víš co? něco ti poradim:
Ujisti se , že neni nikdo doma a vší silou mlať pěstí do stolu čtvrtky a k tomu řvi (ŘVI) ten motiv: Tá Tá Tatata Tatatatatatatata Ta Ta Ta.
Pak vem basu a zahraj to co nejsilnějš dokážeš, dupej nohou 4ky tak abys to slyšel a třeba si to k tomu i řvi
Problém totiž je, že jak to tak šmidláš, tak mnohem snáz předbíháš doby a podobně. Prsty jsou hrozně lehoučký - můžeš s nima pohnout kdy se ti zachce jak rychle se ti zachce. Zkus třeba výrazně kejvat hlavou v jednom tempu a pak to zrychlit třeba o polovinu - dá to práci, páč ta hlava je těžká a svaly narozdíl od mozku maj pro rytmus smysl, takže celkem neni problém takový těžší části těla ovládat rytmicky přesně.
U toho řvaní je to s tim, že když napálíš cokoliv na max, tak uděláš ten nejdelší krok mezi nulou a jedničkou a takováhle binární soustava je pro to tělo taky míň matoucí...snáz se to ovládá...neřešíš jak moc - je to vždycky nejvíc.
Co si z toho vzít?
1: hejbat se u hraní - já se třeba při hraní hejbu celej, protože jak dostaneš tělo do jednoho rytmu, tak je zapotřebí práce, aby se dostalo mimo něj...ne tak u prstů...tam je potřeba práce, aby v rytmu zustaly. Takže tělo je metronom prstů.
2: na začátku ignorovat výraz a dynamiku (na ÚPLNÉM začátku). Zjednodušit rejstřík zvuků na NOTA a PAUZA. Nic mezi neexistuje - to zároveň pomůže uvědomění si potřeby čisté techniky, která nemá žádné nechtěné zvukové produkty.
hodně štěstí
Custom Lubovka Procházka Jazz Bass 17" - made in smichov
Custom snimac SBS - made in slovensky pohranici
Custom Bayger Sustainer - made in vostrava
Regular and rectangular Hocke BN110H 100w - made in pardubice, near kaufland...