Téma: looper
Odhodlal jsem se koupit si smyčku, ale vim o tom uplny.. Tak by mě zajímalo kdo z vás má nějakou skušenost o kterou by se podělil. Na co si při koupi dát pozor. Případně doporučit ten či onen model..
Nejste přihlášen. Přihlaste se, nebo se zaregistrujte.
Stránky 1
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Odhodlal jsem se koupit si smyčku, ale vim o tom uplny.. Tak by mě zajímalo kdo z vás má nějakou skušenost o kterou by se podělil. Na co si při koupi dát pozor. Případně doporučit ten či onen model..
Už se tady o tom psalo dřív, zkus hledat. Moje doporučení je Boss RC-2, naprostá klasika a základ. Koukni třeba tady: http://www.music-city.cz/boss-rc-2-loop … -2313.html
Pokud teda sháníš looper... resp. v titulku píšeš looper a v příspěvku smyčka... ta může být i efektová, tak snad si rozumíme:-)
Boss RC-2
Souhlas, hrál sem si s ním asi hodku a naprostá paráda:) Ovládání pochopí i idiot jaký jsem já:) Hned bych ho bral
teďka je ten od digitechu na bazaru za 4500.
Zajimavý je spíš praktický využití, je to frajeřina, ale na co že to chceš používat?
hlavně pro sebe doma.
jojo...to smysl má...je to dobrý na cvičení (improvizace do kil, který si nahraješ / rytmický cvičení, že stavíš víc groovů na sebe a zjišťuješ jak moc jsi nepřesnej atd.), ale používat to živě je utrpení. Nevypadá to na podiu dobře, nezní to na podiu dobře a když nevystupuješ sám, tak je prakticky nemožný aby do toho někdo hrál a znělo to dobře - vyzkoušeno.
ale používat to živě je utrpení. Nevypadá to na podiu dobře, nezní to na podiu dobře a když nevystupuješ sám, tak je prakticky nemožný aby do toho někdo hrál a znělo to dobře - vyzkoušeno.
No to je sranda s loperem na živo je to velká zábava, neni to vubec utrpení, to že to někomu
nezní dobře je pouze tím, že nemá fantazii udělat smyčky do kterejch se dá hrát...daj se bez
problému použít i 3 loopery v bendu -VYZKOUŠENO...To co píše Jenich (pokud to teda neni zase nějaká recese), jsou pouze předsudky...
vyzkoušeno
To se nedá vyzkoušet !!! Stejně jako se nedá vyzkoušet třeba slap a po jednom dni prohlásit,
že to nezní dobře technika s looperem se musí pilovat stejně dlouho, jako jakákoli jiná technika jinak vznikne nesmyslná koule...chce to trochu citu pro prostor , vždyť jakokoli taneční electronická muzika, je pouze několik smyček přes sebe a jak to panečku hraje, někomu samozřejmě né no
Jenich napsal:ale používat to živě je utrpení. Nevypadá to na podiu dobře, nezní to na podiu dobře a když nevystupuješ sám, tak je prakticky nemožný aby do toho někdo hrál a znělo to dobře - vyzkoušeno.
No to je sranda s loperem na živo je to velká zábava, neni to vubec utrpení, to že to někomu
nezní dobře je pouze tím, že nemá fantazii udělat smyčky do kterejch se dá hrát...daj se bez
problému použít i 3 loopery v bendu -VYZKOUŠENO...To co píše Jenich (pokud to teda neni zase nějaká recese), jsou pouze předsudky...ajajaj...já měl looper dva roky...po měsíci nadšení z hračky přišlo zklamání, že se to s tim musí umět a tak jsem se to s tim začal učit samozřejmě se daj udělat smyčky do kterejch se dá hrát...problém ale je, že zvuk aparátu do kterýho jdou čtyři smyčky basy je k ničemu. Další problém je s přesností - když nemáš in-eary tak často ostatní muzikanti ujížděj, protože v odposlechu basu nemaj tolik aby se toho mohli držet jako klíště. Hraju ve dvou kapelách, kde na podiu smyčky používáme, jenže to je při zvučení něco jinýho. Z praktickýho hlediska je mnohem snazší aby se lidi orientovali podle jedný krabice, která jde do monitorů odděleně a ještě k bubeníkovi jde klik do sluchátek. Samply se musej dělat rozumně - pokud koncert tvoří i živá kapela, tak nesmí dojít k tomu, že to vypadá jako zpěvačka na halfplayback. Pokud aranžérsky člověk potřebuje v kapele víc hlasů, tak se to dá připravit formou smyček jejichž zvuk je jinej než zvuk živejch nástrojů na podiu, ale kostrou musí bejt živý nástroje kapely. Když si ale basák zasmyčkuje basovou linku aby mohl hrát nahoře a v tý smyčce se stokrát zopakuje ten stejnej feel čtyř stejnejch taktů - vono to pak zavání takovým markýrovacím cirkusem - odtud "nevypadá to dobře"
Jenich napsal:vyzkoušeno
To se nedá vyzkoušet !!! Stejně jako se nedá vyzkoušet třeba slap a po jednom dni prohlásit,
že to nezní dobře technika s looperem se musí pilovat stejně dlouho, jako jakákoli jiná technika jinak vznikne nesmyslná koule...chce to trochu citu pro prostor , vždyť jakokoli taneční electronická muzika, je pouze několik smyček přes sebe a jak to panečku hraje, někomu samozřejmě né no
Ano to se dá vyzkoušet použití smyček v kapele a použití krabičky looper RC-20 v kapele je velkej rozdíl...
Teď mě napadlo:
Loop station/ jamman - to je něco jako automatickej bubeník od Bosse... To že spousta kapel sampluje na koncertech bicí a perkuse, tak to neznamená, že koncertování s automatem od bosse tuto funkci zastane
problém ale je, že zvuk aparátu do kterýho jdou čtyři smyčky basy je k ničemu
To je k ničemu, to je jasný...nejlepší je udělat si smyčku harmonickou né rytmickou, ta ti pak
muže klidně podjíždět, to je naopak žádoucí, roztahuje to krásně panoramu...právě naprostá
přesnost je moc sterilní- nudná a neinspirativní...ta smyčka se stejně posouvá v milisekundách,
pokud teda umíš smyčkovat, jinak se to rozjede do laufu...do ní je pak potřeba dohrát triolu,
aby to dávalo smysl...to ti vytvoří skvělej prostor(náladu) a pak do toho mužeš jednoduše hrát rytmickou basu...smyčku pak mužeš na pulku zpomalovat nebo jednou tak rychle přehrávat,
otáčet a jinak deformovat, ale kapelu to rytmicky ovlivňovat nebude...pokud ti kapela ujede je
na tobě aby si se dorovnal...
Když si ale basák zasmyčkuje basovou linku aby mohl hrát nahoře a v tý smyčce se stokrát zopakuje ten stejnej feel čtyř stejnejch taktů - vono to pak zavání takovým markýrovacím cirkusem - odtud "nevypadá to dobře"
To je špatný no, ale proč by to dělal taky žejo, když má tolik jinejch možností...to je jenom
dusledek toho, že s looperem neumí hrát, toť vše...s looperem se daj taky dělat dozvuky,
prodlužovat tony, kvantizovat výjezdy...prostě obarvovat zvuk basy, čím jemněji tím větší
prostor vytvoří, nesmí se mu to hltit, Smyčkovat spíš čistý tony, jak zasmyčkuješ nepříjemnej
zahuhlanej bas je to v háji, zasere to ostatním muzikantum prostor a vznikne nepříjemná a zahuhlaná koule.
Hraju ve dvou kapelách, kde na podiu smyčky používáme, jenže to je při zvučení něco jinýho
No do sampleru se s looperem hraje fantasticky,je to jednoduší v tom, že určuje rytmus celý
kapele...a tady právě pokud ti bude smyčka jemně ujíždět je to maso, posouvá to rytmus, ale
někdo prostě hraje totál přesně, pro mě se timhle zničila taneční kultura, přesnost sequvenseru a okýnka v počítači, je to moc studený a strojově nudný a to nejpodstetnější je, že to v podstatě hraje samo, takže to dělá kde-kdo a tim vznikla ta neskutečná nadprodukce electronik music.
jamman od digitechu..používám i v kapele..zpočátku to byl pro bubeníka problém, ale koupil si mix a pouštím mu smyčky do sluchátek a funguje to skvěle
To je špatný no, ale proč by to dělal taky žejo, když má tolik jinejch možností...to je jenom
dusledek toho, že s looperem neumí hrát, toť vše...s looperem se daj taky dělat dozvuky,
prodlužovat tony, kvantizovat výjezdy...prostě obarvovat zvuk basy, čím jemněji tím větší
prostor vytvoří, nesmí se mu to hltit, Smyčkovat spíš čistý tony, jak zasmyčkuješ nepříjemnej
zahuhlanej bas je to v háji, zasere to ostatním muzikantum prostor a vznikne nepříjemná a zahuhlaná koule.
jo...jako pokud to hráč použije víc jako delay a míň jako instantního spoluhráče tak to beru... Jinak je to děsnej voser.
Stejně jako se nedá vyzkoušet třeba slap a po jednom dni prohlásit,
že to nezní dobře smile
to se ani nemusí zkoušet - to se slyší )))
Stránky 1
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.