současný pulty. Každopádně ten důvod bych hledal někde venku mimo vlastní aparát
P.S.
Jack se pro symetrický zapojení běžně používá taky, ale musí být samořejmě stereo. U těchhle slabejch linek, který se na mixu musí hodně zesílit, se ale často používá takový nepravý symetrický zapojení - na jedný straně snad rozpojený, aby se současně nezesiloval i šum. Snažili se mi to sice kdysi podrobně vysvětlit, ale neuspěli:-).
symetrický a nesymetrický zapojení podle mně samo o sobě nic neříká o úrovni signálu
To ne, ale o rušení. Odpovídal jsem hlavně na to, proč do basových aparátů cpou symetrickej XLR místo nesymetrického linkového jacku.
Aidamos napsal:kb napsal:výstup pre/post a slave u Ampeg SVT-2PRO
Aha, to jo, tam to smysl asi má. Důvodem je to, aby se lampy v koncáku projevily i na výsledném zvuku jdoucímu ke zvukaři. I když lampovej apec bych stejně radši snímal ze zásady mikrofonem.
EDIT: tak nic, asi se pletu....
Jenich napsal:To je vystup do aktivni bedny. To nema se zapojenim do pultu nic spolecnyho.
... ale někde jsem něco podobného, co jsem popisoval, už tuším viděl (četl).
Píšou, že se jedná o výstup pro externí aktivní systém, což je hodně široký pojem. Podle mýho názoru jde v každým případě o signál určený k dalšímu zesílení a je dost jedno jestli se to děje pomocí PA systému nebo nějakým řetězením beden. Každopádně hlavně kytaristi to v poslední době dost využívají (děláme to v kapele taky tak). Namísto mikrofonu použijí slave linku, což je technicky jednodušší (minimálně jim do signálu neleze nic z okolí), ve kterém mají zkreslení obou stupňů vlastního aparátu a zkreslení reproduktoru holt oželí.
Ampeg v manualu pise, ze to je vystup stejnej jako pred koncakem a pisou ze je urcenej k zapojeni do dalsiho zesaku/komba tj. "Aktivniho systemu"
http://www.ampeg.com/pdf/svtcl_om.pdf
Proste to projde jen pres preamp a jde do jiny hlavy.
K vystupu do mixu i sam vyrobce v manualu pise, abys pouzil xlrko...
kb napsal:symetrický a nesymetrický zapojení podle mně samo o sobě nic neříká o úrovni signálu
To ne, ale o rušení. Odpovídal jsem hlavně na to, proč do basových aparátů cpou symetrickej XLR místo nesymetrického linkového jacku.
Dřív jsem vždycky měl asymetrickou linku (Marshall, Peaevey) která dávala slušnou úroveň, žádný rušení nebylo a s linkou se bez problému pracovalo v linkovým vstupu mixu.
Dnes mám symetrický výstup (GK). Protože ani náhodou nemá 3/4V, ani neříkám linku, která vzhledem ke slabý úrovni musí jít do mikrofonního vstupu na mixu, kterej mám vydojenej na gainu i šavli, aby to vpředu vůbec hrálo.
Když pak náhodou hraju se zvukařem, tak lomí rukama, že se signál v DI boxu ještě 10x zeslabuje, ale to už je fakt nad mý chápání.
Dnes mám symetrický výstup (GK). Protože ani náhodou nemá 3/4V, ani neříkám linku, která vzhledem ke slabý úrovni musí jít do mikrofonního vstupu na mixu, kterej mám vydojenej na gainu i šavli, aby to vpředu vůbec hrálo.
Tak to je nějaký divný, protože např. já mám na zesilovači plně trasnsformovanej (tedy pasívní) DI Out, a ten má signál silnej jako kráva.
Cituju Ampeg:
"symetrický výstup XLR s nastavitelnou úrovní signálu, přepínač Pro / Post při linkovém výstupu, výstup "Slave Out" pro zapojení do externího aktivního systému,"
Výstup slave (je na to spousta odkazů) se bere vždy za koncem těsně před reprákem. Jak už sám název napovídá, je ovlivněn celým zařízením, tedy předzesilovačem, koncem, korekcemi, gainem i masterem stejně jako připojeným externím zařízením. Podle mýho názoru jde o další vylepšení aparátů, o další výstup s jinou kvalitou. Basa se na rozdíl od kytary snímá většinou linkou a tímhle výstupem promluví do PA systému i konec.
Pod pojmem "externí aktivní systém" si lze představit ledasco, určitě víc než zmíněné kombo. Tím bych si moc hlavu nelámal.
P.S.
tak mě napadá, když budu chtít řetězit bedny (zrovna GK, který používám vyrábí komba a k nim nejen externí bedny, ale aktivní bedny), sleve určitě nepoužiju - proč bych bral signál až za jedním koncem a posílal ho na aktivní bednu (stejný repro + stejný konec)? To mi příjde logičtější vzít xlr post EQ a tenhle signál posílat do dalších aktivních beden.
P.P.S. pánové,
můžete mě prosím naučit správně citovat? Já se to snažím vždycky redukovat a i když mám pocit, že ponechám potřebné, nechce mě to pustit dál. Teď jsem to dokonce nechal úplně celý a stejně mě to nepustilo.
můžete mě prosím naučit správně citovat?
Označíš požadovaný text a klikneš na "Rychlá citace". Případně to dělám tak, že pomocí odkazu u příspěvku vpravo dole dám "Citovat" celý text a nepotřebné smažu. Samozřejmě tam musíš nechat příslušné "quote" na začátku a na konci (to v hranatých závorkách).
Tak druhý způsob myslím používám, ale ne moc úspěšně. Rychlou citaci jsem ještě nenašel.
"Rychlá citace"
jo, už jsem zjistil, že po označení vyskočí okno:-)
Cituju Ampeg:
"symetrický výstup XLR s nastavitelnou úrovní signálu, přepínač Pro / Post při linkovém výstupu, výstup "Slave Out" pro zapojení do externího aktivního systému,"Výstup slave (je na to spousta odkazů) se bere vždy za koncem těsně před reprákem. Jak už sám název napovídá, je ovlivněn celým zařízením, tedy předzesilovačem, koncem, korekcemi, gainem i masterem stejně jako připojeným externím zařízením. Podle mýho názoru jde o další vylepšení aparátů, o další výstup s jinou kvalitou. Basa se na rozdíl od kytary snímá většinou linkou a tímhle výstupem promluví do PA systému i konec.
Pod pojmem "externí aktivní systém" si lze představit ledasco, určitě víc než zmíněné kombo. Tím bych si moc hlavu nelámal.
To je preklad nejakyho trouby z muzikusu kdyz se podivas na ten odkaz k tomu manualu, tak tam sam pan ampeg pise: it is useful for powering another amp
A nasledne, ze ma ten vystup stejnej signal jako ten kterej je posilan do power amp (cili do koncaku)
Takze: slave out je za korekcema pred koncakem. Takze koncak ten zvuk vubec neovlivnuje
A uz je to snad uplne jasny, ne?
Takze: slave out je za korekcema pred koncakem. Takze koncak ten zvuk vubec neovlivnuje
A uz je to snad uplne jasny, ne?
No mě moc ne, nevím jestli v Muzikusu mají problém s angličtinou, ale že by v Mesa Booggie nevěděli co je to slave out?
http://kytary.cz/mesa-boogie-big-block-750/HN106827/
manuál výrobce, str. 10
The SLAVE feature provides a padded signal that is derived from the Speaker Output and captures the entire sound of
the preamp and power section. This is useful for large venue applications, where multiple BIG BLOCK or other slave amplifiers are
strung together for additional power to drive more speaker enclosures.
The SLAVE may also be used as a send signal to feed outboard processing racks in a dry/ wet setup where
processing is done after the BIG BLOCK 750 and then fed to a Stereo power amplifier for separate control
of the wet sound. This works very well and is similar to what is done in the recording environment where a dry
signal is blended with another channel on the console that is only the processed (wet) version of the same sound.
NOTE:Once a signal has been taken from the SLAVE, you can not feed the signal back into the BIG BLOCK Effects RETURN jack
or INPUT. Doing so will cause a feedback loop resulting in a high pitched squeal, much like a microphone held up to a monitor. You
must go into an external amplifier or device once a signal has been taken from the SLAVE.
NOTE: Always start with the SLAVE LEVEL at 7:00 (off) and increase the level slowly to prevent damage to ears, speakers and the
input stage of external processors.
NOTE:The SLAVE is not optimized for direct interfacing into recording consoles or live mixing boards. For this application it is best to
use the DIRECT OUT
Myslím že výstup slave out je dnes terminus technikus a naše osobní představy s tím nic nenadělají
a snad ještě alespoň to důležité česky (mlouvám se za nedokonalost mého překladu):
SLAVE výstup poskytuje plný signál, který se bere z výstupu reproduktoru a zachycuje kompletní zvuk
předzesilovače a koncového zesilovače. Používá se při ozvučení velkých prostor ........ v dalším textu se popisují příklady použití
) to je celkem vtipny ze je ten terminus technicus u ampegu a u messy jinej
Ampeg ho ma jednoznacne pred koncem
) to je celkem vtipny ze je ten terminus technicus u ampegu a u messy jinej
Ampeg ho ma jednoznacne pred koncem
Terminus technikus je v pořádku, renonc bude zřejmě v tom krátkým odstavci u Ampegu. Škoda, že ses ještě nemrknul na to blokový schema na straně 10, abys viděl odkud jde xlr a odkud slave, to je ještě zábavnější:-).
Jenich napsal:) to je celkem vtipny ze je ten terminus technicus u ampegu a u messy jinej
Ampeg ho ma jednoznacne pred koncemTerminus technikus je v pořádku, renonc bude zřejmě v tom krátkým odstavci u Ampegu. Škoda, že ses ještě nemrknul na to blokový schema na straně 10, abys viděl odkud jde xlr a odkud slave, to je ještě zábavnější:-).
Ale dyk tam je to rozboceny na tri: slave out, power amp, balanced out(xlr)
Jeden z nas mrka spatne
Dřív jsem vždycky měl asymetrickou linku (Marshall, Peaevey) která dávala slušnou úroveň, žádný rušení nebylo a s linkou se bez problému pracovalo v linkovým vstupu mixu.
Dnes mám symetrický výstup (GK). Protože ani náhodou nemá 3/4V, ani neříkám linku, která vzhledem ke slabý úrovni musí jít do mikrofonního vstupu na mixu, kterej mám vydojenej na gainu i šavli, aby to vpředu vůbec hrálo.Když pak náhodou hraju se zvukařem, tak lomí rukama, že se signál v DI boxu ještě 10x zeslabuje, ale to už je fakt nad mý chápání.
Tak to je nějaký divný, protože např. já mám na zesilovači plně trasnsformovanej (tedy pasívní) DI Out, a ten má signál silnej jako kráva.
pánové, pánové...;)
symetrie/nesymetrie není o úrovni signálu, ale o průběhu, tzn. není možné predikovat že nesymetrický je silnější nebo naopak.
k popisovanému problému s GK: jednoznačně jde o závadu nebo špatné použití, několik GK řady RB jsem vlastnil a hodně jich zvučil /naposledy včera/, všechny mají nastavení úrovně signálu, buďto padem anebo od 700RB výše potenciometrem, takže buďto je to vada kusu anebo to máš prostě utažený
nikdy jsem neměl problém s tím, že bych musel dávat GK do "mikrofonního vstupu" a tavit gain, ostatně mixy se kterýma se setkávám mají všechny vstupy mikrofonní
nerozumím tomu zvukaři, kterej lomí rukama "že se signál v DI boxu ještě 10x zeslabuje", proč DI box, když GK má DI výstup a že se zeslabuje? tak leda padem na DI boxu, ale tohle by už byla totální píčovina, proč zdvojovat DI? takže to že to nedává signál jak má je problém na trase ruce na zasáku, drát, ruce na mixu
Výstup slave (je na to spousta odkazů) se bere vždy za koncem těsně před reprákem
není pravda že vždy, slave je obecné označení pro pomocný/vedlejší výstup, zda je za EQ nebo za koncem, to je už po chuti každého výrobce
Basstardo, kdes byl celou dobu? )
mixy se kterýma se setkávám mají všechny vstupy mikrofonní
...bry den, ja bych chtel mix se vstupem na maly buben....
Basstardo, kdes byl celou dobu
koukal vedle jak ti kulha gruv na tu prelakovanou Jolanu
Jenich napsal:Basstardo, kdes byl celou dobu
koukal vedle jak ti kulha gruv na tu prelakovanou Jolanu
Diky za info, ty hajzle
sluzebnicek...
sluzebnicek...
Ale čí právě!!!
Jo, to je určitě možný, jak jsem psal, jsem elektrickej poloblb. Jen že to vysvětlení, který mě dali známí, co tomu rozumí, který se můžeš dočíst v hodně diskuzích basáků po celým světě, že se jedná o signál kompletního zvuku včetně konce před reprákem pro další zesilovač "otroka", který nemá do zvuku co kecat a jen ho zesílit a vyzářit, mi příjde logický. Taky jsem ještě neviděl žádný blokový schema, kde by běžný výstup z preampu popsali jako slave.
Jde asi o prd, prostě pro někoho to bude výraz, který nic konkrétního neznamená a já si pod tím představím to, co mi vysvětlili ti, kteří se mi starají o aparát:-)
Jo, to je určitě možný, jak jsem psal, jsem elektrickej poloblb. Jen že to vysvětlení, který mě dali známí, co tomu rozumí, který se můžeš dočíst v hodně diskuzích basáků po celým světě, že se jedná o signál kompletního zvuku včetně konce před reprákem pro další zesilovač "otroka", který nemá do zvuku co kecat a jen ho zesílit a vyzářit, mi příjde logický. Taky jsem ještě neviděl žádný blokový schema, kde by běžný výstup z preampu popsali jako slave.
Jde asi o prd, prostě pro někoho to bude výraz, který nic konkrétního neznamená a já si pod tím představím to, co mi vysvětlili ti, kteří se mi starají o aparát:-)
Tady to je taky diskuze basaku ze sveta esli nas teda este ze sveta nevyskrtli...
modlosluzebnicek prijdte zas...
Jde o kombo GK MB115, kde je úroveň linky neštelovatelná, je značená v popisu i blokovým schematu preEQ, ale realita je jiná - post EQ. Bylo mě řečeno, že tahle mikrofonní úroveň je u novejch aparátů častá.
Tady to je taky diskuze basaku ze sveta esli nas teda este ze sveta nevyskrtli...
nějak nesleduju kde to je, ale spíš co píšou, takže proto ze světa - nebo mám napsat z internetu?
Jde o kombo GK MB115
Ta nová verze už má přepínání PRE/POST.
Basstardo, kdes byl celou dobu? smile)
koukal vedle jak ti kulha gruv na tu prelakovanou Jolanu
naopak, hezky jsem si u toho zaonanizoval
Ta nová verze už má přepínání PRE/POST.
Jo, já mám ještě tu starou. Hraje to skvěle a neuvěřitelně hlasitě při váze 16 kg, což odporuje skoro všemu, co se vždycky tvrdilo, ale je to trochu horká jehla. První, do čeho jsme se chtěli pustil, bylo předělání linky z pre na post, jak jasně vyplývalo ze schematu. Jenže jak jsem to pustil, zjistil jsem že to je zapojený post EQ. Vrchol všeho, a na to by nepřišli ani inženýři z NDR, nastal v momentě, kdy jsem po hraní chtěl vytáhnout linku a zjistil, že samice xlr je
na horním panelu otočena tak, že vystupující bok bedny brání odjištění pojistky samce. Prostě linka na věčný časy:-). Musíš buď nožem nebo trsátkem nebo odstranit pojistku, což jsem nakonec udělal.
Kupoval jsem to původně hlavně kvůli váze (33kg Pavey ve dvě ráno mě začalo zmáhat), ale teď jsem spokojenej ze všech stran. Snad jen ovládání horny namísto pouhýho vypínače by se sešlo, ale to by asi nebyl problém dodělat. Zajímavý je možná i to, že přestože všichni prodejci píšou o neodymu, je v tom 15" s keramickým magnetem.
Jo a pánové - nemá to efektovou smyčku:-))
což jak je zřejmé z předcházející diskuze mi 2x neva
Zajímalo by mě pořadí, které by jste mi poradili
http://www.rolandus.com/blog/2013/03/06 … ts-pedals/
v tvým případě bych osobně postupoval ladička - envelope - kompresor - octave - chorus
Já jsem měl dlouhou dobu zapojení ladička -> octaver -> envelope -> chorus -> kompresor, ale zvlášť pořadí octaver vs envelope filter dost záleží na konkrétních kouscích. Zas toho tolik nemáš, tak bych dost experimentoval
kompresor na konci používá tuším Aidamos, ale jako limiter pro srovnání úrovně signálů... a je fakt, že když jsem si před nějakou dobou psal se Smrčkou o pořadí efektů, jeho odpověď byla "do pořadí efektů bych si Vám nedovolil mluvit. Každý to může cítit jinak."
To mi právě vrtá hlavou, proč kompresor na konci, nebo řekněme někde uprostřed.
Já začnu tím, proč ho nemám na začátku - envelope je potom dost nuda, reaguje na dynamiku hry a tu kompresor trochu upravuje. Podobně v menším to mám u zkreslení (hlavně BigMuff)
Proč na konci? Mám rád, jak mi to vše úplně na konec vyrovná, navíc mám lampový Black Finger a mám ho momentálně nastavený tak, že i lehce dodává svůj charakter. Třeba Flanger v mým oblíbeným nastavení před kompresorem je, pokud ho dám za něj, pištivá hysterka. Nicméně to jsou moje preference nijak neohrožující právo soudruhů na libovolné pořadí zaručené listinou základních práv a svobod
řekněme někde uprostřed
no ta envelopa potřebuje ke správnýmu fungování co nejvíc dynamiky, proto bych kompresi dal až za ni... na konci pak může fungovat právě jako limiter výslednýho signálu...
ale zkus sám a uvidíš, co pro tebe bude fungovat nejlíp...
S tím octaverem a envelope filtrem je to trochu ošemetné a spíš o vyzkoušení (envelope filtr jsem měl, tak vím, že si s jeho umístěním v řetězci jde dost hrát a pak efekty před ním/po něm a komprimovaný/nekomprimovaný signál ovlivňují jeho dejme tomu jemnější zvukový nuance - pak třeba octaver může parádně nakopávat envelope filtr).
Z hlediska deformace "čistého" signálu je třeba taky přemýšlet nad pořadím (v případě pasivní basy, pokud to neomezuje funkčnost efektů a lze si vybrat) - některé efekty jsou true-bypass (dalších x variant si na TB hrají) nebo buffered-bypass (mikrospínač). Pak je optimální (radši napíšu IMHO) mít první efekt v pořadí s kvalitnějším bufferem, který změní impedanci signálu (v případě, že bude vypnutý) - tento impedančně změněný signál dál nebude tak výrazně/vůbec ovlivňován vlastnostmi efektových propojek. Následující efekty je vhodnější (do určitého pořadí - dokud se délkou řetězce TB efektů s propojkami neztrácejí výšky či nezhoršuje dynamika) mít true-bypass, aby signál nebyl tolik deformovaný buffery z vypnutých efektů (stejně je nejlepší si tohle všechno vyzkoušet - dokud je poznat i malý rozdíl, tak to má smysl řešit ).
Trochu oživím mrtvolu.
Co se týká efektů, nemám moc zkušeností, tak si rád nechám trochu poradit. Zajímalo by mě pořadí, které by jste mi poradili. Zkrátka kam dát co tak, aby to pokud možno optimálně fungovalo. Vlákno jsem sice pročetl, řekněme běžně, ale nejsem z toho zcela moudrý. Zajímalo by mě proč dát zrovna to či ono před nebo za a podobně.
Něco by se mi hodilo spíš na slap, něco k bezpražci (do budoucna). Určitě bych ty efekty rád kombinoval, tak poraďte
Chorus / Compressor / Envelope / Octave / Ladička
Určitě ladička na začátek a pokračoval bych kompresor/envelope/octave/chorus a pak případně zkoušel tyhle prohazovat, abys zjistil co ti zvukově sedí nejvíc..
Určitě ladička na začátek a pokračoval bych kompresor/envelope/octave/chorus a pak případně zkoušel tyhle prohazovat, abys zjistil co ti zvukově sedí nejvíc..
Na začátku té řady,...po té ladičce by měl podle mě být ještě před kompresorem ten envelop,..a cokoli co pracuje na základě dynamiky hry.
kompresor na konci používá tuším Aidamos
Tak jest.
ale jako limiter pro srovnání úrovně signálů
No, limiter rozhodně ne, limiter je extrémní nastavení kompresoru, kdy je kompresní poměr ∞:1, ale jinak Ti rozumím, prostě to používám jako omezovač špiček.
To mi právě vrtá hlavou, proč kompresor na konci
Proč na konci? Mám rád, jak mi to vše úplně na konec vyrovná
Přesně tak. Srovnání dynamiky, spíš jen srovnání špiček než něco jako expander.
Já začnu tím, proč ho nemám na začátku - envelope je potom dost nuda, reaguje na dynamiku hry a tu kompresor trochu upravuje
To je stejný důvod pro můj autowah nebo i overdrive, který též reaguje na dynamiku.
navíc mám lampový Black Finger a mám ho momentálně nastavený tak, že i lehce dodává svůj charakter
Á, kolegáček.
co mám zkušenosti ze sólofky, tak dobře funguje jako první kvákadlo=envelope, pak vždycky líp fungovalo mít kompresor před zkreslením, obráceně to byla rozplizlá bordeloidní placka, a dýleje až nakonec. Modulační efekty vyzkoušet, tam jde o barvu a záleží na vkusu každého soudruha... S tím kompresorem někde vzadu v řetězci bych byl trošku opatrnej, přeci jen z podstaty své funkce vytahuje šum, no a když tam je předtím zaplejch deset krabek... spíš bych ho, pokud má plnit funkci kompresoru, dával radši dopředu hned za efekty, co pracujou s dynamikou
vyplatí se dělat propojky co nejkratší, kupovat kabel s co nejnižší kapacitou a nešetřit na konektorech, laciný jacci jsou nýtovaný a leckdy ty plastový části nevydrží pájení, každej normální běloch používá neutriky. . Ale zase spíš nekupovat zlacený konektory, pokud protikus není taky zlacenej, jinak je to o ničem, naopak se mezi různými kovy může utvořit elektrochemický článek, je to spíš marketing, akorát to provětrá peněženku. Na značce drátu nezáleží. Já oobně už léta nakupuju metráž i konektory u Prodancu, sám si to sletuju a nikdy žádnej problém, za půlku ceny adidasovýho kabelu máš kvalitnější.
Faky77 napsal:Ladicka, octaver, envelope, chorus, comp
Nebylo by teda lepší dát ten envelope z hlediska dynamiky před octaver?
Ja to mam takto pretoze v jednej pesnicke pouzivam obidva naraz a ked ich chces pouzivat naraz tak jednoznacne v tomto poradi. Ked za to das este fuzz tak je to ine peklo pre predstavu si pust toto video od 7. minuty: http://youtu.be/opKs5ZGqVpg
vyplatí se dělat propojky co nejkratší, kupovat kabel s co nejnižší kapacitou a nešetřit na konektorech, laciný jacci jsou nýtovaný a leckdy ty plastový části nevydrží pájení, každej normální běloch používá neutriky. . Ale zase spíš nekupovat zlacený konektory, pokud protikus není taky zlacenej, jinak je to o ničem, naopak se mezi různými kovy může utvořit elektrochemický článek, je to spíš marketing, akorát to provětrá peněženku. Na značce drátu nezáleží. Já oobně už léta nakupuju metráž i konektory u Prodancu, sám si to sletuju a nikdy žádnej problém, za půlku ceny adidasovýho kabelu máš kvalitnější.
Stokrát souhlas.
Obyč jacky, ale šroubované.
Kabely používám metráž Proel, firma údajně polská, ale (nejen) co žiju s Polkou a bydlím v podstatě na polské hranici tak nad polskými výrobky rozhodně neohrnuju nos. Spíš naopak, spoustu věcí mají kvalitnější a levnější Ty Proely jsou k dispiozici ve verzi nástrojové nebo mikrofonní (jedna nebo dvě živé žíly), v mnoha barvách (což není důležité, ale při zvučení může pomoct) a hlavně vydrží neskutečný záhul, přejetí kolečkama boxu, pád stacku atd
Ještě bych doplnil:
Zkoušel jsem si udělat klasický nástrojový 5 m dlouhý kabel z Proelu. Výsledek nebyl špatný, hrálo to jako "běžná konfekce", nicméně kvalitě origo 18 ft kabelu Whirlwind se to nevyrovnalo (basa i kytara jsou holt vysokoimpedanční záležitosti, tam hodně "hraje" jakákoli parazitní kapacita). Ale na mikrofonní (symetrické nízkoimpedanční) nebo linkové (většinou asymetrik, ale poměrně silný signál, nízko až středo impedanční) kabely úplně v pohodě. Zrovna tak na propojky, které jsou zaprvé krátké (takže případná parazitní kapacita se tam nemá jak projevit) a za druhé už první efekt (pokud není vypnutý a true bypass) signál pokud ne přímo zesílí, tak alespoň převede z vysokoimpedančního na středoimpedanční.
Edit a důležité doplnění:
Ty propojky dělat opravdu KRÁTKÉ. Max. 20 cm. Používal jsem na to "lomené" (tedy 90 st.) jacky, tuším že to bylo od firmy Schaller, nic pozlaceného extra ale mechanicky bytelné, se šroubovanou špičkou. Nevím, jestli jsou ještě k sehnání.
A ještě jedno doplnění k firmě Schaller (pokud jde o kabely, tedy, do mechanik jim kecat nebudu):
Kabely totál humáč. Mikrofonní jak sviňa, zatřepeš s tím a z repráku slyšíš zvuky, jako bys mačkal papír (možná ne u všech, ale těch pár negativních zkušeností mi stačilo, už to nebudu riskovat.) Samotné konektory ovšem paráda a luxus - pokud ovšem taky nestihli outsourcovat do Číny nebo severní Korey...
Oživenie - momentálne mám efekty v poradí ladička (áno na začiatku ako mute) - wah - oktáver - muff - chorus - VT delux, ktorý mi robí celkovú farbu zvuku, upravujem na ňom aj EQ, ale používam ho aj ako skreslenie a potenciálne (ešte som ho nemal na koncerte) by šiel ako DI box, lebo môj aparát mám iba ako odposluch, zvuk si tvorím v pedalboarde.
Na ceste mám ale super synth od Markbass a neviem kam ho umiestniť, pred alebo za wah? za oktáver alebo pred? ako prvý po ladičke/posledný pred VT deluxe?
Som otvorený vašej konštruktívnej kritike a nápadom čo a ako prepojiť
Šoupnul bych ho za ladičku i oktáver a před wah
i oktáver a před wah
takže ladička - synth - wah - oktáver - fuzz - chorus - Vt-čko?
Já používám Oktavér před wah. Když zapnu oba efekty, funguje to pěkně.
A uvidíš, jak Ti sedne Oktavér na Synthu... Třeba nahradí OC-3
to je tiež možné, ale oc3 má zase aj skreslenie čo beriem ako plus, kvôli ktorému sa ho tak skoro nezbavím
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Baskytara.com » Efekty, krabičky, kabely, struny, ... » Poradie efektov