Téma: Typ SnÍmaČŮ
Pánové a dámy, poraďte prosím. Jak je to s výběrem typu snímačů (JB, PB) podle hraného stylu hudby. Zda je to šuma fuk, nebo je to zásadní problém. ( Dle dotazu asi poznáte stupeň mé baskytarové zralosti.)
Nejste přihlášen. Přihlaste se, nebo se zaregistrujte.
Baskytara.com » Baskytara » Typ SnÍmaČŮ
Stránky 1
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Pánové a dámy, poraďte prosím. Jak je to s výběrem typu snímačů (JB, PB) podle hraného stylu hudby. Zda je to šuma fuk, nebo je to zásadní problém. ( Dle dotazu asi poznáte stupeň mé baskytarové zralosti.)
Je to šumafuk To jsou univerzální snímače a hodí se do všeho
( Dle dotazu asi poznáte stupeň mé baskytarové zralosti.)
No neni to zas tak zlý, víš že má basa snímače a že sou náký JB a PB... proč to řešíš?, pak bude odpověď možná jednodušší....
Mám půjčenou baskytaru a chci si koupit vlastní. Bylo mi naznačeno, že bych se měl rozhodně rozhodnout jaký styl chci hrát. Že pro tvrdej metal jsou nejlepší PB snímače. Ale nějak se mi tato rada nepozdává.
Je to šumafuk, o snímače nejde, jde o basu. Snímač je jen část mozaiky.
Pokud jsi začátečník, 90% zde přítomných ti doporučí kopii buď precisionu, nebo jazzbasu, nebo musicmanu
nejspíš ani s jedním neprohloupíš. Naopak podle zkušenosti většiny se vyhni všem levným aktivkám a "modern" basám apod. Opravdu to nefunguje.
Nevim, jestli vůbec nějakej slyšitelnej rozdíl je mezi JB style singlem a PB style split coil singlem. Každopádně mnohem výraznější rozdíl dělá poloha snímače (víc ke kobyle to dělá takovej ostřejší tón u krku je víc basovej), dost rozdíl je mezi singlem a humbuckerem (humbucker má takové jakoby zdvojené výšky a výraznější hloubky) a také se málokdy píše o typu snímačů např. keramické vs AlNiCo, který je opravdu výrazný (třeba si poslechni rozdíl mezi MusicMan Stingrayem a Sterlingem, které vypadají skoro stejně, ale hrajou úplně jinak). A pak jsou tu také elektrická kouzla: dva snímače nebo dvě části humbuckeru můžou být zapojeny tak aby se signály sčítaly, nebo odečítaly (to zruší brum). No a nakonec jsou tu rozdíly ve vlastní konstrukci snímače. Takže ptát se na obecné použití krkového PB snímače nebo krkového JB snímače je asi tak stejně bezúčelné jako vybírat si mobilní telefon podle toho jestli jeho displej zobrazí 260 nebo 65 tisíc barev.
JB style singlem a PB style split coil singlem
To už bych spíše řekl, že PB je humbucker s neúplnýma cívkama, než singl.
ptát se na obecné použití krkového PB snímače nebo krkového JB snímače je asi tak stejně bezúčelné jako vybírat si mobilní telefon podle toho jestli jeho displej zobrazí 260 nebo 65 tisíc barev.
hele to bych tak uplne netvrdil. Je pravda ze kombinaci snimacu treba konkretne na tom MM se da vycarovat spousta veci a krom toho tady je jeste spousta jinejch vyrobcu co pouzivaj vseljake kombinace snimacu, zapojeni a ja nevim ceho. Ale klasicke zapojeni PB nebo JB je furt stejne a je furt stejne jednoduche.
PB a JB zní jinak :-)
,,PB a JB je furt singl a měl by teoreticky znít stejně ale je spousta různých fíglů při výrobě jako počet vinutí a jestli je to ALNICO nebo keramika a nebo ted posledních pár let na nových FENDERECH SamariumCOBALT magnety ... takže celkem široké téma.. z mého pohledu já preferuju magnety ALNICO jsou frekvenčně bohaté a ve spojení s kvalitní dřevem (..namyslím tím hudebníka:D) může znít nástroj velmi parádně ...
PB a JB je furt singl
no ale kdyby to bylo jak píšeš, tak by ten preclík furt bruměl...
No ja teda nevim... ale muj osobni pocit ze zvuku a chovani snimacu je, ze P-snimac je hambac se zvukem singlu. Respektive něco mezi single a hambáčem, přičemž si od obou bere to nejlepší. Opravdu zvláštní snímač.
Dobrá úvaha, pod to se podepíšu taky
PB a JB je furt singl
PB není singl, kurňa, jsou to dvě cívky zapojené jako dvě cívky na humbuckeru, akorát nejsou přes všechny struny. Ještě jsem ochotný přistoupit na to, že to jsou dva singly, ale singl to fakt není.
Je to rozdělený singl, takže vlastně dabl. A není to vlastně buřt?
Nee... buřt je taková baterie...
Nojo... A proč nejsou aktivky na buřty? Třeba na 4 velký?
Vidíš, to by mohlo u řady bas vyřešit problém přepadávání na hlavu
dyť se podívejte na axlův precl, 51ku. to je singl jak vyšitej. pak ho Leo rozpůlil, ale zvukový vlastnosti měly zůstat hodně podobný(s tim že ty půlky se proti sobě posunou, tam, kde je pro snímač vhodnější poloha konkrétní dvojice strun), poslechněte si Stinga, to je precl zvuk podle mýho gusta.
nedávno tu byla debata, v čem se vlastně lišej koncepce bas- pb, mm a jb. to byla eště kubšova éra. zazněly tu názory, a já se k nim dost přikláněl, že právě typem a polohou snímadel. od tý doby sem měl ovšem v ruce kvalitní kousky všech tří zmíněnejch a musel sem změnit názor- ty basy sou na sucho každá o něčem naprosto jinym, stačí jedno brnknutí.
mohl byste mi to někdo vysvětlit, čim to je? dyť třeba pb i jb, potažmo i mm sou tvarově zatraceně podobný, přesto hrajou úplně jinak.. to je daný opravdu tim, že tuhle je o 5 cm3 víc dřeva než támhle?
jentak pro ilustraci
ty basy sou na sucho každá o něčem naprosto jinym, stačí jedno brnknutí.
to jsem tvrdil taky, ale s tím jsem tu moc nepochodil
to jsem tvrdil taky, ale s tím jsem tu moc nepochodil
no však právě jsem si na to teď vzpoměl.. a se skloněnou hlavou dávám za pravdu
mohl byste mi to někdo vysvětlit, čim to je? dyť třeba pb i jb, potažmo i mm sou tvarově zatraceně podobný, přesto hrajou úplně jinak.. to je daný opravdu tim, že tuhle je o 5 cm3 víc dřeva než támhle?
Myslím, že hodně koncepcí krku, pak samozřejmě dřevem (česká fošna není to samé jako fošna z júesej, tady na tom ráno ťuká datel a večer na to hraje Nedvěd na Strahově... a nejhorší, že na to bude hrát na Strahově i Eva a Vašek, jak jsem včera poslouchal kecy Novotnýho). O tom krku jsem se ted presvedcil na vlastni kuzi u toho myho slavnyho precla. Prehodil jsem krky a basa hraje na sucho uplne jinak.
@nevimkdotobyl
Jasně, že PB a JB zní jinak, ale hodnotit zvuk podle tvaru krytu je blbost z důvodu, že na zvuk mají větší vliv všechny ty konstrukční rozdíly, které jsem uvedl.
Jinak děcka, je jasné že primární veličina určující charakter zvuku, co leze z aparátu je snímač, jeho poloha a typ. Fyzické kvality nástroje jsou až druhotné, protože zvuk leze vždy krz snímač. Co se týče zvuku na sucho, myslim že bude hlavně záležet na typu dřeva a jeho, množství a taky na materiálu a zejména šířce krku.
Wexxi, seš nějak mimo
Nikdo tu nemluví o tvaru krytu.
A co se týče toho druhýho odstavce.. To sme zase tam kde dycky. Samozřejmě že charakter zvuku ovlivňuje umístění a typ snímače, ale bavíme se tu o zvuku nasucho, proč JB hraje i na sucho jako JB, stejně tak MM a PB.
Jasně, že PB a JB zní jinak, ale hodnotit zvuk podle tvaru krytu je blbost
Típni to a zapal si znovu az za 5 minut
@davidak
Odpovídal jsem na reakce na mě asi o deset příspěvků zpátky, tak se hned nečerti (Ivo). Mě ty citace v chromu fungujou nějak dementně. A rozdíl mezi normální a split coil konstrukcí snímače je naprosto marginální, zásadní vliv na rozdíl ve zvuku má vnitřní konstrukce. Tudíž je blbost chtít snímač jen podle toho, jestli je JB nebo PB. Dosaď si místo "tvaru krytu" "formy (JB nebo PB)" a pochopíš to.
podle mne může do jisté míry ovlivňovat snímač i zvuk nasucho, struna se ocitá jakoby v magnetické pasti. A pak taky jak se naučíte slyšet z nástroje ten jeho charakter, tak nasucho si ho pak trochu domýšlíte.
Myslím že kdyby se do JB nacpal jeden humbucker ala MM, tak by z toho už moc ten JB nelezl, resp pochybuji že by to mělo více z JB.
Ale tohle je stejně jen teoretizování vhodné na nekonečnou diskuzi :-D
podle mne může do jisté míry ovlivňovat snímač i zvuk nasucho, struna se ocitá jakoby v magnetické pasti.
To abych nechodil pri hre za aparat, sundaval hodinky, vyndaval klice z kapes, retizky, mobil... to uz jsme v hodne teoreticke rovine, nemyslis?
...nojo, s těma snímačema je to určitě pravda, ale prostě MM, P a JB hraje na sucho každej jinak. Nevím proč, ale je to tak.
ať mi nikdo netvrdí, že brzdění magnetu u vypojený basy je jiný u MM a u PB a určující "suchej charakter" to už sou krávoviny..
ale prostě MM, P a JB hraje na sucho každej jinak
+1. a dost, neverending story. falca na vás.
To abych nechodil pri hre za aparat, sundaval hodinky, vyndaval klice z kapes, retizky, mobil... to uz jsme v hodne teoreticke rovine, nemyslis?
hmm hodinky ne, klíče ne, rětízky ne, mobil ne a aparát také ne, zkus si vzít něco kovového a přibliž se tím na tu bežnou vzdálenost jako máš struny vzdálené od snímače k těm snímačům...trochu to jde cítit že to přitahuje že? zkus to potom k hodinkám, klíčům, řetízkům, a klidně choď kolem aparátu přitahuje to taky?
Podle mne to není uplně taková blbost, snímač má sice malý vliv (tím svým slabým mag polem), ale mohlo by to být dostatečné, on tu strunu trochu nad sebou drži a trochu ji omezu v kmitání v určitých uzlech. Když brnkneš na prázdnou strunu a jemně zatlumíš přesně v půce struny, tak se ti taky změní hodně tón zazní ti ten "nejtrapnější" flažolet
Sorry, ale to už je dost přitažený za vlasy. Sustain to bude trochu ovlivňovat, ale nic zásadního to nebude. Schválně si zkus dát humbucker víc do těla na MM a myslíš, že pak bude hrát nasucho jako JB? Jasně, že maj jinej zvuk. Vždyť jsou přece z úplně jinýho dřeva a maj úplně jinej krk.
Schválně si zkus dát humbucker víc do těla na MM a myslíš, že pak bude hrát nasucho jako JB?
Tak to si nemyslím ani sem si to nikdy nemyslel , o sustainu sem taky nemluvil
a MM nemám
No tak to udělej obráceně, to je jedno. Prostě ty dva malý blbý ještě navíc vypnutý elektromagnety nemůžou zásaně změnit zvuk nástroje, to je fakt nesmysl.
No tak to udělej obráceně, to je jedno. Prostě ty dva malý blbý ještě navíc vypnutý elektromagnety nemůžou zásaně změnit zvuk nástroje, to je fakt nesmysl.
Zásadně ne, ale měnit ho budou. Pokud vim, tak ve snimacich jsou prece trvaly magnety :-) a nejakej vliv na podil vyssich harmonickejch mit budou. At uz tim, jak kmitani struny budou ovlivnovat nebo kde ji budou snimat (a tim zase jinak ovlivnovat :-)) Vzdyt o tom je prece barva zvuku toho nastroje. To bys pak moh mit rovnou misto basy syntak, kterej bude hrat cistej sinus.
tak myslim, že je to tu taková ta nekonečná diskuze, kde všichni maj trochu pravdu a všichni to vědí....
sníměče se do basy většinou umisťujou tak, aby snímali kmitání struny v ňákym konkrétním místě jako je třeba 3/4 7/8 atd, tetka nevim kde přesně to bejvá, ale asi to má taky ňákej důvod a asi neplatí jen, že čim blíž ke kobyle tím vostřjší zvuk... asi toho tam bude víc ...
Tak teda nevim, nikdy jsem v ruce neměl nástroj, jehož barvu zvuku nasucho by určovaly snímače. Vždycky 95% barvy zvuku nasucho dělalo dřevo (potažmo jinej materiál, z čeho je vyrobenej) a profil krku. Najdi mi jedinej nástroj, kde to tak neni a přesvědčíš mě.
Moje rada je taková. Basovku vybírej hlavně podle pohodlí hraní na ní a podle kvality dřeva, tj podle toho, jak hraje na sucho. Snímače sice zvuk z aparátu převážně definují, ale lze je snadno vyměnit, když se ti nelíbí jak hrajou. Můj případ třeba je, že mam velký ruce a nesedne mi do ruky Jazz bass, připadá mi jako hračka. Takže, i když chci JB zvuk, radši vezmu Precla (nebo Stingraye) a vybavim ho snímačema, jejichž zvuk se bude JB třeba na 90% podobat. A ve výsledku budu maximálně spokojenej.
Prosím o radu(popřípadě nějaký odkaz na danný typ snímače)Mám starší basu Fokus Musicman,na které bych chtěl vyměnit snímač(aktivní)Zkušení basáci poraďte,abych nekupoval nějaký zbytečně drahý,který je určen na originál Musicman.
Toto mám doma
u fokuse to vidim celkem jasne
http://www.rmpickups.cz/bass.html
když se to tady řeší zopakuji svuj dávný dotaz:mam elektroniku vod pana Šlapáka a potřeboval bych prosím nějaký doporučení. a propos má cenu kupovat značky světa, jako fender a nebo se více vyplatí napsat panu Machovi, jakej bych chtěl charakter zvuku a on by mi nabídl něco ze svého sortimentu a bylo by to levnější a lepší? jo a nemá tu někdo fendry co maj předimenzovaný vinutí, chtěl bych se zeptat, jaký to je... asi nabručený co? děkuji
a propos má cenu kupovat značky světa, jako fender a nebo se více vyplatí napsat panu Machovi, jakej bych chtěl charakter zvuku a on by mi nabídl něco ze svého sortimentu a bylo by to levnější a lepší?
... obrať se na MACHA bude to levnější a ušije ti na míru co potřebuješ, na něho jsou ty nejlepší ohlasy mám osobní zkušenost, kamarád si tam nechal dělat snímače a vychytal mu to k dokonalosti ten týpek ví co dělá, když budu potřebovat já obrátím se na něj ... prostě paráda lidský přístup! jinak značka(fendr) zaplatíš víc to je jasné ...
Když už se bavíme o těch snímačích na míru.. dokáže udělat Mach na míru i venkovní tvar snímače? ... uvažuju do budoucna zkusit místo dvou singlů co tam mám teď tam vrazit dva HB a nechci frézovat díry do svojí basky, popřípadě je zalepovat něčím - co si o tom myslíte? (jsou to singly docela široký)
Stránky 1
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Baskytara.com » Baskytara » Typ SnÍmaČŮ