Téma: Fender Custom Shop Sean Hurley Signature 1961 Precision Bass
Fender Custom Shop Sean Hurley Signature 1961 Precision Bass
Rok výroby: 2014
Země původu: USA
Cena: podle oficiálních stránek 7.200,- $, tedy cca 160.000,- Kč
Popis, parametry, konstrukce
Osobní model baskytary Precision Bass známého baskytaristy jménem Sean Hurley, který hrál např. s Johnem Mayerem na jeho několika posledních albech.
Tělo baskytary je z olše v provedení Olympic White s relicem, čili umělým zestařením v režimu "closet classic", tedy krátce hraného nástroje následně uloženého do kufru. Nitrocelulózový lak je krásně popraskaný, zažloutlý, uvěřitelnost je vysoká.
Podobně je ošoupaným nitrem opatřen i javorový krk v řezu Quarter-Sawn (vysvětlení). Hmatník je z plátku krásného palisandru, polohové značky jsou smetanové, tenkých pražců je dvacet. Krk by podle oficiálních specifikací měl mít šířku na ořechu (nultém pražci) pro mě osobně značných 44,45 mm, ale vzetí do ruky mi to nepřišlo tak strašné, ale nemyslel jsem si, že by to bylo jen tím, že jsem zvyklý na ještě podstatně širší precižnovský pětistrunný krk. Vzal jsem tedy posuvku a jal se měřit, přičemž jsem naměřil jen 43 mm, což je kupodivu znát. Navíc má krk poměrně plný profil, do ruky mi sedí fakt skvěle. Původní masívní Kluson mechaniky Daviďák už vyměnil za stejně vypadající, relicem poznamenané, avšak podstatně lehčí mechaniky Gotoh Res-o-lite. Baskytara s nimi váží jen 3,8 kg a i díky nim má skvělé vyvážení.
Tradiční kobylka z ohnutého plechu a se závitovými kameny je doplněna o firemní tlumítko. Mechanizmus je překlápěcí, prostřední šroub ukotvuje tlumítko jako takové a jeho mechanismus, vruty na stranách slouží ke štelování přítlaku. Základna s mechovou plstí je klenutá, a tedy respektuje i klenutí hmatníku. Za mě je tohle perfektní a jednoduše použitelné řešení, leč trochu horší je samotná jeho montáž. Do těla je potřeba instalovat kotvící váleček, na to bych si sám doma netroufl.
Snímač je klasicky dělený, konstrukčně provedený dle předlohy z roku 1961, ovládání je opět klasické, hlasitost doplněná o tónovou clonu, pickguard je čtyřvrstvý v provedení Brown Shell. Přístup k matici výztuhy krku je v jeho patce, tedy opět klasické, leč špatně přístupné řešení.
Zvuk
Zvuk je poctivý Precision, ten z nejpoctivějších. Trochu jiný než současné modely, středo-basový základ je doplněn o pořádnou porci agresivity, méně zvonivosti než u padesátkových modelů, ale kouše slušně. Krásně vyrovnaný zvuk mezi jednotlivými strunami. Baskytaru jsem dostal s novými hlazenými strunami Thomastik-Infeld Jazz Flat Wound JF344, nahrál jsem s nimi i ukázky. Není-li uvedeno jinak, jsou provedeny rovnou do zvukové karty a jen normalizovány, s plně otevřenou tónovou clonou.
"Povinné" nahrávky
Hra u krku
Hra nad snímačem
Hra mezi snímačem a kobylkou
Bonusové ukázky ve stejném pořadí jako výše
Ukázka přes Darkglass Harmonic Booster, TC Electronic SpectraComp a Darkglass Microtubes X Ultra se zapnutou simulací aparátu, v ukázce je použito i zkreslení, slap, a na konci i tlumítko. Tónová clona je stažená cca o 1/4. V mých standardních ukázkách používám takovou přibližně inspirovanou variaci na skladbu Little Green Bag od George Bakera, sice jsem se to naučil trochu líp (ještě tam nějaké nepřesnosti jsou), ale nehodí se mi to na prezentování nástrojů, tak používám stále mou zparchantělou verzi, ale na ukázku s tlumítkem jsem to použil. První polovina je prsty, druhá trsátkem, kterým normálně vůbec nehraju.
Každopádně nejlépe si stejně vychutnáte samotného Seana Hurleyho.
https://www.youtube.com/watch?v=KAxY35fp1aU
https://www.youtube.com/watch?v=lRj0rbMzm7g
Hodnocení
Příkladně zpracovaný nástroj, jak by člověk od Custom Shop produkce očekával. Top kvalitní materiály a hardware, výtečný zvuk. Hodně inspirativní nástroj, bavil mě. Vysoká pořizovací cena je toho všeho očekávatelným důsledkem.
Webové stránky modelu: http://www.fendercustomshop.com/series/artist/sean-hurley-signature-1961-precision-bass-rosewood-fingerboard-olympic-white/
A ještě nějaký ten travní standard…