Téma: Fender Classic ’70s Precision Bass
Fender Classic ’70s Precision Bass
Rok výroby: 2011
Země původu: Japonsko
Popis
Jedná se o poměrně kontroverzní nástroj, protože jakože ta "klasická" předloha vlastně nikdy neexistovala. Precisiony nikdy neměly obdélníkové výložky hmatníku, ty měly jen Jazz Bassy, a navíc typický sedmdesátkový Precision měl tělo z jasanu. Tady je olše. Ale musím uznat, že má v tomto případě krásnou kresbu, až skoro při pohledu na zadní stranu evokuje ten jasan. Škoda, že je tak moc vidět přechod mezi těmi třemi kusy, ze kterých je tělo slepeno. Zde by možná byla namístě jiná barva než tříbarevný sunburst, ač je vysloveně fešácký.
U javorového krku taky zrovna nevyšly léta na jeho střed, ale nějak mi to ani moc nevadí. Hmatník je, když odhlédnu od autentičnosti, naprosto úžasný, černé výložky jsou dokonalé, stejně tak černé lemování okolo hmatníku.
Krk má na ořechu šířku 42 mm a ne zas tak moc plný profil, který by mi seděl lépe, ale to je samozřejmě individuální záležitost. Nicméně zase to odporuje typickému profilu krku Precisionů ze sedmdesátých let, který je prostě plnější (viz recenze)
Mechaniky jsou masívní a dokonce i s logem Fender.
Snímač je klasicky dělený, ovladači jsou hlasitost a tónová clona. Snímač (za mě bohužel) byl nahrazen snímačem Lindy Fralin. Za mě bohužel, protože opět zvukově postrádá sedmdesátkový charakter. Pickguard je černý třívrstvý. Původní běžná kobylka typu ohnutý plech byla nahrazena masívní BadAss III a dokonce byla upravena k protažení strun skrz tělo. Tuto úpravu schvaluju, vůbec mi nevadí, navíc ji výtečně provedl Peter Jurkovič (RIP)
Baskytara váží rovné 4 kg a nepatrně přepadává na hlavu, ale není to skoro znát.
Zvuk
Původní snímač, co do slovního popisu Asian Bamboo, od kterého jsem měl baskytaru zapůjčenou (díky, Viktore), byl agresívní, zvonivý s dostatkem výšek, prostě tak jak znám sedmdesátkové Precly. Nový snímač je víc vintage, zpět do šedesátkových let. K vintage zvuku výrazně napomáhají značně ohrané hlazené struny D'Addario Chromes (45-100). Není-li uvedeno jinak, nahrávky jsou provedeny rovnou do zvukovky a kromě normalizace ponechány bez úprav. Tónová clona vždy plně otevřená
Nejprve opět "povinné" nahrávky
Hra mezi snímačem a krkem
Hra nad snímačem
Hra nad snímačem
Bonusová nahrávka ve stejném pořadí jako výše
Nahrávka přes Darkglass Alpha Omega Ultra se zapnutou simulací aparátu a také přes kompresor TC Electronic SpectraComp prsty, se zkreslením a nakonec slapem.
Hodnocení
Modifikace nástrojů se u baskytar Fender dělaly vždycky. Vyměň si snímač, vyměň si mechaniky, vyměň si kobylku, vyměň si pickguard. To jsou změny vratné. Nevratné změny oproti původní předloze udělal rovnou výrobce. Nechám na vašem posouzení, zda je to dobře nebo špatně. Za mě musím říct, že lemování a výložky hmatníku jsou sice krásné, ale na sedmdesátkový model Precision prostě nepatří. Olše na těle by mi v zásadě nevadila, když ji dožene charakter snímače. Možná se stalo, těžko říct, ale výměnou snímače se udál posun jinam. Mně to nesedí, Viktor je spokojen. Jak je ctěná libost. Jinak nástroj je zpracován perfektně, umožňuje dosažení nizoučkého dohmatu a má i výborný zvuk, jen teď holt jiného charakteru, než by člověk očekával.