1

Téma: High pass filter

Postupným zkoušením, laděním a pročítáním diskuzí jsem našel docela dobrej lék na můj "problém" s nekonkrétností zvuku. Místo boostování "správné" frekvence středů prostě ubrat basy. A to tak, že se toho nebát. Mám ubráno na onboard preampu (40 Hz),  na SpectraCompu nastavené na spodním pásmu (do 100 Hz) -100dB (tzn. v podstatě HPF) a i na Sansampu PSA (tam nevím, jak jsou basy laděné). A jsem celkem happy. 

Přemýšlím ale, jestli je dobře takový zvuk posílat zvukařovi. Neměl bych to nechat spíš na něm, jestli ty frekvence řízne? V malém klubu s blbou akustikou asi nevadí, když už mu to pošlu takto, ale hráli jsme teď venku na dobrým aparátů a říkal jsem si, jestli to v tomto případě není škoda. 

Na Zoomovi B3 je zase simulace Fishmana pro akustický basy, který má high pass filter označený jako Depth. 

Co vy na to? Máte někdo podobnou zkušenost? Používáte třeba přímo high pass filter?

Fender American Deluxe Jazz Bass '08
Tech 21 SansAmp PSA 1.1 -> Ashdown Little Giant 1000 -> 2x Markbass Traveler 121H
0 xLajků:

2 Naposledy upravil: Nook (18. 06. 2018 23.55:55)

Re: High pass filter

Zkušenost přímo nemám (vyzkouším, až bude hotový), ale stavím teď na zakázku HPF od fdecka ( https://sites.google.com/site/hpftechllc/home/hpf-pre ).

Asi je to užitečné, kontrabasisti to používají poměrně. Taky bych se toho nebál, zbavíš se hučení, odrazů a pazvuků na pódiu, navíc reprobox ti poděkuje :-) No, dám vědět, jak to zafunguje v kapele.

 https://baskytara.com/img/m/81/t/p1cgae385n55ump11qlcl15epl3.jpg

educated in shopping and wasting time
blankly staring at the screens
am i already clever enough?

Duplo domeček fanclub #1
0 xLajků:

3

Re: High pass filter

Já jsem používal přímo HPF, laděnej na subbasy (konkrétně HPF druhého řádu na 27 Hz myslím). Na zvuku jsem to nějak moc nepoznal (to jsem ani nechtěl, proto byl laděnej poměrně nízko), ale můj reprák viditelně míň skákal. Ale ten reprák valil v pohodě i bez toho filtru, tak jsem ho nakonec dal kamošovi, co má nějaký horší kombo, který se mu rychle zahlcovalo a údajně (sám jsem to neviděl/neslyšel) mu to teď hraje mnohem líp. S posíláním ke zvukaři nemám zkušenosti, navíc na velkých open airech vážně nehraju, ale asi bych mu radši posílal zvuk bez toho HPF...

Zabij hlavu a tělo umře taky...
0 xLajků:

4

Re: High pass filter

DalajVladan napsal:

Postupným zkoušením, laděním a pročítáním diskuzí jsem našel docela dobrej lék na můj "problém" s nekonkrétností zvuku. Místo boostování "správné" frekvence středů prostě ubrat basy. A to tak, že se toho nebát. Mám ubráno na onboard preampu (40 Hz),  na SpectraCompu nastavené na spodním pásmu (do 100 Hz) -100dB (tzn. v podstatě HPF) a i na Sansampu PSA (tam nevím, jak jsou basy laděné). A jsem celkem happy. 

Přemýšlím ale, jestli je dobře takový zvuk posílat zvukařovi. Neměl bych to nechat spíš na něm, jestli ty frekvence řízne? V malém klubu s blbou akustikou asi nevadí, když už mu to pošlu takto, ale hráli jsme teď venku na dobrým aparátů a říkal jsem si, jestli to v tomto případě není škoda. 

Na Zoomovi B3 je zase simulace Fishmana pro akustický basy, který má high pass filter označený jako Depth. 

Co vy na to? Máte někdo podobnou zkušenost? Používáte třeba přímo high pass filter?

Zvukařovi pošli pokud možno plný signál, ořez pouštěj na podiu - to je obvyklá praxe s PA před sebou. Pokud malý klub a zvučení z podia, tak to chce vyzkoušet podle situace. Navíc pokud ufikneš signál pod 80Hz, tak ušetříš jak repra tak výkon na zesíku a přesto to bude basovat

Zkušenosti mám podobné: frekvence do 150-200Hz abys basu cítil, 200-800Hz abys ji slyšel a nad 500Hz abys dal výraz. To neznamená že uříznout nebo odfiltrovat basy kompletně. Ideálně když rozdíl hladiny zvuku mezi basy a středy je cca 6-8 dB.

Fender PB US, JB MIM, JB MIM FL, MarleauxDiva fy Růžička, Spector Legend Classic 6, Palatino;
TCE250BH+Hocke BN112HM+BN112M, Peavey/EVM15L+Peavey Mark III, Hocke BT120+Hocke B115, Hocke BN210, AldaxSPM250, Samson C-valve preamp
0 xLajků:

5

Re: High pass filter

MartinXC napsal:

Zvukařovi pošli pokud možno plný signál, ořez pouštěj na podiu - to je obvyklá praxe s PA před sebou.

Takhle jsem si to myslel, že by to bylo nejlepší. Když seženu samostatnej HPF, tak by to neměl být problém. 

Nook napsal:

Zkušenost přímo nemám (vyzkouším, až bude hotový), ale stavím teď na zakázku HPF od fdecka

To jsem zvědav. Něco takového by se mi přesně hodilo smile

 

S tímhle někdo zkušenost nemáte? https://www.muziker.cz/hotone-gate Když se nastaví citlivost na nulu, tak to funguje prostě jen jako HPF a LPF zároveň. 

Fender American Deluxe Jazz Bass '08
Tech 21 SansAmp PSA 1.1 -> Ashdown Little Giant 1000 -> 2x Markbass Traveler 121H
0 xLajků: