No, už se to tady řešilo, stačí hledat
Další věcí je, proč je třeba podladit o tolik ... většina zkušených lidí Ti řekne, že si místo většího zdrsnění zvuku akorát ten stavající zvuk ještě víc zabijete. Tedy u levnejch kytar a aparátů určitě. U kvalitních to už samo o sobě potřebovat nebudete. Jasný potřebuješ aby to rachotilo a chroptělo a bylo to agresívní - ale k tomu se povolením strun o dva tóny tolik nepřiblížíš. Bude se ti na hovno hrát - struny budou mlátit vo pražce a vo zem a bude ti to připadat jako ten tvrdej zvuk. Repráky budou blít a působit iluzí toho agresivna.
Co víc Ti říct? ... že na to časem taky přijdeš
Ale jinak, u basy je to jasný, nejlepší řešení je koupit si pětku. Tam máš nejspodnější tón H. Další možnost je koupit sadu strun na pětku a natáhnout je na čtyřku bez nejtenčí struny G čili ladění HEAD - obrovská výhoda spočívá v tom, že si zachováš standartní ladění. To, že nebudeš mít stejný prstoklad jako prasata s kytarama, to bych pustil z hlavy, ty maj drop především kůli tomu, aby mohli hrát "baréčka" rychle jedním prstem. Pochybuju, že to tak budeš dělat i na basu. V Tvém případě bych ty struny na klas. pětku zkusil. Aspoň poznáš jak moc kvalitní máš aparát potažmo basu.