On někdy stačí malý únikový proud, který sám není nebezpečný, ale následkem ucuknutí může člověk třeba spadnout do bicích nebo sletět z pódia... Pokud chcete mít přehled, co Vás kopne, stačí se chytnout strun a druhou rukou si "osahat" všechny kovové předměty v okolí dutnavkovou zkoušečkou (fázovkou). Když zkusíte i různé rampy, reflektory, futra, pípu..., zjistíte zajímavé věci! Kdo si to chce změřit Avometem, tak "maximální povolený proud člověkem" je 0.5 mA (viz ČSN EN 33 1610).
Pokud jsou různé síťové psy a prodlužováky zapojeny správně a s dostatečně dimenzovaným třížilovým kabelem, neměly by ani ty fázi obracející rozdvojky nijak vadit.
Existuje bezpečnostní norma, která předepisuje pravidelné revize pohyblivých síťových rozvodů i ostatní muzikantské elektroniky, podobně jako třeba revize ručního nářadí. Neznalost a nedodržování neomlouvá.
Jak psal chajda, nejjistější je připojit někde do jedné zásuvky (obvykle 3x230/400V) vlastní rozvaděč s proudovým chráničem ("elektrárnu") a celý silový rozvod pak táhnout výhradné vlastní kabeláží s ochranou zemněním. Hádejte, co se stane, když se hraje venku a padne mlha nebo zaprší?
Elektřinu okolo kapely musí mít v rukách "osoby znalé s vyšší kvalifikací". Pak není důvod hrát v gumových rukavicích a galoších na izolačním koberci, zpívat do ošprckovaného mikrofonu a pro napájení aparátu mít vlastní elektrocentrálou zavěšenou na izolátorech ve vzduchu :-)
Čtyřky: Ibanez MC924DS Half & Half (1982) + kontrabasy: masiv 4/4 s bassreflexem! (~1890) a polomasiv Cremona 3/4 (~1985)
Pětky: MTD fretless 35" od Ondřeje Lišky (2004) a Lakland 55-02 Deluxe (2005)
EBS TD650, EBS NEO-212 + 1x 15" JBL E-140 a do hospody GK MB150E-III-112
Autorizovaný záruční a pozáruční servis Yamaha, Ampeg a Line 6