1

Téma: Snímání linkou či mikrofonem

Možná to tu někdy, někde už bylo, nic jsem nenašel. Ptám se, jaký s tím máte zkušenosti.
Pokud linkou, před nebo za ekvalizerem a když mikrákem, tak jakým.

Trace Elliot Club #4
Fender - Precision Bass home signature Steve Harris
Trace Elliot GP12 SMX 4x10, TE Elf, TE Transit B, LINE 6 Relay G30
Hraji v kapele http://bandzone.cz/chupacabra
0 xLajků:

2

Re: Snímání linkou či mikrofonem

Všechno záleží na tom, jak máš udělanej zvuk... a pak taky ve spoustě hnízd, kde se hraje, je akusticky tak špatnej prostor, že jiný snímání než linkou není rozumný.

Fender P-bass s hromadou páček, kytarovým snímačem a tremolem, SG Les Paul 100, line6 pod hd 500X, Andy's drive, MXR dyna comp, Strymon DECO, Way Huge Pork Loin, TC 3rd Dimension Chorus
0 xLajků:

3

Re: Snímání linkou či mikrofonem

s linkou niesu problémy,na mikrák musí byt hlavne ochotný a dobrý zvukár,ale osobne linka,strčím a nestarám sa a je to fajn.

Sadowsky UV70-5     Xotic XJ1-5T  fretless     
                 Markbass F500
            Glockenklang DuoLight
0 xLajků:

4

Re: Snímání linkou či mikrofonem

V kapele kombinujeme oba způsoby - co je lepší, to použijeme.

Tak to je on přátelé!
0 xLajků:

5

Re: Snímání linkou či mikrofonem

Koncerty nebo studio? Jestli nehrajes nejaky monstr akce s profi machrama zvukarema, tak linkou. A pred korekcema.

0 xLajků:

6

Re: Snímání linkou či mikrofonem

batty napsal:

Koncerty nebo studio? Jestli nehrajes nejaky monstr akce s profi machrama zvukarema, tak linkou. A pred korekcema.

Jak to je s tim pre a post ? Cim dal casteji se mi stava ze zvukar chce at mu tam pustim "hotovy zvuk" cili post mortem kompresorem.... Chapu ze pokud to ma pre, lip si to pohlida co sae zvuku v kontextu prostor tyce..... ja prave dycky nabizel pre, ale jak rikam posledni 3-4 akce dycky post. Cim to je ?

AccugrooveFanclub #1
0 xLajků:

7 Naposledy upravil: tao-kan (16. 05. 2010 13.43:27)

Re: Snímání linkou či mikrofonem

pre vs. post je neřešitelná otázka, protože záleží na tom, jakej apec/basa/basák/situace... a hlavně, co všechno je ve smyčce atd.

edit: například: když bude dunivej betonovej bunkr, chtěl bych na místě zvukaře asi spíš pre, na akusticky dobré stejdži bych, pokud basák nastaví dobrej zvuk, bral klidně post... pokud basák užívá efekty, který se projeví jenom v post režimu, tak samozřejmě vždycky post... a tak dále...

Fender P-bass s hromadou páček, kytarovým snímačem a tremolem, SG Les Paul 100, line6 pod hd 500X, Andy's drive, MXR dyna comp, Strymon DECO, Way Huge Pork Loin, TC 3rd Dimension Chorus
0 xLajků:

8

Re: Snímání linkou či mikrofonem

posílám post ... myslím, že je to ideální kompromis mezi linkou pre a mikrofonem u bedny:) .. ale jak píše tao-kan, na blbej apec asi radši pre ...

Fender American Deluxe Jazz Bass '08
Empress Compressor -> Boss LS-2 Line Selector (-> Zoom B3) -> Fishman Platinum Pro EQ -> Markbass F 500 -> 2x Markbass Traveler 121H
0 xLajků:

9

Re: Snímání linkou či mikrofonem

POST EQ muze posilat jen Spider s jeho(drive moji) Accugroove bednickou. Predstavte si, ze ma nekdo lednici od Ampega, korekcema nakrouti zvuk a pak to posle do full range PA.

0 xLajků:

10

Re: Snímání linkou či mikrofonem

batty napsal:

POST EQ muze posilat jen Spider s jeho(drive moji) Accugroove bednickou. Predstavte si, ze ma nekdo lednici od Ampega, korekcema nakrouti zvuk a pak to posle do full range PA.

Tak tohle jsem trochu nepochopil...jak souvisí lednice od Ampega se špatným nebo dobrým zvukem který si nakroutím? Když budu hluchej jak poleno, zprasím zvuk i na jakékoli "hi-fi" značce. Naopak - lednice má takovou plochu reproduktorů a takový tlak, že bys naopak nemusel ten zvuk nějak přebasovat...

"Dávej pozor," varovali ji. "S kýmkoliv z nich bys přivedla na svět děti s prasečím ocasem."
Soundelirium Club #4
Flatwound Club #6
JB, PB, G&L, bezpražce, nějaké ty basy...
Fender TBP1 -> Warwick Hellborg SP 250 -> Hellborg Club & Lo Cab, Soundelirium HPF v2 & The Germ, spousta krabiček
0 xLajků:

11

Re: Snímání linkou či mikrofonem

Zvučení basy mikrofonem jsem u nás zažil asi jen jednou. Jinak vždycky linka a zvukařovi bylo šumák jestli pre/post. Bude to i tím, že většinu vystoupení jsme odehráli v takových kamrlíkách, že z výsledného zvuku byla stejně jen koule.

často kladené dotazy: FAQ
něco o mně: Kurca Tovium
0 xLajků:

12

Re: Snímání linkou či mikrofonem

batty napsal:

POST EQ muze posilat jen Spider s jeho(drive moji) Accugroove bednickou. Predstavte si, ze ma nekdo lednici od Ampega, korekcema nakrouti zvuk a pak to posle do full range PA.

nerozumím...

Fender P-bass s hromadou páček, kytarovým snímačem a tremolem, SG Les Paul 100, line6 pod hd 500X, Andy's drive, MXR dyna comp, Strymon DECO, Way Huge Pork Loin, TC 3rd Dimension Chorus
0 xLajků:

13

Re: Snímání linkou či mikrofonem

kopyto napsal:
batty napsal:

POST EQ muze posilat jen Spider s jeho(drive moji) Accugroove bednickou. Predstavte si, ze ma nekdo lednici od Ampega, korekcema nakrouti zvuk a pak to posle do full range PA.

Tak tohle jsem trochu nepochopil...jak souvisí lednice od Ampega se špatným nebo dobrým zvukem který si nakroutím? Když budu hluchej jak poleno, zprasím zvuk i na jakékoli "hi-fi" značce. Naopak - lednice má takovou plochu reproduktorů a takový tlak, že bys naopak nemusel ten zvuk nějak přebasovat...

No bud mas spatnou basu a musis to dohanet eq, nebo mas novy/stary struny a pak jeste muzes ekvalizerem zapasovat zvuk basy do kytar. Tohle jsou podle me duvody proc pouzit eq pre DI.

Pokud ekvalizerem rovnas problemy bedny(proto ta zminka o lednici) nebo akustiku na podiu, tak signal zvukari akorat pekne namrsis.

Navic spousta z nas nevi jak zni jeho nastroj ven(v horsich pripadech ani jak by mel znit), takze si myslim, ze je mnohem rozumnejsi posilat zvukari signal co nejmin namrsenej, at si ho upravi podle salu a zbytku kapely.

0 xLajků:

14

Re: Snímání linkou či mikrofonem

No mně se stalo jednou, že mně zvučil zvukař mikrofonem, bylo to ve velkém kulturáku kde byla vcelku dobrá akustika a tuším, že měl mikrofon Shure Beta 52, který se používá taky na zvučení šlapáku. Jinak většinu akcí ode mě sosal zvukař linkou.
     Ale chtěl bych si někdy poslechnout jak venku zní ta simulace reproboxu, kterou umí EBS HD350 poslat přes linkový výstup.

PROFÜL
AVBS5 ´99/00 & EBS HD350+Genz Benz GB212T+115 Emi Gamma+Warwick WCA 211Pro(2x CELESTION BN10-200S)
♫♪♫♪ tak tohle je pro mě španělská vesnice
0 xLajků:

15

Re: Snímání linkou či mikrofonem

batty napsal:

No bud mas spatnou basu a musis to dohanet eq, nebo mas novy/stary struny a pak jeste muzes ekvalizerem zapasovat zvuk basy do kytar. Tohle jsou podle me duvody proc pouzit eq pre DI.

Jenže to automaticky předpokládáš, že všichni hrají s ekvalizérem flat a jenom dotáhnou basy a vejšky podle stavu strun nebo a místnosti. Ale co když ekvalizér používám jako součást zvuku, stejně jako zkreslení, kompresor atd.?

Fender P-bass s hromadou páček, kytarovým snímačem a tremolem, SG Les Paul 100, line6 pod hd 500X, Andy's drive, MXR dyna comp, Strymon DECO, Way Huge Pork Loin, TC 3rd Dimension Chorus
0 xLajků:

16

Re: Snímání linkou či mikrofonem

Jasne, ale pak si ten ekvalizer musis nastavit na studiovejch monitorech a ne na basovy bedne.

Podle me je jina vec zvuk basy v nahravce, pripadne na koncerte z PA a zvuk kterej ti leze z aparatu, primarne urcenej na to abys slysel co hrajes.

0 xLajků:

17

Re: Snímání linkou či mikrofonem

Nechápu... přece když použiju eq jako součást zvuku (já třeba mám gigantickej boost na 800Hz), tak přece musím dávat zvukařovi post, ne? Pro mě aparát není jen na to abych se slyšel, ale taky dost určuje barvu zvuku... jinak bych si nepotřeboval aparát vybírat, ale prostě bych hrál na jekejkoliv.

Fender P-bass s hromadou páček, kytarovým snímačem a tremolem, SG Les Paul 100, line6 pod hd 500X, Andy's drive, MXR dyna comp, Strymon DECO, Way Huge Pork Loin, TC 3rd Dimension Chorus
0 xLajků:

18

Re: Snímání linkou či mikrofonem

tao-kan napsal:

Pro mě aparát není jen na to abych se slyšel, ale taky dost určuje barvu zvuku... jinak bych si nepotřeboval aparát vybírat, ale prostě bych hrál na jekejkoliv.

+1

"Dávej pozor," varovali ji. "S kýmkoliv z nich bys přivedla na svět děti s prasečím ocasem."
Soundelirium Club #4
Flatwound Club #6
JB, PB, G&L, bezpražce, nějaké ty basy...
Fender TBP1 -> Warwick Hellborg SP 250 -> Hellborg Club & Lo Cab, Soundelirium HPF v2 & The Germ, spousta krabiček
0 xLajků:

19

Re: Snímání linkou či mikrofonem

tao-kan napsal:

Nechápu... přece když použiju eq jako součást zvuku (já třeba mám gigantickej boost na 800Hz), tak přece musím dávat zvukařovi post, ne? Pro mě aparát není jen na to abych se slyšel, ale taky dost určuje barvu zvuku... jinak bych si nepotřeboval aparát vybírat, ale prostě bych hrál na jekejkoliv.

...ale ten "gigantickej boost na 800Hz" tam davas, protoze kolem tech 800Hz neco schazi base nebo bedne? Respektive, pouzivas stejnou ekvalizaci i pri nahravani ve studiu linkou(basa->kabel->nahravadlo)?

0 xLajků:

20

Re: Snímání linkou či mikrofonem

batty napsal:
tao-kan napsal:

Nechápu... přece když použiju eq jako součást zvuku (já třeba mám gigantickej boost na 800Hz), tak přece musím dávat zvukařovi post, ne? Pro mě aparát není jen na to abych se slyšel, ale taky dost určuje barvu zvuku... jinak bych si nepotřeboval aparát vybírat, ale prostě bych hrál na jekejkoliv.

...ale ten "gigantickej boost na 800Hz" tam davas, protoze kolem tech 800Hz neco schazi base nebo bedne? Respektive, pouzivas stejnou ekvalizaci i pri nahravani ve studiu linkou(basa->kabel->nahravadlo)?

Neschází ničemu nic, prostě se mi to tak líbí. Stejně jako třeba někdo použije flanger... zní to jinak. Mám eq jako efekt, nikoliv jako kompenzaci nedostatků.

Fender P-bass s hromadou páček, kytarovým snímačem a tremolem, SG Les Paul 100, line6 pod hd 500X, Andy's drive, MXR dyna comp, Strymon DECO, Way Huge Pork Loin, TC 3rd Dimension Chorus
0 xLajků:

21

Re: Snímání linkou či mikrofonem

Jedině linkou a jedině post -> nejlépe to samé, co jde do bedny.

Čtyřky: Ibanez MC924DS Half & Half (1982) + kontrabasy: masiv 4/4 s bassreflexem! (~1890) a polomasiv Cremona 3/4 (~1985)
Pětky: MTD fretless 35" od Ondřeje Lišky (2004) a Lakland 55-02 Deluxe (2005)
EBS TD650, EBS NEO-212 + 1x 15" JBL E-140 a do hospody GK MB150E-III-112
Autorizovaný záruční a pozáruční servis Yamaha, Ampeg a Line 6
0 xLajků:

22

Re: Snímání linkou či mikrofonem

4ksch napsal:

Jedině linkou a jedině post -> nejlépe to samé, co jde do bedny.

no ono zas treba na miniaparatku co mam ja keryho zvuk ovlivnuje okoli bedny.. je nekdy mozna lepsi to brat pre .. pac zvukovy podminky boxu na podiu muzou bejt diametralne jiny od prostoru do keryho to zvukar pousti nehlede k tomu ze to reprodukujou jiny repra... 
je to docela dilema jestli poustet zvukari "svuj zvuk" a sam slyset prdlacku nebo si to prizpusobit podiu a proste zvuk ven nechat na zvukari at z toho vykrouti neco rozumnyho..

ale tak trochu prehanim .. stava se to ale vesmes v extremnich situacich vesmes tema korekcema moc nesermuju...

a marek ma tusim z vyroby post... aspon tusim ze kdyz sem prez nej neco nahraval tak eq zvuk ovlivnoval..

...nemit hlavu... nevadi
...nemit marka..vadi
0 xLajků:

23

Re: Snímání linkou či mikrofonem

m3 napsal:

zvuk ven nechat na zvukari at z toho vykrouti neco rozumnyho..

Je málo dobrých zvukařů, kteří SLYŠÍ a umí se zvukem dál kouzlit. Proto na ně moc nespoléhám a dávám jim k dispozici hotový, odladěný post-zvuk, který chci jen adekvátně zesílit.

Čtyřky: Ibanez MC924DS Half & Half (1982) + kontrabasy: masiv 4/4 s bassreflexem! (~1890) a polomasiv Cremona 3/4 (~1985)
Pětky: MTD fretless 35" od Ondřeje Lišky (2004) a Lakland 55-02 Deluxe (2005)
EBS TD650, EBS NEO-212 + 1x 15" JBL E-140 a do hospody GK MB150E-III-112
Autorizovaný záruční a pozáruční servis Yamaha, Ampeg a Line 6
0 xLajků:

24

Re: Snímání linkou či mikrofonem

tao-kan napsal:
batty napsal:
tao-kan napsal:

Nechápu... přece když použiju eq jako součást zvuku (já třeba mám gigantickej boost na 800Hz), tak přece musím dávat zvukařovi post, ne? Pro mě aparát není jen na to abych se slyšel, ale taky dost určuje barvu zvuku... jinak bych si nepotřeboval aparát vybírat, ale prostě bych hrál na jekejkoliv.

...ale ten "gigantickej boost na 800Hz" tam davas, protoze kolem tech 800Hz neco schazi base nebo bedne? Respektive, pouzivas stejnou ekvalizaci i pri nahravani ve studiu linkou(basa->kabel->nahravadlo)?

Neschází ničemu nic, prostě se mi to tak líbí. Stejně jako třeba někdo použije flanger... zní to jinak. Mám eq jako efekt, nikoliv jako kompenzaci nedostatků.

...neodpovedel si mi, jestli stejnou ekvalizaci pouzivas i ve studiu.

0 xLajků:

25

Re: Snímání linkou či mikrofonem

Kořen napsal:

Basák si může nakroutit co chce a zvukář má prostor udělat ven basu takovou, aby seděla do celkového zvuku kapely. V tomhle případě to chce ale zkušeného, hodně rozumného

utopie. kazdy zvukar jede ve svych lajnach a naprasi to tak, jak se mu to libi. a z celkovym zvukem kapely to nemusi mi nic spolecnyho, bo ve finale zni tak, jak si to nasavluje. Po zkusenosti s "tradicnima" bigbeatakama je to smrt a takovy zvukar se musi brat jako nutne zlo. Peace. Jinak lajnu mam jednu takze neresim zda pre nebo post, a uprimne sam to nevim co tam je

The Jack, The  Pearl, Palatino EUB, Cort GBMP3,  GK 200RB 1981, Ampeg B200R 2008, Peavey Centurion III 1978, Peavey 118 1978, MB PH 112, EBS MBII
0 xLajků:

26

Re: Snímání linkou či mikrofonem

e.t. napsal:

Po zkusenosti s "tradicnima" bigbeatakama

Hehe, zažil jsem hardcore nazvučený jako nějakej soft rock. Nejhorší zvuk, co jsem si byl kdy schopnej představit.

často kladené dotazy: FAQ
něco o mně: Kurca Tovium
0 xLajků:

27

Re: Snímání linkou či mikrofonem

batty napsal:

...neodpovedel si mi, jestli stejnou ekvalizaci pouzivas i ve studiu.

Zatím ne, design zvuku, co teď používám, ještě nebyl při posledním nahrávání. Až budeme yase nahrávat, tak ano. Naposledy jsem nahrával cestou vytavenej maršál (včetně eq) --> mikrák --> kompresor --> pás

Fender P-bass s hromadou páček, kytarovým snímačem a tremolem, SG Les Paul 100, line6 pod hd 500X, Andy's drive, MXR dyna comp, Strymon DECO, Way Huge Pork Loin, TC 3rd Dimension Chorus
0 xLajků:

28

Re: Snímání linkou či mikrofonem

kurcatovium napsal:

zažil jsem hardcore nazvučený jako nějakej soft rock. Nejhorší zvuk, co jsem si byl kdy schopnej představit.

asi tak nejak...a oblibena perlicka je vytahnout zpevy 2x az 3x vic nez zbytek, to se pak na zvukovce chytaj za hlavu a posleze za savle az se ozve aahhghrrraaaag smile smile

The Jack, The  Pearl, Palatino EUB, Cort GBMP3,  GK 200RB 1981, Ampeg B200R 2008, Peavey Centurion III 1978, Peavey 118 1978, MB PH 112, EBS MBII
0 xLajků:

29

Re: Snímání linkou či mikrofonem

Já jsem pro připojení za eq. ať zvukař jen zesílí co mi ode mě leze.

Trace Elliot Club #4
Fender - Precision Bass home signature Steve Harris
Trace Elliot GP12 SMX 4x10, TE Elf, TE Transit B, LINE 6 Relay G30
Hraji v kapele http://bandzone.cz/chupacabra
0 xLajků:

30

Re: Snímání linkou či mikrofonem

Opět téma, kde se dá diskutovat do nekonečně. Osobně jednoznačně linka a pokud se něco zvukařovi nezdá, tak ať si vezme k tomu ještě zvuk mikrofonem. Ale to se dělalo spíš v dobách, kdy se hrálo převážně na lampy, které neměly odzemněné XLR výstupy a bedna obsahovala repro bez horn. Pak to mělo smysl, kdy se zvuk tvořil v bedně...

Takže u mě XLR a jestli pre, nebo post je u mě uplně jedno, nebudu si nějakým ekvalizérem kurvit zvuk... Jo a stejně by mě zajímalo, co by mi mi zvukař zvučil mikrofonem? Jestli 15'' repro, 10'' repro a nebo hornu smile

Pokud má někdo celolampu Marshall Mk-II a box 4x12 tak naopak asi těžko bude tvrdil, že je lepší linka.

Sandberg California TM2 5 str.; Lakland Skyline 55-02 Deluxe; Fender Jazz Bass (US 1976); EBS Gorm 350 (2x10"); EBS Neo Drome 150 (1x12"); EBS Microbass II Preamp/DI Box
http://www.sorryband.cz/
0 xLajků:

31

Re: Snímání linkou či mikrofonem

No je pravda, že u celoflašky jiný snímání než mikrofonem nemá smysl, protože jinak ten zvuk přijde o koncový lampy... Obecně bych dokonce řekl, že zkreslení zní líp mikrofonem než linkou, ale to je spíš do studia.

Fender P-bass s hromadou páček, kytarovým snímačem a tremolem, SG Les Paul 100, line6 pod hd 500X, Andy's drive, MXR dyna comp, Strymon DECO, Way Huge Pork Loin, TC 3rd Dimension Chorus
0 xLajků:

32

Re: Snímání linkou či mikrofonem

batty napsal:

Podle me je jina vec zvuk basy v nahravce, pripadne na koncerte z PA a zvuk kterej ti leze z aparatu, primarne urcenej na to abys slysel co hrajes.

já mám všude na aparátu nulu ... dolaďování starých strun nebo basů kvuli akustice dělám minimálně a přímo na baskytaře, takže by se to projevilo i v PRE:)

no a taky si myslím, že pokud si někdo přepálí výšky, protože mu je bedna nezahraje, nebo naopak ubere basy, protože mu rezonuje pódium, není pro zvukaře problém vykompenzovat i s hotovým POST zvukem

podle mě je to totiž jediná věc, kterou by tak měl řešit (basy, výšky) ... do středových frekvencí by mě cizí zvukař šahat neměl a pokud, tak fakt jen kvuli nějakým rezonancím ... nějaké překrývání atd. by měla mít kapela vyřešená sama o sobě už ze zkušebny ne?

Fender American Deluxe Jazz Bass '08
Empress Compressor -> Boss LS-2 Line Selector (-> Zoom B3) -> Fishman Platinum Pro EQ -> Markbass F 500 -> 2x Markbass Traveler 121H
0 xLajků:

33

Re: Snímání linkou či mikrofonem

Zvuceni mikrofonem na koncerte jsem zazil jenom jednou a slo o 2x10RBH, takze tam stacil jedne mikrofon. PRi poslednim nahravani ve studiu jsem si vydupal mikrofon, protoze na co mi bude pichnout basu jen do linky, kdyz mi muj (velmi dobrej) apec dela velkou cast zvuku a navic zvuk basy celkove vytahne nahoru? Nicmene pan nahravac pouzil linku i mikrofon(y - myslim ze byla 2 na tu mou 4x10 bednu)

Na koncerte jsem si nyni zvykl posilat POST signal, pac tam mam precejn vselijak natoceny potaky a kdyz uz nemoze byt slyset kvalita bedny, tak at jde do PA aspon to co jde do bedny...

"Prsotě brumíl"
Prof. II
0 xLajků:

34

Re: Snímání linkou či mikrofonem

Kořen napsal:
DalajVladan napsal:

nějaké překrývání atd. by měla mít kapela vyřešená sama o sobě už ze zkušebny ne?

Souhlasím. Kolik znáš takovejch? smile

tak to je jedna z veci, ktera oddeluje ty dobry od tech spatnejch....
to ze si uvedomujou i tyhle pomerne zasadni veci...

still got the blues... for RnR smile
Jsem  TU
https://stepanaxman.com/
0 xLajků:

35

Re: Snímání linkou či mikrofonem

DalajVladan napsal:

já mám všude na aparátu nulu

Takze by ti vlastne stacil koncak, ze jo ? smile Podle me to, ze mas kroutitka na nule neznamena ze to nijak zvuk nemeni...

AccugrooveFanclub #1
0 xLajků:

36

Re: Snímání linkou či mikrofonem

spider napsal:
DalajVladan napsal:

já mám všude na aparátu nulu

Takze by ti vlastne stacil koncak, ze jo ? smile Podle me to, ze mas kroutitka na nule neznamena ze to nijak zvuk nemeni...

no to samozřejmě ... ale já to myslím tak, že eq. nepoužívám k dolaďování nedokonalostí bedny, prostoru atd. ... a teda že v tom případě je pro mě vhodnější POST, protože zvuk je o něco víc můj a neměl by být domrvený nějakou ekvalizací, tak jak to tady popisoval batty

závěr měl být takový, že ve všech situacích mám nastavení na aparátu víceméně stejné (krom volume) ... takže nevidím důvod posílat PRE

Fender American Deluxe Jazz Bass '08
Empress Compressor -> Boss LS-2 Line Selector (-> Zoom B3) -> Fishman Platinum Pro EQ -> Markbass F 500 -> 2x Markbass Traveler 121H
0 xLajků:

37

Re: Snímání linkou či mikrofonem

Kořen: musíš se naučit to slyšet... koukání na nápisy frekvencí nejsou úplně nejlepší vodítko právě proto, že každá místnost je akusticky úplně jiná. Vždycky ten zvuk musíš udělat v aktuální situaci.

Fender P-bass s hromadou páček, kytarovým snímačem a tremolem, SG Les Paul 100, line6 pod hd 500X, Andy's drive, MXR dyna comp, Strymon DECO, Way Huge Pork Loin, TC 3rd Dimension Chorus
0 xLajků:

38

Re: Snímání linkou či mikrofonem

Kořen napsal:

To už je chyba kapely, že si nevozí s sebou svýho zvukaře  Takovej Krucipüsk si ho teda vozí

jako ze nechcu vyvolavat nejake flejmy ale Krucipisek at si vozi klidne cely hampejz, to je hardcore asi jako moja mama. Spatnou kapelu zvukar popravovat nemusi, specifikum zvane "český zvuk" ti potvrdi 80% lidí, co jezdí hrát venku, jestli se nepletu

The Jack, The  Pearl, Palatino EUB, Cort GBMP3,  GK 200RB 1981, Ampeg B200R 2008, Peavey Centurion III 1978, Peavey 118 1978, MB PH 112, EBS MBII
0 xLajků:

39

Re: Snímání linkou či mikrofonem

spider napsal:

Podle me to, ze mas kroutitka na nule neznamena ze to nijak zvuk nemeni...

Svatá pravda

Kořen napsal:
DalajVladan napsal:

nějaké překrývání atd. by měla mít kapela vyřešená sama o sobě už ze zkušebny ne?

Souhlasím. Kolik znáš takovejch? smile

Tohle jsem jednou zkusil v kapele nadhodit a kytarista se fakt divil, že by jako nemusel mít basy úplně doprava a bude to v kapele znít líp. Byl s ním těžký boj a před každou zkouškou jsem mu to musel připomínat. Někdy i mezi písničkami. Ale stejně jsme to nakonec nevyřešili :-D

0 xLajků:

40

Re: Snímání linkou či mikrofonem

bretja napsal:
Kořen napsal:
DalajVladan napsal:

nějaké překrývání atd. by měla mít kapela vyřešená sama o sobě už ze zkušebny ne?

Souhlasím. Kolik znáš takovejch? smile

Tohle jsem jednou zkusil v kapele nadhodit a kytarista se fakt divil, že by jako nemusel mít basy úplně doprava a bude to v kapele znít líp. Byl s ním těžký boj a před každou zkouškou jsem mu to musel připomínat. Někdy i mezi písničkami. Ale stejně jsme to nakonec nevyřešili :-D

my zvuk řešíme, respektive kytarista je v tomhle hodně uvědomělý a na kytaru hraje fakt jen ve středech a výškách (což se u naší hudby ale dá pochopit:) )

pravda, že naše kapela nemá nic, co by spolu významně kolidovalo a bylo potřeba řešit smile .. i když je nás 7

Fender American Deluxe Jazz Bass '08
Empress Compressor -> Boss LS-2 Line Selector (-> Zoom B3) -> Fishman Platinum Pro EQ -> Markbass F 500 -> 2x Markbass Traveler 121H
0 xLajků:

41

Re: Snímání linkou či mikrofonem

Zdárek kucí, měl bych takový dotaz. Původně jsem chtěl zakládat nové vlákno, ale tohle je tomu dosti podobné, takže nebudu dělat zbytečnej bordel.
Zrovna mi začíná pořádné období koncertování a řeším problém s aparaturou na pódiu. Jde o to, že žádnou nemam.
Doma mám sice padesát let starou lampu od tesly (TEchnickySLAbé je pomluva, hraje suprově) ale ta je na podiu nepoužitelná. Chybí jí výstup, je celkově křehoučká a nepřenosná. Prostě jen na domácí hraní. Ve zkušebně mám malé ošklivé ibaněz kombo, které je sice malé a ošklivé, ale na poměry zkušebny mi bohatě stačí. Jinak bych se s ním opravdu nechtěl někde prezentovat. Zatím jsem si vždy pujčoval apec od dalších kapel, ale to taky neni ideální. Člověku je prostě blbý takhle hrát na něco pujčeného, navíc z toho při zvukovce nikdy nestačí vykroutit ten správný zvuk a prostě to neni ono.
Teď mám pár volných chechtáků, tak přemýšlím nad pěkným dárkem. Ale těch chcetáků pořád neni tolik, abych si koupil nějaký ten "pořádný" apec. Proto mě napadlo, proč si nekoupit "pořádný" DI box.
Mám aktivní basu, s docela silným výstupem a pěkným zvukem, který už nechci nijak upravovat, většinou stačí mi poťáky na base samotné pro případné změny v písničkách. Další výhody vidím v podstatně nižší pořizovací ceně jak u aparátu a hlavně v lepší manipulaci. Prostě ten půlkilovej DI box bych si mohl "strčit do kapsy". Co se týče zvuku, tak mi přijde milejší posílat zvukaři rovou to nejčistší, co mi leze z basy, on ať si to upraví podle ostatních nástrojů, místnosti a pak mi to pošle do odposlechů. Ano, ne každý zvukař je tohoto schopen, ale to většinou jistí někdo od nás...
Protože jsem ale pódiový amatér, tak nevím, jestli to je takhle možné.

Co jcem tak narychlo koukal, zaujalo mě něco způsob...
http://www.musiccenter.cz/BBE-DI-1000/D … y/:3:39652

V&D GUITARS
0 xLajků:

42

Re: Snímání linkou či mikrofonem

jestli hrajete pokaždé na dostatečně ozvučené akci (tzn. budeš mí svůj vlastní odposlech), tak je to možné řešení ... pár takových basáků znám smile

DI box ti poradí někdo jiný ... tento opravdu vypadá už dobře, možná jestli to není až zbytečné smile

Fender American Deluxe Jazz Bass '08
Empress Compressor -> Boss LS-2 Line Selector (-> Zoom B3) -> Fishman Platinum Pro EQ -> Markbass F 500 -> 2x Markbass Traveler 121H
0 xLajků:

43

Re: Snímání linkou či mikrofonem

já bych se nebál něčeho takového: http://www.musiccenter.cz/Tech-21-Bass- … y/:3:29421

Fender American Deluxe Jazz Bass '08
Empress Compressor -> Boss LS-2 Line Selector (-> Zoom B3) -> Fishman Platinum Pro EQ -> Markbass F 500 -> 2x Markbass Traveler 121H
0 xLajků:

44 Naposledy upravil: el BassTardo (17. 05. 2010 14.36:47)

Re: Snímání linkou či mikrofonem

Phuu napsal:

Co jcem tak narychlo koukal, zaujalo mě něco způsob...
http://www.musiccenter.cz/BBE-DI-1000/D … y/:3:39652

Hm, tohle nevypadá věru zle, ale to už je skoro preamp, o Sans Ampu nemluvě :-)
Já jsme už downgradoval aparát natolik, že jsem si ze skladu vytáhl tohle http://www.proaudio.sk/img_prod/bss-ar-133.jpg a jedu přímo do PA. Ten BSS je můj nejoblíbenější na živý zvučení a když potřebuju basu jenom rovně, je to supr. Kvalitní D.I.box je holt k nezaplacení :-)

Basa prudí muziku smile
0 xLajků:

45

Re: Snímání linkou či mikrofonem

tao-kan napsal:

No je pravda, že u celoflašky jiný snímání než mikrofonem nemá smysl, protože jinak ten zvuk přijde o koncový lampy... Obecně bych dokonce řekl, že zkreslení zní líp mikrofonem než linkou, ale to je spíš do studia.

Za cca 70€ sa dá kupit krabička na štýl Diboxu,ale prechádza nou signál zo zosíku do bedne a ten posiela do mixu,taká fajn volba pre lampy smile

Sadowsky UV70-5     Xotic XJ1-5T  fretless     
                 Markbass F500
            Glockenklang DuoLight
0 xLajků:

46 Naposledy upravil: zararusta.mechechem (17. 05. 2010 15.11:54)

Re: Snímání linkou či mikrofonem

Mám celolampu bez linkovýho výstupu a uzavřenou 4x10 bednu, takže za mě jasně mikrofon. Bohužel, zvukaři často nemaj basový mikrofony (vymlouvaj se), nebo si chtěj usnadnit práci a nutěj mi DIčko ještě před apcem, čimž člověk přijde v tom zvuku o všechno, kvůli čemu se s tou neskladnou a těžkou mrchou tahá - přirozený lampový zkreslení, který si určuju tim, jak silně hraju.
Docela dobrý řešení sem zažil na jedný akci: zvukař měl DI, který připojil mezi zesilovač a bednu, ale bohužel nevim, co to bylo.

edit: ha, tak decko mě předběhl smile

0 xLajků:

47 Naposledy upravil: tao-kan (17. 05. 2010 15.14:32)

Re: Snímání linkou či mikrofonem

decko napsal:
tao-kan napsal:

No je pravda, že u celoflašky jiný snímání než mikrofonem nemá smysl, protože jinak ten zvuk přijde o koncový lampy... Obecně bych dokonce řekl, že zkreslení zní líp mikrofonem než linkou, ale to je spíš do studia.

Za cca 70€ sa dá kupit krabička na štýl Diboxu,ale prechádza nou signál zo zosíku do bedne a ten posiela do mixu,taká fajn volba pre lampy smile

Jojo, taky jsem to viděl... ale nikdy jsem to neviděl naživo, pouze na netu. Pokud to funguje "bez ztrát", jde každopádně o zajímavý řešení. Zajímalo by mě, jak by s tím naživo dopadla kytara.

edit: nemůžu si vzpomenout, jak se ta firma jmenuje, můžeš nahodit link?

Fender P-bass s hromadou páček, kytarovým snímačem a tremolem, SG Les Paul 100, line6 pod hd 500X, Andy's drive, MXR dyna comp, Strymon DECO, Way Huge Pork Loin, TC 3rd Dimension Chorus
0 xLajků:

48

Re: Snímání linkou či mikrofonem

No ja to poznám ako gitarovu vec,na basu som zatial nenašiel(nehladal)...Ale každopadne keby som mal staru celolampu tak za tu cenu si to zadovažim a nosím na kšefty sám,nech sa do toho zvukar napichne smile len teda,na živo som to tiež nepočul tak neviem...

http://www.palmergear.com/pdi09.shtml

Sadowsky UV70-5     Xotic XJ1-5T  fretless     
                 Markbass F500
            Glockenklang DuoLight
0 xLajků:

49

Re: Snímání linkou či mikrofonem

decko napsal:

No ja to poznám ako gitarovu vec,na basu som zatial nenašiel(nehladal)...Ale každopadne keby som mal staru celolampu tak za tu cenu si to zadovažim a nosím na kšefty sám,nech sa do toho zvukar napichne smile len teda,na živo som to tiež nepočul tak neviem...

http://www.palmergear.com/pdi09.shtml

Heh, tak to jsem viděl jiný výrobek od jiné firmy... ovšem fungování stejné. smile

Fender P-bass s hromadou páček, kytarovým snímačem a tremolem, SG Les Paul 100, line6 pod hd 500X, Andy's drive, MXR dyna comp, Strymon DECO, Way Huge Pork Loin, TC 3rd Dimension Chorus
0 xLajků:

50

Re: Snímání linkou či mikrofonem

Na Palmerech jedou komplet Arakain, speaker simulatory, takže z beden jde jenom teplej luft. Ale tohle asi nechceme...
Pokud má někdo udělanej zvuk celolampy, předsazovat před bednu D.I. box mi přijde polovičatý, bedna tam hraje taky roli, možná větší než u tranďáku.
Takže cesta je nutit zvukaře k mikráku, nejlíp si vozit vlastní. Žádnýmu poťapanýmu kytarákovi by taky lajnu necpali...

Basa prudí muziku smile
0 xLajků:

51

Re: Snímání linkou či mikrofonem

zararusta.mechechem napsal:

Docela dobrý řešení sem zažil na jedný akci: zvukař měl DI, který připojil mezi zesilovač a bednu, ale bohužel nevim, co to bylo.

Tohle by měla umět většina standardních di-boxů, i blahé paměti Behringer DI100 se mohl připojit k výstupu až 3000W...

"Dávej pozor," varovali ji. "S kýmkoliv z nich bys přivedla na svět děti s prasečím ocasem."
Soundelirium Club #4
Flatwound Club #6
JB, PB, G&L, bezpražce, nějaké ty basy...
Fender TBP1 -> Warwick Hellborg SP 250 -> Hellborg Club & Lo Cab, Soundelirium HPF v2 & The Germ, spousta krabiček
0 xLajků:

52

Re: Snímání linkou či mikrofonem

kopyto napsal:

Takže cesta je nutit zvukaře k mikráku, nejlíp si vozit vlastní. Žádnýmu poťapanýmu kytarákovi by taky lajnu necpali...

1+

The Jack, The  Pearl, Palatino EUB, Cort GBMP3,  GK 200RB 1981, Ampeg B200R 2008, Peavey Centurion III 1978, Peavey 118 1978, MB PH 112, EBS MBII
0 xLajků:

53

Re: Snímání linkou či mikrofonem

kopyto napsal:

Tohle by měla umět většina standardních di-boxů

Bohužel to asi neumí většina standardních zvukařů. smile

el BassTardo napsal:

Takže cesta je nutit zvukaře k mikráku, nejlíp si vozit vlastní.

To máš recht. Mikrofon se taky chystám v dohledný době pořídit, aby už nebylo možný nic namítat.
Byl by případně nějakej tip, řekněme kolem 4 tisíc? Pokukoval jsem (zatim jenom na netu) například po Sennheiseru e606. Díky.

0 xLajků:

54

Re: Snímání linkou či mikrofonem

U kytarovy bedny je prusvih s jeji simulaci, zadnej speaker simulator nefunguje poradne. Leda notebook a na nem konvolucni reverb s poradnejma impulzama a to je na zivo trochu slozity. Ja sebou radsi taham svuj e606 i do studia, prijde mi lepsi nez SM57ka a nakoncertech nekdy neni ani ta.

Vetsina DI boxu se pripojuje za nastroj nabo na linkovou uroven, za zesik ne. Klasikej priklad jednoduchyho DI boxu je podle me Radial JDI, pasivni s jensen trafem, jednoduchy, funkcni.

0 xLajků:

55

Re: Snímání linkou či mikrofonem

zararusta.mechechem napsal:

například po Sennheiseru e606

Znám jenom na kytaru a slušný, na basovej aparát bych se nebál dobrýho kopákovýho mikráku a hodně dobře hraje Beta 57, zkusil jsem to jednou na nějakým plese dát Grexovi a výsledek mně celkem nadchnul, nemusím tam nutně mít 80Hz :-) takže za mně tohle pořadí: Beta 57, AKG D112, Beta 52.  Cenově to vychází za nový 3500,- 4500,- 4500,-

Basa prudí muziku smile
0 xLajků:

56

Re: Snímání linkou či mikrofonem

zararusta.mechechem napsal:

Byl by případně nějakej tip, řekněme kolem 4 tisíc?

já už se dlouho chystám na Audix D4:
http://www.musiccenter.cz/Audix-D4/D-serie/:3:13181
případně by šel i levnější Audix F6:
http://www.musiccenter.cz/Audix-F6/FUSI … e/:3:38588

ProFeel | Music Man Club #1 | Flatwound Club #1 | Elixir Club #1
0 xLajků:

57

Re: Snímání linkou či mikrofonem

Díky za tipy. Při výběru se člověk holt musí řídit doporučením a technicekejma specifikacema, protože nějaký vypovídající porovnání asi nebude dost dobře možný uskutečnit.
No co, stejně to zatim neni úplně aktuální.

0 xLajků:

58

Re: Snímání linkou či mikrofonem

čím to zvukař nazvučí ,to tam je během hraní před podyum nelezu a věřím zvukaři že ví co dělá

0 xLajků:

59

Re: Snímání linkou či mikrofonem

fedeer napsal:

věřím zvukaři že ví co dělá

to sice neverim, ale neresim to..  nevim kde hravate ale ve vetsine prostoru je to bud jedno a nic to nevytrhne nepo je to rozumne udelany a zuk je v poho.. navic u mikra je nevyhoda ten stojan  mne zvucili mikrem vsehovsudy 2x a dycky se mi tam ten stojan plet a nekolikrat se ho musel vracet zpatky k repru ...

sorry trochu dost OT, ale treba pro mne by to byli zbytecne vyhozeny penize...
max bych si ve zusebne prizvucil kopak big_smile

...nemit hlavu... nevadi
...nemit marka..vadi
0 xLajků:

60

Re: Snímání linkou či mikrofonem

panove jen takova technicka, kdyz uz se tu resilo jestli PRE nebo POST kdyz mam zaply na Ampegu SVT 3 Pro -POST a  mam zapojeny noise gate v Pover Amp IN a OUT bude uz pro zvukare zaply ten muj gate s meho vystupu linkou? nebo bych to musel dat do efektove smycky?(send ,return)

0 xLajků:

61

Re: Snímání linkou či mikrofonem

valec1:    u SVT3PRO je poradi:
snura->PRE DI->gain->eq->LOOP send/return->POST DI->master->power amp IN/OUT->tube gain->vystup na reprak. Takze noise gate dej do smycky.

Nechapu proc je to u SVT3 takhle hovadsky(setreni na obvodech a lampach?), zatimco treba SVP-Pro a SVT2 maji post az za DRIVE a i ekvalizer maj rozdelenej jak se na ampega slusi, tedy bright, ultra lo, ultra hi pred zkreslenim a vejsky, stredy a basy za zkreslenim. Takze u dvojky a preampu jde do linky bud cistej signal basy (jen olampovanej vstupem) pro PRE nebo hotovej zkreslenej zvuk jako POST vystup, kterej je shodnej s tim co leze do beden.

0 xLajků:

62

Re: Snímání linkou či mikrofonem

Já si pro jistotu ssebou vozím mikrofon a stojan. Už se mi totiž párkrát stalo, že zvukař měl problémy se zemní smyčkou a když jsem mu to pustil linkou a on neměl DI box, byl tam brum jak kráva a jinak než mikrákem se  se to sejmout nedalo.

Pearl Jazz Bass, Human Base OCN5, Fokus V 950, Jolana D BASS/Rickenbacker, Ibanez ATK 200, Ibanez ATK 400, Fender Precision Bass, Jolana IRIS BASS, El. kontrabas PALATINO, Aparáty AMPEG PF500/PF115HE, Aguilar 112, Marshall MB450H/MBC410,  HARTKE 7000, Ashdown ABM 500 EVOIII, ASHDOWN MINI 48, ASHDOVN 115,   Line6 LS 110, kabely Whirlwind,Fender a Monstercable.
0 xLajků:

63

Re: Snímání linkou či mikrofonem

takze jeste nejake tipy na ten mikrofonek? mam zalusk si aky poridit vlastni  big_smile

0 xLajků:

64

Re: Snímání linkou či mikrofonem

opět a znova:  smile
AKG D 112 zde: http://www.music-city.cz/akg-d-112-5260.html
Za tyhle prachy bych vzal hned dva, riderová záležitost!
Anebo tahle Beta: http://www.music-city.cz/shure-beta-52a-4069.html
Cenově podobný, zvukově úplně ne, doporučuju srovnat

Basa prudí muziku smile
0 xLajků:

65

Re: Snímání linkou či mikrofonem

Opět a znova Audix D4: http://www.audiotek.cz/product-13181-audix-d4  smile

ProFeel | Music Man Club #1 | Flatwound Club #1 | Elixir Club #1
0 xLajků:

66

Re: Snímání linkou či mikrofonem

Soundking ED 007 pouzivame na nahravani basy a myslim, ze za ty penize je super... http://muziker.cz/mikrofony/na-bici-a-p … d-007.html
Mate nekdo primy srovnani se Shure Beta 52, od ktere to nejspis cinani obslehli??

Fender Precision 1975 / Fender Tony Franklin Precision
Ampeg SVT-CL ---> Ampeg SVT-410HLF
0 xLajků:

67

Re: Snímání linkou či mikrofonem

kurowec napsal:

Mate nekdo primy srovnani se Shure Beta 52, od ktere to nejspis cinani obslehli??

toho Soundkinga jsem jednou potkal, sorry, nesrovnával bych, stejně jako nebudu srovnávat trabanta s oktávkou...ale pokud vám to funguje...

Basa prudí muziku smile
0 xLajků:

68

Re: Snímání linkou či mikrofonem

btw este trocha OT ale nas sagar kdyz hraje na baryka tak si tam nechava davat kopakovej mikrak a pochvaluje si to..

...nemit hlavu... nevadi
...nemit marka..vadi
0 xLajků:

69

Re: Snímání linkou či mikrofonem

na baryka je to naprosto v pořádku, kopákový majky dávám třeba i na velký tomy

Basa prudí muziku smile
0 xLajků:

70

Re: Snímání linkou či mikrofonem

http://www.audiotek.cz/product-38701-ak … on-live-p4

0 xLajků:

71

Re: Snímání linkou či mikrofonem

petrdida napsal:

http://www.audiotek.cz/product-38701-ak … on-live-p4

slušnej mikrák, ovšem kdovíjakej bas z toho nečekej, primárně je určenej na tomy, ale pokud nemáš zvuk postavenej na frekvencích, který nejsou slyšet, za to vidět na nohavicích, pak poslouží dobře

Basa prudí muziku smile
0 xLajků:

72 Naposledy upravil: Aidamos (13. 01. 2012 12.57:10)

Re: Snímání linkou či mikrofonem

el BassTardo napsal:

pokud nemáš zvuk postavenej na frekvencích, který nejsou slyšet, za to vidět na nohavicích, pak poslouží dobře

Chceš říct, že rozsah 60Hz – 18kHz je na pokrytí zvukového pásma baskytary nedostatečnej? Jako že těch 60 Hz je moc vysoko?

http://www.akg.com/mediendatenbank2/pspic/hires/8/p44aae2c9b4c36a.jpg

Co tedy pak http://www.audiotek.cz/product-38700-ak … on-live-p2, který má 20 Hz – 16 kHz? To je o asi něčem jiným, co?

http://www.akg.com/mediendatenbank2/pspic/hires/66/p24aae2c5a1a46e.jpg

ProFeel | Music Man Club #1 | Flatwound Club #1 | Elixir Club #1
0 xLajků:

73

Re: Snímání linkou či mikrofonem

rozsah není až tak důležitej, těma křivkama sis odpověděl sám smile ten mikrák sice bere od 60Hz, ale s pořádným útlumem, mrkni se, jak pod 100Hz padá. tzn. bas tam bude, ale výrazně slabší, hodně zjednodušeně řečeno

Basa prudí muziku smile
0 xLajků:

74

Re: Snímání linkou či mikrofonem

el BassTardo napsal:

ten mikrák sice bere od 60Hz, ale s pořádným útlumem

Jo, taky jsem si všimnul. 10 dB už je celkem dost.

ProFeel | Music Man Club #1 | Flatwound Club #1 | Elixir Club #1
0 xLajků:

75

Re: Snímání linkou či mikrofonem

Co je tohle za systém zvučení basy přes bubínek?  smile
Zajímalo by mě, k čemu je to dobré.
http://www.metrosonic.net/images/damned_things/subkick.jpg

0 xLajků:

76

Re: Snímání linkou či mikrofonem

V tom bubínku není blána, ale připevněný basový reproduktor, který slouží jako mikrofon s hooodně velkou membránou pro snímání těch nejhlubších frekvencí. Používá se to nejčastěji na kopák, v kombinaci s druhým mikrofonem na přidání toho nejhlubšího spodku. Na basu je to IMHO nesmysl, ale proti guštu...

http://cz.yamaha.com/cs/products/musica … q/skrm100/

"Dávej pozor," varovali ji. "S kýmkoliv z nich bys přivedla na svět děti s prasečím ocasem."
Soundelirium Club #4
Flatwound Club #6
JB, PB, G&L, bezpražce, nějaké ty basy...
Fender TBP1 -> Warwick Hellborg SP 250 -> Hellborg Club & Lo Cab, Soundelirium HPF v2 & The Germ, spousta krabiček
0 xLajků:

77

Re: Snímání linkou či mikrofonem

UR napsal:

Co je tohle za systém zvučení basy přes bubínek?  smile
Zajímalo by mě, k čemu je to dobré.

Ten bubínek je tzv subkick - spec. mikrofon pro snímání kopáku. Je to vlastně velkomembránový dynamický mikrofon. Viděl jsem nějaké ama. konstrukce, kde byl použit normální reproduktor a kupodivu to hrálo docela slušně. Na basu jsem to ještě neviděl.

Čtyři jsou nejvíc - výjimkou je jen Gibson G3!
0 xLajků:

78

Re: Snímání linkou či mikrofonem

ja jsem pres to zrovna ted tocil...bral se tak kopak i basa (plus jeste nejake dalsi mikrofony) a sejme to ty nejhlubsi frekvence, ktere uz normalni mikrak asi nezvladne

0 xLajků:

79

Re: Snímání linkou či mikrofonem

cassus napsal:

a sejme to ty nejhlubsi frekvence, ktere uz normalni mikrak asi nezvladne

a ucho taky nesluší:-) může to bejt zajímavá varianta, jak poskládat sejmutím různých pásem plastičtější sound. chtěl bych si to někdy poslechnout

Basa prudí muziku smile
0 xLajků:

80

Re: Snímání linkou či mikrofonem

prima, díky za vysvětlení smile

0 xLajků:

81

Re: Snímání linkou či mikrofonem

jestli by v tomto případě nebylo lepší dát na ten bubínek struník (nebo použít rovnou virbl) a používat to na zkreslený zvuk big_smile

Spector Euro LX5 + Spector NS-5CR Fretless + TC RH450 + Soundelirium 12.1 + MXR M80 + Zoom B3n
0 xLajků:

82

Re: Snímání linkou či mikrofonem

to je nápadíček!  smile

0 xLajků:

83

Re: Snímání linkou či mikrofonem

Tenhle topic bych chtěl trochu oživit s tím, jak je to s dimenzováním watáže basového aparátu vs. snímání.

Možností je mnoho mnoho, tak vypíšu jen tyhle základní, co mě napadly:
Basu do linky pre nebo post, kombo hodit vedle bubeníka na pomoc odposlechům. Do publika z PA.

Basu do aparátu, snímat mikrofonem. Do lidí z PA. Nevím jestli to byla náhoda, nebo to dělaj jen zvukaři vyššího levelu.

Basu jen do linky, slyšet se v odposlechu. Do publika z PA.

Basu jen do aparátu a z aparátu tahat jak podium tak publikum.

Samozřejmě závisí na situaci, basákovi, muzice, podiu, velikosti, publiku...

Nezpochybňuju, že např. 300W aparát je do zkušebny fajn, ale nedávno jsem byl přítomen stěhování 8x10" s 1000W hlavou s tím, že se to bude používat ke koncertování. K čemu takový výkon? Fakt by mě to zajímalo, protože teď se chystám ke kupu basové aparatury a maximum, které by mohlo nastat 2x12" + 500W hlava. Má to nějakou výhodu při zvučení? Jak se takový masakr vůbec zvučí?

0 xLajků:

84

Re: Snímání linkou či mikrofonem

Čím dál víc tíhnu k variantě, že aparát je od toho abych se slyšel, ne aby hrál ven. Samozřejmě nějakou zvukovou kvalitu musí mít. Z odposlechu mi basa zněla dycky tragicky, byl sem akorát nasraný. Na druhou stranu ke hlučnější kapele 300-400w aparát není přehnaný, basa proti silným kytarovým aparátům osoleným kvůli lampovému overdrivu při 100w nemá šanci. Optimální výkon univerzálního aparátu je podle mě 400-500w, pokud víš že bigboš metloš nikdy hrát nebudeš tak 250 - 300 je podle mě sázka na jistotu.

Ad snímání mikrofonem: Na base z linky jde IMHO udělat vždy slušný zvuk. Je to prostě pro zvukaře jednodušší než mikrofon, nebo blending micu a linky, nemluvě o počtu šavlí, kompresorů, ekvalizérů, gatů, které potřebuje. Pokud má zvukař velký mix, rack plný EQ, Comprese, má vhodný mikrofon, tak nevidím důvod, proč by to na přání nemohl sejmout mikrofonem (pokud víš proč to tak chceš a co z toho chceš dostat- nemusí to nutně být lepší jen proto že to bere mikrofonem). Smysl ale vidím jen u zvukově a charakteristicky specifických aparátů, např lampových.

Další věc je čas. On má těch mikrofonů už tak hafo - Kytara, rytmičák, kopák, tomy, overheady...... bicí prostě XLR nemají, Takže má to smysl tahat další kábl ? Viz výše: Pokud jasně víš proč to chceš, tak hurá do toho. Ale věřím, že pokud by basák šel za zvukařem "Hele, můžeš mě sejmout mikrofonem ?", zvukař by se zeptal "Proč ?" tak 90 procent basáků co chtějí mikrofon řekne " No je to lepší, ne ?"

AccugrooveFanclub #1
0 xLajků:

85

Re: Snímání linkou či mikrofonem

Moje ideální představa je mít malý, ale zvukově výborný aparát, nemusí to mít nijak ohromný výkon, líbilo by se mi třeba i 50 W v celolampu, nastavit rozumnou hlasitost, snímat to mikrofonem a pak už jen in-ear monitoring.

ProFeel | Music Man Club #1 | Flatwound Club #1 | Elixir Club #1
0 xLajků:

86

Re: Snímání linkou či mikrofonem

spider napsal:

Čím dál víc tíhnu k variantě, že aparát je od toho abych se slyšel, ne aby hrál ven. Samozřejmě nějakou zvukovou kvalitu musí mít. Z odposlechu mi basa zněla dycky tragicky, byl sem akorát nasraný. Na druhou stranu ke hlučnější kapele 300-400w aparát není přehnaný, basa proti silným kytarovým aparátům osoleným kvůli lampovému overdrivu při 100w nemá šanci. Optimální výkon univerzálního aparátu je podle mě 400-500w, pokud víš že bigboš metloš nikdy hrát nebudeš tak 250 - 300 je podle mě sázka na jistotu.

Ad snímání mikrofonem: Na base z linky jde IMHO udělat vždy slušný zvuk. Je to prostě pro zvukaře jednodušší než mikrofon, nebo blending micu a linky, nemluvě o počtu šavlí, kompresorů, ekvalizérů, gatů, které potřebuje. Pokud má zvukař velký mix, rack plný EQ, Comprese, má vhodný mikrofon, tak nevidím důvod, proč by to na přání nemohl sejmout mikrofonem (pokud víš proč to tak chceš a co z toho chceš dostat- nemusí to nutně být lepší jen proto že to bere mikrofonem). Smysl ale vidím jen u zvukově a charakteristicky specifických aparátů, např lampových.

Další věc je čas. On má těch mikrofonů už tak hafo - Kytara, rytmičák, kopák, tomy, overheady...... bicí prostě XLR nemají, Takže má to smysl tahat další kábl ? Viz výše: Pokud jasně víš proč to chceš, tak hurá do toho. Ale věřím, že pokud by basák šel za zvukařem "Hele, můžeš mě sejmout mikrofonem ?", zvukař by se zeptal "Proč ?" tak 90 procent basáků co chtějí mikrofon řekne " No je to lepší, ne ?"

Nejsem zastánce ani jednoho z přístupů, ať si každý uhádá to svoje. Já se zvučím s kombem vedle sebe, abych se slyšel, post linka zvukařovi. Mikrofon sem moc neřešil, kdysi mi to tam dal kdosi sám od sebe(byli sme jen tři, tak asi aby to nevypadalo, že zamluvil moc velkej mix big_smile ). Co mi pořád nejde do hlavy sou ty 1000W hradby, to mi příjde jako ptákovina. 500W s nějakou rozumnou bednou musí být dost i pro nějaký metal.

0 xLajků:

87

Re: Snímání linkou či mikrofonem

Někde jsem četl, že DI výstup z lampového zesáku pro zachování charakteru zvuku je nejlepší udělat namotáním pár závitů tenké dvojlinky přímo na cívku výstupního trafa. Chce to samozřejmě, aby mezi vinutím a plechy byla nějaká mezírka. Nemáte s tím někdo zkušenost?

Fender JB 1964 CS, Cort A4 Custom Z (na Judasy), pětka Squier DLX JB, Ampeg SVT4 PRO, Messa 115, Mesa 210, Kombo Hartke 250W 1x15,
Phil Jones Bass BG100, Celolampa 130W od pana Zemana z Hranic + noname box 1x15 (od Janec), Bass preamp Marcus Miller M2, Boss GT10B
0 xLajků:

88

Re: Snímání linkou či mikrofonem

Yetti napsal:

Já se zvučím s kombem vedle sebe, abych se slyšel, post linka zvukařov

Však já se taky od aparátu nehnu na víc jak 3 metry (třímetrový kabel). Ale posílám zásadně PRE. Zvukař ví líp jak to stmelit se zbytkem, naopak už ekvalizovaný zvuk může být problém, z linky může znít o hodně jinak než z bedny.

AccugrooveFanclub #1
0 xLajků:

89

Re: Snímání linkou či mikrofonem

spider napsal:

posílám zásadně PRE. Zvukař ví líp jak to stmelit se zbytkem

Jak kterej wink Každopádně ochuzuješ se o tu možnost poslat "svůj zvuk". Já posílám vždycky POST. Ale stala se mi taková úsměvná příhoda. Ptal se mě zvukař, jestli to mám PRE nebo POST. Já, že POST. On ať to dám PRE. Ač nerad, dal jsem, a on povídá: "Hmm, tak to dej zase POST" big_smile

ProFeel | Music Man Club #1 | Flatwound Club #1 | Elixir Club #1
0 xLajků:

90

Re: Snímání linkou či mikrofonem

Judas napsal:

Někde jsem četl, že DI výstup z lampového zesáku pro zachování charakteru zvuku je nejlepší udělat namotáním pár závitů tenké dvojlinky přímo na cívku výstupního trafa. Chce to samozřejmě, aby mezi vinutím a plechy byla nějaká mezírka. Nemáte s tím někdo zkušenost?

To bude nějaká urban legend. Podle mě je to blbost. Mám ve svém zesilovači TecAmp tzv. plně transformovaný DI-OUT neboli jinak pasívní DI box, čili se signál opravdu přenáší jen indukcí pomocí transformátoru, a tedy ani nemám nikde vypínač Ground-lift na odpojení země, není potřeba. Co vím, tak kvalitní pasívní DI Box je náročný na výrobu, materiály atd., tedy je drahý, čili jsem velmi skeptický k tomu, že by stačilo omotat trafo nějakou telefonní šňůrou.

ProFeel | Music Man Club #1 | Flatwound Club #1 | Elixir Club #1
0 xLajků:

91

Re: Snímání linkou či mikrofonem

Aidamos napsal:

Každopádně ochuzuješ se o tu možnost poslat "svůj zvuk

A jak kontroluješ kolik "tvého zvuku" hraje bedna a kolik zesík ?

Ono to je celé jenom o falešném pocitu kontroly, stejně jako PRE ti může zkurvit POST zvuk....

AccugrooveFanclub #1
0 xLajků:

92 Naposledy upravil: Aidamos (10. 10. 2013 16.48:33)

Re: Snímání linkou či mikrofonem

spider napsal:
Aidamos napsal:

Každopádně ochuzuješ se o tu možnost poslat "svůj zvuk

A jak kontroluješ kolik "tvého zvuku" hraje bedna a kolik zesík ?

Ono to je celé jenom o falešném pocitu kontroly, stejně jako PRE ti může zkurvit POST zvuk....

Jo, to obé je pravda. Zkurvit může i ten zvuk z mikrofonu a ono i na tom mikrofonu záleží (typ, umístění).

ProFeel | Music Man Club #1 | Flatwound Club #1 | Elixir Club #1
0 xLajků:

93

Re: Snímání linkou či mikrofonem

spider napsal:
Aidamos napsal:

Každopádně ochuzuješ se o tu možnost poslat "svůj zvuk

A jak kontroluješ kolik "tvého zvuku" hraje bedna a kolik zesík ?

Ono to je celé jenom o falešném pocitu kontroly, stejně jako PRE ti může zkurvit POST zvuk....

Proto jsem definitivne presel na brani zvuku mikrakem u aparatu.
Kdyz ma clovek jasnou predstavu jak chce aby mu to znelo, tak je to nejlepsi cesta.
Ale hodne zalezi na stylu (zanru) hudby a taky na tom zvuku co mu z toho leze.

still got the blues... for RnR smile
Jsem  TU
https://stepanaxman.com/
0 xLajků:

94 Naposledy upravil: Aidamos (10. 10. 2013 17.03:21)

Re: Snímání linkou či mikrofonem

Štěpán Axman napsal:

Proto jsem definitivne presel na brani zvuku mikrakem u aparatu.

Aidamos napsal:

Zkurvit může i ten zvuk z mikrofonu

Ale je to asi řešení nejmíň náchylný na debilitu některých zvukařů.

ProFeel | Music Man Club #1 | Flatwound Club #1 | Elixir Club #1
0 xLajků:

95

Re: Snímání linkou či mikrofonem

Tak zkurvit ti muze cokoliv smile
Ale pokud pouzivam aparat jako dalsi clanek v tvorbe vysledneho zvuku a hry (coz ja treba delam) tak ho potrebuju brat mikrakem... Co jsem na to presel, jsem zdaleka nejspokojenejsi.

still got the blues... for RnR smile
Jsem  TU
https://stepanaxman.com/
0 xLajků:

96 Naposledy upravil: Aidamos (10. 10. 2013 17.12:36)

Re: Snímání linkou či mikrofonem

Štěpán Axman napsal:

Co jsem na to presel, jsem zdaleka nejspokojenejsi.

To věřím. Jediný úskalí je v tom, že do hlasitosti nesmíš jebat během hraní bez spolupráce se zvukařem.

A jinak i na jednom hraní kde byl sdílenej aparát, měl zapůjčovatel aparátu nějakou nemocnou linku. Zvukař se sice nejdřív nějak netvářil, a to je dost zkušenej, jestli prej není někde nějakej jinej aparát, řek jsem mu, vem to mikrofonem, narvi tam jakoukoli handku a bude to dobrý. Bylo. Dokonce výborný.

ProFeel | Music Man Club #1 | Flatwound Club #1 | Elixir Club #1
0 xLajků:

97

Re: Snímání linkou či mikrofonem

spider napsal:

Čím dál víc tíhnu k variantě, že aparát je od toho abych se slyšel

Souhlasím. A jelikož jde ke zvukařovi většinou čistá lajna z DI záleží mnohem víc na nástroji, na strunách a na pazourech než na aparátu a jeho značce nebo neznačce.

Zon Club #001 Soundelirium Club #1
"Politici jsou buď neschopní nebo zkorumpovaní. Někdy stihnou za jeden den oboje" W. Allen.
0 xLajků:

98

Re: Snímání linkou či mikrofonem

Ja se teda pocitam mezi ty watovy maniaky smile neni nad to kdyz clovek hrabne do strun a cejti tu krutou moc basu smile

Ampeg SVT-7 PRO
Hocke  B410 HD (8 Ohm)
Ibanez SDGR 305 DX
Eden RS 115C 320W
http://bandzone.cz/morfium
0 xLajků:

99

Re: Snímání linkou či mikrofonem

Aparát musí být z pódia slyšet. Jinak by nemělo vůbec smysl za něj utrácet peníze a stačilo by rovnou pořídit sluchátkový.

Profil

GK 700RB-II, GK 410RBH, GK 410BLX, GK Backline 110,
Cort Action Bass 4, Fade Jazz Bass, Ibanez SR705TK, Schecter Omen 7
Boss ME-50B, AKG WMS40FLEXX
0 xLajků:

100

Re: Snímání linkou či mikrofonem

Štěpán Axman napsal:

Proto jsem definitivne presel na brani zvuku mikrakem u aparatu.
Kdyz ma clovek jasnou predstavu jak chce aby mu to znelo, tak je to nejlepsi cesta.

Souhlas. Jak sem psal výš:

spider napsal:

nevidím důvod, proč by to na přání nemohl sejmout mikrofonem (pokud víš proč to tak chceš a co z toho chceš dostat


Aidamos napsal:

Ale je to asi řešení nejmíň náchylný na debilitu některých zvukařů.

Proč myslíš ? Mikrofon projde stejným, ne-li větším (může být navíc třeba gate, feedback protection) processingem jako POST či PRE. Navíc hrozí riziko špatného umístění mikrofonu, jeho skopnutí apod.

Anger4141 napsal:

neni nad to kdyz clovek hrabne do strun a cejti tu krutou moc basu smile

jo jo... deset let a budeš ji jenom cítit smile


Janus98 napsal:

Aparát musí být z pódia slyšet. Jinak by nemělo vůbec smysl za něj utrácet peníze a stačilo by rovnou pořídit sluchátkový.

Vidíš, uvažuješ správným směrem smile Ale stačí když plní funkci odposlechu, ne hradby.

AccugrooveFanclub #1
0 xLajků: