pipa napsal:Jendo, dík za nabídku...já jsem to nemyslel nějak konkrétně jako ukázku, to vcelku chápu (převedení rytmu do úderů, zdůraznění akcentů atd...) ale spíš se hrozně zabývám vůbec logikou té věci-možná se mi tu budou něktěří smát, ale víc, než to zkouším, tak nad tím přemýšlím. Mám tak nějak ověřené, že promyšlení je polovina úspěchu (i víc) a tak koumám nad postupy, jak vzniká rytmicky výrazně dělený groove s čitelnou základní linkou (když ho hraješ třeba konkrétně ty).
No dá se to brát všelijak - můžu třeba vzít veškerý údery kopáku v bubenickým groovu a ty akcentovat - je to hraní podle týhle metody a je to vlastně to, co každej považuje za normální souhru s bubeníkem.
nebo můžu vzít celou rytmizaci bubenickýho brejku a zahrát s nim unisono ve znělejch. 1/32,1/32,1/32,1/32,1/16,1/16,1/16,1/16,1/16,1/16 - klasickej break na bubínek
Nebo můžu vzít groove jako celek a jeho feel přenést do basy...to neni až tak "exaktní" jako ty první dvě metody, ale je to zase dostatečně hudební
No a když to vezmu do extrému, tak můžu vzít celý sólo a zahraju ho na basu, protože i ve špatným bubenickým sóle je pro basáka víc dobrejch nápadů než ve skvělým basovým sóle
Custom Lubovka Procházka Jazz Bass 17" - made in smichov
Custom snimac SBS - made in slovensky pohranici
Custom Bayger Sustainer - made in vostrava
Regular and rectangular Hocke BN110H 100w - made in pardubice, near kaufland...