Aidamos napsal:julceK napsal:Aidamos napsal:Ještě jsem si ve vztahu k citlivosti všiml jedné věci. Repráky s vyšší citlivostí mají tvrdší, agresívnější zvuk. Naopak ty s nižší citlivostí mají zvuk měkčí, sametový.
tak to je opravdu dobré vědět.. protože tíhnu k měkčímu zvuku 
Ono i tohle je složitější. On box klidně může mít citlivost přes 100 dB, ale zvuk může být měkký. Ta citlivost s každým dvojnásobkem zdrojů zvuku totiž roste také o 3dB. Čili např. když budeš mít reprák s citlivostí 96 dB, což je taková už celkem slušná citlivost, ale reprák má ještě měkký zvuk, tak box, kde ty samé repráky budou dva, bude mít citlivost už 99 db, no a s nárůstem na dvojnásobek, tedy na čtyři repráky ta citlivost opět vzroste o 3 dB, tedy box bude mít 102 dB. Takže když člověk kouká na box 4x10" s citlivostí 98 dB a říká si, že je to slušná citlivost, tak každý reprák v té bedně má citlivost 92 dB, což není kdovíco. Nechci generalizovat, a snad opravdu neplácám, ale osobně to vidím tak, že reproduktor s citlivostí někde kolem 90 dB je většinou zahuhlaný, naopak reproduktor s citlivostí kolem 102 dB je uřvaná bestie a repráky kolem těch 96 - 98 dB jsou měkké, ale dostatečně konkrétní, ale opravdu jen zevšeobecňuji, nějakým expertem na repráky nejsem.
No, co se týč akustického výkonu v basech, je to dané taky naladěním soustavy box-repro (bassreflex):
Kdysi jsem měl dvojičku boxů Gallien 115MBX. V jednom jsem cvučně vyměnil OEM repro (Emi Gamma?) za Emi Kappalite. Překvapila mě ztráta basů v porovnáním s druhým boxem. Později jsem se vysvětlení dopátral: OEM repro bylo v ozvučnici naladěné s hrbem v přenosové charakteristice v rozmezí 80-120Hz, tedy dával víc basů. Naopak Kappalite byl ve velkém objemu boxu nedotlumený a v oblasti kolem 80Hz měl propad výkonu a basy posunul až ke 40Hz, tedy zněl v basech nevýrazně.
To julceK:
Ergo kladívko: postav vedle sebe 3-4 boxy, vyzkoušej s různým nastavením korekcí zesilovače a za jedno odpoledne máš jasno. V Kytarách v Brně jsem takto testoval GK Neo112, MB Traveler 121, Fender Rumble 112 A Traynor 112 (v té době Aguilar SL112 neměli, ten by me zajímal). Naskládal jsem si je do řady, použil zesík co znám - MB Littlemark a za hodinu měl jasno, že pocitově jsou GK a MB cca stejně výkonné a hodně předčí ostatní, a že GK hraje "srozumitelněji", MB jakoby pod dekou.
Podobně bys mohl vybrat i ty.
Fender PB US, JB MIM, JB MIM FL, MarleauxDiva fy Růžička, Spector Legend Classic 6, Palatino, Ibanez SRH500FL;
TCE250BH+Soundelirium 12UL, Hocke BT70+BN112M, Peavey/EVM15L+Peavey Mark III, Hocke BT120+Hocke B115, Hocke BN210, AldaxSPM250, Samson C-valve preamp...