Jé, ty prázdný struny taky nemám rád, tón se nedá levou rukou dostatečně ovládat. Ale na slap nejsou špatný
Jinak o tom "zrakovém" hraní: Myslím, že basa, kytara nebo klavír svádí trochu k "tendenčnímu" hraní, právě kvůli tomu, že každý tón je představován políčkem a strunou na krku, nebo klapkou na klavíru, takže melodie se dá zapamatovat "opticky". To je velká výhoda třeba při transponování - jen to posunete nahoru nebo dolů (u klavíru komplikovanější než u kytary). Ale právě ta pohodlnost trochu omezuje rozhled - ta basa svádí k tomu hrát určité zaběhnuté postupy, zvlásť když člověk zrovna trochu vypne mozek, nebo ho zrovna v kebuli nic nenapadá. Ale v tu chvíli už basa hraje na hráče a ne hráč na basu, člověk tam máčkne ten další tón automaticky.
Mám možnost srovnání, od mala hraju na trumpetu a tam když vypnete hlavu, tak je ticho. Dá se na ni taky naučit lauf, který si hráč vryje pod kůži, ale intonačně je trumpeta řádově náročnější než kytara nebo basa, takže si prostě i tu naučenou melodii musíte představit v hlavě - tzn. nejde hrát bez soustředění se na muziku a to je řekl bych ohromné plus.
Tak to je on přátelé!