Téma: Tonerite - rozehrávač kytary
Znáte? Co si o tom myslíte? Nahradí hodiny hraní?
Nejste přihlášen. Přihlaste se, nebo se zaregistrujte.
Baskytara.com » Baskytara » Tonerite - rozehrávač kytary
Stránky 1
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Znáte? Co si o tom myslíte? Nahradí hodiny hraní?
Četl jsem o tom pár let zpátky a taky by mě to zajímalo jestli to funguje
Myslím, že to kdysi používal nebo ještě používá Sandberg na některý svoje (relicovaný?) modely.
Kamarád si to tak před dvěmi měsíci koupil. Já teda tomu moc neveřím. Ale poslal mi nějaký asi čtyři nahrávky a měl jsem uhodnout, na které to použito bylo a na ktéré ne. A uhodl jsem všechno. No možná tam nějaký rozdíl ve zvuku je, ale já si myslím, že je to strašně nepatrný. . .
Davnejsie tu myslim niekto spominal, ze to pouziva Vychodil alebo Vivian (Vlasak), neviem to ale najst
Koupil jsem zde - https://www.ebay.com/itm/TONERITE-3G-GUITAR-ACCESSORI-PER-CHITARRA-BASSO/293890438938 - stálo to s poštovným necelých 4.500 - a to je poštovné 20€. Takže pokud by se domluvili 2-3 lidi a poštovné se podělilo... (resp. v rámci ČR Zásilkovna na rozposlání 65Kč navíc...)
Dá se dohledat přímo i ten jejich obchod, možná by při více kusech poštovné odpustili, nevím. Komunikace v angličtině s nimi není problém.
Prva vec co ma napada je, aky bude mat tato hracka vplyv na struny
Koupil jsem...
Dělá to něco viditelnýho, slyšitelnýho? Vibruje to, struny drnčí, nebo tak něco?
...a jo, vrní to - už jsem si to vyyoutuboval...
Dělá to něco viditelnýho, slyšitelnýho? Vibruje to, struny drnčí, nebo tak něco?
Zatím to tak neviditelně čeká, až se to dostane z Itálie ke mně domů Obávám se, že v tomto období bude vliv na nástroje zcela mizivý
Prva vec co ma napada je, aky bude mat tato hracka vplyv na struny
Já si myslím, že na struny by to vliv mít nemělo. Ty by se "vyklepáním" neměli nějak změnit. Struny umřou hlavně bordelem z prstů, takže by to mělo být v klidu.
Dali: budeš dělat nějaký pokusný náhrávky před/po?
Dali: budeš dělat nějaký pokusný náhrávky před/po?
Možná jo, ale spíš mi jde o pocit z nástroje (hlavně u bezpražce).
Tohle mi dost připomíná kamaráda co si koupil za 100t Hi-Fi kabely a meditoval u toho jak se změnil zvuk, zpevnily se basy, najednou křišťálové výšky apod. Tady splachneš do hajzlu jen 5t. Ale věřím že rozdily uslyšíš, autosugesce je v tomhle mocná čarodějka
D.a.l.i napsal:Koupil jsem...
Dělá to něco viditelnýho, slyšitelnýho? Vibruje to, struny drnčí, nebo tak něco?
...a jo, vrní to - už jsem si to vyyoutuboval...
No jo, taky jsem koukal, jak to vrní. Možná to hodit spřátelenýmu profesionálnímu řidiči do tahače a je navrněno / nadrncáno za pár směn
Tady splachneš do hajzlu jen 5t. Ale věřím že rozdily uslyšíš, autosugesce je v tomhle mocná čarodějka
Hlavně na bezpražci je hodně poznat, jestli na něj pravidelně hraju nebo sbírá prach, minimálně tady čekám znatelné zlepšení.
Jinak recenze jsou pozitivní z mnoha stran.
A kvalitní kabel má nezanedbatelný vliv na zvuk, byť většina populace by asi rozdíl mezi kabely za 10.000 a 100.000 nepoznala.
Jinak recenze jsou pozitivní z mnoha stran.
Tak on nikdo dobrovolně nenapíše, že vyhodil 5 litrů za ptákovinu :-)
D.a.l.i napsal:Jinak recenze jsou pozitivní z mnoha stran.
Tak on nikdo dobrovolně nenapíše, že vyhodil 5 litrů za ptákovinu :-)
Tak on nikdo dobrovolně nenapíše, že vyhodil 5 litrů za ptákovinu :-)
Myslím, že dát 1-2 hvězdičky bez dalšího komentáře na hodnocení výrobku je velice snadné
Svoje udělá i když necháš čerstvou basu "odležet" v kufru - jeden čerstvě vyrobený bezpražec jsem měl takhle uložený na později (zvukově to nebylo ono, ale prodat jsem nechtěl). Po cca 3-4 letech jsem byl najednou překvapený jak se "dobarvil".
Tzn. téma mě zajímá - jestli je možné basu "dovibrovat" do zralého stavu. To by se dalo protočit doma pár nových nástrojů z eshopů a třeba i nêco najít mezi low-endy...
Tzn. téma mě zajímá - jestli je možné basu "dovibrovat" do zralého stavu. To by se dalo protočit doma pár nových nástrojů z eshopů a třeba i nêco najít mezi low-endy...
To se obávám, že to zabere víc času než je zkušební doba z e-shopů.... rozehrát něco hluššího.
Každopádně na své basové pololubovce hodně poznám, když třeba i jen týden nehrála, vždycky to trvá tak hodinku, dvě než zase začně pěkně rezonovat a srovná se frekvečně.
Jak to tak ctu,to by meli v tom pripade dealeri nakoupit hafo toneritu a Plek a vsecko co jim prijde v kontejneru z fabriky prohnat lecebnou kurou...
Ale vazne neco na tom by byt mohlo,jsem zvedavej na zkusenosti.Sluchatka taky nechavam zapnuty x dni na smycce zahorovacich zvuku aby se rozehrali.
mě zajímá - jestli je možné basu "dovibrovat" do zralého stavu.
Yamaha něco takového provádí. Říká tomu I.R.A. Treatment (Initial Response Acceleration)
Yamaha něco takového provádí. Říká tomu I.R.A. Treatment (Initial Response Acceleration)
A kdo ví, zda Fender u CS to taky nedělá... Ty nástroje jsou většinou pocitově krásně rozehrané, otázkou, zda mají tak skvěle spasované (starší?) dříví, nebo tomu pomohou...
Já si myslím, ze cely to kouzlo není ve vibrování, magickém zrání dřeva a laku a v dalších podobných ezo pohádkách, ale v tom že nástroj vezmeš, hraješ a zlepšíš skill. Představaže na nějaký tupý ležák připojím krabičku a za měsíc vibrováni, vytáhnu z kufru super znělý nástroj mi přijde taky mylná. Buď je nástroj postavený z kvalitního dřeva už od výroby a tak i zní, nebo prostě nezní a žádná magie k rozehrání to nevylepší ani za rok vibrací a "zrání".
Včera jsme tohle téma nakousli na zkoušce a kamarád se chystá na DIY verzi: https://www.acousticguitarforum.com/forums/showthread.php?t=256381
Proto většina Stradivariho houslí je ze sbírek propůjčena houslistům, aby hrála. Jsou v nuzeu jedny, myslím že Paganiniho, které jdou ven jen občas, letitií posluchači tvrdí, že roky nazad byly lepší... Nakolik to je legenda, těžko říct, modernímu posluchači byť vážné hudby, už dost často jako ty nejlepší neznějí. A za mýyh hooodně dávných a mladých časů se říkalo, že kytara ( akustická, ale princip je stejný ), by měla ležet na, nebo viset u reprobeden co nejblíže...
Povídal mi J.Veselý, že má opravdu jednu basu, kterou musí před veřejným vystoupením a hlavně nahráváním asi týden pořádně rozehrát. A u jiné že to je fuk, hraje pořád stejně jak po měsíčním maratonu, tak po bůhví jak dlouhém odležení v koutě. Takže a že různé to má prý kus od kusu bez ohledu na značku či materiál. Tož asi tak.
27. minuta, jak to řeší u Sandbergů
Co jsem říkal? Kdo to říkal? Já jsem to říkal!
Aidamos napsal:Akorát jsem nevěděl, kde jsem to sebral.Myslím, že to kdysi používal nebo ještě používá Sandberg na některý svoje (relicovaný?) modely.
Rozhodně mě zajímá, jak moc to může fungovat u baskytar (u akustických nástrojů tomu rozehrávání věřím možná o něco více, ale je to rozhodně kategorie plná eza ) a jak dlouho ta změna u nástrojů vydrží i po ukončení vibrací, tzn. jak bude časově stálá.
Jo a pak jak to dopada ">https://www.sciencemag.org/news/2017/05 … -check
Zajímavé, ale zajímal by mě spíš kvalitativní výzkum. Dost to teď zjednoduším, ale z výše uvedeného článku mi vyplynulo to, že nové housle testovaným skupinám lidí obecně více vyčnívaly (jak sólově, tak s orchestrem) nad ostatní nástroje než Stradivárky a to se lidem víc líbilo. Přitom mohly jenom hrát více nahlas . Podobně jako když bys provedl letmé porovnání různých bas s různými snímači, přičemž hlasitější a basovější snímače by se nejvíc libily... Nicméně značka hraje a sugesce je mocná
.
Viděl jsem dokument o Stradivárkách a byl tam slepý test. Asi 10 houslistů porovnávalo Stradivárky s jinýmy mistrovskými nástroji různého stáří. Na všechhy hrál jeden houslista stejnou skladbu a oni porovnávali kvalitu zvuku, barvu a snažili se tipnout co jsou Stradivárky. Byl v tom super hokej - nikdo se neshodnul na ničem a Stradivárky nikdo s jistotou nerozpoznal
nikdo se neshodnul na ničem a Stradivárky nikdo s jistotou nerozpoznal
To je přesně to samé, co jsem tvrdil v souvislosti se slepými testy v tématu simulace versus skutečný aparát.
kytara ( akustická, ale princip je stejný ), by měla ležet na, nebo viset u reprobeden co nejblíže...
Překližkovou to spolehlivě zabije
ad (akustické) nástroje a vliv hudebních vibrací: někdo (Luboš?) tu kdysi na fóru zmínil, že jeho kontrabasu výrazně pomohlo ustájení ve zkušebně. Pravidelný a mocný přísun decibelů nástroj (kontrabas) slyšitelně zvukově nakopl/rozehrál. Sám vymýšlím, jak doma trvale parkovat baskytaru co nejtěsněji před basobednami. Mám mikrofullstack ze dvou bedýnek 4x5" od PJB. Používám je (kromě jiného) jako bedýnky ke kompu a pokud jsem doma, hrajou muziku skoro pořád (byť ne v koncertní hlasitosti :-(). Baskytaře to určitě neuškodí a možná jí to opravdu zvukově posune k lepšímu. Navíc bude víc po ruce a tím pádem na ní budu i víc cvičit. Takže budu mít vyhranější baskytaru i svoje ruce volšový ;-)
ad (akustické) nástroje a vliv hudebních vibrací: někdo (Luboš?) tu kdysi na fóru zmínil, že jeho kontrabasu výrazně pomohlo ustájení ve zkušebně. Pravidelný a mocný přísun decibelů nástroj (kontrabas) slyšitelně zvukově nakopl/rozehrál.
No a nebo to bylo stabilním prostředím, se stálou teplotou a vlhkostí...
Jsem strašně rád, že tyhle detaily neslyším a můžu si tu muziku pěkně užít.
Martˇan napsal:kytara ( akustická, ale princip je stejný ), by měla ležet na, nebo viset u reprobeden co nejblíže...
Překližkovou to spolehlivě zabije
Cremoňáckejm lubovkám to strašně pomáhalo a do dneska pomáhá.
Osobně jsem k těmto věcem skeptický, potenciálně významný vliv přikládám tomu, jak je nástroj uskladněný, tedy především vlhkosti a možná teplotě prostředí, kde basa dlouhodobě stojí nebo leží, ale nevylučuji, že nějaké rozvibrovávání nástroje může urychlit některé procesy, jako je sesedání dřeva apod. U akustických nástrojů to má možná slyšitelný vliv, u masivních prken nevím. Ale řada lidí se tu vyjadřuje, že to je jasné a slyšitelné, tak na tom šprochu asi pravdy trochu bude.
Nicméně, nemůžu si odpustit off-topic poznámku jako reakci na video s P. J. Rybou:
27. minuta, jak to řeší u Sandbergů
Být Fenderem, tak asi nebudu nadšený z toho, když firemní hráč prohlašuje něco jako "to, co dodává Fender, je polotovar, který mi vlastně vůbec nevyhovuje a musím ho celý předělat". To mě tedy opravdu zaujalo a je pravda, že to, že se původně jednalo o Fender bych odhadoval asi jen podle hlavy. Touto poznámkou ale vůbec nechci odvádět diskusi mimo původní téma, jen jsem tím byl doslova zaskočen a potřeboval jsem se někde svěřit...
No on je Ryba příšernej chytrolín. Není mi zrovna sympatickej. Ani ten jeho šestnáckovej putaputaputaputa styl...
Stale si neviem spomenut a dohladat ktory gitarar ten tonerite pouziva. Kazdopadne, u vyrobcu nastrojov to pouzivanie chapem a je to jedno ci to je vyrobca od nas alebo velka firma typu Sandberg. Uz len z marketingoveho hladiska je to dobry tah povedat potencialnemu zakaznikovi ze dostane "rozohrany nastroj". Ci to funguje, alebo je to placebo je druha vec. Na talkbasse to ma skor skepticke recenzie tak som zvedavy co povie Dali.
Být Fenderem, tak asi nebudu nadšený z toho, když firemní hráč prohlašuje něco jako "to, co dodává Fender, je polotovar
Tak hlavně Ryba žádný firemní hráč není. Někdo mu něco slíbil, ale bylo to spíš stylem "hele, já ti to u Fendra dohodnu" a hovno z toho. Takže on celej natěšenej, jó Fender podle mých nástrojů bude dělat signature model! Nikdy k tomu nedošlo. To samé tenkrát bylo u Warwicka. Nechal si dát na hmatník nápis P.J.Ryba, ale v nabídce Warwicka nikdy žádný jeho signature nástroj nebyl, co vím.
vzhledem k těm jeho úpravám - komplet sundání laku, ořezání těla, zúžení krku, zeštíhlení krku, prodloužení krku, výměna hmatníku - je jasné, že z jeho pohledu prostě standardní Fender produkce polotovar je. to je ale spíš otázka pro Fender, proč se nechávají reprezentovat někým, kdo si jejich nástroj potřebuje takhle brutálně upravit, aby na něj mohl hrát. ale jasně říká, že je to s jejich souhlasem, tak jim to asi nevadí, no...
edit:
podle mě firemní hráč není o tom, že má vlastní signature produkt. spíš je to o tom, že hraje na akcích s jejich nástrojem a za to dostává prachy, případně zdarma hardware. u toho Warwicku říkal, že mu dávali (nebo dělali) zdarma basy nebo snad zesilovače a všechno to bylo bez smlouvy.
je ale spíš otázka pro Fender, proč se nechávají reprezentovat někým, kdo si jejich nástroj potřebuje takhle brutálně upravit, aby na něj mohl hrát.
Řekl bych, že u Fenderu o spolupráci s ním nikdo nikdy ani neslyšel, natož aby mu za to platili nebo něco dávali zdarma.
pro mě je to ze stejného pytlíku jako MagnuFuel, Kosmodisk, kompenzátor patogenních zon, Audilo UTP kabel za 16 tisíc a kovovej nulák na bezpražci :-)
podle mě firemní hráč není o tom, že má vlastní signature produkt. spíš je to o tom, že hraje na akcích s jejich nástrojem a za to dostává prachy, případně zdarma hardware.
tiez to vidim rovnako - firemny hrac, bezneho formatu, dostane od spolocnosti nastroj, aparat a robi im reklamu.
A az ti Top basmani ako Wooten, Pattituci, Victor Bailey, etc... su prizvani k navrhu "ich" nastroja.
Ryba v podstate rozjebal toho chudaja Jaca do formy obycajneho fender modern jazz bass. (dal dole "nejake hnede drevo", brazilsky palisander? a nacapil tam eben, dolepil dalsie polohy -_- .... je mi z toho mndlo)
Skoda toho nastroja.
Řekl bych, že u Fenderu o spolupráci s ním nikdo nikdy ani neslyšel, natož aby mu za to platili nebo něco dávali zdarma.
ako si pisal, nejaky dealer mu dohodil nastroje a tym to skoncilo.
Byt zastupcom Fendru v CZ a vidim to interview kde spini jednu z ich vlajkovych lodi, Jaco signature, zaujimal by som sa o to...
podle mě firemní hráč není o tom, že má vlastní signature produkt. spíš je to o tom, že hraje na akcích s jejich nástrojem a za to dostává prachy
To byl třeba případ Richarda Scheuflera, který dělal svého času tour pro Yamahu s Danielem Forró. Ale to už se zase dostáváme OT, takže jsem zvědavej na zkušenosti Daliho s rozehráváním, zda fakt je to placebo aneb tvá víra tě uzdravila, nebo je to reálně funkční a poznatelné, což by mohly ukázat nahrávky. Jinak to rozehrávání nástroje přiznávám, že asi funguje. Taky bych řekl, že můj StingRay hraje lépe než na začátku, ale taky otázka, zde prostě jen nezapůsobilo to, že jsem se s nástrojem sžil.
Být Fenderem, tak asi nebudu nadšený z toho, když firemní hráč prohlašuje něco jako "to, co dodává Fender, je polotovar, který mi vlastně vůbec nevyhovuje a musím ho celý předělat". To mě tedy opravdu zaujalo a je pravda, že to, že se původně jednalo o Fender bych odhadoval asi jen podle hlavy. Touto poznámkou ale vůbec nechci odvádět diskusi mimo původní téma, jen jsem tím byl doslova zaskočen a potřeboval jsem se někde svěřit...
OT: Vnímal jsem to úplně stejně... Na místě Fenderu asi řeknu děkuji, přeji hodně štěstí s hotovými výrobky jiné firmy.
Z druhé strany, co jsem poslouchal skladbu na bezpražec, tak to stejně není zvuk podle mého gusta. Ale kdo chce kam, pomozme mu tam
haens napsal:je ale spíš otázka pro Fender, proč se nechávají reprezentovat někým, kdo si jejich nástroj potřebuje takhle brutálně upravit, aby na něj mohl hrát.
Řekl bych, že u Fenderu o spolupráci s ním nikdo nikdy ani neslyšel, natož aby mu za to platili nebo něco dávali zdarma.
Souhlas.
Mně spíš překvapilo, když už ten Jaco Pastorius model musel tak předělat. Proč si nevzal normální pražcovanej model? Aspoň by nemusel prodlužovat krk.
Myslím, že dostal tak maximálně slevu u dealera.
Tak hlavně Ryba žádný firemní hráč není.
Warwicku říkal, že mu dávali (nebo dělali) zdarma basy nebo snad zesilovače a všechno to bylo bez smlouvy.
Máte naprostou pravdu. Slušně řečeno, Ryba si vymejšlí: ve Fenderu o něm nikdo nic neví, někdo mu opatřil nový nástroj za lepší cenu, to je celé. Fender už deset let odbavuje celou Evropu z londýnské centrály a i kdyby dostal přímo do nich třeba poloviční slevu (běžný C level endorsing v MI), za tyhle řeči by ho hnali. Od Warwicku by nikdy bez smlouvy nedostal ani trsátko.
Tone bastl
Od Warwicku by nikdy bez smlouvy nedostal ani trsátko.
Není náhodou Warwick německá firma? ;-) :-D
Warwick německá firma? ;-) :-D
Jawohl!
Tone bastl
Prosím tě, co to je?
vzduchovaci motorek do akvaria+gaffou prilepeny madlo od komba
kdy někomu konečně dojde, že nejlepší bude manželčin vibrátor...
Takže rezonuje primárně tělo?
Kamarád totiž udělal tohle, taky z akva čerpadla:
Ale sundal to, poněvadž to příliš tlačí na struny a pražce.
jj,rozvibruje to vlastne komplet nastroj.kdekoliv se dotknu,citim vibrace.Ale zvuk/hluk dela jen motorek.
Kdyz jsem to polozil na akustiku,byl to kraval
kdy někomu konečně dojde, že nejlepší bude manželčin vibrátor...
Ty na baterky se na to nehodí a ty na adaptér už adaptéry nemají, poněvadž se hodily k efektům. Takže (mimo téma) to znamená, že žena žádný vibrátor nepotřebuje! Teď jenom jestli je to dobrá zpráva…
kdy někomu konečně dojde, že nejlepší bude manželčin vibrátor...
:D Případní single mohou nahradit vibrační bruskou z Lidlu ... a nebo prostě cvičit
@Da.l.i. cetl jsem,ze jsi Mayonezu rozvrnel Tonerite-m.Takze to fakt funguje? Muj aquamotorek jsem ted nejaky cas nezapnul,ale klidne se k tomu vratim.Ja teda to pouzivam,jen kvuli te myslence ze by to mohlo prospet nastrojum,ktery aktualne stoji ve stojanech-ale uz nemam cas to podrobit podrobnejsimu vyzkumu vysledku
@Da.l.i. cetl jsem,ze jsi Mayonezu rozvrnel Tonerite-m.Takze to fakt funguje? smile Muj aquamotorek jsem ted nejaky cas nezapnul,ale klidne se k tomu vratim.Ja teda to pouzivam,jen kvuli te myslence ze by to mohlo prospet nastrojum,ktery aktualne stoji ve stojanech-ale uz nemam cas to podrobit podrobnejsimu vyzkumu vysledku
Za mě to funguje. Nahrávat ukázky se mi nechce, na YT je toho povícero (před/po).
Hodně mile mě překvapil telecaster American Original 2018, který na zkoušce kapely "hrál sám", za sebe nelituju. Už jsem s tím "prošel" všechny nástroje, některé déle, některé kratší dobu, ale nějaký posun je cítit všude.
Chce to za mě vychytat hlavně kontakt se strunami tak, aby vibrovaly a tím pádem se "rozehrává" celý nástroj.
Stránky 1
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Baskytara.com » Baskytara » Tonerite - rozehrávač kytary