Re: Soundelirium thread (a "samodomo" contents)
umiram touhou zkusit nejake dvanactky, tyhle jsou luxus
Nejste přihlášen. Přihlaste se, nebo se zaregistrujte.
Baskytara.com » Show Room » Soundelirium thread (a "samodomo" contents)
Stránky Předchozí 1 2 3 4 5 6 Další
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
umiram touhou zkusit nejake dvanactky, tyhle jsou luxus
I já se přidávám k názoru,že Bedýnky jsou vizuelně na první pohled zdařilé Když dovolíte,já mám radši dírky v krycím plechu ve tvaru ležatých pinďulí (pokud by se zde snad vyskytoval někdo,kdo nemá páru o čem píšu,tak je to TE)
nélepčí je proplítané drát jak na králíkárně...
Další skvělý kousek z dílny Jana Novotného - NOOKa - je na světě: SOUNDELIRIUM NY112!!
Od půlky ledna jsem majitelem této parádní bedny. A protože už prošla mnoha zkouškami a několika koncerty, je čas na její zhodnocení.
Rozměrově bedna přesně sedí pod kombem Markbass Mini CMD 121, uvnitř je repro B&C - typ 12HPL64 s papírovým výkonem 200 W. Váha okolo 10kg, čili je to i "jednožeňák" : ) Madlo je jedno - nahoře uprostřed.
Zvuk je silný, spíše středový a velmi rychlý a průrazný... v kombinaci s Marečkem poskytuje sestava maximálně silný, středový a slyšitelný zvuk, a to prosím i ve společnosti dvou "čtyřdvanáctkových" metalo-kytaristů! Samozřejmě, že ampegová "osmidesítka" by mě těžce převálcovala, ale o to přece na pódiu nejde.
Cena v tisících korun byla nižší, než je váha této bedny v kilogramech. Honzovi patří velké uznání a poděkování za jeho práci!
..pěkně! .. jak to komunikuje s Markem potažmo Sandberg ?
Právě, že výborně! Může to být i tím, že pan výrobce taktéž používá Markbass hlavu, takže to má s tím vyladěný. Celá ta trojka - jak se Sandbergem, tak s mým novým MusicManem (ano, je to tak! ; fotky budou brzy) je hodně kompaktní.
super, ale ty stříbrný šrouby (nejty) k přišroubování těch plastovejch rohů by mě dráždily...
mne tam chybi nakej zlutej detail aby to vic ladilo .. jinak pekna prace
mne tam chybi nakej zlutej detail big_smile aby to vic ladilo
tak každej neni úchyl
jak se ti prosimtě na toto podařilo Nooka ukecat? mě se to nepodařilo big_smile
noo.. já to mám na své patnáctkostce taky tak a Nooka jsem nijak neukecával, dal to tam sám...
jinak Tome (a Nooku) - bedýnka je čuprová a hrát bude určitě moc hezky...
a tedy taky by se mi tam úchylně líbil nějaký žlutý detail
hoja!
na vruty jsem rezignoval...nevěřil jsem, kolik dá práce shánění vrutů s půlkulatou hlavou, které by byly tak krátké, aby neprojely překližkou naskrz a ještě aby byly černé, to už je příliš
madlo dělám, tak, aby to co nejmíň porušilo ty vnitřní výztuhy - tzn, rozteč žeber vevnitř musí být min 129mm, abych je nemusel kuchat. U svejch "normálních" beden (500x330/400x350)to mám ustálený (madlo na boku), u vás ostatních to dá vždycky trochu přemýšlení. Tak proto.
Žlutý detaily...mě teda osobně moc neba
Díky, Tome, za zhodnocení a osobně - pokud jsi to zkoušel - zajímalo by mě porovnání těch beden samotných, tedy zvuk 12HPL64 vs. ta 76ka, co je v kombu. Díky.
tak zas trochu oživím tenhle mrtvý ego-thread
pro něj a ve spolupráci s ním - A brand new "The 12.6" prototype for Mistergo
Bedna standartní (500x400x350mm), repros Celestion NTR12-3018D a B&C 6MDN44. Ten kanón bude později samozřejmě vypadat jako úplně normální basreflex, zatím jsem s ním furt trochu laboroval, tak je tam jen tak lehce nasazen. Zvuk bych tak nějak abych tak řek a použil pepaolého slova, je kombinací Aguilařího medu, Mesa masa a EBS sádla
Frekvenční rozchod byl vyjeven od 44Hz (-10dB) do cca 7 až 10kHz (dle datasheetu a měření toho šestipalce). Citlivost odhaduju podle lišejníků v dílně a nasliněným prstem na nějakých 97dB
Více odbornějších řečí asi později po předání mému nebetyčně trpělivému zákazníkovi
Nádhera! Další skvělá bedna našeho "domácího" výrobce. Teď mám před sebou 3 koncerty, na kterých konečně pořádně ohulím = otestuju svou repro-kombinaci popsanou o pár příspěvků výš. Bohužel jsem v současnosti bez přístupné zkušebny, takže nahlas nemám kde testovat.
Tome, neštvi se s tím. Ohul apec doma. Jako kámoš. Koupil si mlhu, otestoval ji na chodbě 7p. paneláku !
No jo, mlha ale není slyšet : )
Mlha není slyšet, ale u obyvatel domu vyvolá pocit kouře z požáru ! Než mít zamořenou chodbu od 5p. dolů, radši vydržím hlasitější brnkání.
takže nahlas nemám kde testovat.
natáhni prodlužku a venku do toho můžeš třískat od šesti do deseti
Jinak k tématu - bedýnka zaujímavá, což o to!
finished!
finished!
Yea, that's my baby!
Yea, that's my baby!
Two weeks later...
Přátelé, Nook Honza to opět dokázal. Jak jsem byl na srazu v hájovně vykulenej z Axlíkova Soundeliria 15+8, tak se mi teď stejně tuze líbí i Honzův další výrobek.
Bedna byla teoreticky popsána výše již dostatečně. Co se mi v praxi líbí moc je, že to hodně basuje. S vypnutým šestipalcem je to takový tmel kapely, toho maso-sádla je tam opravdu hodně (vzhledem k objemu a rozměrům). Že bude mít ten Celestýn sílu jsme tak něják tušili už při pohledu do datasheetu, ale výsledek je opravdu pěkný, Honza prodal své know-how a skvěle bednu naladil. Dostal jsem dokonce k bedně i druhou basreflexovou rouru, kdybych náhodou chtěl experimentovat s laděním, tomu se říká erste Klasse.
No a když si chci trochu zastřílet, tak zapnu ještě šestipalec a k tlustýmu spodku tam pak je i to jiskření (v rozumné míře, žádná válcovna plechu). Sice takový zvuk moc často nevyužívám, ale v problematičtějších akustikách to člověku pomůže lépe slyšet tón. Charakter zvuku se při zapnutí šestipalce docela razantě změní i ve středech, protože dělící frekvence je nastavena hodně nízko, takže se dá s nadsázkou říct, že jde o dva boxy v jednom (to by byl Honzo docela dobrej marketingovej slogan).
Rozebírat precizní zpracování je zbytečné, to bych zase jenom chválil.
Za mě 97/100 - tři body minus že jsem si musel sám připájet combo konektor
Nádhera. A kolik to váží?
Nádhera. A kolik to váží?
Mám pocit, že Honza psal, že 14kg.
Ehm...pro ty z vás, kteří nebyli na srazu: narodila se mi menší sestřička mistergo-ovy 12.6 - The10.5. Je to výsledek mé snahy o maximální miniaturizaci reprobedny při zachování její schopnosti hrát. Repro: Celestion NTR10-2520D a B&C 5MDN38, frekv. rozsah zhruba 45Hz - 13kHz, citlivost 96dB, rozměry(ŠxVxH): 420x290x330mm, hmotnost 9kg.
ta bedynka je uzasna... to madlo se me tam dost libi Na kolik to vyjde, resp. ta misterigo 12.6 ??
...a maminka je Axlova 15.8, ne?
Hrál jsem na ni a Nookovi všechna čest, na to jak je to malá bedna tak hraje opravdu výjimečně dobře.
Hledat malý aparát tak mám vybráno (musel jsem to editovat, malý aparát ale zvukově na úrovni velkoobjemových beden)
Nooku, jak by to cenově vyšlo?
Díky za info.
Tohle už je fakt síla Honzo. Škoda, že jsem nebyl na tom srazu. Ale při pohledu do datasheetu si celkem živě dokážu představit, že to hraje. Je to desetipalec s motorem z patnáctipalce.
Jak jsme tehdy řešili ten střeďák, možná by nebyl špatnej tenhle:
http://celestion.com/product/112/tf0615mr/
Těch 50W by mohlo pro 250W bednu při dělící frekvenci kolem 500-700Hz stačit, kdyby se použila strmější výhybka. Je citlivý, celkem vyrovnaný a uzavřený, nemusel bys dělat extra komoru.
No, nepřeháněj, spíš jen z dvanáctipalce Na ty Celestiony MR jsem koukal, jsou za zajímavou cenu, ale nelíbí se mi na nich dvě věci - malá výchylka (musela by se teda udělat ta strmější výhybka) a hlavně oproti mým oblíbeným střeďákům nejdou tak vysoko (např. ta 5MDN38 jde až nad 10kHz). Zas jsou nahoře rovnější, to je fakt, ale pocitově jakoby to chtělo na ně ještě navázat nějaký výškáč. A střeďákokomora je integrovanou součástí vnitřního žebrování, takže prací navíc je v podstatě jen její zadní stěna
OT: jak dopadlo studio?
malý aparát ale zvukově na úrovni velkoobjemových beden
Tak, tak. Hrálo to fakt sqěle a moc nechybělo aby to zadupalo do země fullstack Trace Elliot (trochu přeháním, ale ne moc).
Nooku, Celestion NTR10-2520D má nějaký důvod ? Proč jsi nesáhnul třeba po Eminence DELTALITE II 2510.
No, nepřeháněj, spíš jen z dvanáctipalce
Ále tak když se podíváš třeba na Delta_Pro 15" od Eminence, tak je na tom zhruba stejně, jako ten Celestion (2,5" cívka, silový faktor 14,5). Navíc "desetipalec s motorem z dvanáctipalce" přece jen nezní tak dobře jako "desetipalec s motorem z patnáctipalce".
Na ty Celestiony MR jsem koukal, jsou za zajímavou cenu, ale nelíbí se mi na nich dvě věci
Ta výchylka je menší, jsou to prostě klasické střeďáky. Ta charka je samozřejmě věcí vkusu, osobně se mi zamlouvá, že to směrem k výškám padá dolů, asi mám na ty vyšší středy a výšky citlivější uši.
I když ten treble-boost, co mám v 12.6. taky není občas od věci, jak už jsem výše oněhdy psal, když se to v nějakým pajzl-klubu tříská, tak díky tomu slyším zřetelně tón.
OT: studio dopadlo dobře, aby taky ne, když ho vlastním (no, spíš nahrávací koutek). El Basstardo měl pravdu - jak si jednou koupíš nějaké mikrofony na začátek, není cesty zpět. Poslední dobou tomu věnuju hodně času, o penězích nemluvě. Mimochodem, 12.6. opět důstojně splnila roli subkicku pro nahrávání bicích.
Tak si říkám, že trochu zneužiju tvůj populární thread k propagaci
http://www.bandzone.cz/rabies - na posledním singlu té kapely je k poslechu "Soundelirium 12.6. by Nook" jako subkick pro kopák a zároveň můj první pokus coby zvukařské lamy
Nooku, Celestion NTR10-2520D má nějaký důvod ? Proč jsi nesáhnul třeba po Eminence DELTALITE II 2510
Nerad bych mluvil za mistra stavitele, ale tuším, že je to stejný důvod, proč do mé 12.6. šel NTR12-3018D a ne
Kappalite 3012.
No a ten důvod je jaký ?
Já myslím, že hlavně cena, ne?
Levnější hraje hůř ?
mistergo to vystihl přesně. Přesněji se to dá říct zhruba takhle: když chceš desetipalec, co zahraje basy ve 26litrech čistého objemu, pak určitě nechceš reprák,který má Vas 52litrů a Qts 0,42. A pokud taky ještě chceš, aby tlačil víc, než je obvyklé,pak zvolíš něco, s co nejtěžší membránou a největším Bl faktorem. A pokud se k tomu přidá solidní výchylka, pak nezvolíš Deltalite, ale přinejmenším Celestion NTR10-2520D, lépe E.
Kurowec: cena při počátečním výběru nehraje roli Ale dobře jim tak, Eminencům pitomejm!
No rád bych slyšel prakticky vedle sebe a během pár sekund potvrdil či vyvrátil teoretické úvahy o Celestion NTR10-2520D(E) a Eminence DELTALITE II 2510.
teoretické úvahy o Celestion NTR10-2520D(E) a Eminence DELTALITE II 2510
ja myslim ze nook to asi slysel v praxi minimalne u tech 12tek myslim ma referenci dost
No rád bych slyšel prakticky vedle sebe a během pár sekund potvrdil či vyvrátil teoretické úvahy o Celestion NTR10-2520D(E) a Eminence DELTALITE II 2510.
no, to mě právě mrzí, že jsme se na sraze minuli s Mr. Hockem (a vlastně i my dva), tam by porovnávačka byla možná. Jinak-pokud bys měl zájem třeba napsat recenzi, pak ti bedýnku můžu na pár týdnů zapůjčit
No rád bych slyšel prakticky vedle sebe a během pár sekund potvrdil či vyvrátil teoretické úvahy o Celestion NTR10-2520D(E) a Eminence DELTALITE II 2510.
Když si vedle sebe dáš datasheety, tak je ten rozdíl vidět na první pohled. Tyhle delty nejsou nic extra světobornýho. Znám je celkem dobře, kámoš z nich má 4x10" bednu, má ji v naší společné zkušebně. Ale už na papíře je ten rozdíl vidět.
K Celestionům ještě tolik: krom kytarových reproduktorů jsou dost přehlížený. Imho za to dost může způsob, jakým měří na datasheety, který je až moc poctivý. Když jsem sháněl reference na reprák pro první bednu, tak jsem hledal i na talkbassu a všichni, včetně lidí jako billfitzmaurice, který je tam za uznávaného přeborníka doporučovali Celestiony nebrat. Většinou kvůli slabým parametrům, hlavně lineární výchylce. Bohužel si tihle týpci už nedohledali, jakže Celestion např. tu výchylku určuje. Celestion volí totiž způsob, kdy opravdu jejich výchylka je lineární, kdežto jiné firmy si ještě připočítají k údaji např. čtvrtinu hloubky magnetické mezery. To pak samozřejmě vychází jiná čísla. A i frekvenční charky se mi někdy zdají dost podezřelý. Třeba zrovna 95 dB na 100Hz u zmíněné Deltalite II 2510. Tomu moc nevěřím.
A to stejné citlivost - Eminence jsou na papíře v průměru o dost citlivější, což je údaj, na kterej lidi hodně daj. Přitom to je celkem málo podstatné; vyšší citlivost většinou poukazuje na to, že reprák je spíš víc do středů, obvykle uřvanej s převýšením na 1-3 kHz. A když si potom dám vedle sebe svoji 15", která má dle datasheetu 98dB a druhou s Kappa-pro 15A, která má 101dB a ta moje hraje pocitově hlasitěji, tak je to další věc, proč se na Emi dívám malinko s nadhledem.
cena při počátečním výběru nehraje roli
No, ale je fakt, že od kytar.cz byly ty repra tenkrát za hubičku, což?
aha, ja myslel, ze jsou ty Emi Kappalite tak nejak nejlepsi... jsem naopak rad, ze se naslo neco schudnejsiho a levnejsiho zaroven
Kazdopadne by me taky moc zajimalo jak hraje vedle sebe Hocke 110 a ta tva 10.5. Uz jen proto, ze jsem Hocke bedynku mel a pepaolovo nadseni z DL 2510 chapu. I kdyz se me zdal zvuk trochu tvrdsi. Ta 12.6 me teda zajima velmi...
Ta 12.6 me teda zajima velmi...
Tak se stav 25.10. večer na Melodku, budeme tam s kapelou hrát. Když už jsem nepropagoval vzorně na srazu, tak ti ji můžu třeba na týden půjčit.
kurowec napsal:Ta 12.6 me teda zajima velmi...
Tak se stav 25.10. večer na Melodku, budeme tam s kapelou hrát. Když už jsem nepropagoval vzorně na srazu, tak ti ji můžu třeba na týden půjčit.
ajaj, to my zase hrajeme v Desertu... mno, tak to je pech... Ale neni vsem dnum konec... snad
pepaol napsal:No rád bych slyšel prakticky vedle sebe a během pár sekund potvrdil či vyvrátil teoretické úvahy o Celestion NTR10-2520D(E) a Eminence DELTALITE II 2510.
no, to mě právě mrzí, že jsme se na sraze minuli s Mr. Hockem (a vlastně i my dva), tam by porovnávačka byla možná. Jinak-pokud bys měl zájem třeba napsat recenzi, pak ti bedýnku můžu na pár týdnů zapůjčit
To bych docela rád. Subjektivní recenzi netopýřích uší , porovnání s N110
Ale neni vsem dnum konec... snad
Tak já si ji nechám v Brně po tom koncíku a někdy si ji můžeš vyzvednout.
Tak já si ji nechám v Brně po tom koncíku a někdy si ji můžeš vyzvednout.
To by byla bomba, diky za nabidku. Velmi rad prijimam... pak se kdyztak domluvime.
Když jsem si včera dával do zkušebny aparát, tak jsem si všiml že hned vedle stojí Axlostroj a musím, říct že zpracování je fakt perfektní. Musím se s majitelem domluvit, jestli bych si to mohl vyzkoušet, fakt mě zajímá jak to bude hrát. Vizuální dojem ale je perfektní. Moc hezká práce.
Když jsem si včera dával do zkušebny aparát, tak jsem si všiml že hned vedle stojí Axlostroj a musím, říct že zpracování je fakt perfektní. Musím se s majitelem domluvit, jestli bych si to mohl vyzkoušet, fakt mě zajímá jak to bude hrát. Vizuální dojem ale je perfektní. Moc hezká práce.
Dneska ju po prvý raz preženiem kapelou, už sa teším (kapela už taká potešená nebude, hehe). Zatiaľ som ju odskúšal len samotnú a hrá to tak čisto, že som sa po chvíli skoro bál siahnuť na hmatník, každú chybičku počuť . Nie je problém si ju vyskúšať, najlepšie niektorý večer od cca 18,00.
ach jo, už mi chybí....
Ta čistota přednesu je fakt neskutečná a přitom to tlačí a má všechno co tam má být.
a čistota přednesu je fakt neskutečná
na čistotu sere pes,špíny je třeba!
Tak dnes jsem ji i chvilku už slyšel, když jsem se zastavil ve zkušebně představit. Legrační jak aparáty seznamují basáky :-) Tohle se vám s komercí nestane :-)
na čistotu sere pes,špíny je třeba!
Prisypať do nej nejakú tú špinu žiadny problém, trebárs s VT Bassom od Tech21. Ale neviem, ako by sa dolovala čistota zo špinavej bedne . Ináč pocity: po spárovaní s Eden 210 XST má u mňa táto dvojica umelecký dojem 6.0, povedal by som, že GAS už teraz dá nadlho pokoj. Konkrétnosť a čistota po celom hmatníku, pritom s EQ na base či zosíku/efekte sa dá vyrobiť akýkoľvek zvuk. Mal/hral som už rôzne 15-ky (Laney, Hocke, Hellborg, Eden, Ampeg, MB), žiadna nehrala tak zreteľne ako Soundelirium - aj keď samozrejme úplne to porovnávať nejde, keďže táto má navyše ten 8palcát. V každom prípade klobúk dole pred výrobou na kolene, mohla by sa kľudne predávať pod nejakou svetovou značkou. Hej, a ešte poďakovanie za ochotný transport
Inak vzhľadom k vyššie uvedenému budem predávať Ampega PF-115HE, ak niekto má záujem, je prakticky ako z obchodu.
Nook by si měl už konečně udělat nějaký webovky a rozjet to ve velkým
Jinak torchu ot: Eden XST to je i samostatně dost zabijácká bedna! Na 210 parádná rozsah a citlivost. Řekl bych, že převálcuje kde jakou 410. Měl jsem XLT a ta teda tlačila jak buldozer...
pekelnik napsal:na čistotu sere pes,špíny je třeba!
Prisypať do nej nejakú tú špinu žiadny problém, trebárs s VT Bassom od Tech21. Ale neviem, ako by sa dolovala čistota zo špinavej bedne . Ináč pocity: po spárovaní s Eden 210 XST má u mňa táto dvojica umelecký dojem 6.0, povedal by som, že GAS už teraz dá nadlho pokoj. Konkrétnosť a čistota po celom hmatníku, pritom s EQ na base či zosíku/efekte sa dá vyrobiť akýkoľvek zvuk. Mal/hral som už rôzne 15-ky (Laney, Hocke, Hellborg, Eden, Ampeg, MB), žiadna nehrala tak zreteľne ako Soundelirium - aj keď samozrejme úplne to porovnávať nejde, keďže táto má navyše ten 8palcát. V každom prípade klobúk dole pred výrobou na kolene, mohla by sa kľudne predávať pod nejakou svetovou značkou. Hej, a ešte poďakovanie za ochotný transport
Inak vzhľadom k vyššie uvedenému budem predávať Ampega PF-115HE, ak niekto má záujem, je prakticky ako z obchodu.
ta bedna je skvělá,o tom není řeč!
na čistotu sere pes,špíny je třeba! smile
mno to ta moje nookovka je naspinena dost zrovna vcera sem ji vytah po dlouhy dobe na ni odehral zkousku a docela sem cumel, musel sem davat master na min nez sem zvyklej z MB NY 804, a ten sound je z toho prijemne nasranej, malinko by to mohlo mit vic basu je to trosku suchy ale to byli vsechny 1*12 na ktery sem hral..
Uvazuju ze ji vemu na tour na istrii jenom teda mne trochu desi ze kdyz sem ji vzal poprvi na koncert tak sme cestou zpatky srazili srnu a kdyz podruhy tak sme zlomili klic v zapalovani.. ...
ten sound je z toho prijemne nasranej, malinko by to mohlo mit vic basu je to trosku suchy ale to byli vsechny 1*12 na ktery sem hral..
Myslím, že účastníci ostravského srazu měli z mojí nook 12" úplně opačný dojem (asi málo rumu) V porovnání s mesou měla více basů, méně agrese....a teď babo raď.... estli nebude problém v té oranžádě
V porovnání s mesou měla více basů, méně agrese....a teď babo raď.... estli nebude problém v té oranžádě smile
mno spis to bude tim ze tvoje bedna je o 5cm delsi a je v ni eminence a moje kratsi (prekvative o podobnou vzdalenost) a je v ni BaC..
oranzado .
Když mě to nikdy nedá abych si nerejpnul
Když mě to nikdy nedá abych si nerejpnul big_smile
kup si ryc a rypej na zahrade .. a pak zasad tulipany at mas nakou oranzadu pod oknama
kup si ryc a rypej na zahrade .. a pak zasad tulipany at mas nakou oranzadu pod oknama
Jebat....už sem to zkoušel a ožraly mi to srny
Jebat....už sem to zkoušel a ožraly mi to srny
ožrali ti ho srny kdyz si zkousel jebat
ps pripadne to pak promaz at to tu nookovi nezasirame..
Tak sem si zas hral s SD UL 12 a dospel sem k nazoru ze nejlip to hraje postaveny na hlavu teda basreflexem nahoru .... a kdyzs em trochu posteloval eq pridal nizsi stredy a basy a trochu ubral vyssi stredy tak to hraje super a zni to jak daleko vetsi bedna ..
jak to stavite vy pani vlastnici starejch nookovek s jednim basreflexem ?? idyz ideal by bylo asi basreflex nahore i dole jako ma to tomova...
muze primo pankonstrukter o tom pohovorit ? dik
Dík za UP mého vlákýnka!
no, nevím...tak jestli to pro tvé ucho hraje nejlíp basreflexem nahoře...pak asi jo. Teoreticky by to mělo být jedno, ale třeba jak je reprák blíž k zemi, tak to víc basuje a frekvence z basreflexu, který je blíž k uchu, leze slyšitelnějš Osobně myslím, že to štelování EQ mělo mnohem výraznější vliv než poloha bedny. Ale jseš opravdu laborant, to se musí nechat.
A samotný rozvržení basreflexů je daný vnitřní konstrukcí bedny: zleva doprava jsou v tý standartní bedně, široký 500mm, tři svislý výztuhy. což je 160mm od stěny k první výztuze, a na výšku tý 1x12 bedny taky, tj. stačí udělat jeden trojúhelník (plocha basreflexu dostatečná). V Tomově (a v té UŘí taky) páč je užší, jsou mezery mezi výztuhami menší a tím pádem by plocha jednoho trojúhelníku nestačila, takže jsou dva. A v protilehlých rozích jsou hlavně proto, že je to tím pádem symetrický a při lepení nemusím tolik přemejšlet, jak co patří Největší hardcore byl ovšem vymyslet to u tý 4x10...
Ale jseš opravdu laborant, to se musí nechat.
to vypravej zbytku kapely kdyz po kazdy pisnicce hraju s bednou tetris..
Teoreticky by to mělo být jedno, ale třeba jak je reprák blíž k zemi, tak to víc basuje a frekvence z basreflexu, který je blíž k uchu, leze slyšitelnějš smile Osobně myslím, že to štelování EQ mělo mnohem výraznější vliv než poloha bedny.
No to ja samozrejme menil obe promenne jak Eq tak polohu ... ono ktyz je to repro nahore tak ty basy z basreflexu dou asi vic "pri zemi" a to repro hraje min smerove takze z toho leze hodne charakter toho repra.. kterej je trosku moc suchej a stredovej .. kdyz je to obracene tak se ty amplitudy vic promichaj a ten zvuk je daleko komplexnejsi a ma to takovej nadech jak ampegacka 4*10 trosku dutejsi zvuk ale zaroven plnejsi a lip artikulovanej .. naky 16tiny ktery se v opacnym postaveni divne slejvali sou takle konkretnejsi preztoze celej zvuk je vic nabasovanej
vemu ji zitra na zizkovskou noc a pristi tejden na tour do jugosky
docela mne to vcera nahlodalo ze bych z toho udelal hlavni bednu a marka poslal do sveta .. ikdyz ty 8micky sou super mas vymyslenou nakou 2*8 popr 4*8 ? a vyhlednuty vhodny repra ?
Že má vzdálenost od země vliv na to, jak moc reprák "dává"?
spis ze rozduni vic podlahu kolem
si to vyzkousej kdyz das bednu na zidli tak je vyslednej dojem z ni daleko stredovejsi a min nabasovanej a jakoby tisi a min tlacici to je taky jedna z veci ktera vysvetluje poleminy kolem minimalniho pouzitelnyho vykonu basovyho aparatu.. velkez stack mas vetsinou na koleckach izolovanej od podia takze to musis vic hulit abys dosahnul podobnyho pocitu ze si dostatecne nahlas nez kdyz budes mit i mensi bednu polozenou celou jednou stenou na podiu...
ovsem to ma tu nevyhodu ze to ovlivnuje konstrukce a material podia .. nekde to duni moc ..nekde moc malo.. izolovanej apec hraje vsude +- stejne...
mas vymyslenou nakou 2*8 popr 4*8 ? a vyhlednuty vhodny repra ?
Jo, jo, koncept 2x8" má zpracovanej ode mne, viď Jeňýku? I repra na to už byly vybraný, ale realizace ještě chvilku bude muset počkat
Rod napsal:Že má vzdálenost od země vliv na to, jak moc reprák "dává"?
spis ze rozduni vic podlahu kolem
no, tak jsem to myslel, jak píše m3, ale sám tomu nevěřím...kór ne u 12" ve čtyřiceti litrech...že by něco rozduněla
n x 8" vymyšlený mám, samozřejmě Ale neukvapuj se!
Jo, jo, koncept 2x8" má zpracovanej ode mne,
ten se mi nehodi a ani nelibi ani by mi na nic nesedel .. muselo by to pasovat bud na marka nebo na UL12 ..
Aidamos napsal:Jo, jo, koncept 2x8" má zpracovanej ode mne,
ten se mi nehodi a ani nelibi ani by mi na nic nesedel .. muselo by to pasovat bud na marka nebo na UL12 ..
No dyk jo, tohle pasuje přesně na TecAmp M212
Hlavně že to Nook zkontroloval a schválil
Tohle stavitel prostě muší
tohle jsem přisuzoval akustickým vlastnostem prostorů, kde hrajem...
to samozrejme na to ma vliv taky
Aidamos napsal:Jo, jo, koncept 2x8" má zpracovanej ode mne,
ten se mi nehodi a ani nelibi ani by mi na nic nesedel .. muselo by to pasovat bud na marka nebo na UL12 ..
bez obaf, 2x8 by právě mohla být elegantně ve stejný bedně jako tvá 12UL. 4x8 by pak pak tedy byla dvojnásobná...
Aidamos: to nevadí, čekám, čekám!
4x8 by pak pak tedy byla dvojnásobná...
zarohaky ala schroeder nebo isobaraky nechystas ?
Nook napsal:4x8 by pak pak tedy byla dvojnásobná...
zarohaky ala schroeder nebo isobaraky nechystas ?
ne
akorát jediný, kde trochu koketuju se šrédrovskou myšlenkou, je touha nacpat 2x10 do mýho klasickýho formátu, tedy 500x350x400mm
Včera jsem si na URcube namontoval další 4 nožičky - zboku, abych to mohl při přenosu za to jedno boční! ucho pokládat i do horších podmínek a neměl koberec tak zasviněnej. Upřímě Nooku, zjišťuju, že to boční ušisko není moc praktické. To jen aby se tu jen nechválilo
Jinak ale pořád hraje jako prase to se musí nechat, takže i nadále můžeš spokojeně pochrochtávat
Včera jsem si na URcube namontoval další 4 nožičky - zboku, abych to mohl při přenosu za to jedno boční! ucho pokládat i do horších podmínek a neměl koberec tak zasviněnej. Upřímě Nooku, zjišťuju, že to boční ušisko není moc praktické. To jen aby se tu jen nechválilo
Jinak ale pořád hraje jako prase to se musí nechat, takže i nadále můžeš spokojeně pochrochtávat
chro...
S madlamami je to těžký...ideální by bylo na každé stěně jedno madlo...ale to by pak bylo vlastně ještě těžší...
už jen čekám, kdy se ozve Anuris, že chce na 4x10 přidělat druhý madlo
UR napsal:Včera jsem si na URcube namontoval další 4 nožičky - zboku, abych to mohl při přenosu za to jedno boční! ucho pokládat i do horších podmínek a neměl koberec tak zasviněnej. Upřímě Nooku, zjišťuju, že to boční ušisko není moc praktické. To jen aby se tu jen nechválilo
Jinak ale pořád hraje jako prase to se musí nechat, takže i nadále můžeš spokojeně pochrochtávatchro...
S madlamami je to těžký...ideální by bylo na každé stěně jedno madlo...ale to by pak bylo vlastně ještě těžší...
už jen čekám, kdy se ozve Anuris, že chce na 4x10 přidělat druhý madlo
Tyjo, to né, na ty malý bedýnky nemá smysl dávat 2 madla, tam stačí to jedno, ale mělo by být shora, aby když bednu pokládáš, abys ji mohl položit rovnou na nožičky (a nemusel si přidělávat další 4
Tak jsem si včera s kapelou a dnes sám vyzkoušel Nookovu 10.5 a neodolal jsem. Krásný konkrétní a plnohodnotný zvuk, poctivě zpracované. Dojem celkem sedí z pepaolovy recenze.
Na jednu stranu ta konkrétnost neumožní nic schovat, žádná chyba se neztratí, nezabrumlá. Na druhou stranu se tím výborně využije potenciál nástroje, krásně rozliší charakter tónu při hraní v různých polohách (což bych čekal hlavně jako kvalitu dřeva a snímače, ale mě to trklo při zapnutí boxu). Kapelou i hlukem z nekvalitních odposlechů (bohužel též vyzkoušeno) proleze krásně. Středové 5" repro on/off = výborná variabilita dle potřebného výrazu, akustiky prostředí a nastavení zesíku. Vždy mne potěší, když vidím nějaký výrobek, u kterého prostě vítězí intelekt a zručnost tvůrce.
Ochota a jednání výrobce se zákazníkem = 1***, pro mne luxus vyzkoušet si živé hraní před koupí.
Jediná nevýhoda: nejde mi z hlavy, jak asi musí znít ta 12.6 :-), ale nad tím budu muset nějakou dobu rozvažovat jen platonicky.
Jediná nevýhoda: nejde mi z hlavy, jak asi musí znít ta 12.6 :-), ale nad tím budu muset nějakou dobu rozvažovat jen platonicky.
No, zajeď k nám do Brna a Zdeněk ti ji rád předvede : )) .. chystají se fotky (snad již pozítří), takže tuhle exkluzivní bedýnku od Nooka zde bude možno okoukávat : )
Ano, jak naznačuje Tomáš už se mi podařilo řetězec omladit. Letité a poněkud kilogramovité kombo TE jsem úspěšně poslal mladším zádům a postupně si opatřil kompaktnější modernu. Hlava Markbass LM3 je v podstatě stará známá LM2 s několika kosmetickými změnami a jelikož je v 10leté edici, přední panel je nežlutě stříbrny. Aby zvuk z Monarchu a LM3 dopadl na úrodnou půdu, aby bedna byla opravdu kompaktní a přitom zvukově plná, nebylo moc co zvažovat. Oslovil jsem Honzu s přáním mít z jeho dílny Soundelirium 12" bednu s pokud možno širokým zvukovým spektrem, žádného ukřičeného trhače. Po krátké konzultaci padla volba na box 12.6 který tyto požadavky měl splnit na jedničku. Sice je oproti 12 nebo 12.1 mírně těžší, rozměrově však zůstává klasika 500x350x400 a hlavně zvukovou charakteristiou je o zase o třídu dál. Myslím, že málokterá z továrních značek by tento poměr cena-váha-výkon-zvuk dokázala tak perfektně vyvážit jako Soundelirium.
Zatím jsme testovali bednu na zkouškách Two Basses a dá se jen chválit. Jak už tu bylo napsáno výše, tato koncepce poslouchá na slovo a dává ven každý škrábanec i zabrblání. Se zapnutým 6" je to neskutečně barevný přenos zvuku a jelikož se v Two Basses pohybuju na pětistrunce od nejhlubších až po nejvyšší tóny, jsou ty barevné středy a výšky se současným tlustým spodkem nezbytné. Používám taky multiefekt, většinou na dozvuky a na zkreslení... už to párkrát vypadalo, že ho pošlu do historie. Ale s novou bednou se jeho potenciál znovu rozjel a Tomáš mi včera nechtěl věřit, že jsem se v bankách nevrtal a zvuky neměnil.... neměnil, jen je to v tý bedně prostě líp slyšet. Zajímavé bylo laborování s orientací bedny, ze začátku vypadalo dobře postavení na výšku, aby bedna nebyla "připláclá" na zemi. Po několika otočkách se konečně ustálila poloha, jak je v podstatě podle nápisu předpokládáno a opravdu to má něco do sebe. Na stojato se kupodivu střeďák trochu stydí, ale jak si bedna lehne, najednou se to rozezpívá a chytne šťávu.
Jelikož Tomáš v Brně teď hraje na moji záložní hlavu a Soundelirium NY112, dostalo se i na připojení jeho dvanáctky k mojí sestavě. Obě bedny dohromady produkovaly neskutečnou dynamiku, skoro jsem se bál zatáhnout za struny. Ten tlak byl naprosto drtivý, pátá struna se sílou tanku a přitom s tónem pořád barvitým. Chtělo to trošičku přizpůsobit korekce, pak to bylo peklo a nebe zároveň. Myslím že takovýto set dvou dvanáctkových boxů z Honzových rukou by bylo pro mnoho basáků opravdu konečným řešením. Zatím jsem nic lepšího neslyšel.
Moc se těším až se s bednou dostanem víc do světa a vyzkouším ji na pár pódiích. Věřím že reputaci si určitě nezkazí. Kdo máte v úmyslu si pořídit aparaturu ve výborné kvalitě, s nízkou hmotností, rozumnou cenou a vstřícným servisem, nehledejte zbytečně na stránkách cizích značek. Máme tu doma zručného konstruktéra, který svou práci odvádí na výbornou a má skvělý cit udělat z bedny něco, co vaši hru a váš nástroj zhodnotí. Díky Honzo.
Fotky nejsou perfektní, světlo si zasloužilo už použít blesk, já to fotil bez něj. Tři fotky jsou moje parta, ta poslední je raritka Ampeg B-1 na Tomově NY112
Zatúžil som po 12" bedni a zaujímala by ma aktuálna ponuka, podmienky a aspoň orientačný cenník. Kľudne aj cez SZ, vďaka ;-)
krasna foderka.
krasny soundelirium .
nedavno som narazil na tento thread a tiez som zatuzil po NOOKovke. tiez som zvolil 12.6 . velmi sa tesim . a tesi ma aj to ,ze dam zarobit lokalnemu cloveku a ten sa moze rozvijat zlepsovat a tak sa vsetci mozme mat lepsie.
Škoda, že odtiaľto zmizla väčšina fotiek. Majitelia bední by ich mohli doplniť ;-)
moc pekny chvalozpev:) taky by se me moc hodila, ale zatim na ni nemam... doufam, ze si na tu 12.6 nekdy v Brne brnknu... nebo aspon poslechnu na koncerte
mám pomeranča kombíčko 50W a zajímalo by mě jak hraje ta jejich isobarická konfigurace 2x12(kdyby se osvědčila byla by to moje budoucnost).A eště jedna otázečka pro NOOKa jestli by se do něčeho takovýho nechtěl pustit.Jeho bedýnky hrajou parádně viz např. co sem slyšel na srazu 10.5
mám pomeranča kombíčko 50W a zajímalo by mě jak hraje ta jejich isobarická konfigurace 2x12(kdyby se osvědčila byla by to moje budoucnost).A eště jedna otázečka pro NOOKa jestli by se do něčeho takovýho nechtěl pustit.Jeho bedýnky hrajou parádně viz např. co sem slyšel na srazu 10.5
nad 2x12 už sem tady s mistrem špekuloval taky,myslím že to by prostě valilo jak sviňa...ale nakonec, "na to moje mrdání"...
Děkuji všem za ódy
Fotky se pokusím dodat, taky jsem to zjistil nedávno, že to tu má jen jednu stránku
no, isobariky mě popravdě nelákaj vůbec, na hi-fi možná...pro baskytaru mi to přijde jako plýtvání reprákem, jeho citlivostí, tlakem, výškou, teplotou, rosným bodem atd.
zarobit lokalnemu cloveku
Košice - Ústí je teda pořádný lokál
Duffy napsal:zarobit lokalnemu cloveku
Košice - Ústí je teda pořádný lokál
ale no tak . svet je dnes poriadne maly. a peniaze tecu tisicky kilometrov odtialto. cesko-slovensko je len bodka na zemeguli.
Tak tak, som síce mladé ucho, ale vyrastal som v Československu
Po trhu německém expanduji na Slovensko
12.6 pro Duffyho - malá (500x350x330), ale zato alespoň těžká (asi 18kg), s férovým feritem B&C 12PS76 co má 7,5kg. Zvukově temné, ale jemné. 6" je opět můj oblíbený 6MDN44.
A moje malá premiéra - potahování tolexem. Není to špatný, možná to jde od ruky i líp než koberec.
krása
Paráda, už začnu pomalu šetřit na tu dvouosmičku
Moc pěkný kousek!
Po trhu německém expanduji na Slovensko
12.6 pro Duffyho - malá (500x350x330), ale zato alespoň těžká (asi 18kg), s férovým feritem B&C 12PS76 co má 7,5kg. Zvukově temné, ale jemné. 6" je opět můj oblíbený 6MDN44.
A moje malá premiéra - potahování tolexem. Není to špatný, možná to jde od ruky i líp než koberec.
Sexy !
Fakt pěkný!
Stránky Předchozí 1 2 3 4 5 6 Další
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Baskytara.com » Show Room » Soundelirium thread (a "samodomo" contents)