Téma: Krk baskytary
nemate nekdo hodne priblizenou fotku krku baskytary aby tam byli vsechny prazce chci si na to pripsat jakej prazec jakej ton diky
Nejste přihlášen. Přihlaste se, nebo se zaregistrujte.
Baskytara.com » Baskytara » Krk baskytary
Stránky 1
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
nemate nekdo hodne priblizenou fotku krku baskytary aby tam byli vsechny prazce chci si na to pripsat jakej prazec jakej ton diky
http://www.cyberfretbass.com/first-fret … /index.php
proc???.. to je naprosto trivialni periodicky se opakujici vec.... treba strunu E a A umim naprosto presne D a G mi sem tam da problem...
No právě proto, že se to periodicky opakuje, nechápu, proč ti další struny dělaj problém. pro Frantu: Tím, že se krk naučíš nazpaměť, vlastně nic nezískáš.
jako myslel jsem, ze kdyz chci na strune G najit treba B, tka mi to tak 5vterin da
Clovek by mel vedet, kde ktery ton se na hmatniku naleza. Nedovedu si predstavit, jak by jinak hral treba z not. Nebo kdyz ti nekdo rekne ze je neco od A a basak nebude vedet, kde ma ton a na hmatniku, tak toho asi moc neda ne? Ja bych orientaci na hmatniku za zbytecnou nepovazoval.
a kdo kristepane rika, ze to nenajdu??...
a kdo kristepane rika, ze to nenajdu??...
Nikdo Ja reagoval na tohle:Tím, že se krk naučíš nazpaměť, vlastně nic nezískáš.
Tak sorry
jo takhle, ono to vyznelo, ze to je takova negativni narazka na me Ne, ze by me to tak jako tak vadilo
V poho
Samozřejmě, že vědět, kde co leží, je naprostej základ a nezbytnost, ALE když se to budete učit zpaměťově, tak to bude k ničemu, protože noty je třeba chápat jako vektory a ne jako místa na hmatníku. V tomhle případě se velmi hodí umět hrát na víc nástrojů najednou, aby to člověk chápal trochu hloubš než jen jako pražce. A jak k tomu dojít, to už každje musí vědě,t jak na sebe...
ja teda hraju graficky+neustálím lítáním po hmatníku se učím znát,kde je jakej tón sluchově.....
...ale vektor si fakt v tomhle představit nedovedu
jojo, taky hraju spis graficky.....
vektor asi myslel dan tak, ze je treba chapat smer tonu, jak jdou po sobe, kde najit na krku stejnej ton na ruznych strunach...
Hm, tak mám pocit, že jsem asi ve škole na vektory chyběl
Jinak na hmatníku se orientuju výhradně podle grafický paměti... to už se tady tuším taky někde probíralo...
iš auš
Já mám počátek souřadnic na nultym pražci struny E (se směrem osy y ke stuně G), když hraju např. C tak se mi vybaví v paměti C[13,9;1,2]. Ruka na ten povel zareaguje a posune nejbližší prst do odpovídající souřadnici v čase t, který zvolím. Ucho pak zkontroluje jestli se ozvalo předpokádaných 65,41 Hz.
Já mám počátek souřadnic na nultym pražci struny E (se směrem osy y ke stuně G), když hraju např. C tak se mi vybaví v paměti C[13,9;1,2]. Ruka na ten povel zareaguje a posune nejbližší prst do odpovídající souřadnici v čase t, který zvolím. Ucho pak zkontroluje jestli se ozvalo předpokádaných 65,41 Hz.
von to asi myslel trochu jináč, ne? Tak nějak míň instrumentálně a víc symbolicky. Já bych to viděl spíš maticově, ale přirovnání k vektorům je dost trefný.
Já mám počátek souřadnic na nultym pražci struny E (se směrem osy y ke stuně G), když hraju např. C tak se mi vybaví v paměti C[13,9;1,2]. Ruka na ten povel zareaguje a posune nejbližší prst do odpovídající souřadnici v čase t, který zvolím. Ucho pak zkontroluje jestli se ozvalo předpokádaných 65,41 Hz.
Ještě že nejsem učitel a nikomu to nemusim vysvětlovat. A nebo proč ne, ale bylo by nutno mít samý chápavý žáky jako ondras ad. Matice mě nenapadly, taky asi proto, že jsem je nikdy pořádně neměl.
oh, 65,41 Hz, fakt dobryyy. Komorni A mas v jakym ctverci? Si teda koupim GPS at vas stiham. Ja mam veliky problem s ctenim not, porad ctu v houslovym klici, 6 let housli ve skole je znat. Odpurci not prominou ze jim namaham krcni svaly.
Ještě že nejsem učitel a nikomu to nemusim vysvětlovat. A nebo proč ne, ale bylo by nutno mít samý chápavý žáky jako ondras ad. Matice mě nenapadly, taky asi proto, že jsem je nikdy pořádně neměl.
Do skoly chodim, jo bud rad, musel bys mit hodne trpelivosti s lidma jako ja, a vyukovy system co jsem zazil klade duraz na prstoklad a z nej odvozeni kde co je. |Nakresleny krk s tony lektor nenavidi, bere maxi osnovu s oznacenim strun.
Ještě že nejsem učitel a nikomu to nemusim vysvětlovat. A nebo proč ne, ale bylo by nutno mít samý chápavý žáky jako ondras ad. Matice mě nenapadly, taky asi proto, že jsem je nikdy pořádně neměl.
No, ja bych rozumnel ze clovek ma chapat taky harmonicke vztahy mezi tony a jejich funkce v akordech a stupnicich , ne je videt jen jako mista na hmatniku. Ale jako technik porad nevidim ten vektor, ani matici.
Vektor představuje ve fyzice a vektorovém počtu veličinu, která má kromě velikosti i směr (což mohou být v 3-dimenzionálním prostoru Eulerovy úhly). Tím se liší od obyčejného čísla, neboli skaláru, které má pouze velikost. Ačkoliv je vektor často popsán několika komponentami v tzv. souřadnicovém zápisu, který závisí na použitém systému souřadnic, samotný vektor je objekt, jehož vlastnosti na použitém souřadnicovém systému nezávisí. Příkladem vektoru je síla — má velikost a orientaci ve třech dimenzích (nebo podle počtu dimenzí prostoru), a více sil se skládá dohromady podle zákona o skládání sil - paralelogramu.
Co mi tedy unika?
Že každej tón v daný skladbě (nebo kdekoliv v jakýkoliv jiný souvislosti) jednak říká sám o sobě, čím je (co v tom kontextu znamená), a dále o tónech, který s ním nejvíc souvisej a který ho mohou následovat/předcházet mu. Tolik ten vektor. Matice asi jako že těch směrů je víc ?... Technik nejsem, proto děkuji (a nejen já) za fyzikálně matematickou vsuvku! Jináč Siegi zde zmínil právě "prstokladový" přiblížení - to už je vo něčem jinym ! Ale zase to svádí k "povoleným" a "zakázaným" notám (políčkům) a rychlýmu zabřednutí do klišé. Toť jen mý názory a nepočetný zkušenosti.
Jo, tomuhle rozumim a souhlasim s tim. Tu definici sem oprasknul z wikipedie, zapomnel sem uvest zdroj
Na posledních několika zkouškách dost zmatenej z jinýho počtu strun a jinýho lezení - DGCF. Vzhedem k mý grafický orientaci na hmatníku musel neustále v reálnym čase počítávat každej hmat o dva pražce, čož se ne vždy povedlo :c). Kdybych měl v paměti svoje linky zapsaný v intervalech a ne v bodech na hmatniku, tak by to bylo hned jednodusi. Takže vyvarujte se grafickymu zapamatování a spíš si uvědomte základní tón a od něho se odvíjející ostatní v intervalech. Já už na tom pracuju
to pavel: tak sem koukal a udála se s váma docela změna co?přitvrdili ste hrajete už jen ve třech....a ještě ste takhle podladili
hele ten Tech 21 si kopuil normálně novej za těch 6 nebo koilk stojí??ta cena je totiž dost vysoká....i když asi t za to stojí:) a ještě sem se chtěl zeptat jestli si při koupit nezvažoval podobnej produkt od MXR, kterej mi příde trošku vychytanější v tom že má spínatelnej jak Distortion tak samotnej preamp zatímco ta T21 má všechno dohromady -> možná menší možnosti s manévrováním
Kubš : už sme přitvrzovali trochu s Ondrou a teď ve třech v tom pokračujem, nevim kdy si nás slyšel naposled ale od toho dema před 2 lety je to velká změna. Měl jsem předtim 5ku, takže skladby od D nebyl problém, teď bych musel podlaďovat tak mám tokový lazení nastálo.
Ten Tech 21 je další věc z eBay, stál mě o něco míň než uvádíš, má tam 3 kanály, tak nevidim žádnou nevýhodu oproti MXR, navíc si krásně vrní až chrochtá , MYR jsem neslyšel ale ten tech mi vyhovuje. Akorát mi vadí, že tam cpe hodně svýho charakteru, představoval bych si něco naturálnějšího, ale to ještě časem poladim
jéé, jak ti hraje ten wimpátor? koukal jsem na něm na fenderu a zdá se to podobný jako Schroeder cabs. o kterejch se hodně mluví v usa.
Stránky 1
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Baskytara.com » Baskytara » Krk baskytary