Téma: Cvakání strun
chau, mám takový dotaz. Když hraju, neustále mi cvakají struny o pražce. Dělám něco špatně já? Máte někdo nápad co s tím? Dík
Nejste přihlášen. Přihlaste se, nebo se zaregistrujte.
Baskytara.com » Technika hry » Cvakání strun
Stránky 1
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
chau, mám takový dotaz. Když hraju, neustále mi cvakají struny o pražce. Dělám něco špatně já? Máte někdo nápad co s tím? Dík
No buď máš moc nízkej dohmat - struny příliš blízko pražcům, nebo do toho moc hrabeš Nebo oboje... Pokud ti to vadí (proleze to do beden), zkus si zvýšit kameny na kobylce, to by mohlo pomoct...
Nebo zmenit nastaveni presence, eq. Co se tyce hry - hrabat do tech strun trosku jinak, drzet prst na strune tesne za prazcem (pokud se nepletu : ) a pritlacovat strunu dostatecne silne.
Me treba z basy pri urcitem nastaveni leze s velkym pricinenim SansAmpu vsechno, vcetne kazdyho brinknuti o prazec.
jojo..to je špatná technika levý ruky... Takže bych začal na jednom tónu čtvtky v nějákým tampu kolem 100. Dokážeš to zahrát bez cvakání?
Treba u me bych ale rekl, ze to je spis spatna technika pravy ruky, puvodne jsem hral jemne, pak ve space billardu jsem presel na temer trhani strun a ted mam problem zahrat dostatecne pruraznej ton a konkretni ton bez toho aby za tu strunu bral silou. A navic drzet rytmus mi taky jde lepe pri silovejsi hre, jenze pri tom samozrejme se drnceni o prazce clovek nevyhne. A o to uz momentalne nestojim, takze se snazim nedrncet a pritom hrat dost silne - tlacive - konkretne, ale obcas tam ten prazec zazni. Taky jsem si kvuli tomu zvedal dohmat na fodere az prasacky vysoko (oproti puvodnimu lechtavymu)
Já si taky myslim že je to pravačkou, mě se taky nejlíp hraje trochu silně takže to tam občas cinkne... Ale u MM mi to nevadí, mam neověřenou hypotézu že singl snímače mají silnější vejšky(???) Je fakt že u toho Fadea jsem šílel když to tam cinklo aniž sem chtěl. Jinak asi pomůže cvičit nezvedat prsty pravačky moc vysoko nad struny (já měl zlozvk to dělat v rychlejších rytmicky složitějších pasážích)... a nebo tlustější struny, aspoň 45...
cvakání o pražce , taky sme stím bojoval a odstranil sem to asi takto
1) bez změny nastavení kytary sem se snažil necvakat a přitom hrát dynamicky...dá se to, ale musí se pomalu a pak zkoušet i rychle
2) záleží dost na pruhybu krku...jak sem si snížil nultý pražec tak sem cvakal už i tim že sem tu strunu zmáčkl levačkou...trochu sem povolil výstuhu a snižil kameny. Dohmat zustal stejný a struny už mají mezi pražci větší mezeru.
- ale přesto vše když sem chtěl hrát razantně a rychle tak tak to semtam plesklo.
3) Po několika názorech na to že mám fakt moc nízký dohmat, sem ho kousek přizvedl na kobylce a teď už neplesknu když nechci.
Takže záleží to na prstech a na seřízení basy ...ostatní věci jako seřízení EQ to dokáže buď potlačit nebo zvýraznit.
pozn. u snímačů s odkrýtýma pólovými nadstavci to muže střílet díky tomu že se struna dotkne toho nadstavce.
Ja osobne se cvakani snazim casto dosahovat. Desne se mi ten agresivni zvuk libi. Ale samozrejme umim hrat i bez nej....
Ja osobne se cvakani snazim casto dosahovat. Desne se mi ten agresivni zvuk libi.
+ 1... Steve Harris si na tom postavil kariéru a tady Jára se toho chce zbavit...
hele ale teď o čem se bavíme?
a) buď drnčí struna z důvodu pravačky, hraji-li legátem třeba osminky na jednom tónu
b) struna drnčí při jejím pouštění, když frázuju na jednom nebo více tónech...
.........................
a) je způsobeno špatným sklonem prstů pravé ruky při hře a špatným držením tónu levou rukou
b) je způsobeno pomalým, nedokonalým tlumením a technikou levé ruky.
acko zadani je presne muj pripad, acko reseni me taky uz parkrat napadlo, jenze...clovek se preucuje hodne zle . Vsechno co predtim slo najednou nejde Me to jako nedrnci porad, obcas jednou za nekolik taktu to tam proste brnkne ani nevim jak...jenze o to je to horsi
jako třeba při improvizaci se to stává často, to se myslim úplně vymýtit nedá... Je ale důležitý, aby to nevznikalo ve stabilních nacvičenejch partech....
Je na to dobrý cvičení třeba arpeggio GM, kdy 1 3 5 zahraju ve třetí poloze a 8 5 3 1 zahraju počínaje 12. pražcem na G struně. Pěkně 1/4ky kolem 100 bpm.
Ale to je pokročilejší (samozřejmě pokročilejší je to jen v případě, že z toho lezou jen tony G H D G bez jakýhokoliv bordelu)....ze začátku je vtipný třeba jen v půlkách zahrát G1 (je to jednička že jo? 3. pražec, e struna) a pak G3 (12. pražec, G struna). Tohle zahrát tak, ať je slyšet jen "G G" a ne "GchrrrrG" ani "GšustG" ani "cvakGcvakšustcvakGcvak".
jj, mas to dobre, G1 (kontra), akorat ono "G3" je tusim male g - psano proste g,...a jinak kazdopadne diky za radu. Zkousim meni sklon aby brisko prstu neslo sikmo k telu pres strunu, ale vodorovne s telem. Nicmene jsem nad tim nikdy neuvazoval a hral jsem jakej zvuk jsem chtel...akorat se to obcas ne uplne podarilo.
nz...vono chyby takovýho druhu to chce rozebírat vždycky na nejednodušších věce. Na obyč čtvrtkách na jednom tónu nebo tak... ve složitějším partu poznáš prd, proč to tam nemůžeš poslat čistě.
ale to opakuju známý věci jen aby to v tomhle threadu bylo napsaný.
Tak ja to vidim jinak. Dyz pravackou zahraju strunu, tak misto nahoru k dalsi strune, ji prasknu dolu (temer kolmo) a tim padem prasti o prazce. Zel mam dohmat na petce jak krava, silny struny, hlazenky, slusny peti, takze mam pravacku pekne namakanou a dokazu do toho hrabat peken drsne
Ted me napadlo, ze bych to teror-eticky mohl nahrat na kameru, ale nevim, co to bude za qalitu, ale to az se vratim z Drazdan. Ted uz mam neco upito.
vono chyby takovýho druhu to chce rozebírat vždycky na nejednodušších věce. Na obyč čtvrtkách na jednom tónu nebo tak... ve složitějším partu poznáš prd, proč to tam nemůžeš poslat čistě.
proto nic takovýho nehraju...
Jinak cvakání strun se mi nestává,mám kilometrovej dohmat,ale ten zvuk je teda o dost lepší,než kdyby mi struny cvakaly jako hladový zuby - moc to nemám rád
Jinak kontrolujte kolmost prstů pravý ruky a jejich pohyb při hraní - na tom záleží docela dost,čím nižší dohmat,tím víc
a) je způsobeno špatným sklonem prstů pravé ruky při hře a špatným držením tónu levou rukou
Jo,jo, tak tenhle problém s cvakáním mám taky a je to zcela určitě špatnou technikou hry, ale
to přeučování je horší. Jeden důvod je taky i razance hry pravačky - občas za to rvu jako kráva. Snažím se to potlačit, ale někdy je to cvakání docela pěkný.
a
Tak jsem si zkusil zvíšit dohmat, ale dokonale jsem si tím rozhodil struny, teď hrají nerovnoměrně. Levá ruka u mě je v pohodě. Nemáte nějaký typ, jak mám struny poladit, aby hráli rovnoměrně? Protože teď to mám tak, že E je méně výrazné, A víc, D nejvíc a G ještě méně než E. Včera jsem si s tím hrál celý den, ale není to ono. Jinak mám fokuse jazzbass. Přijde mi spíš, že ať posouvám struny doprava doleva mezi snímače, tak to pořád nejde a už se mi moc nechce si víc oddělávat šroubky Prostě to vypadá na další den u basy
zkus si zvednout/snížit snímač... popřípadě (pokud ti to umožní) - pólové nástavce...
Se snímačemá jsem se taky ,,snažil" hýbat, ale přijde mi, že ta výška moc upravit nejde. Pokud ho zvýším, tak ve šroubech nedrží a stále se vrací do jamky...
Jenom k dynamice pravačky... určitě je správně, když do toho řežete jako hluchejdo vrat? ;-)
Já myslím, že ne...
Sanžím se hrát jemně. Snažím se s tou pravačkou stále střídat styl techniky. Jinak zkoušel jsem třeba i slap, ale ten mi přijde, že prostě nelze, jelikož to cvaká neskutečně...
Protože teď to mám tak, že E je méně výrazné, A víc, D nejvíc a G ještě méně než E
zvláštní, se mi skoro nechce věřit že zvednutí strun bude mít za následek rozdílné hlasitosti. U basy sem nikdy nezpozoroval takový zásadní rozdíl jestli byl snímač nebo pólový nadstavec 3 nebo 5 mm od struny. Jestli si ty struny zvedl všechny stejně tak zvedni snímač. Snímač je přidělán 4mi šroubu a pod snímačem jsou na šroubech ještě pružinky.
Jeden důvod je taky i razance hry pravačky - občas za to rvu jako kráva.
...hrát razantně dynamicky není jen spojené stím že se ty struny musí trhat, resp. když se do těch strun mlátí tak ještě neznamená že se hraje tak razantně. Do těch strun jde v extrému mlátit jen z vrchu, takže budou pleskat o pražce jak divé ale hrát nebudou vůbec . Viděl bych to tak, pokud ta struna nedrnčí důsledkem přílišné razance, tak by neměla cvakat.
Tak v tom případě mi přijde, že pružinky tam chybí Ale zkusím se s tím zase potrápit a uvidím
Díky
Jára: A co tam máš za struny? Jestli 40 tak bych doporučil 45...
Jenom k dynamice pravačky... určitě je správně, když do toho řežete jako hluchejdo vrat? ;-)
Já myslím, že ne...
To rozhodně není správně!!!
(ale mě to strašně baví)
Mám tam kvalitní 45 ( nemůžu si teď vzpomenout na firmu, ale na obalu je velikej lev ) nerezové
Mám tam kvalitní 45 ( nemůžu si teď vzpomenout na firmu, ale na obalu je velikej lev ) nerezové
To budou asi Rotosoundy že?
jojo, to jsou oni jsem v práci a ten obal mám doma
Tak jsem si s tím teď pohrál a zvedl snímače a pohrál se strunami. Už mi to teď ani jednou necvaklo ( byl jsem opatrnej ) Jenom teda potíž je, že ten snímač mi přijde, že mi ty pružinky chybí nebo aspoň kladou velice malý odpor, jelikož se mi docela v base hýbou...
Spíš tam ani nebudou - ja je u fokusackyho precla nemel.
No tak je to jasný. Stejná firma dá se to kdyžtak někde sehnat? Nebo si je mám udělat?
rozmontuj propisky a pruziny dej na vruty pod snimacem.
Tak to jsem přesně myslel ;-) Se budou v práci divit, jak jim mízí propisky
...... Jenom teda potíž je, že ten snímač mi přijde, že mi ty pružinky chybí nebo aspoň kladou velice malý odpor, jelikož se mi docela v base hýbou...
tak ten snímač kdyžtak vytáhni uplně a pokud ty pružinky jsou divné nebo slabé tak tam dej třeba z propisky, anebo ten snímač něčím podlož.
Budeš muset ale při tomto zásahu sundat struny.
Budeš muset ale při tomto zásahu sundat struny.
btw .. ja tym mam taky ty pruziny divny hlavne jak sem posouval ten snimac tak sou mozna trochu jinak ale s tim systemem z propisek ala humbac to muze sedet lip..ale zas jestli nejsou na to moc slaby...
no já sem na tom Fokusovi myslím cosi dělal s pružinkama, mylsím že byli moc dlouhé a snímač byl moc vysoko. Zapustil sem asi 2mm kobylku a i krk sem trochu snížil, takže sem potřeboval ten snímač trochu spustit dolů. Ale fakt si už nepamatuji které pružinky sem tam nechal...ale vím že sem je ještě zkracoval.
OT: m3 co to máš za mark hlavu že má jen 2,3kg ?Já sem myslel že máš LM II ale ta má psané 2,9.
pruziny bych nechal v propiskach... pod snimac dat kus pruzny peny (EVA pena, s uzavrenyma porama, jsou z ni treba ty mekky nenasakavy karimatky). da se tim taky castecne napravit problem s sikmo nebo blbe vyvrtanyma dirama atd. tu podlozit vic, tu min a je to
OT: m3 co to máš za mark hlavu že má jen 2,3kg ?Já sem myslel že máš LM II ale ta má psané 2,9.
ja mam mrnouse od lm2ky teda LM250.. a koukam ze ma 2,6 a ne 2,3.. asi mi utkvelo ze je o 0,3 lehci ..btw tj jedno zmenim popis...
Sanžím se hrát jemně. Snažím se s tou pravačkou stále střídat styl techniky. Jinak zkoušel jsem třeba i slap, ale ten mi přijde, že prostě nelze, jelikož to cvaká neskutečně...
ROFLBTCSCT
(Rolling on the floor laughing, biting the carpet, scaring the cat)
:-D Promiň, teď jsi mě fakt dostal... třeba jsem to pochopil úplně blbě, dneska toho už mám dost, ale takhle jsem se už dlouho nezasmál:-)
Slap má být charakteristický (ale zase jak u koho, že) právě tím perkusivním "cvakáním", takže jestli ti to při slapu cvaká (struna sebou mlátí o pražce) tak to děláš dobře;)
moje bránice:-D
Slap má být charakteristický (ale zase jak u koho, že) právě tím perkusivním "cvakáním", takže jestli ti to při slapu cvaká (struna sebou mlátí o pražce) tak to děláš dobřewink
Taky sem si rikal, cece.
Má to cvakat? Já nevím, já hrál pouze prsty, chtěl jsem si vyzkoušet slap podle učebnice, ale jim to tak necvakalo Skvělé, takže slapování jde
Ne, už je to v pohodě (zase tu ze sebe nechci udělat ňoumu ). Zvedl jsem snímač, snížil trochu strunu E, takže teď jenom dát pružinky pod snímač, aby se v tom nekvidlal
takže teď jenom dát pružinky pod snímač, aby se v tom nekvidlal
pokud to budeš podkládat, tak se na pružinky vykašli a dej tam raději gumu, nebo kus karimatky..neco tuhšího. Když se o ten snímač opřes prstem, tak ať se nepropadne.
Tak já jako začátečník jsem si do teď myslel, že je to určitě mojí technikou hry,... ted už si nejsem tak jistej:) ale co chci říct, že mě takhle občas cvaká jen E struna, nebo aspon jen u tý jsem si toho všiml,... tak jsem si zprve právě myslel, že to je tim jak je tlustá a jak já jí ještě neumim mačkat... na ty šutry se bojim sahnout abych si to nerozladil nějak když tomu tak nějak moc nerozumim:) Zkusim se to cvakání odnaučit a když to nepujde tak ze zoufalosti teda zkusim i něco odvážnějšího
vidis to, ja s tohodle tematu vsiml az ted...
s cvakanim strun o prazce jsem mel problemy uz od chvile co jsem sel poprve nahravat a tam se to vsechno provalilo
Prasacka hra pravackou je toho pricina bych rekl, skoro vzdycky.. jak jsem zacinal na mizernym aparatu tak aby se clovek slyset, musel za to hrozne brat... postupne me to dovedlo k tomu, ze jsem zacal hrat na hlazeny struny a ted nakonec jsem to vyresil ze jsem presel na bezprazec
Ale stejne se ucim hrat jemneji, ono je to kupodivu podstatne praktictejsi, nehlede na to, ze je to urcite slusnejsi k aparatu a bedne, kdyz clovek nemam tolik spicek ve hre...
Jo taky jsem si říkal, že bezpražec by určitý problémy vyřešil, ale už ne ten že bych se na něm asi do ničeho netrefil Ale výhledově do budoucna, pokud to neustane,...
Ale jinak jsem taky zastáncem toho že to je tim jak to člověk dělá,... poněvadž když mam ruku uvolněnou a hraju uvolněně, tak cvakání dle mě žádný slyšet neni (aspon ne tolik),... a když se moc soustředim na to co zahrát a hraju trošku křečovitějš, tak to cvaká jako zubní proteza no
raju trošku křečovitějš, tak to cvaká jako zubní proteza no
ja jak se soustredim tak chytam krece do zvykacich svalu...
ja jak se soustredim tak chytam krece do zvykacich svalu...
no jo, zajímavá dedukce,... co když sou to opravdu zuby, co cvakaj
porid si umely chrup a bude-li te nekdo karat za cvakani strun, vyjmi protezu a odvolej se na ni...
Jsem tohle nějak nepobral. Čemu vadí, když "cvakne" struna o pražec? Basa přeci není synťák! Naopak to cvaknutí někdy dokáže vyloudit nenapodobitelnej zvuk... Samozřejmě, když není myšleno "cvakání" jako neustálý drnčený způsobený buď šílenou technikou hry, nebo naprosto shitovym neseřízeným nástrojem.
Jsem tohle nějak nepobral. Čemu vadí, když "cvakne" struna o pražec? Basa přeci není synťák! Naopak to cvaknutí někdy dokáže vyloudit nenapodobitelnej zvuk... Samozřejmě, když není myšleno "cvakání" jako neustálý drnčený způsobený buď šílenou technikou hry, nebo naprosto shitovym neseřízeným nástrojem.
S tim souhlasim, i chyby jsou soucasti muziky a nastesti doba, kdy vse melo byt naprosto az digitalne precizni a ve vysledku smrdelo umelotinou, je snad uz pryc.
neustálý drnčený způsobený buď šílenou technikou hry, nebo naprosto shitovym neseřízeným nástrojem
A co takhle, aby to byl umysl? Styl hry. Vim, ze Mikulik rikal, ze si na tom nakej basak zakladal.
A co takhle, aby to byl umysl? Styl hry. Vim, ze Mikulik rikal, ze si na tom nakej basak zakladal.
Když za basu víc zabereš, nebo máš struny nízko, tak se téměř nikdy neubráníš cvaknutí o pražec. Nesmí ti struny ovšem drnčet o pražce.
To jsou dva rozdílný pojmy "cvakat" a "drnčet". Cvaknutí je většinou způsobeno nárazem struny na poslední pražec na krku (něco jako při slapejši), drnčení je způsobeno vším ostatním co se nemá dít na hmatníku.
Toho basáka myslel asi Harrise z Mejdnů, ale to zdaleka není jedinej člověk. Vždyť dneska díky různým podladěním je na metalových nahrávkách slyšet víc perkusí z basy. A některý ty zvuky jsou fakt zajímavý.
Vždyť dneska díky různým podladěním je na metalových nahrávkách slyšet víc perkusí z basy
...nez basy jako takove....
Toho basáka myslel asi Harrise z Mejdnů
Presne to je von. Naprosto s tebou souhlasim. Ja toho taky casto vyuzivam, ze za to beru schvalne tak, aby to cvakalo o prazce. Schvalne zkusim nahrat video s par druhama cvakani a soupnu ho do svyho topicu.
Schvalne zkusim nahrat video s par druhama cvakani a soupnu ho do svyho topicu.
Jo, hoď to tam...
Já teda někdy to "cvaknutí" (dost divnej název) taky používám a zvlášť na jazzu to udělá hodně zajímavej zvuk. Jde o to překonat odpor tý basy. U Musicmana je to trochu jinačí.
Tak to já mám problém jinej. Mě cvakaj struny pod levačkou a nevím, jak to odstranit.
Taxem hodil ten link. Je to jen jeden druh. Rad bych tam dal i klasicky rockabily cvakani. Ale to zas nekdy priste.
Tak to já mám problém jinej. Mě cvakaj struny pod levačkou a nevím, jak to odstranit.
Jako jak pod levačkou? Jako, že nedomačkneš strunu, nebo máš blbě seřízenej krk a drnčí to?
Taxem hodil ten link. Je to jen jeden druh. Rad bych tam dal i klasicky rockabily cvakani.
To už je vlastně půlslap takhle u krku
To už je vlastně půlslap takhle u krku
Taky pravda. Tohle pleskaci zastaveni strun mam moc rad. Treba to tak hraju u Katie Melua...
Jako jak pod levačkou? Jako, že nedomačkneš strunu, nebo máš blbě seřízenej krk a drnčí to?
Jako že když zmáčknu strunu, tak to cinkne o pražec, na kterym to mačkám.
Jako že když zmáčknu strunu, tak to cinkne o pražec, na kterym to mačkám.
No tak už leda gumový pražce... A nechceš nám tu hodit zvukovou ukázku místo popisování? Nějak z toho nejsem chytrej co tam může cinkat.
Mě cvakaj struny pod levačkou a nevím, jak to odstranit.
To je fakt ňáké divné. Není to fakt o špatném seštelování dohmatu?
No tak už leda gumový pražce... A nechceš nám tu hodit zvukovou ukázku místo popisování? Nějak z toho nejsem chytrej co tam může cinkat.
No. nevím jak víc to přiblížit. Prostě se mi ke zvuku šoupání prstů a struny přidává cinkavej (kor při novejch strunách) a klapavej zvuk.Zkus zmáčknout třeba tón A ne struně E, jen levou rukou.....pust, zmáčkni, pust zmáčkni a poslouchej. Prostě jak se dotkne struna pražce (aktuálního) tak to klapne a cinkne. Dohmat mám relativně vysokej, ale nedovedu si ho při rozkmitu struny H a E představit nižší.
No. nevím jak víc to přiblížit. Prostě se mi ke zvuku šoupání prstů a struny přidává cinkavej (kor při novejch strunách) a klapavej zvuk.Zkus zmáčknout třeba tón A ne struně E, jen levou rukou.....pust, zmáčkni, pust zmáčkni a poslouchej. Prostě jak se dotkne struna pražce (aktuálního) tak to klapne a cinkne. Dohmat mám relativně vysokej, ale nedovedu si ho při rozkmitu struny H a E představit nižší.
Jako takový zvuk se dá vyloudit, když moc šviháš prstem při přehmatu. Rozuměj tím, jestli při přehmatu dáš prst moc daleko od hmatníku a pak z té dálky klepneš na další pražec, tak se ozve to co tu zhruba popisuješ.Nehraješ moc křečovitě?
No. nevím jak víc to přiblížit. Prostě se mi ke zvuku šoupání prstů a struny přidává cinkavej (kor při novejch strunách) a klapavej zvuk.Zkus zmáčknout třeba tón A ne struně E, jen levou rukou.....pust, zmáčkni, pust zmáčkni a poslouchej. Prostě jak se dotkne struna pražce (aktuálního) tak to klapne a cinkne. Dohmat mám relativně vysokej, ale nedovedu si ho při rozkmitu struny H a E představit nižší.
...a nemas na aparatu vysolene vysky na max, popr zapnutou hornu ?
Nehraješ moc křečovitě?
Vůbec ne. Dokonce se snažim o to, že když hraju triolu A E C na struně E a H, tak prsty přesunu a snažim se, abych tu strunu "nepřiklepnul" z vejšky, ale abych jí dotákal a jen přimáčkl.
...a nemas na aparatu vysolene vysky na max, popr zapnutou hornu ?
Vysolene nikoliv. Obvykle hraju narovno a vejšky spíš uberu. Na velkém kombu mám hornu, ale nejde vypnout. Každopádně mi to cinkocvaká i na kombu malinkém a i na sucho. Do aparátu to prolejzá, když hraju sám. Při hře s kapelou se to ztrácí. Ale vadí mi, že to slyšim i přes celou kapelu (tedy ne jen z komba, ale rovnou od prstů do uší).
Vysolene nikoliv. Obvykle hraju narovno a vejšky spíš uberu. Na velkém kombu mám hornu, ale nejde vypnout. Každopádně mi to cinkocvaká i na kombu malinkém a i na sucho. Do aparátu to prolejzá, když hraju sám. Při hře s kapelou se to ztrácí. Ale vadí mi, že to slyšim i přes celou kapelu (tedy ne jen z komba, ale rovnou od prstů do uší).
Nešlo by udělat nahrávku a šoupnout to sem?
Nešlo by udělat nahrávku a šoupnout to sem?
pokusím se
Já jsem měl minulý rok podobný problém u Jazzbasu od Fokusu. Taky jsem to tady na fóru hodně řešil. Teď jsem si pořídil Squier precision a problém je pryč. Všechno to ale bylo způsobené tím, že byl špatně seřízený dohmat.
Dynamika hry by mela mit urcity rozsah. Nejvyssi hlasitost je omezena prave praskanim o prazce. Ale i s nizkym dohmatem se da hrat nahlas a bez "bordelu" okolo, ale je to tezsi, nez hrat zpusobem ala Fieldy;-)
Druha moznost je spatna synchronizace leve a prave ruky, kdy dojde k primacknuti struny na prazec jeste pred brnknutim pravou rukou - tim se ozve "tappingovy" zvuk obsahujici ruzne pazvuky a nasledne je prekryty plnym tonem rozeznene struny.. obzvlast patrne je to pri pouziti horny.
Takze cvicit, cvicit... a nejlip se sluchatkama ;-) Vsechno je to stejne jenom v rukach,
Stránky 1
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Baskytara.com » Technika hry » Cvakání strun