Já to vidím takhle:
- Základem dobrého zvuku a zejména znělého Háčka je dobrá baskytara.
- Udávané parametry čehokoli nelze v dnešní době brát vážně, pokud si je sami nezměříte. Kravaťáci, PMka a další zmr.i je v těch svých Excelových datasheetech dokáží došolíchat až za platnost fyzikálních zákonů. Taky máte třeba doma kondenzační kotel s účinností 107%?
- Bedna na baskytaru není přece bedna pro HI-FI. Některé požadavky jsou úplně jiné (frekvenční rozsah, linearita, zkreslení / stojaté vlnění, citlivost, odolnost proti přetížení...).
- Na základních kmitočtech nejnižších tónů baskytary může mít box klidně pokles citlivosti i 20 dB, zvukový vjem tvoří hlavně vyšší harmonické - alikvóty. Basa nejsou "sinusové" varhany.
- Hlavní energetické spektrum charakteristického zvuku baskytary začíná nad 100 Hz.
- Mně se místo bedny 4x 10" víc líbí dva boxy 2x 12". Víc to basuje, ale ještě nehučí jako 15" nebo snad dokonce 18".
- Řešíme tu stejně jen zvuk na pódiu, do lidí jde přes PA něco úplně jiného.
Čtyřky: Ibanez MC924DS Half & Half (1982) + kontrabasy: masiv 4/4 s bassreflexem! (~1890) a polomasiv Cremona 3/4 (~1985)
Pětky: MTD fretless 35" od Ondřeje Lišky (2004) a Lakland 55-02 Deluxe (2005)
EBS TD650, EBS NEO-212 + 1x 15" JBL E-140 a do hospody GK MB150E-III-112
Autorizovaný záruční a pozáruční servis Yamaha, Ampeg a Line 6