Téma: Metronom
Jaka cviceni konkretne hrajete s metronomem?
Nejste přihlášen. Přihlaste se, nebo se zaregistrujte.
Baskytara.com » Technika hry » Metronom
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
S metronomem jsem hrál vždycky všechno co jsem cvičil....pak jsem si tedy pořídil automat.bubeníka.Všechno co jsem odposlouchal od jiných, nebo co jsem vymyslel s kapelou jsem cvičil s metronomem.Pak když jsem začal ještě k base zpívat, byl metronom naprostá nutnost, abych dostal basu a zpěv dohromady.Mám rád funk a rap....a hrát palcovky a do toho rapovat?.....když jsem s tím začal, tak jsem myslel, že to vživotě nezvládnu.Ale fakt píle je mocná čarodějka!!! Pak jsem si pořídil halvovej mikrofon a bylo to!Nejadnou to nějak sepnulo a já jsem mohl hrát něco a něco jinýho jak rytmicky tak melodicky zpívat.Byla to nutnost.Protože jsme byly v kapele 3-kytara, basa a bicí.Časem jsme zpívali všichni a to bylo super-dělat vokály a různý intervaly.Pak jsme začali ještě hrát se samplama....takže mě ten "klik" provází celé moje hraní.Když mi začne někdo vykládat,že metronom je nesmysl a že on to nepotřebuje, tak se s ním odmítám vůbec bavit.
Metronom sem zatím nepoužíval (a je to chyba) .. jestli bych ho využil,tak ho možná pořídím..
Aha...tak to jo.To jsi napsal legračně..."jestli bych ho využil".Já myslím, že metronom by měla být pro basáka modla!Snad když někdo hraje s bubeníkem, kterému rytmus nic neříká, tak tam je to možná buřt.Jak nemáš ten "klik" v halvě, tak nikdy dobře hrát nebudeš.Možná tak nějakej bigboš na "čtyři", ale do nějakých vážnějších akcí a rifů bych se tedy nepouštěl.
Myslim si,že uplně bez rytmu nejsem,když něco rytmicky nesedí,tak to většinou poznám jako první... ale je pravda,že to neni moje silná stránka - zrovna nedávno sem s tím měl dost velký problémy v jedný skladbě
s metronomem nehraju protože žádnej nemám... maximálně tak s nějakým automatickým bubeníkem nebo ještě líp přímo s písničkou
Spíš bych nevěděl,jak ho přesně používat.. ono držet rytmus je důležitý,ale spíš držet rytmus v určitejch taktech je složitější..potřeboval bych vědět třeba,jak se zdokonalit třeba v hraní a střídání 2/4 a 4/4 taktu v písničce nebo třeba 6/8 jsou taky obtížnější
no.. možná ho někde splašim
Tak to by jsi měl.To ti řekne každej, kdo na tu basu něco umí.A kdo neumí...tak jen čumí a "metronom nepotřebuje".
Nevim no... já si myslim,že metronom používá fakt jen minimum lidí.. třeba blbější bubeníci
Můj názor na metronom je dosti skeptickej,protože fakt moc lidí neznám,co by hráli s metronomem, a že hrajou třeba na různý nástroje (třeba dechy atd). Ale neodsuzuju to.
tak jen čumí a "metronom nepotřebuje".
je jasný,že když to někdo nezná,tak to nepoužívá
Spíš bych nevěděl,jak ho přesně používat.. ono držet rytmus je důležitý,ale spíš držet rytmus v určitejch taktech je složitější..potřeboval bych vědět třeba,jak se zdokonalit třeba v hraní a střídání 2/4 a 4/4 taktu v písničce nebo třeba 6/8 jsou taky obtížnější
Já jsem si tenkrát, asi před 15-ti roky koupil učebnici všeobecné hudební nauky a celou jsem jí "nasypal" do hlavy! Pár kluků na basu jsem tak ještě asi před 2 roky učil...taky to chtěl každej nějak obejít.Ale je to jako kdyby jsi chtěl napsat román,ale nechce se ti učit písmenka.
hm,to je právě ten problém, že všechny učebnice jsou psaný v notách,který absolutně nezvládám O nějaký sem už dlouho přemejšlel,dost sem slyšel o Bass Masters Groove nebo tak nějak , i cenově to bylo příznivý.. nevíš o nějakejch?spíše bez not,ale abych se z toho zdokonalil
Nevim no... já si myslim,že metronom používá fakt jen minimum lidí.. třeba blbější bubeníci
Můj názor na metronom je dosti skeptickej,protože fakt moc lidí neznám,co by hráli s metronomem, a že hrajou třeba na různý nástroje (třeba dechy atd). Ale neodsuzuju to.
Lukáši, tak teď jsi mě tedy fakt pobavil.Když se podíváš na jakoukoli třeba i jen basovou videoškolu, tak se všechno hraje s metronomem...pročpak asi?Kdyby jsi byl duhej (Šaufler), tak ani nemuknu.Ale takhle mi to připadá, jako názor hudebního prosťáčka....nezlob se.Záleží samozřejmě na tom, co a jak chceš hrát a jestli chceš vůbec hrát.Znám pár lidí, co jsou hlavně spokojený, že jim to s basou v kapele sluší.Ale nic ve zlom.
Asi nemám ještě takovej "hudební rozhled".. jestli mi hraní vydrží třeba do třiceti (doufám,že jo,ale ne jako spokojený,že mi to s basou v kapele sluší),tak už budu třeba mluvit jinak..
hm,to je právě ten problém, že všechny učebnice jsou psaný v notách,který absolutně nezvládám
Nevím co bych ti na to řekl.Já jsem se noty a vše kolem naučil sám a makal jsem na tom několik let.Proto dnes mužu hrát "laufy"....groove,slap,tapping,hamering,akordy,můžu lítat po celým krku basy,mužu hrát doprovodný walking bass,můžu si stahnout party basáků, abych zjistil co a jak kdo hraje,můžu přeladit basu třeba do "droped",mužu si napsat nápad ve vlaku do noťáku a ještě tři prdele jiných věcí a vím přesně co dělám.Kdybych se nezajímal o cit v tempu a o stupnice a tabulatůry, tak bych nic z toho dělat nemohl.Fakt nevím, co na to jiného říci.
Jaka cviceni konkretne hrajete s metronomem?
Fakt vypikaný téma!
Docela mě napadá,jestli sem se neměl přihlásit do hudebky, abych takový dobrý hráče,jak seš ty,dohnal.. maj vůbec nějakou šanci samouci? myslim teda spíše v teorii
já si myslim,že metronom používá fakt jen minimum lidí.. třeba blbější bubeníci
To raději ani před bubenickýma profíkama neříkej.Je to přesně naopak.Bubeník, kterej hraje s metrem i na živo, to je hodně vysoká profi laťka.Uvidíš sám, čím toho budeš umět více, tím budeš měnit názor.Napadají mě třeba "Ramštajni"....četl jsem rozhovor s bubeníkem,který říká, že by to na živo bez "klicku" ani nešlo.To si myslíš, že to jsou "třebas ti blbější bubeníci?"
Docela mě napadá,jestli sem se neměl přihlásit do hudebky, abych takový dobrý hráče,jak seš ty,dohnal.. maj vůbec nějakou šanci samouci? myslim teda spíše v teorii
Ale dyk já jsem samouk!
To možná seš ,ale celej ŽIVOT!!! Já hraju zatim jeden rok pořádně,ani ne,aby bylo jasno
Je fakt, že mě je 36 a ve dvaceti jsem mět také jiné názory.Já se tady nechci chlubit...to jsi špatně pochopil.Jen chci říci, že to co jsem se naučil a vychytal sám, mi umožňuje hrát mraky věcí, technik a pocitů.Jde o to, kolik času a invence chceš té base věnovat-je to naprosto jednoduchá rovnice.Ne tohle téma jsem se jednou bavil s Frederikem Janáčkem z -123 minut.Myslíš, že on necvičí?
Já hraju zatim jeden rok pořádně,ani ne,aby bylo jasno
Aha...tak to jo.To jsi měl říci hned.Tak v pohodičce...cvič a uvidíš.Ať se ti daří.
Od -123 minut sem měl nějaký alba,ale pak sem byl po formátu a zapomněl sem si je vypálit .. to sem eště nehrál,nevěděl sem,jakej je to blázen..viděl sem je párkrát v TV.. je to fakt machr.. asi cvičí,to je jasný.. nevim,já bych tomu obětoval klidně i víc času,když bych nějak viditělně viděl,že se zlepšuju.. potřeboval bych to zefektivnit.. spíš po tý stránce hraní mozkem a ne rukama..ale jak sem už psal,poslední dobou mě to cvičení přijde vniveč,ne jako dřív,to se hrávalo a vyvíjelo
Sorry, že vám lezu do debaty, ale ...Lukáši, rytmus a držení tempa (je absolutně šumafuck jestli 3/4, 2/4,7/8 nebo kterýho čerta) je ALFOU OMEGOU hry na basu. Basa drží s bicíma rytmiku a tam tempo neojebeš. Pokud si bubeník lítá v tempu sem a tam, radím okamžitě vyměnit, protože s takovou do daleko nedotáhnete. Až získáš ten "klik" do hlavy, teprve potom se můžeš pustit do vytváření linek, doprovodů, pracovat s dynamikou a jinýma skopičinama. Každý cvičení s metronomem!!!
Metronom nemusíš nikde shánět, stačí mrknout na netu a máš výběr z několika variant. V 1. řadě si uvědom, jestli vůbec chceš hrát a podle toho se zařiď, protože teď přemýšlet o tom, co bude za Xlet, je kapitální békovina.
I jako samouk šanci máš, páš já znám jen minimum lidí s hudebkou a jak jim to hraje. Já osobně jsem taky viděl hudebku jen, když jsem jel kolem ní. Nejsem sice moc znalý hudební teorie, noty louskám (ale bolí to), ale je to jen o čase a píli. Pokud budeš dřít a věnovat se tomu, možná budeš za pár let Matěje ještě učit. :lol::lol: ....chachá, ta se mi povedlo.
Ufff, pokračujte v debatě.
To Milhaus: Absolutní sůhlas!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!To se ti fáááákt povedlo!!!!!!!!!Lépe bych to nenapsal!!!!!Asi ti dám "Nobelovku"!!!!!!!!To co jsi napsal, si raději zaznamenej...bude se ti to ještě hodit!!!!!!
možná budeš za pár let Matěje ještě učit. lollollol
To se ti teda fakt povedlo..
Bubeníka zatím nemáme,takže uvidíme..
poslední dobou mě to cvičení přijde vniveč,ne jako dřív,to se hrávalo a vyvíjelo
A kdy myslíš jako dřív?Dyk jsi psal, že hraješ na basu rok ne?Jestli to bereš takhle, tak jsi hrozně nedočkavej.Jen se ještě zeptám...říkají ti něco tyhle věci? E,A,D,G -lazení basy,A moll a C dur?Víš co je to tónika,malá tercka,velká tercka,kvarta,kvinta a kvintovej kruh?Jestli ne...tak by jsi si měl pořídit nějakou učebnici o teorii....tedy v případě, že se chceš někam posunovat a vyvíjet.
No tak něco jo a něco ne(tercie a kvintovej kruh mi neřikaj nic)... eště že mám kámoše studovanýho v ZUŠce,ten to jistí
tak dřív.. začátky byly dost brutální,teďka už něco zahrát dokážu a vymyslet taky něco..prostě začátky,kdy se člověk učí ty písničky ,co se mu líbí
Myslim si,že na to,že hraju rok,toho umim tak akorát na ten jeden rok.. jako že jakžtakž
Lukáš napsal:poslední dobou mě to cvičení přijde vniveč,ne jako dřív,to se hrávalo a vyvíjelo
A kdy myslíš jako dřív?Dyk jsi psal, že hraješ na basu rok ne?Jestli to bereš takhle, tak jsi hrozně nedočkavej.Jen se ještě zeptám...říkají ti něco tyhle věci? E,A,D,G -lazení basy,A moll a C dur?Víš co je to tónika,malá tercka,velká tercka,kvarta,kvinta a kvintovej kruh?Jestli ne...tak by jsi si měl pořídit nějakou učebnici o teorii....tedy v případě, že se chceš někam posunovat a vyvíjet.
Nětreba sháňat učebnice, vše je na netu, jen to najít. Zkus se zamyslet, co tě na tom cvičení tak štve...hm...nikam se to nehýbe, rok pryč a jsi stále někde na začátku (no já už na něm jsem pár let, chachá), ať brnkáš jak brnkáš, je to pořád o ničem. Jeden večer obětuj tomu, že sedneš k netu a najdeš hudební teorii, stáhneš metronom a po kouskách se tím začneš prokousávat. Zpočátku stačí s metronomem procházet jednotlivý tóny na hmatníku, získáš přehled, kde co zahrát, s tím pak můžeš dál postoupit na ty "šílený věci", který jmenoval Matěj. Bude to pomalý, ale za rok...s každým posunem tě to začne bavit víc a víc a ...depka bude v řiti.
Kur.., seš basák tak s tím nes..!!!
dál postoupit na ty "šílený věci", který jmenoval Matěj.
To nejsou vůbec šílený věci...hahaha...naprostý základy.Boha když si vzpomenu kolik hodin jsem s tím stávil....kdybych místo toho hledal ropu, tak jsem dneska ropnej magnát!Ale když mě to bavilo........ a
Nětreba sháňat učebnice, vše je na netu, jen to najít. Zkus se zamyslet, co tě na tom cvičení tak štve...hm...nikam se to nehýbe, rok pryč a jsi stále někde na začátku (no já už na něm jsem pár let, chachá), ať brnkáš jak brnkáš, je to pořád o ničem. Jeden večer obětuj tomu, že sedneš k netu a najdeš hudební teorii, stáhneš metronom a po kouskách se tím začneš prokousávat. Zpočátku stačí s metronomem procházet jednotlivý tóny na hmatníku, získáš přehled, kde co zahrát, s tím pak můžeš dál postoupit na ty "šílený věci", který jmenoval Matěj. Bude to pomalý, ale za rok...s každým posunem tě to začne bavit víc a víc a ...depka bude v řiti.
Kur.., seš basák tak s tím nes..!!!
To sem blbě napsal,že se nehejbu od začátku.. jako se začátkem bych to vůbec nesrovnával,někdy se musim smát,jak sem se snažil hrát.. Spíš mi to přijde tak tohlento jaro,nebo tak nějak... přijde mi,že ruce už mám docela v pohodě rozhejbaný a rozjetý,ale ten hmatník je nějak podivnej a nic na něm nefunguje
To Lukáš: ale ten hmatník je nějak podivnej a nic na něm nefunguje
To je právě VONO!!!
To Matěj: Milhaus psal(a):
dál postoupit na ty "šílený věci", který jmenoval Matěj.
To nejsou vůbec šílený věci...hahaha...naprostý základy.Boha když si vzpomenu kolik hodin jsem s tím stávil....kdybych místo toho hledal ropu, tak jsem dneska ropnej magnát!Ale když mě to bavilo........ a
No to já vím, ale dodneška se stím peru. Já právě horkotěžko nacházím ten čas- volnej jako. Půjde to pomaleji, ale půjde. MUSÍ !!!
místo metronomu používám doma hammerhead..lepší metronom
Docela mě napadá,jestli sem se neměl přihlásit do hudebky, abych takový dobrý hráče,jak seš ty,dohnal.. maj vůbec nějakou šanci samouci? myslim teda spíše v teorii
Samouci maj určitě šanci... záleží jenom na motivaci a kolik času tomu věnuješ. Když ale začínáš sám tak si vytvoříš vlastní techniku hraní, která nemusí být vzdy ok. nebo spíš nikdy není ok. Zato když si na začátku pořídíš třeba jen na půl roku učitele tak tě to dost posune dopředu. Naučíš se tam i nějakou hudební teorii a tak. Tím nechci říct, že bys měl hrát přesně jak ti ukazují učebnice, nebo učitel, to je zase naprd, když hraješ jak je ti nepohodlný. Dobrý je neco mezi tím, ale na to má každý jinej názor...
Hudebni teorii muzes pochytit i sam kdyz se budes ptat nebo patrat, ale nema cenu se srtotit vsechno
METRONOM - určitě ano
Lukáši, já hraju na basu asi 8 měsíců a od prvního dne s metronomem. Je to velikánská výhoda... prakticky každý s kým jsem doposavad hrál (hledám kapelu, takže jich bylo docela hodně) byl o hooodně lepší muzikant než já a přesto ke mě nikdy neměli velké připomínky... jasně že ti lepší hned odhalili moje mezery v teorii a familiaritě s hmatníkem... ale prostě když si dobře zažiješ rytmus, tak už řešíš jen to ostatní a to se dá dohnat "za chodu".
Basa je z velké části rytmický nástroj a v zejména v počátcích hraní by se k němu tak mělo přistupovat. Jak říká jeden z mých velkých vzorů:
Jde o to zahrát co nejméně tónů, ale na co nejpřekvapivějších místech.
Lukáši, já hraju na basu asi 8 měsíců a od prvního dne s metronomem.
To Callas: Gut...tak to gratuluju.Přesně takhle se má začínat!
já teda můžu říct svoji zkušenost... na basu hraju pár let a valnou většinu bez metronomu.. jedinej metronom, kterej jsem dřív slyšel byl z kazety od Šíšovi učebnice slapu... cca před půl rokem jsem metronom pořídil a teprv ted zjištuju, jak celý ty léta hraju z prdele a můžu ti říct, že v posdtatě začínám od znova a jedu všechno znova a s metronomem. bez něj může hrát jedině cvok... a to na jakejkoliv nástroj, u basy a bicích to platí dvojnásob...
Takže jestli hraješ rok, tak až se zejtra ráno probudíš utíkej do nejbližších hudebnin a metronom pořid... ušetříš si spoustu času, kterej jsem např. já promarnil...
chroustjazz napsal:místo metronomu používám doma hammerhead..lepší metronom
to že jako boucháš hlavou do zdi místo metronomu ?
ne..začnu hrát a čekám, až začnou sousedi bušit..pak to teprve rozjedu 8¨-))
Domovnice, se mnou se zas háhá, divný slova do svý pusy vkládá....baba baba zláááá!
už od začátku jsem měl obrovský štěstí na bubeníky, takže jsem možná namlsanej, ale neni větší peklo než rytmus ujíždějící pod prdelí, nebo tahající za vocas .
rytmus tvoří v kapele vždycky dva, bicí a basa, pokud nejsou oba přesní, nemůže to hrát, prostě to nedáš takže metro, metro, metro, metro...
Domovnice, se mnou se zas háhá, divný slova do svý pusy vkládá....baba baba zláááá!
přesně tohle mě taky napadlo ty vole
! zase se se mnou domovnice pře, obličejem připomíná vepře
kvůli mě si bába kazí zdraví, viditelně jí to ale baví.... Zláááá baba, baba ...!!!!!
VIVAT LA VISACÍ ZÁMEK
Na co metronom? Nebaví mě cvičit sám s metronomem. Rytmus mám tak nějak v sobě a stejně se přizpůsobuju ostatním. Kdybych to nekompromisně drhnul podle metronomu a necítil co hraji ostatní, tak bych byl po prvních vokálech nebo refrénu ( všichni spontálně zrychlují) pozadu o cca1/4doby.
no právě k tomu to cvičení je, že pak nebudete zrychlovat.
no právě k tomu to cvičení je, že pak nebudete zrychlovat.
To Jenich: Už to nikomu nevysvětluj...to je voničem!Kdo to tady psal....metronom by měla být pro basáka modla. A jestli kapela Zpomaluje a zrychluje.....rozpostit!!!
rytmus tak nějak v sobě máme všichni
hezký cvičení je vypnout si na metronomu zvuk a nechat běžet jen diodu (pokud to lze), pak na chvíli zavřít oči, pak otevřít, srovnat se, pak zavřít oči, pak otevřít, srovnat se...
rytmus tak nějak v sobě máme všichni
hezký cvičení je vypnout si na metronomu zvuk a nechat běžet jen diodu (pokud to lze), pak na chvíli zavřít oči, pak otevřít, srovnat se, pak zavřít oči, pak otevřít, srovnat se...
To je lepší si vzít sluchátka na zkoušku a pustit si tam klik, kterej si pouští do sluchátek přez mix bubeník a slyšel by jsi věci!!!!Málem jsem se pochcal smíchy, když se začal kytarista hádat, že bubeník zpomaluje.Nenechal se přesvědčit ani odemě.Ale jel furt před dobou a někde zase zpomaloval.
Jenich napsal:no právě k tomu to cvičení je, že pak nebudete zrychlovat.
To Jenich: Už to nikomu nevysvětluj...to je voničem!Kdo to tady psal....metronom by měla být pro basáka modla. A jestli kapela Zpomaluje a zrychluje.....rozpostit!!!
fuj to jsem se lek
no toho pregnantníhp příspěvku ) moc jsem nepochopil, jestli si děláš prču nebo jestli je to míněný vážně
Pro cvičení je metronom super věc, pro hraní bych na něm ale dogmaticky nelpěl. Nikdo dokonalej klik neudrží, pokud je nepřesnost dost malá, tak to podle mě absolutně nemůže vadit a akorát se lidi hádají, jsou horší věci..:)
Trochu nadsázka...ale míněná vážně.mě to docela rozesmívá...když si někdo myslí, že metronom nepotřebuje.To mě připomíná...."nelaď-laděj jenom srabáci"!!!!Jak už jsem psal, když někdo hraje českou polku na čtyři, tak je to šumafuk.Ale kdo se chce pouštět do větších akcí a natož hrát třba slap...nemyslím občas do toho práznýho "Ečka" plácnout, ale opravdu hrát, tak se bez mentronomu absolutně neobejde.Ve slap technice jde o různé otáčení rytmu proti...atd a to tam bez metra nedostane ani polobůh!!!
šestka napsal:rytmus tak nějak v sobě máme všichni
hezký cvičení je vypnout si na metronomu zvuk a nechat běžet jen diodu (pokud to lze), pak na chvíli zavřít oči, pak otevřít, srovnat se, pak zavřít oči, pak otevřít, srovnat se...To je lepší si vzít sluchátka na zkoušku a pustit si tam klik, kterej si pouští do sluchátek přez mix bubeník a slyšel by jsi věci!!!!Málem jsem se pochcal smíchy, když se začal kytarista hádat, že bubeník zpomaluje.Nenechal se přesvědčit ani odemě.Ale jel furt před dobou a někde zase zpomaloval.
mám lepší- hrál jsem záskok s jednou country partou a zpěvák (taky hrál na kytaru) dostal po hodině hraní hysterák z toho, že byl po každým refrénu tak o dobu-dvě napřed, ale někdy se zasek už třeba v půlce a pak se po mě vztekle otáčel, prej ať už kurva nezpomaluju, že jejich basák takhle blbě teda rozhodně nehraje
tak jsem pak za nima běhal jak honící pes a všichni byli spokojený...
Trochu nadsázka...ale míněná vážně.mě to docela rozesmívá...když si někdo myslí, že metronom nepotřebuje.To mě připomíná...."nelaď-laděj jenom srabáci"!!!!Jak už jsem psal, když někdo hraje českou polku na čtyři, tak je to šumafuk.Ale kdo se chce pouštět do větších akcí a natož hrát třba slap...nemyslím občas do toho práznýho "Ečka" plácnout, ale opravdu hrát, tak se bez mentronomu absolutně neobejde.Ve slap technice jde o různé otáčení rytmu proti...atd a to tam bez metra nedostane ani polobůh!!!
No takhle já jsem metro nikdy nepoužíval....nikdy mě to nebavilo, ale uvědomuju si, že je to nutný.
Pro cvičení je metronom super věc, pro hraní bych na něm ale dogmaticky nelpěl. Nikdo dokonalej klik neudrží, pokud je nepřesnost dost malá, tak to podle mě absolutně nemůže vadit a akorát se lidi hádají, jsou horší věci..
Když chceš dělat muziku se samplama, tak je to naprostá nutnost i na živo.My jsme s kapelou jezdili nějakou dobu s pražskýma Jolly Jokker a ti hrajou s klikem do sluchátek bubeníkovi,kterej jede z mašiny, kterou si ovládá Kumanžas ve předu, z který jedou samly do předků a do který nahrává a smyčkuje i různý zpěvy a basový linky.Někda se na to běžte někdo podívat.Škoda, že to je u nás s tou muzikou tak podivný....tohle tady u nás nikdo nedělá.Kumažas už bohužel není náctiletej hezoučkej klučík.Jinak samozřejmě je muzika, kde se zpomalování atd.neřeší.
Klusi napsal:Pro cvičení je metronom super věc, pro hraní bych na něm ale dogmaticky nelpěl. Nikdo dokonalej klik neudrží, pokud je nepřesnost dost malá, tak to podle mě absolutně nemůže vadit a akorát se lidi hádají, jsou horší věci..
Když chceš dělat muziku se samplama, tak je to naprostá nutnost i na živo.My jsme s kapelou jezdili nějakou dobu s pražskýma Jolly Jokker a ti hrajou s klikem do sluchátek bubeníkovi,kterej jede z mašiny, kterou si ovládá Kumanžas ve předu, z který jedou samly do předků a do který nahrává a smyčkuje i různý zpěvy a basový linky.Někda se na to běžte někdo podívat.Škoda, že to je u nás s tou muzikou tak podivný....tohle tady u nás nikdo nedělá.Kumažas už bohužel není náctiletej hezoučkej klučík.Jinak samozřejmě je muzika, kde se zpomalování atd.neřeší.
nevim, mě přijde klik jako samozřejmost...v kapele hrajeme s compem a to ani jinak nejde
Jolly Joker...tam hrál na bicí Klučka, ne? Hrál jsem s nim a ten někdy zrychloval jak blázen.
nevim, mě přijde klik jako samozřejmost...v kapele hrajeme s compem a to ani jinak nejde
To je jasný.Já si dělám muziku i doma do compu, takže vím o čem mluvíš.Většinou na to každej přijde ve studiu-když to vidí na tom monitoru s tím klik rozdělením.To se pak nestačí divit.To se pak vezme ta nejlépe zahraná pašáž a ta se skvatuje do všech refrénu, když to tedy kapela nahrává na klik.A pak se náramě divějí, že v tom není život a šťáva.
Jolly Joker...tam hrál na bicí Klučka, ne? Hrál jsem s nim a ten někdy zrychloval jak blázen.
To jsi si popletl.Dřív tam hrál Jirka Pelíšek.V době, kdy jsem s nima hráli, tam hrál a je tam dodnes-Jirka Novotný.S Kumažasem se znám už dost dlouho a nepamatuju si, že by tam byl další basáka-nebo na co hraješ?Myslím ale, že nás spíš pěkně houpeš!
" Ďalším absolventom štátneho pražského konzervatória je Radek Klučka . Hrá na bicie, percussions, bodmran a klávesové nástroje. Okrem Čechomoru hral napr. v skupinách ( Vinohrady, Modrá hvězda, Alice Springs, Dobromosť, Jolly Joker a splupracoval aj s Helenou Vondráčkovou ). Ako štúdiový hráč sa zúčastnil natáčania albumov napr. Lucie Vondráčkovej, Honzu Nedvěda, Laura a její tygři. "
zdroj: http://www.gregi.net/vl/article/Koncert … lava_2523/
No a v těch Vinohradech jsme spolu s Radkem právě hráli.
tady máme společnou daggerotypii
http://www.funky-beat.cz/images/content … /gang1.jpg
Tak teda nevim....ale možná jsem měl jen vlčí mlhu
Copak, ze uz s vama ve Vinohradech nehraje? Nebo ty uz nehrajes ve Vinohradech?
Copak, ze uz s vama ve Vinohradech nehraje? Nebo ty uz nehrajes ve Vinohradech?
Koho máš na mysli?
jenicha :-)
btw pred cca 5ti rokama s vinohradadama hrala resp se asi ucastnila par zkousek sagarka co pak hrala se mnou v all no-stars :-D .. prej to byli hrozny namachrovanci a rekli ji ze na sago umi pycu ale ze muze zustat jako backvokalistka ..jestli si to dobre pamatuju :-D
Jenich napsal:Jolly Joker...tam hrál na bicí Klučka, ne? Hrál jsem s nim a ten někdy zrychloval jak blázen.
To jsi si popletl.Dřív tam hrál Jirka Pelíšek.V době, kdy jsem s nima hráli, tam hrál a je tam dodnes-Jirka Novotný.S Kumažasem se znám už dost dlouho a nepamatuju si, že by tam byl další basáka-nebo na co hraješ?Myslím ale, že nás spíš pěkně houpeš!
ještě tam hrál Filip Skyba Jirka novotný je machr
Copak, ze uz s vama ve Vinohradech nehraje? Nebo ty uz nehrajes ve Vinohradech?
Protože jsme ukončili spoupráci..už to nešlo...Já tam ještě tak jako oficiálně hraju.
m3: Dost možný mě se tam taky ne úplně všechno líbí...Taky jsou teď kluci asi klidnější.
Takze tvuj hlavni projekt sou tedka ty cektouni s Myslkovjanem? (snad sem to napsal dobre)
jj...Tonic Supersonic (tak se to jmenuje
)
Ještě k tomu metronomu: Chtěl bych všechny začínající basáky poprosit...první věc kterou koupíte až seženete vybavení na samotnou hru (basa, kebel, aparát)..aby tou věcí byl METRONOM!!!!
Jinak dopadnete jako já...
Po řekněme 2-3 letech hraní, když jsem si říkal že stačí cvičit s bubeníkem který udrží rytmus a že doma si jentak můžu podupávat nohou...tak po těch letech jsem šel k učiteli...který mi otevřel oči a já pochopil...že mužu začít uplně...ale uplně od začátku! Ten pocit, že já vlastně neumím držet rytmus...tak ten vám nepřeju zažít.
Metronom je naprostá nutnost (pokud nejste obdařeni fakt výmečným smyslem pro rytmus už od přírody..což je však skoro nemožné).
Jako ideální cvičení považuju na začátek nechat si klikat metronom řekněme v tempu 40, buď osminky či šestnáctky a zkoušet hrát třeba stupnice. až se dostaneš do tempa..a budš ho umět zahrát bez problémů...tzn že zahraješ stupnici v třeba v osminkách a plynule přejdeš do 16tek a naopak...pak dej rychlejší tempo. třeba o 5-10. A takhle pokračuj do úplného zblbutí:)
až tohle zmákneš...mužeš zkoušet nějaký jiné rytmické variace s pauzami atd. učebnic a cvičení je všude kotel. ale nejlepší je zajít za někým zkušenějším a obětovat pár stovek aspoň kvůli pár radám do začátku. hawk!
Marek.Zavodsky: Souhlas... akorát u mě to byla -> basa -> metronom ---> Apec
hawk!
Nemuzu nic nez souhlasit. Zacal sem hrat s ucitelem, kerej po me furt chtel metronom, ale ja na to sral - chtel sem jenom rychle prejit ty hnusny cviceni abych se rychle dostal k naky pisnicce. Po dvou letech sem ho musel z casovejch duvodu pustit a dalsi 4 roky sem hral v absolutne amatersky rodinny vesnicky kapele a pro sebe sem si hral krom jinyho i flaky vod RHCP.
Tak a ted se dostanu k jadru veci: Quli tomuhle tematu sem si ten metronom stahnul (vubec sem vo ty moznosti stahnout ho nepremejslel - doted). Vedel sem, ze mi vobcas trosicku ujede rytmus, ale nic hroznyho. Co sem ale zjistil, to se slovama neda popsat. To je horsi jak ten Slitr tenkrat zpival tu ujetou pisnicku. No katastrofa. Je to horsi, nez co tady kluci pisou. Ale diky 1 hodiny intenzivniho opakovani dvou taktu s metronomem se mi konecne jakztak povedlo zahrat jeden rychlejsi a rafinovanejsi slapovej riff, coz mi predtim neslo ani za boha. Takze zacinam od piky, ale je to cejtit (ac minimalne). Musim na to hrat dokud je snaha (urcite me casem ta mrcha pusti).
Shrnuto: bez metronomu ani Ň!
Já mam metro právě v compu a někdy po zkoušce hraju nejnovější basový linky abych se ujistil v tý rytmice a tak ale musim uznat, že pravidelně s nim necvičim, ajaj. I když já většinou hraju s rádiem tak tam dycky nějaký bubínky jsou:-)
dřív sem neměl u basy počítač, tak sem si metronom nahrál na cédo v různejch rychlostech a pouštěl sem si ho pokaždý a věřte tomu že se tim nedá nic pokazit . člověk pak může s jistotou nadávat už jen na bubeníka
Chtěl bych částečně obnovit tuto diskuzi dotazem: Jak nastavujete metronom,když s ním hrajete(resp. jak s ním účelně cvičíte?), případně,jaký je vztah mezi bmp a nastavením metronomu? (když bych ho pořizoval,abych vlastně věděl,jak přesně kolem toho nastavení..)
bmp
Ono to umi i bitmapy ? jo. zavislost mezi metronomem a BPM je prima.
Nevím co se myslí tím bmp....snad BPM ne? je to dle mě zkratka Beats per minute, což znamená počet úderů (beatů) za minutu:)
na digitálním metronomu si nastavuješ tempo v BPM...když dáš rychlost 40, máš to 40 kliků za minutu. Tím doporučuju začít. nejprve třeba stupnice v čtvrtkách, osminkách a šestnáctkách. Usadíš si tempo...zvykneš si na délku not a postupně si to třeba zvyšuj na vzšší rychlosti. pak můžeš zkoušet trioly, sextoly...pauzy atd. dobré je třeba si na metronomu nechat klikat osminky s rozdílným zvukem úderů a tím simulovat virbl a basový buben. Dobré je i třeba na metronumu nastavit 16ky s jiným zvukem na první době atd...záleží na metronumu a tak. dneska má každý doma počítač, tak si myslím už metronom není ani nutné kupovat. až se budeš orientovat v rytmu a budeš hrát rovně...tak si stáhneš na comp nějakédoprovody a můžeš blbnout do aleluja. Hrát s něčím co simuluje bici je vždy zábavnější a nic tím rozhodně nezkazíš:)spíš naopak....
pak to třeba dopracuješ v kapele za toho "zmrda" který všem kecá do rychlosti hraní...hlavně kytaristům:))
Von si spider delal srandu.
K Markovi - Termit mi poslal tady na tom foru vodkaz na jeden takovej pocitacovej metronom, co tady popisujes. A je uplne spickovej. Ma uplne vsechno co potrebujes. A co tam nenajdes, to si na nem muzes vytvorit.
Hrát s něčím co simuluje bici je vždy zábavnější a nic tím rozhodně nezkazíš:)spíš naopak....
na tohle pozor...to není tak úplně pravda...dá se tím zkazit to, že ta basa nebude šlapat.
Jak to myslis? Hod nakej priklad.
nerozumím co tím přesně myslíš....samozřejmě hrát ploše jako metronom taky není dobré..ale člověku který s basou nemá moc zkušeností mužu metronom jen doporučit. pokud zvládne bez problému držet jednoduché groovy s metronomem, muže se pustit do posouvání rytmu atd.
hrát s živým bubeníkem je samozřejmě něco jiného..ale že nebude basa šlapat když budeš cvičit s nějakým doprovodem..to slyším prvně. Určitě to bude však pořád přijatelnější než když si budeš brknat jen pro sebe, říkat si jaký máš skvělý groove ale ve skutečnosti si to myslíš jen ty, protože jsi nikdy s ničím co drží rytmus nehrál.
Marek.Zavodsky napsal:Hrát s něčím co simuluje bici je vždy zábavnější a nic tím rozhodně nezkazíš:)spíš naopak....
na tohle pozor...to není tak úplně pravda...dá se tím zkazit to, že ta basa nebude šlapat.
Díky moc za zodpovědění dotazů.. na PC sem minimálně,mám na něm takovej obyč metronom,když hraju s kompem,tak to občas pustim..spíše se poohlédnu po nějakym programu nebo časem koupim,příp. pučim metronom..
Jako naprostej začátečník bych tady měl jeden poměrně debilní dotaz. Co a jak s metronomem cvičit? Sice jsem se už já nevím kolikrát dočetl, že cvičení s metronomem určitě důležitý je, takže jsem si zkusil jeden vygooglit, spustil jsem ho a... Co dál?
všechno co cvičím, hraju s metronomem, naprosto všechno.
Na cvičení třeba pavouky nebo stupnice v různých tempech a s různě dlouhými notami. Na obyč hraní písní ho mít třeba jako podklad pro kontrolu, jestli ti to trochu neutíká, i když na to mám radši bicí, mě ten klik dost často zprudí tak, že hraju "jenom k němu" a to mi připadá dost scestný (páč v reálu hraješ taky většinou podle bicích a ne podle kliku). Ale jo, občas toho prudiče zapnu
všechno co cvičím, hraju s metronomem, naprosto všechno
Ot: zkus chlastat s metronomem. prv niii, dru haa
A když už cvičit s metronomem, tak měnit tempo Nacvičit figuru od pomala, pak zrychlovat a nakonec zase zpomalovat, aby to pořád mělo kule a bylo to bez chybiček
A když už cvičit s metronomem, tak měnit tempo
Nacvičit figuru od pomala, pak zrychlovat a nakonec zase zpomalovat, aby to pořád mělo kule a bylo to bez chybiček
a obrnět se přitom trpělivostí.
Jinak za sebe doporučím něco, co sám v poslední době používám: přepsat si basovou linku do MIDI (já to dělám v Cubase), dát tomu třeba zvuk piana, pak nahrát basovou linku vlastnoručně a tyto dvě nahrávky si posléze pustit souběžně. Pomáhá mi to najít slabá místa, rychleji se při tom učím. Jinak je to ještě větší martyrium než jak tady popisujete to cvičení s metronomem, protože právě zde sami sebe slyšíte a ihned spolehlivě vyhodnocujete, kde jste přesní a kde ne.
přepsat si basovou linku do MIDI (já to dělám v Cubase)
Rozhodne souhlasim, mnohdy mi tohle pomuze dokonaleji pochopit i rytmicke deleni... ale chce to fakt trpelivost... a na nektere figury bohuzel nemam dostatecnou znalost cubase, abych je prepsal... ale kdyz to jde, tak je to skvely nastroj ke zlepseni... pro ty s mensi trpelivosti hodne pomaha i nahrat se s klikem (nebo jednoduchym rytmem bicich (tu c ka c)) a poslouchat...
a na nektere figury bohuzel nemam dostatecnou znalost cubase, abych je prepsal...
S čím konkrétně máš třeba problém? Já na jediné špeky, které byly tak trochu nad rámec jednoduchého přepisu, narazil (zatím) jen v podobě různých melodických ozdob. Ale to je stejně v jádru jen víc not „zkomprimovaných“ dohromady, takže jde o to správně obsah takové ozdoby určit v čase a pak je přepis jednoduchý. Ale to tuším asi problém nebude...
carodej_pes: Nejde az tak o konkrétní noty, tech se vzdy nejak dopátrám podle ucha... ale spíš o rytmické dělení... jednak mám problém, když linka obsahuje podstatné ghost noty... a taky nevím jak tam vpravit trioly...
carodej_pes: Nejde az tak o konkrétní noty, tech se vzdy nejak dopátrám podle ucha... ale spíš o rytmické dělení... jednak mám problém, když linka obsahuje podstatné ghost noty... a taky nevím jak tam vpravit trioly...
Na mrtvolky používám druhou MIDI linku. Je to možná zvláštní, ale prostě si krom té základní vytvořím ještě bicí part a tam si na ty mrtvolky dám nějaký perkus, třeba klepnutí paličky o okraj bubínku. Zní to sice hnusně, ale dá se to porovnat a to je hlavní.
A na trioly si musíš nastavit jinak mřížku. Dělá se to nahoře v ovládacím panelu. Myslím, že se to jmenuje Tripplet X/X.
Na mrtvolky používám druhou MIDI linku. Je to možná zvláštní, ale prostě si krom té základní vytvořím ještě bicí part a tam si na ty mrtvolky dám nějaký perkus, třeba klepnutí paličky o okraj bubínku. Zní to sice hnusně, ale dá se to porovnat a to je hlavní.
A na trioly si musíš nastavit jinak mřížku. Dělá se to nahoře v ovládacím panelu. Myslím, že se to jmenuje Tripplet X/X.
Díky, vyzkouším... abych pravdu rekl, tak on je stejne nejvetsi protivnik cas... mit dost casu, tak se da prepsat kazda linka
Kdyz uz jsme pri tom Cubase... kdysi jsem zahled, jak nekdo hodil na nejakou stopu "neco" co vypadalo jako dalsi stopa, kde byla jenom jedna cara, ktera znazornovala hlasitost... a clovek si mohl pohrat s jejim tvarem a zesilovat ci zaslabovat s ruznym sklonem te cary danou stopu... a tvorit tak naznak dynamiky nevim, kde to v cubase najit... jestli vis co myslim teda
Díky, vyzkouším... abych pravdu rekl, tak on je stejne nejvetsi protivnik cas... mit dost casu, tak se da prepsat kazda linka
Tj. A vyzkoušej, když tak se ozvi, můžu ti tu hodit screenshot (hodil bych hned, ale nejsem teď doma). Parádně se s tím pak cvičí jazz shuffle.
Kdyz uz jsme pri tom Cubase... kdysi jsem zahled, jak nekdo hodil na nejakou stopu "neco" co vypadalo jako dalsi stopa, kde byla jenom jedna cara, ktera znazornovala hlasitost... a clovek si mohl pohrat s jejim tvarem a zesilovat ci zaslabovat s ruznym sklonem te cary danou stopu... a tvorit tak naznak dynamiky
nevim, kde to v cubase najit... jestli vis co myslim teda
Tak daleko jsem to bohužel ještě nezkoumal. Není čas. Dynamiku měním otrocky zvlášť pro každou notu (je to vlastně dole pod partiturou, takové sloupečky).
Tj. A vyzkoušej, když tak se ozvi, můžu ti tu hodit screenshot (hodil bych hned, ale nejsem teď doma). Parádně se s tím pak cvičí jazz shuffle.
Určitě hoď screen, rád pocvičím
Tak daleko jsem to bohužel ještě nezkoumal. Není čas. Dynamiku měním otrocky zvlášť pro každou notu (je to vlastně dole pod partiturou, takové sloupečky).
Jo, taky to tak dělám.. a na cvičení to stačí... ale když se pokouším o nějakou skladbu... a třeba postupnou gradaci... tak by se to hodilo...
asi sis to už našel, ale pro pořádek ještě (červeně – mřížka, modře – zápis):
Jeff Berlin o metronomu (že je podle něj napikaču)
http://www.youtube.com/watch?feature=pl … g7vBXboA#!
Zajímavé video.
Pokud to vztáhnu skrze něj, tak jeho skladby jsou fajn progress, ale není to zrovna ten typ jasně rytmickýho hráče, takže ho dá se říct chápu
Pokud to vztáhnu skrz sebe, tak metronom si občas pustím, když si hraju nějaký volný jam, abych se ujistil, jak často vypadávám, anebo ke slapu. Metronom je prostě přísnej bubeník , protože jeho klik trvá minimální dobu než zvuk rytmáku, tak je o dost těžší se do něj trefit.
Nemám ho rád
Metronom je základ. ...jestliže chce člověk hrát s kapelou a s ostatníma lidma.
...myslím v takových těch "normálních" muzikantských vodách.
Metronom je základ. wink ...jestliže chce člověk hrát s kapelou a s ostatníma lidma. wink ...myslím v takových těch "normálních" muzikantských vodách. wink
Matěji, přiznej se, že si četl jen ten můj comment a video si neviděl ?
Matej napsal:Metronom je základ. wink ...jestliže chce člověk hrát s kapelou a s ostatníma lidma. wink ...myslím v takových těch "normálních" muzikantských vodách. wink
Matěji, přiznej se, že si četl jen ten můj comment a video si neviděl ?
...jo. Néééé,...videa jsem kousek viděl.
Spíš jsem to tak plesknul,...když je řeč o tom metronomu.
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Baskytara.com » Technika hry » Metronom