Téma: Hocke N110 vs. Soundelirium 10.5
Díky Nookovi (zapůjčil me svoji bedýnku 10.5) můžu napsat laicko netopýří uši relativní recenzi těchto 10" boxíků. Testoval jsem na zesíku SWR Headlite, basy Precl a Sray, obě čtyřky.
Nejprve popis:
Je to malé, skladné, lehké a uřvané.
Takto vypadá 500W v boxech a 800W v digitálu v kufru Golfu IV. Ještě zbylo místo na noty a není třeba vyndávat subbofer k rádiu
Soudelirium 10.5
Repro Celestion NTR10-2520D a B&C 5MDN38, výkon 250W, 8 Ohm, frekv. rozsah zhruba 45Hz - 13kHz, citlivost 96dB, rozměry(ŠxVxH): 420x290x330mm, hmotnost 9kg. Provedení je v černém koberci, plastové rohy, rohové madlo. 2x speakon, vypínatelná horna. Za mne, moderní design. Výtka, světlé šrouby na místo černých na plastových rozích
Hocke N110
Repro Eminence Deltalite II 2510, výkon 250W, 8 Ohm, frekv. rozsah dle katalogu repro (Hocke neuvádí) je 60 - 4 000 Hz, citlivost 97,3 dB, rozměry 395x320x315mm, hmotnost 9.9kg. Materiál skříně je březová překližka (finská bříza), povrch tvoří oranžová, nebo černá koženka s kovovými světlými ochranými rohy. Box je vybaven horním madlem. 2x speakon. Za mne, klasický design. Výtka, koženka je přece jenom choulostivější než koberec.
Jak to hraje ?
1/ basa Precl, korekce na zesíku na nule
Soundelirium 10.5 má více středů, méně basů. Box se jeví zvukově rovnější proti N110. S basama je to tak, že box nemá hrb. Je rovný. Tj. konstrukce skříně nepopotahuje basy do nižších frekvencí a nezdůrazňuje je. N110 je basovější, poskytuje víc mohutnějších basů (box má hrb, popotahuje basy repráku níž). Není to ale tak, že by repro zahrál ty nižší basy. projevuje se to duněním hučením. N110 hraje do V. Tj méně středů i výšek. Výšky mít jako Nook ani nemůže, chybí zde horna. Zde boduje Hocke, hraje v basech.
2/ basa Stingray, hledám zvuk, který se mne líbí
Celkem mne nudilo poslouchat nevýrazný zvuk obou boxů s nulovými korekcemi. Vzal jsem do ruky Sray s tím, že dostanu z boxů ten šťavnatý nasraný Sray zvuk hambáče. Na zesíku jsem zmáčkl čudl do V, na base přidal lehce výšky tak 10 minut, na zesíku basy na čtvrtinu. Výšky a středy na SWR zůstaly na nule. Stejně tak basy a středy na base na nule. A ejhle, začly se dít věci.
Hocke. Musel jsem krotit basy, repro šlo nadoraz. Je to tím hrbem. V porovnání s Nookem je zvuk víc Hi-Fi, hutnější (víc basů), pevný a čistý. Horna nechybí.
Nook s hornou. Méně basů oproti N110. Nedostanu je tam ani když přidám na zesíku či base. Zkrátka to níž hrát nebude (nemá hrb). Protivné výšky. Zesík do V a ještě přidané výšky na base. Stáhnutím výšek na base už to nebyl ten nasraný barevný zvuk. Tak jsem na Nookovi vypnu hornu. Olééé. Mazec ! Zvuk je tam, mňamka. Z Nooka se vyklubal zmenšený bratříček Aguilaru GS 112. Zaznělo to pravé aguilaří MASO ! Teď se zlomil chleba. Nook svým charakterem, jinakostí oproti ostatním boxům mne dostal. Je to Aguilar 110 ! Že takový neexistuje ? Nook ho postavil. Nook barví, box jako by byl dalším nástrojem se svým charakteristickým zvukem Aguilaru. Tím, že nemá hrb a vypnul jsem hornu, vyšky i středy jsou teď akorát. Připomínám, že na zesíku a base nejsou korekce na nule ! Nepodařilo se mne dostat díky absenci hrbu u Nooka repro do úzkých. U N110 ano. Repro má tak velkou výchylku díky hrbu, že se objevuje ve zvuku jakési šustění. REpro je nadoraz. Musím buď basy ubrat nebo zeslabit SWR. Neškodilo by bednu řádně spočítat, dovolit lehčí hrb, basreflex by měl membránu podržet (menší díra).
S tímto nastavením vede Nook. Sray je blátivě vrčivý, tóny E,G,A krásně barevně čitelné, box můžu zesilovat jak chci, repro se drží. Hocke hraje víc Hi-Fi, zvuk nebarví ala aguilar, je pevný, výšky jsou víc cítit pokud má Nook vypnutou hornu.
Co dodat, je to víceméně popis charaktrů Celestionu a Eminence. Oba boxíky jsou dobré, když se k nim nastaví korekce na zesíku či base. Nook má navíc tu agulaří barvu (bez horny).