1 Naposledy upravil: Aidamos (12. 07. 2021 09.29:46)

Téma: Fender Custom Shop 1959 Precision Bass Closet Classic

Fender Custom Shop 1959 Precision Bass Closet Classic

Rok výroby: 2014
Země původu: U.S.A

https://baskytara.com/img/m/2556/t/p1duv2cnn81raiadn12t81c1v14fk3.jpg

https://baskytara.com/img/m/2556/t/p1duv2cnn81nms1oum13t2cgs1lp34.jpg

Popis, konstrukce, parametry

Měl jsem skoro až déjà vu po převzetí tohoto kousku. Něco podobného mi totiž relativně nedávno prošlo rukama (recenze). Tento model je označen jako Closet Classic, tedy jakoby ten nástroj byl od roku výroby 1959 používán jen krátce a pak dlouhodobě uložen v kufru. Tělo z olše je kryté nitro lakem v provedení Candy Apple Red, tedy v červené metalíze, mé nejoblíbenější to barvě.

https://baskytara.com/img/m/2556/t/p1duv2cnn81hopekk1tfj1q8g1hvl5.jpg

https://baskytara.com/img/m/2556/t/p1duv2cnn81rc320l13r31shv1hrm6.jpg

Lak byl uměle zestařen nejspíše nějakým teplotním šokem, jelikož je totiž značně popraskaný, ale efekt doby je to dokonalý.

https://baskytara.com/img/m/2556/t/p1duv2cnn91bj31e11fgf1h5a1d898.jpg

Krk byl popraskání laku ušetřen, ale ačkoli původní lak byl jen matný, zde je zadní strana krku značně vyleštěna používáním. Krk je kapitola sama pro sebe, jednak je v řezu Quarter-Sawn (vysvětlení), ale hlavně nemá obvyklou šířku na ořechu 41,3 mm či dokonce 44,45 mm, což je typické pro staré Precisiony, zde je to jazzbassových 38,1 mm. Tyto špejloidní krky nemám moc rád, ale zde díky plnějšímu profilu jsem celkem spokojen s pohodlí držení, ale jinak nic pro mě, každopádně mám pocit, že takový zdejší člen Atvečko by byl určitě nadšený. Ořech je kostěný, mechaniky obrovské a také reverzní. Na to, že je to prakticky nový nástroj, jejich chod by mohl být lehčí, jdou dost ztuha.

https://baskytara.com/img/m/2556/t/p1duv2cnn91d3u1o9h1h4v1j6s2i89.jpg

https://baskytara.com/img/m/2556/t/p1duv2cnn915uvav1e271qfh1us7a.jpg

Kupodivu ani přes masívní mechaniky, navíc při nízké váze 3,7 kg, baskytara nepadá na hlavu, respektive ne moc, jen malinko, takže ani já hnidopich a citlivka s tím nemám problém. Přisuzuji to právě tomu úzkému krku.

Nic neobvyklého není na děleném snímači typu '59-'62, ani na dvou potenciometrech hlasitosti a tónové clony. Kobylka je se závitovými kameny, pickguard je čtyřvrstvý v provedení Brown Shell, přičemž na něm je zvláštního to, že je kompletně podložen tenkým plechem, jak se to dříve dělalo.

https://baskytara.com/img/m/2556/t/p1duv2cnn9pve8vd1c5lk3a5hk7.jpg

Co je velice nepraktické, je přístup k výztuze krku v jeho patce. Ať už byl Leo Fender sebevětší génius, tak sundávat kvůli výztuze pickguard (17 šroubků), nebo dokonce celý krk, je fakt prvotřídní debilita. Ten výřez v tom pickguardu je úplně k ho… ničemu. Žádným šroubovákem se tam nedostanete, nechcete-li tedy ovšem pickguard v daném místě ničit.

Zvuk

Zvuku není co vytknout. Je to prostě Preclík, jak mám rád. Propečený a osolený. Zvonivý, vrnivý, pevný. Použitelný na slap, skvělý se zkreslením. Není-li uvedeno jinak, následující nahrávky jsou provedeny rovnou do zvukovky a kromě normalizace ponechány bez dodatečných úprav. Použité struny jsou úplně nové niklové Elixir Nanoweb 45-105, tónová clona vždy plně otevřená.

"Povinné" ukázky

Hráno mezi krkem a snímačem
Hráno nad snímačem
Hráno mezi snímačem a kobylkou

Bonusové ukázky ve stejném pořadí jako výše

Ukázka 1
Ukázka 2

Slap

Nahrávka přes Darkglass Alpha Omega Ultra se zapnutou simulací a přes kompresor TC Electronic SpectraComp.

Hodnocení

Další parádní nástroj, jak se na Custom Shop sluší a patří. Skvělé zpracování, autentické provedení, uvěřitelný relic, nízká váha, dobré vyvážení a skvělý zvuk. Výtky směřují spíš ke koncepci jako takové, ale to je dáno dodrženou autenticitou tehdejší doby.

ProFeel | Music Man Club #1 | Flatwound Club #1 | Elixir Club #1
0 xLajků: