1 Naposledy upravil: Aidamos (05. 07. 2019 13.31:15)

Téma: Mooer Graphic B

Mooer Graphic B

Rok výroby: 2018
Země původu: Čína
Cena: 1.600,- Kč

Úvod

Kdysi jsem si velice oblíbil funkci Slap Contour na preampu Seymour Duncan SFX-06 Paranormal (recenze). Jedná se o speciální ekvalizaci vhodnou na slapovou techniku. Hraní slapem s tímto přepínačem se mi natolik zalíbilo, že jsem si na mém následujícím preampu Tech 21 SansAmp VT Bass Deluxe (recenze) nastavil stejným způsobem jednu z předvoleb. Stejná funkce se mi líbila i na preampu Trace Elliot Transit-B (recenze), kde prakticky to samé je reprezentováno spínačem Pre-Shape. Nyní mám předzesilovač Darkglass Alpha Omega Ultra (recenze), který žádnou podobnou funkcionalitu neobsahuje, sáhl jsem tedy po mini pedálku, který je i předmětem této recenze. Pochází ze série Micro čínské společnosti Shenzhen Mooer Audio. Motem společnosti je "Quality first, customer orientation", a podle ohlasů ve světě se jim to daří. Jejich výrobky používá například i taková hvězda, jakou je Devin Townsend, a tohle je již můj druhý pedálek ve sbírce.

Popis, konstrukce, parametry, ovládání

Jedná se o ekvalizér speciálně určený pro baskytaru, jinak firma Mooer vyrábí ještě stejný, ale kytarový pedál označený jako Graphic G.

https://baskytara.com/img/m/2556/t/p1co5speqm1sav4v8hft1hktqhc6.jpg

Tělo krabičky je kovový odlitek se stříbrným metalickým nátěrem a modrými popisky a grafikou. Na spodku krabičky je nalepena vrstva měkké neklouzavé gumy s prohlubní uprostřed. V prohlubni je štítek a já tento výřez využil pro nalepení pásku suchého zipu s háčky pro připevnění k ploše pedalboardu.

Vstup (INPUT) je v obvyklém místě na pravém boku krabičky, výstup (OUTPUT) pak na boku levém. Zdířka pro přívod 9V napájení je v čele krabičky. Zařízení není možné napájet baterií, není tam na ní ani místo.

Nožní spínač je kovový a v zapojení true bypass, tedy ve vypnutém stavu krabička žádným způsobem neovlivňuje zvuk. Indikace zapnutí je udělána pomocí červené LEDky umístěné přímo v průhledném plastovém kloboučku ovladače celkové hlasitosti. Oproti jiným krabičkám, které mám, je její svit výrazně nižší, ale stále dostatečný. Jsem velice rád, že tam ovladač celkové hlasitosti je, je totiž nezbytný a vlastně i očekávatelný.

Dalšími ovládacími prvky je pět ve střední poloze aretovaných táhel samotného ekvalizéru. Pásma jsou na 62,5 Hz, 125 Hz, 500 Hz, 1 kHz, 4 kHz, což je pro baskytaru naprosto dostatečné. Zdvih je na každém z táhel ±18 dB.

https://baskytara.com/img/m/2556/t/p1co5speqm1nk81gv88k63sbkii5.jpg

Zvuk

Zvuk je takový, jaký si uděláte. Trochu mě překvapilo, že největší nárůst, případně úbytek, zvoleného frekvenčního pásma je na samotných krajích pásma, tam je strmost největší, blízko střední polohy už změna není tak výrazná. Já osobně používám nastavení ekvalizéru stylem "mid scoop" (přidané basy a výšky, stažené středy), a to prakticky jen kvůli slapové technice, jak jsem psal v úvodu, jinak základní ekvalizaci řeším na zmiňovaném Darkglass Alpha·Omega Ultra, a hlavně taky přímo na nástroji. V následující ukázce jsem nahrál zvuk rovněž přes Darkglass zařazený až na konci řetězce, a na něm samozřejmě zapnutou simulací aparátu, a jinak po ekvalizéru Graphic B jsem ještě zařadil i kompresor TC Electronic SpectraComp (recenze). Mimochodem zařazení kompresoru až za ekvalizérem se mi líbí daleko víc než před ním. Chvíli jsem to měl obráceně, ale nebyl jsem zas až tak úplně spokojen, nedosáhl jsem tak dobrého zvuku, jako když jsem kompresor dal až za ekvalizér, tam je mid scoop efekt daleko použitelnější. Za kompresorem byl buď až moc výrazný, že zvuk totálně utopil, nebo naopak málo výrazný, že ani nebyl moc znát, nic mezi jsem nebyl schopen nastavit. V poloze před kompresorem můžu použít i krajní polohy táhel a zvuk je furt výtečný. Ukázku jsem nahrál jen slapem na baskytaru Ernie Ball Music Man StingRay 5 (recenze). Ukázka je nejprve bez ekvalizéru, pak s ním, ale to je myslím i z poslechu naprosto zřejmé.

Ukázka

Hodnocení

Zpracování není co vytknout a zvuku vlastně taky ne. A dokonce i když dáte nejvyšší frekvence naplno, tak ani žádný šum není slyšitelný, což je skvělé! Zařízení dělá, co jsem od něj očekával, takže jsem spokojený až nadšený. Ač je výrobce z Číny, k jeho výrobkům mám maximální důvěru, ostatně koukněte i na jeho web, jaké fantastické další věci vyrábí: http://www.mooeraudio.com

ProFeel | Music Man Club #1 | Flatwound Club #1
0 xLajků:

2

Re: Mooer Graphic B

Díky za recenzi, dost vážně o tomhle ekvalizéru přemýšlím. Jen bych se chtěl ujistit, jak přesně funguje LEVEL poťák. Když je v nulové poloze, tak efekt nehraje vůbec, nebo z něj leze stejný nezesílený signál, jako leze z basy? Konkrétně se mi jedná o to, jestli tímto efektem mohu signál z basy také trochu zeslabit, nebo jestli jde pouze zesilovat? 

Fender American Jazz Bass, Rickenbacker 4003, Warwick RB Streamer Std 4 FL BK OFC, Stagg EDB 3/4 BK
Ampeg SVT-4 Pro, EBS 410 Evolution ProLine 2000, Gallien-Krueger 115RBH
Korg DTR-1000, EBS FuzzMo, Boss SYB-5 (+Roland EV-5), Boss NS-2
Ampeg PF-350, Ampeg BA-108
0 xLajků:

3 Naposledy upravil: Atvečko (17. 10. 2018 15.29:14)

Re: Mooer Graphic B

Protože jsem línej, nechce se mi zakládat nové vlákno tak zneužiju tohle :-)

Rok výroby: 2018
Země původu: Čína
Cena: 600,- Kč (aliexpress 25USD)

O provedení a funkci platí defakto to samé co píše Aidamos, Pásma  jsou na 63 Hz, 125 Hz, 250Hz, 500 Hz, 1 kHz, 2,2kHz a 5 kH ±15 dB  což ho činí univerzální pro basu i kytaru

Stejne jako v případě Mooeru vidím jako trochu probletické nebezpečí zanesení všemožného sajrajtu z boty do tahových potenciometrů... Jinak se dá ekvalizeru těžko něco vytknout.

 

 

https://baskytara.com/img/m/2116/t/p1cq12i1r8m0n1gq61almnpe1o9n3.jpg 

 

 

JazzBass MiM, Precision MiM, Cort A4 OPN, JazzBass SQVM70, Precision special Atv (skládačka), Hofner 500/1 1965
Trace Elliot Transit -> Trace Elliot ELF -> 2x110, 210, 115, HA3500, Roland Cube 30
Shure 58A beta -> TC Helicon Harmony Singer
0 xLajků:

4

Re: Mooer Graphic B

johnybass napsal:

Jen bych se chtěl ujistit, jak přesně funguje LEVEL poťák. Když je v nulové poloze, tak efekt nehraje vůbec, nebo z něj leze stejný nezesílený signál, jako leze z basy? Konkrétně se mi jedná o to, jestli tímto efektem mohu signál z basy také trochu zeslabit, nebo jestli jde pouze zesilovat?

Ano, zeslabit lze, a dokonce hodně, ale na nulu ne. Je to zhruba tak, že s tahovými ovladači ekvalizéru ve střední poleze a ovladačem hlasitosti ve střední poloze není rozdíl mezi zapnutím a vypnutím. Podle toho, jak moc pohýbe člověk s jednotlivými pásmy, lze výstupní hlasitost korigovat do plusu či do mínusu. Zcela zamutovat zvuk tímto zařízením nelze, a vlastně pro to není ani určené.

ProFeel | Music Man Club #1 | Flatwound Club #1
0 xLajků:

5

Re: Mooer Graphic B

Atvečko napsal:

Stejne jako v případě Mooeru vidím jako trochu probletické nebezpečí zanesení všemožného sajrajtu z boty do tahových potenciometrů.

Nesmíš na to šlapat galošema od hnoje joy

Jinak Mooer má v těch štěrbinách protiprachové záclonky jako mají mixáky na faderech. Samozřejmě to nezabrání všemu.

ProFeel | Music Man Club #1 | Flatwound Club #1
0 xLajků:

6 Naposledy upravil: Atvečko (17. 10. 2018 19.52:51)

Re: Mooer Graphic B

Aidamos napsal:

Mooer má v těch štěrbinách protiprachové záclonky

 ECčko taky . .. a no ža se to zahumus,í tak to prostě vyhodím :-)

JazzBass MiM, Precision MiM, Cort A4 OPN, JazzBass SQVM70, Precision special Atv (skládačka), Hofner 500/1 1965
Trace Elliot Transit -> Trace Elliot ELF -> 2x110, 210, 115, HA3500, Roland Cube 30
Shure 58A beta -> TC Helicon Harmony Singer
0 xLajků:

7

Re: Mooer Graphic B

Aidamos napsal:
Ano, zeslabit lze, a dokonce hodně, ale na nulu ne. 

Díky za info, takhle by mi to vyhovovalo... tím pádem mám vybráno a zkusím ho objednat. 

Fender American Jazz Bass, Rickenbacker 4003, Warwick RB Streamer Std 4 FL BK OFC, Stagg EDB 3/4 BK
Ampeg SVT-4 Pro, EBS 410 Evolution ProLine 2000, Gallien-Krueger 115RBH
Korg DTR-1000, EBS FuzzMo, Boss SYB-5 (+Roland EV-5), Boss NS-2
Ampeg PF-350, Ampeg BA-108
0 xLajků: