1

Téma: DI (mic) vystup do linky PA

Ahojte,
mám takýto problém (nenašiel som to tu):
Normálne na malé akcie mi stačí malý zosilovač BH250 + 1x12, ale teraz chcem skúsiť ísť len na malú 10" bedničku, skôr len ako odposluch, a signál z BH250 chcem poslať do malého PA (Stagepass 600i + DXS15).
DI výstup zo zosilňovača je na mikrofónovej úrovni, ako sa píše aj v manuáli "The Direct Out level is at a low level to match a microphone input on a PA mixer. This is the same with all DI boxes." Ten signál je pre linkový vstup slabý, pri veľkom zosílení je navyše už počuteľný aj nejaký bzukot.
Mikrofónové vstupy v PA máme obsadené. Mohol by som to zameniť s mojim mikrofónom, používam TC Voicetone T1, ten by zvládol zosiliť na linkovú úroveň, ale do toho sa mi moc nechce, s mikrofónom chcem ísť symetricky pokiaľ sa dá.
Čo by ste poradili, nejaký mikrofónový predzosilovač? Nechcel by som do toho investovať viac než stojí to všetko ostatné, len tak akurát k tomu. Tuším niekto spomínal že MIC100 je celkom použiteľný pre basu, tak možno niečo podobné...
A prípadne poradťe aj ako by ste to prepojili, ak máte lepší nápad - ja som zvolil kábel XLR-Jack podľa zapojenia 3B z tohoto dokumentu
http://www.prodance.cz/upload/files/FAQ … te_110.pdf
Ďakujem!

Neuser Courage / Cort B4FL fretless (Kent Armstrong) --> ladička D`addario/Planet Waves --> SpectraComp --> HOF mini --> BBE maximizer --> Mesa Subway DI-preamp --> Barefaced FR800     ...TC electronic BH250, Zoom MS-60B ...
0 xLajků:

2

Re: DI (mic) vystup do linky PA

Spousta DI boxů umí vzít signál z repro výstupu a pomocí gain selectoru (plus 20 dB - nula - minus 20 db) přizpůsobit sílu signálu vstupu - možná by to byla cesta. DI boxy se dají koupit už za pár stokorun, kvalitní od 1000 výš.

Ktož móž kej v ruce vzíti a kamenem lúčiti, nech stojí! (citát z dopisu Jana Žižky z Trocnova)
Flatwound Club #4
0 xLajků:

3

Re: DI (mic) vystup do linky PA

No z vystupu som to nechcel tahat, aby som mal moznost nezavislej hlasitosti, ale skusim aj to zvazit - dik!
Ale asi to dopadne tak ze bud aktivny DI box ktory by mal aj linkovy vystup, alebo mic preamp, (pripadne skusim hocijaky buffer - zo suflika nejaku krabicku, EQ a pod).
Len som chcel vediet ci to uz niekto riesil, teda zo slabeho DI-XLR out do linky PA, ci nemam blby kabel alebo co..., dost ma prekvapil tak slaby signal. Spominam si ze podobny problem som mal kedysi davno na preampe EBS-1, zo symetrickeho vystupu to tiez bolo dost slabe.

Neuser Courage / Cort B4FL fretless (Kent Armstrong) --> ladička D`addario/Planet Waves --> SpectraComp --> HOF mini --> BBE maximizer --> Mesa Subway DI-preamp --> Barefaced FR800     ...TC electronic BH250, Zoom MS-60B ...
0 xLajků:

4

Re: DI (mic) vystup do linky PA

Být tebou skusil bych třeba tohle je to i preamp. http://hudebnibazar.cz/prodam/ID83583/

Jolana Typhon,Squier JB VM70-s vyměnou krku,precision musima
Teala DISCO 240>15" Eminence 3008 >Peavey 1820, preamp DBX
Gallien Krueger 700RB,eden EN400 ,Vantage VB-30, Zoom B2, regent B50, Ibanez PD7, mxr
0 xLajků:

5

Re: DI (mic) vystup do linky PA

no, to by aj šlo, nevšimol som si to tam (blbý popis), do víkendu by mi to asi neprišlo, ale aj tak zvážim, vďaka za tip!

Neuser Courage / Cort B4FL fretless (Kent Armstrong) --> ladička D`addario/Planet Waves --> SpectraComp --> HOF mini --> BBE maximizer --> Mesa Subway DI-preamp --> Barefaced FR800     ...TC electronic BH250, Zoom MS-60B ...
0 xLajků:

6

Re: DI (mic) vystup do linky PA

Ahojte. Kúpil som prcka TC Electronic BAM200. Rád by som ho využíval aj na nahrávanie cez DI out, ale v návode sa vyslovene nepíše, či musí byť vtedy na výstupe repra alebo headphone nejaká záťaž. Je bezpečné napojiť iba DI bez toho aby boli pripojené na tento amp repro alebo slúchadlá?  

Dik

0 xLajků:

7

Re: DI (mic) vystup do linky PA

Nezapojená zátěž u tranzistorových zesilovačů ničemu nevadí. Tzn. nepřipojuj kromě nástroje a DI nic dalšího, není to potřeba.

Zátěž se zapojovala u lampových zesilovač kvůli nebezpečí přetížení jádra transformátoru, a to taky jen u typů, které neměly zapojené na výstupu varistory.

Nepřestává mě překvapovat, jak dlouho tenhle "zvyk" přetrvává a kde se bere big_smile

Fender USA Standard JB, Squier CV 70s JB
GK 700RB-II/210, GK 210RBH, ručně dělané 8" kombo "Kulíšek"
Ein Bassspieler, guter Verstärker. Einfach klug smile
profil: http://baskytara.com/forum/viewtopic.php?id=6821
0 xLajků:

8

Re: DI (mic) vystup do linky PA

Gasi napsal:

Nezapojená zátěž u tranzistorových zesilovačů ničemu nevadí. Tzn. nepřipojuj kromě nástroje a DI nic dalšího, není to potřeba.

Zátěž se zapojovala u lampových zesilovač kvůli nebezpečí přetížení jádra transformátoru, a to taky jen u typů, které neměly zapojené na výstupu varistory.

Nepřestává mě překvapovat, jak dlouho tenhle "zvyk" přetrvává a kde se bere big_smile

Zkusím doplnit dotaz. Máš kytarista používá lampový Mesa Boogie Mini Rectifier: https://www.music-city.cz/mesa-boogie-mini-rectifier-twenty-five-am0047114

Do mixu jde přes Redbox, kde je vyloženě uvedeno, že se nemá používat bez zapojené bedny: https://www.thomann.de/cz/hugheskettner_redbox_5.htm, takže pokud neveze bednu, strká za to loadbox HOT.

Dokázal bys odhadnout, jestli ten loadbox je v tomto případě nutný? Přiznám se, že tomuto tématu moc nehovím

 

Squier Vintage Modified Jazz Bass® '70s, Sterling by MusicMan Ray34, ZOOM B2 Four
Momentálně v kapele "Není zač!" http://www.nenizac.net/
0 xLajků:

9

Re: DI (mic) vystup do linky PA

Dzzerza napsal:

Zkusím doplnit dotaz. Máš kytarista používá lampový Mesa Boogie Mini Rectifier: https://www.music-city.cz/mesa-boogie-m … -am0047114 Do mixu jde přes Redbox, kde je vyloženě uvedeno, že se nemá používat bez zapojené bedny: https://www.thomann.de/cz/hugheskettner_redbox_5.htm, takže pokud neveze bednu, strká za to loadbox HOT. Dokázal bys odhadnout, jestli ten loadbox je v tomto případě nutný? Přiznám se, že tomuto tématu moc nehovím

Ano, lampa potřebuje zátěž. Redbox tu zátěž nedělá, tzn. kytarista to dělá naprosto správně smile

Nějaký Fendery...
Nějakej pedalboard s hromadou českých (i nečeských) výrobků, Hocke Blues 18 + 10/12" bedna (CZ/CZ)
Profil
0 xLajků:

10

Re: DI (mic) vystup do linky PA

D.a.l.i napsal:

Ano, lampa potřebuje zátěž. Redbox tu zátěž nedělá

Přesně tak. Redbox je v zásadě simulace reproduktoru po zvukové stránce, ne výkonová brzda.

ProFeel | Music Man Club #1 | Flatwound Club #1 | Elixir Club #1
0 xLajků:

11 Naposledy upravil: Doldy (28. 04. 2021 11.34:54)

Re: DI (mic) vystup do linky PA

OK. A ešte mi prosím poraďte, alebo aspoň váš pocit - budem k tomu hľadať pomaly nejaký schopný box (na teraz mám možnosť požičať si len dočasne nejakú starú 150W / 4-ohmovú Teslu). Na príležitostné skúšky s kapelou v malom priestore mal by mať aj s 8-ohmovým reprom dostatok výkonu (výkon toho ampu pri 8 ohmoch cca 130W), ano? Aj keď asi na doraz, ale momentálne aparát s vyšším výkonom nemá pre mňa fakt zmysel, amp bude mať skôr využitie cca 80% doma (nahrávanie cez DI a občas zahratie si inak ako len cez slúchadlá...), tam je 8 ohmov v cajku, ale v kapele možno len tak tak, takže či radšej hľadať 4-ohmové repro, ktoré už bude v kapele OK, ale na doma veľmi hlasné, či? Už som to tu s vami riešil, ja viem, že viac je vždy lepšie, ale fakt musím zohľadniť oba aspekty (kapela vs doma) a mať skôr kompromisný setup ako ultimátny gear do kapely. Vďaka

0 xLajků:

12

Re: DI (mic) vystup do linky PA

Co se výkonu basového aparátu týče, tak záleží na hlasitosti bubeníka a na výkonu kytarových aparátů (a samozřejmě jak to kytaristi moc taví). S decentním bubeníkem a rozumnými kytaristy může být 200 W dostatečných, 130 spíš ne (vlastní zkušenost). Obecná poučka praví, že basák by měl mít 3x tolik výkonu, co mají kytarové aparáty. Takže když má kytarista 100 W tranzistor, tak basák těch tranzistotových Wattů by měl mít 300. A u výkonu lampových aparátů je to podobné. Když kytarista bude mít 100 W celolampu, tak basák 300 W celolampu. A zase s těmi třetinami to celkem funguje i pro lampový aparát vs. tranzistorový aparát. Takže když kytarista bude mít třeba jen 30 W celolampový aparát, tak 100 W celolamp basový je v pohodě, a nebo pak ale už 300 W v tranzistoru. Samozřejmě svoje udělá i plocha reproduktorů a jejich citlivost. Je to krapet složitější. Např. v bluesové kapele s decentním bubeníkem a rozumnými kytaristy byl 120W zesilovač do jednoho 10" repráku málo. Ale když jsem ten samý zesilovač  napojil do 600W boxu 2x12", tak to bylo i s těmi 120 W naprosto hratelné.

ProFeel | Music Man Club #1 | Flatwound Club #1 | Elixir Club #1
0 xLajků:

13

Re: DI (mic) vystup do linky PA

D.a.l.i napsal:
Dzzerza napsal:

Zkusím doplnit dotaz. Máš kytarista používá lampový Mesa Boogie Mini Rectifier: https://www.music-city.cz/mesa-boogie-m … -am0047114 Do mixu jde přes Redbox, kde je vyloženě uvedeno, že se nemá používat bez zapojené bedny: https://www.thomann.de/cz/hugheskettner_redbox_5.htm, takže pokud neveze bednu, strká za to loadbox HOT. Dokázal bys odhadnout, jestli ten loadbox je v tomto případě nutný? Přiznám se, že tomuto tématu moc nehovím

Ano, lampa potřebuje zátěž. Redbox tu zátěž nedělá, tzn. kytarista to dělá naprosto správně smile

Mě zaujala Gasiho věta: "Zátěž se zapojovala u lampových zesilovač kvůli nebezpečí přetížení jádra transformátoru, a to taky jen u typů, které neměly zapojené na výstupu varistory."

Tak jsme si říkal, jestli ta zátěž u moderních lampových aparátů už není přežitek.

Squier Vintage Modified Jazz Bass® '70s, Sterling by MusicMan Ray34, ZOOM B2 Four
Momentálně v kapele "Není zač!" http://www.nenizac.net/
0 xLajků:

14

Re: DI (mic) vystup do linky PA

Aidamos napísal(a):

Co se výkonu basového aparátu týče, tak záleží na hlasitosti bubeníka a na výkonu kytarových aparátů (a samozřejmě jak to kytaristi moc taví). S decentním bubeníkem a rozumnými kytaristy může být 200 W dostatečných, 130 spíš ne (vlastní zkušenost). Obecná poučka praví, že basák by měl mít 3x tolik výkonu, co mají kytarové aparáty. Takže když má kytarista 100 W tranzistor, tak basák těch tranzistotových Wattů by měl mít 300. A u výkonu lampových aparátů je to podobné. Když kytarista bude mít 100 W celolampu, tak basák 300 W celolampu. A zase s těmi třetinami to celkem funguje i pro lampový aparát vs. tranzistorový aparát. Takže když kytarista bude mít třeba jen 30 W celolampový aparát, tak 100 W celolamp basový je v pohodě, a nebo pak ale už 300 W v tranzistoru. Samozřejmě svoje udělá i plocha reproduktorů a jejich citlivost. Je to krapet složitější. Např. v bluesové kapele s decentním bubeníkem a rozumnými kytaristy byl 120W zesilovač do jednoho 10" repráku málo. Ale když jsem ten samý zesilovač  napojil do 600W boxu 2x12", tak to bylo i s těmi 120 W naprosto hratelné.

Gitarista má 15W lampového Voxa, takže nejaký extra kravál nenarobí asi ani on. Ak zoberiem tieto prepočty do úvahy aj keď len orientačne, s 8-ohmovým reprom to bude na hrane... Asi budem hľadať nejakú 12" alebo 15" 4-ohmovú bedňu. Nanešťastie tých je dosť málo, väčšinou je všetko 8-ohm. Dik za objasnenie.

0 xLajků:

15 Naposledy upravil: krkavec (28. 04. 2021 15.07:33)

Re: DI (mic) vystup do linky PA

 A u výkonu lampových aparátů je to podobné. Když kytarista bude mít 100 W celolampu, tak basák 300 W celolampu.

 

S tím nemůžu souhlasit.

1. Kytarista nikdy ve zkušebně nevytaví apec tak aby se nikdo neslyšel, takže tam i když hraje přes stovku nějaký pekla má pořád slušnou rezervu. 

2. Na koncertech ho stejně berou majkem do PA, apec má v podstatě na hlasitost aby se slyšel.

3. Mám tři lampový hlavy dvě 100W, jednu 120W a nikdy nebyl problém jak ve zkušebně tak na podiu. 

4. Hrál jsem i přes cca 350W tranzistory ampeg svt3, Swr proti 100w lampám nikdy jsem neměl problém že bych se neslyšel, že by zvuk neprolezl. Spíše jsem musel krotit basu.

5. Většina basových lampáčů je konstruovaná tak, že hned nekreslí, tudíž můžeš klidně za polovinu a výkonem budeš stejně v pohodě držet krok.

Vubec bych to nebral jako že 100w lampa tak 300w basová Mesa, zbytečný overkill.

 

Doldy:
edit: samozřejmě to trochu zjednodušují, když budeš hrat ve zkušebně s kytaristou co si postaví fullstack, tak nemůžeš pod 100w basovou lampu dát 1x12... 

on i ten Vox dokáže hrát slušně nahlas, tady bych šel spíše cestou 200-300w tranzistor a box 2x12, 2x10, 4x10, obzvlášť jestli kytarista bude kreslit koncem, tak máš pořád rezervu. Zkušebna i klubový hraní úplně v pohodě.

 

 

0 xLajků:

16

Re: DI (mic) vystup do linky PA

krkavec napsal:

 A u výkonu lampových aparátů je to podobné. Když kytarista bude mít 100 W celolampu, tak basák 300 W celolampu.   S tím nemůžu souhlasit.

 Jak jsem psal:

Aidamos napsal:

Obecná poučka praví, že basák by měl mít 3x tolik výkonu, co mají kytarové aparáty.

A taky:

Aidamos napsal:

záleží na hlasitosti bubeníka a na výkonu kytarových aparátů (a samozřejmě jak to kytaristi moc taví)

Takže to ode mě nemělo být žádné dogma, spíš doporučení nebo něco, čím se alespoň rámcově řídit. Jinak je to samozřejmě vždycky případ od případu.

ProFeel | Music Man Club #1 | Flatwound Club #1 | Elixir Club #1
0 xLajků:

17

Re: DI (mic) vystup do linky PA

Aidamos napsal:
krkavec napsal:

 A u výkonu lampových aparátů je to podobné. Když kytarista bude mít 100 W celolampu, tak basák 300 W celolampu.   S tím nemůžu souhlasit.

 Jak jsem psal:

Aidamos napsal:

Obecná poučka praví, že basák by měl mít 3x tolik výkonu, co mají kytarové aparáty.

A taky:

Aidamos napsal:

záleží na hlasitosti bubeníka a na výkonu kytarových aparátů (a samozřejmě jak to kytaristi moc taví)

Takže to ode mě nemělo být žádné dogma, spíš doporučení nebo něco, čím se alespoň rámcově řídit. Jinak je to samozřejmě vždycky případ od případu.

Aha, to jsem přehlídlgrinning jinak jasně, taky de o to jestli budou šudlat nějaký kántry, kolik nástrojů atp. těch otázek k pořízení dostatečného výkonu je víc, než jen Vox Ac15.

0 xLajků:

18

Re: DI (mic) vystup do linky PA

Dzzerza napsal:

Mě zaujala Gasiho věta:

 Záleží vždy na výrobci, jestli tam ten varistor dá, nebo ne. Já ho ve svých konstrukcích mám, ale stejně lampu neprovozuju bez zátěže, protože je nejelpší snímat celou sestavu mikrofonem smile

Třeba to nějak negativně ovlivňuje výsledný zvuk, a proto je tam výrobci nedávají, co já vím smile Každopádně jsem chtěl předat myšlenku, že zátěž má smysl řešit pouze u celolampového zesilovače, tranzistory všech tříd s tím problém nemají.

Fender USA Standard JB, Squier CV 70s JB
GK 700RB-II/210, GK 210RBH, ručně dělané 8" kombo "Kulíšek"
Ein Bassspieler, guter Verstärker. Einfach klug smile
profil: http://baskytara.com/forum/viewtopic.php?id=6821
0 xLajků: