1

Téma: Sadowsky Metro MV4

Sadowsky Metro MV4

https://baskytara.com/img/m/2607/t/p1hcspkorl5rrcsjbk71g02126d3.jpg

Popis:

Baskytara typu JB vyrobena v Japonsku. Tělo jasan v barvě Blue Ice Metallic, krk javor s pasivními grafitovými výztuhami, hmatník javor.  Hum cancelling snímače Sadowsky + aktivka Sadowsky. Tělo zmenšené, kobylka Sadowsky bez možnosti protažení strun skrz tělo s roztečemi 20mm. Váha 3.9kg.

Elektronika:

Aktivka se zdvihem na basech a výškách(stacked knob), Vintage Tone Control, Pickup Blend, Volume.

Co je dobře:

Vlastně úplně všechno. Zpracování je perfektní do nejmenšího detailu, krk má sametový povrch, je z krásného dřeva a skvěle mi padne do ruky. Sadowsky dělá více "podobných" modelů a za mě tenhle patří k těm s plnějším profilem krku, což mi velmi sedí. Ze začátku jsem si trochu zvykal na ovládání aktivky, ale ve výsledku je to za mě nejlepší systém, který jsem kdy měl. Na pódiu je velmi praktický a dělá všechno co potřebuji. V kombinaci s Vintage Tone Control potenciometrem mám dostatek možného nastavení. Co si zaslouží zvláštní pozornost je zapracování pražců, které je podle mého absolutní špička. Dohmat se dá seřídit neuvěřitelně nízko. Díky praktickému seřizování krku pomocí spodní kruhové "matky" spolu s precizně zpracovanou kobylkou je výměna strun za jiný typ velmi rychlá. Kobylka má praktický systém zaháknutí strun. Odpadá zde tedy protahování. Na této base je krásné, že jsem ji na jaře naladil a od té doby už to nebylo třeba. Nevím, jak to dělají, ale krk se s ročním obdobím skoro nehne. Vlky hledám marně, dost jsem se snažil. 

Co je s otazníkem:

Jestli africká vlaštovka unese kokos nebo ne.

Zvukové ukázky:

Ukázka 1 - oba snímače, treble boost 10%, bass boost 20%

Ukázka 2 - krkový snímač, VTC na 50%, bass boost 10%

Ukázka 3 - krkový snímač, VTC na 70%, bass boost 40%, tomuhle nastavení říkám precloid

Ukázka 4 - oba snímače, všechno narovno.

Závěr:

Nástroj bez kompromisu. Obrovská dynamika, vyrovnaná po celém hmatníku. Dříve jsem nechápal, proč si někdo tyhle "drahé džezbejsy" kupuje, tenhle nástroj mě přesvědčil, že o top basách má cenu uvažovat a ve výsledku to šetří ruce a rozdíl je poznat už po prvních tónech. Vyšší cenovce se vůbec nedivím a je dobré že na téhle baskytaře je rozdíl oproti "běžnějším" nástrojům hodně vidět a slyšet. Na tón se člověk vůbec nenadře a byl jsem tak nadšený, že jsem dokonce zkoušel slapovat! Zvuk má svůj charakter, v mixu se dobře prosazuje, nejsem zvukař, ale baví mě, že vlastně všechno nakroutím jen na base. Asi bych tu dokázal psát pochvaly ještě dlouho, ale lepší bude, když si Saďoura vyzkoušíte. Pravděpodobně budete jednoho také chtít domů. 

 

0 xLajků:

2

Re: Sadowsky Metro MV4

df napsal:

Dříve jsem nechápal, proč si někdo tyhle "drahé džezbejsy" kupuje

Měl jsem to stejně, psal jsem to u recenze podobného Metra modelu: "To je i to, co jsem na nástrojích Sadowsky dlouho nechápal, proč vlastně dělají kopie Fenderu, jen tam strčili aktivku. To je ta část historie, kterou jsem neznal. Hráči chtěli Fender, ale chtěli ho pozdvihnout na vyšší úroveň. Takto Roger Sadowsky začínal, přišli za ním hráči jako třeba Marcus Miller, že chtějí svého Fendera dodělat, vylepšit, vyšperkovat o příjemné drobnosti. Je tu tak přidaná vypínatelná aktivní elektronika, která instantně může doladit zvuk, se kterou lze basu bezproblémově píchnout rovnou do mixpultu, fantasticky zabroušené pražce, pohodlně dostupné štelování průhybu krku, stejně jako pohodlně štelovatelná masívní kobylka, špičkové (obvykle výrazně lehčí) ladící mechaniky už jsou jen pověstnou třešničkou na dortu. Standardně jsou navíc přítomny i bezbrumové snímače." A ještě doplním, že některé USA modely mají komůrkované tělo, tedy celkové odlehčení nástroje, a opět tak významné vylepšení oproti "standardní" produkci.

ProFeel | Music Man Club #1 | Flatwound Club #1 | Elixir Club #1
0 xLajků:

3

Re: Sadowsky Metro MV4

Aidamos napsal:

některé USA modely mají komůrkované tělo, tedy celkové odlehčení nástroje, a opět tak významné vylepšení oproti "standardní" produkci

 Viděl jsem rozhovor s Rogerem na youtube, kde zmiňuje, že v minulosti vybíral pro materiál těla vždy lehčí kusy dřeva, aby zvuk byl podle jeho představ. Časem se jim shánět lehká dřeva nedařilo, tak zkusili do dřeva dělat komůrky, aby bylo tělo lehčí a k jejich překvapení to údajně prospělo i zvuku, takže to dělají pořád. Měl jsem možnost vyzkoušet pouze 5ku HJ NYC, a to je úplně jiný nástroj než MV4, takže srovnáním nemůžu sloužit, ale velmi by mě zajímalo NYC vs. japonská Metra u konkrétních modelů.

0 xLajků: