Téma: Hughes&Kettner Tube Factor
Jak víte zkreslení sem vždy považoval za příjemnou součást bass zvuku, ale bohužel nemohl sem najít nic co by to slovíčko "přijemné" dokázalo aspon na 50% splnit!
MXR se blížilo fakt blízko ale....nebylo to nák extra vypečený...nic pro co by stálo za to obětovat těch 5k co to tu prodávaj ..... tak možná 2jku z íbeje ale i tak šlo pryč bylo to moc jakoby "svoje" ten zvuk mi přišel hodně jinej než když MXR nehrálo a to sem nechtěl chtěl sem zachovat původní soud jen nakreslit na lehkej crunch.
Takže když sem zahlídl TF tak si říkám nu což zkusíme, prej je to na basu dobrý(ale to už sem slyšel o jinejch sračkách tak sem to spíš bral s rezervou....)
No když se mi to konečně dostalo do ruky tak sem už byl netrpělivej jak to ozkouším a zjistím jeslti je to jen další kytarová krabička která pojebe zvuk basy na něco mezi kytarou a basou (zAlembicuje zvuk )...strach sem z toho měl velkej oni ty krabičky na kytaru třeba fungujou perfektně ale na basu je to slabota....což není jejich chyba....prostě sou tak udělaný.
Tak první co mě rozsekalo byl modře svítíci nápis na plexiskle to je báječný :-D takovej milimetrovej neon
ale co vzhled není vše i když tohle je fakt libovka....hlavní je sound no hned jak sem to zapojil tak sem věděl JE TO TAM.
TF má skvělou vlastnost samotnej zvuk tolik nepřetvoří- takže propustí i basy, a zvuk neztrácí na objemu , spíš mi přišlo že naopak ještě ho trošku přihutní, ale všechno záleží na knoflíku Voicing (něco jako TONE....) jak se nakroutí, takže díky němu se dá hezky spolupracovat s Drivem na tom aby se zvuk netenčil.....to se vše děje při Factoru 1 kdy jde zkreslení přes lampu a není bůhví jak brutální fakt jen lehkej crunchík kterej dost závisí na tom jak to člověk řízne prstama nebo trsátkem....
Při sepnutí Factoru 2 se začnou dít věci, do obvodu se dle mejch informací zapojí na zkreslování i polovodiče a pak to začne bejt už dost brutální ale pořád použitelné.....sice asi ne na pořád ale do jistejch pasáží velmi dobře uplatnitelné...takovej "lead sound" ne tak debilní fuzz big muff s wahem jak míval nebožtík Cliff Burton ale spíš takovej Trujillo, když občas hraje náký hodně zkreslený solo.
V podstatě tahle krabička má jedinou chybu, má společné korekce na Factor 1 a 2 takže si člověk musí rozmyslet co jak předem a nechat to napevno a vlastně udělat kompromis...ale zas kompromis s touhle krabičkou je jedinej kompromis a to finanční, je to dost drahá sranda...jinak zvukově se kompromisy nekonaj, je vidět že náckové maj i lepší značky než Uli(čníkův) behringer......
Jinak se celkovej dojem ze zvuku posunul dost blízko celolampě alá ampeg, řádně vybuzený- s jednou výhodou nedělá to takovej rámus, a dá se to kdykoliv vypnout , možná přeháním nevím(trošku si s tou chválou připadám jak vůl ale aspon nechválím něco od čeho se kvalita zrovna nepředpokládá... :-D ale já fakt mám takovej pocit že to je to PRAVÝ).
Můžu říct že rozhodně je to první vlaštovka v plánovaným pedalboardu...druhou bude menší šílenost EHX Bass Micro Synth. která ale není vůbec tak šílená jak by se od synthu čekalo....
Takže pokud už máte v plánu kreslidlo např. MXR nedejbože Tech 21 který už se 7k blížej zkuste si někde nechat zapojit TFko....třeba vás zklame třeba vás ohromí.
http://www.musiccenter.cz/Hughes-Kettne … dály:16891
Ted se jetej prodával za 4k což je bezkonkureční cena....tahle krabička to už je fakt kategorie kvality boutique etc. (Fulltone, HBE, Bleuberry, T-REX.....)
Jinak zkoušel sem to na Hamera JB 5tku s Aktivníma SD Basslines, což není basa která by zrovna byla uplně ideální na to dělat si obrázek o zkreslení
1) aktivka...svojí podstatou nepřítel zkreslení
2) JB
I tak mě to posadilo na prdel....s trsátkem sem jen zapnul TF a hrálo to bez jakejchkoli korekcí překroucenejch apod.:D
Co to teprv bude dělat s Precisionem od Schecteru s LIndy Fralinem.....no zatím si počkám na snímač
------------------------------------------------------------------------
Fender Precision '86, GK 700RB-2, Line6 410