Téma: MusicMan Sterling HH
MusicMan Sterling HH
barva Sapphire Black
2.3.2006, Made In USA
hodně
Jedná se o mladšího bratra původního modelu MM Stingray, který narozdíl od velkého bratra disponuje keramickým(i) snímačem(i) a krkem odpovídající cca rozměru Jazz Bassu, celé to uzavírá zmenšené tělo. Basa je vyrobena z materiálu nazývaného Southern Ash (poctivej těžkej jasan). Hmatník tohoto kusu je z materiálu Rosewood, krk je z materiálu maple (javor). Jak již název napovídá jedná se o model s dvěma "typickými" MM humbuckery (keramika) s možností navolení 5 různých zapojení jednotlivých cívek snímačů (vždy zapojeny seriově).
Původním záměrem bylo koupit MM basu, jedno jakou - nakonec volba a příležitost dala novější HH model Sterling- což nakonec mělo výhody -> EBMM dnes zaručuje jasan na materiál těla (dříve selected hardwoods...popravdě ve mně moc tyhle obecný názvy moc důvěry nevbuzujou - a pramení z toho i dle mého pověra, hlavně v čechách šířená, že MM jsou velmi kolísavé v kvalitě - můj názor je, že se toto vztahuje na kusy převážně z let 80. a 90. pod vedením EBMM kdy se používaly právě "selected hardwoods a tedy jeden model s "neprůhledným lakem" mohl dostat jasan ale i olši nebo topol(ten občas padl i na transparenty) - kvalitativně těžko říct charakterově to sou ROZHODNĚ rozdílná dřeva, proto vznikly pověry o nekvalitě - jednoduše olše nebude hrát jak jasan a tedy zvuková odlišnost může zavdat koumákům páky k pomluvám...tot můj názor)
Moje první dojmy z této basy se dají shrnout do věty "Klasickej MM sound + 4 další zvuky". Nástroje Music Man jsou od počátku koncipovány tak, že se nejedná o basu kde je aktivka a její použití "volitelné", u MM je to nutná součást basy(pokud chcete využít plný potenciál zvuku). Mám pocit, že snímač je schválně slabšího ražení (rozuměj sílou signálu) a elektronika (3 pásma) velmi ohleduplná ke zvuku, nemá vysoký zdvih a v podstatě hráče svým příjemným vlivem na zvuk motivuje jí použít. Zde bych rád zbořil dogma "basa musí hrát narovno". Je to blbost....pokud to tak někdo má at se drží pasivních nástrojů a používá power ampy bez EQ... Music Man je aktivní basa a tak se jednoduše musí použít - pak se dostavuje brutální lavina kterou musíte milovat nebo nenávidět.
V poloze 1 jsou zapojeny cívky kobylkáče, vzhledem k seriovému zapojení je oproti Stingrayi daleko více středů, po mírnem vytažení basů, a výšek, případně mírném snížení středů se dostaví MM sound, funky brutalita...slap bez kompromisu, trsátko zabíjí....
V pozici 2 jsou zapojeny vnější cívky - k tomuhle soundu nevím co bych řekl, osobně si mě uplně nezískal, je to teroeticky jakýsi "jazz basoid".
V pozici 3 jsou zapojeny všechny 4 cívky, tedy oba HB, popravdě, tady to je peklo na druhou, pokud víte jak hraje GL, tak tohle je o kousek tučnější zvouček, velmi brutální "V charakteristika" - těžko zvladatelnej sound....
Pozice 4 - vnitřní cívky, další v podstatě Jazz Basoid, líbí se mi víc než 2jka, dá se použít pokud chceme "zkrotit" divokost MM charakteru, velmi přijemný překvapení, basu posune do nového rozměru.
Pozice 5 je krkový snímač, lze nakroutit Precisionoid záleží na nastavení korekcí, pomůže přidat středy, ubrat výšky a lehounce načančat basy....
Nejzajímavější na nástroji je jeho citlivost na výšku snímačů - nejzjevnější je při použití "singlů". Neosvědčilo se mi tovární nastavení snímačů, dal jsem je mírně níž, při továrním nastavení sem měl pocit, že se zvuk "přebuzuje" - možná je to dáno mým silnějším attackem na struny.
Ke spolehlivosti těžko něco dodat nerozlad´uje se, nekroutí se apod. Zpracování nástroje je na vyšší úrovni než standard jež nastavuje Fender svým USA standardem, vše lícuje, sedí, prostě perfect. Nástroj mě uchvátil, spoustu lidí víc co jsem vše měl a nikdy se nedostavil takový "ooooh" efekt, a to i po cca již 3-4 měsíčním vlastnictví mě basa stále příjemně překvapuje,j e vidět že předešlée basy byly střely mimo a měl sem již dávno sáhnout po MM...
Tahle basa je pro mě příjemné překvapení - nečekal sem takovou kvalitu...trošku mě mrzí, že po připojení na EBMM official forum jsem zjistil, že momentální CEO EBMM Sterling Ball je idiot republikánskýho ražení a tím co hlásí a následně těžce porušuje (např. cca 10-15 let hlášená naprostá neexistence byt´ jen myšlenky na REISSUE modely a kde jsme ted??? že???, mlžení o použitých dřevech popř. obhajoba jména Sterling By MusicMan slovy "byl to tlak guitar center") u mě dost firmu shazuje, ale to jen na okraj....na nástroje to snad zatím nemá vliv...naopak momentálně sou asi nejlepší EBMM léta...uvidíme co udělají Classic modely mně osobně se nelíbí....
Takže za ty prachy dobrý, dá se na to hrát...
Nástroj bych při stržení půl stupně za Sterlinga Balla ohodnotil 4,5 (nebo Bčkem dle školního hodnocení)
Youtube videa kvalitativně vlemi vysoko tak aby podaly střízlivý pohled na Sterling HH model
http://www.youtube.com/watch?v=HxWWrVYMlUs
http://www.youtube.com/watch?v=akwJz_KRlW8
------------------------------------------------------------------------
Fender Precision '86, GK 700RB-2, Line6 410