Téma: Kompresor
Kčemu slouží na kombu kompresor? a jaké je kvalitní kombo tak do 12 000,- Myslíte že je dobrý Behringer BXL1800A?
Nejste přihlášen. Přihlaste se, nebo se zaregistrujte.
Baskytara.com » Aparatura » Kompresor
Stránky 1
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Kčemu slouží na kombu kompresor? a jaké je kvalitní kombo tak do 12 000,- Myslíte že je dobrý Behringer BXL1800A?
kompresor ti seridi hlasitost jednotlivych tonu tj tissi ti zesili a naopak, cimz ti logicky zmizi dynamika z hrani a taky se prej pouziva proti prebuzeni vybavy (asi reproduktoru)......
behringer o tom tu byla rec miliardakrat. zkracene behringer pouziva spatny reproduktory, pro predstavu line6 30w kytarovy zesak s celestionem zni hlasitejc nez 100w behringer vampire...
takze to kombo muze bejt pouzitelny, ale kup si do nej novy repro........
No hlave kompresor je naprd.Znam kamose ktery by bys toho uz nezaslapoval a to je spatny je to dalsi ulehceni pro basaka jak byt zas trochu liny...No a to kombo ber raci lenyho..ale behinder je odpad...
Co si myslíte o kombu Torgue 1001B? a které jiné kombo je dobrý tak do 12 000,-
behringer zas takový odpad není, za ty prachy sem s tím spokojenej, ale koupil bych si radši za něco přes 10k 100W fendera, to může pěkně hrát
Mylim, že Fendery jsou docela v poho komba za tu cenu, do Behringera bych nešel.
Kompresor je super věc, řekne Vám to každý zvukař, chrání to jeho aparaturu před poškozením. V některých případech pomůže s délkou tónu. Super jsou kompresory, které lze nastavovat, nemyslím jen tlačítko na kombu, ty jsou na h... A nejlepší jsou asi v krabičkách. Velmi často používám a rozhodně ne kvůli tomu, abych si usnadnil práci.
ano kompresor pouzivam na vsech presetech u svyho bass vampu..... fakt se to hodi.....
jinak kombo fender by nemuselo bejt spatny, asi si ho jednou koupim, ale nakyho bassmanna 250w ty prej hrajou jak das
jakej je ten bass vamp a jakej má envelope filter?
pri velkejch vejskach zretelne sumi jinak jsou zesilovace a boxy opravdu kvalitni...... mam ho strasne rad..
ehm co to je ten filter
auto wah
jo tohle no zdal se mi strasne zabasovanej..... moc jsem to nepouzival (ted ho ma pucenej kamos, v patek to zkusim) a je pravda, ze jsem to zkousel jen s kejtrou, s basou ne.. takze je asi jen basovej...... pak reknu
Pepe: Torque používám na doma nebo když si jdu s někým zahrát jen tak a nechce se mi tahat aparát, ale ne basový kombo, ale obyčejný 100w aktivní odposlech. A co k tomu můžu říct? Je to hodně odolný, snese to prasácký zacházení a hraje to...tak normálně. Takže je to docela ok...myslím, že to bude platit i pro basový kombo.
Můj názor jest, že kdo hraje s kompresorem nebo limiterem a podobnýma zařízeníma, jako by neuměl hrát vůbec. Přeberte si to, jak chcete.
Toho 100w Fendra mám a jsem s ním naprosto spokojenej.
4Dan: nesouhlasím. myslím že kompreso je dobrý proti nepříjemným špičkám ve slapu a dá se s ním udělat parádní bassbuldozer že si nastavíš crossover na nízkou frekvenci a dá se sním prodloužit sustain. taky ho osobně moc nepoužívám, protože mi někdy vadí stráta dynamiky ale nemyslím že ti co ho používaj neuměj hrát
a to jsem zapoměl na taping, tam se taky hodí
Neberme Danovi jeho názor, vyjádřil se a tím to haslo.
Je ale pravda, že ten názor je moc jednostranný. Já třeba používám kompresor jen na podiu, ve zkušebně hraju bez něj. Jenomže nechci se pak po akci hádat se zvukařem, že jsem mu odpálil repro, což není tak nereálné. Tak si tam ten kompresor nastavím jen tak, aby ořezal špičky. Mně to nebolí a zvuku to neškodí. Navíc, kdo neumí hrát, tak mu ani sebelepší kompresor nepomůže.
Mám na aparátu kompresor nastavitelnej v dost polohách, ale stejně jsem ho zapnul jenom jednou, když jsem ten aparát zkoušel. Užívám si možnosti využití co největšího dynamickýho spektra a ten kompresor mě tudíž dost sere. Zvukař - praktik si jen tak něco odpálit nenechá.
tak je mzny e ti tam nakej vlastni kompresor zapoji sam
...takže se kompresi stejně nikdo nevyhneme, achjo. Vaše argumenty jsou docela pádné, to uznávám, nicméně mě nepřesvědčíte o tom, že je nezbytný, abych si něco takového taky pořídil. Slap ani tapping příliš nevyužívám, neboť na bezpražec to jaksi není vono, a dynamika je právě to, co dělá muziku muzikou. Svou hru ničím oklešťovat nebudu, třebaže tak je ještě více vidět, že stojí za h...
a co jaco? jeden z nejlepsich basistu na bezprazec a kompresor mel furt naplno.
Co Jaco nevim, mluvim z vlastní zkušenosti. Bezpražec má úžasný dynamický možnosti, který kompresor eliminuje.
Myslím, že pokud se kompresor používá s citem, tak není na škodu. Záleží na tom, komu co vyhovuje. Já osobně ho nepoužívám, ze stejných důvodů uvedných výše, dynamika je v našich věcech důležitá. Ale třeba bych mu také přišel na chuť. Ovšem kompresor ve VW Corrado G60 nemá chybu!! Ale to už jsme mimo rámec bassg.cz
zvukari pouzivaju Limiter, vacsinou je zabudovany rovno v koncakoch, ktory len nepusti vacsi vykon ako nastaveny. Kompresor naproti tomu upravuje dynamiku v celom pasme (samozrejme tiez podla toho ako je nastaveny). Subjektivny dojem byva skor opacny - zvysenie dynamiky, podobne ako pri lampovych zosikoch.
Najlepsie je vypocut si ukazku, napriklad tuto: http://www.digitech.com/products/xserie … ueeze.html
Myslím, že pokud se kompresor používá s citem, tak není na škodu. Záleží na tom, komu co vyhovuje. Já osobně ho nepoužívám, ze stejných důvodů uvedných výše, dynamika je v našich věcech důležitá. Ale třeba bych mu také přišel na chuť. Ovšem kompresor ve VW Corrado G60 nemá chybu!! Ale to už jsme mimo rámec bassg.cz
Kompresor v kombinaci s jakymkoliv motorem je peklo.....
Nejbrutálnější kompresor je takovej ten žlutej plechovej na dvou kolech, co z něj vede kabel ke sbíječce. To je peklo pekel, ten tak mít, zápis do Guinessovy knihy rekordů za nejhlasitější produkci je jasnej...
Bezprazec a kompresor - pokud je dobre nastaveny kvalitni kompresor, muze naopak bezprazcovemu zvuku znacne prospet - osobne vyzkouseno... A dynamice nemusi ublizit...
Jenze kdyz srovnavate tlacitkovy kompresor se slusnou masinou, kde se da nastavit x parametru, nelze se divit takovym zaverum
malý šikovný kompresor, co se vejde do kapsy (nechci tam tahat B3). Nemusel by být moc drahý
Co tohle? http://www.audiotek.cz/product-29271-el … l-preacher
měl by být malý
Tohle by se líbilo i mě: http://hudebnibazar.cz/mvs-supercharger … /ID873367/
Asi se nakonec budu rozhodovat mezi klasickou konfekcí Boss / EBS / MXR
Boss za slušnou cenu na bazaru je http://hudebnibazar.cz/prodej-efektu/ID883421/ - měl jsem, jen ve vypnutém stavu žere signál - viz recenze http://baskytara.com/topic8159-boss-bas … -lmb3.html - jak je to dnes, jestli třeba udělali nějakou revizi a mají v něm ten buffer nějak zoptimalizovaný, nevím. Nicméně kompresor asi člověk má stejně zapnutý pořád, tak by to nemuselo vadit.
MXR taky na bazaru je v té jednodušší formě: http://hudebnibazar.cz/prodam-mxr-custo … /ID882834/
Osobně mi víc vyhovuje tichý stisk třeba u Bosse, než hlučné křápnutí mechanického přepínače
Taky jsem spíš zastáncem bufferu. Těch krabiček Boss jsem měl v životě celkem 9 různých (5 jich ještě mám) a to žraní signálu dělal jen ten LMB-3.
Původně jsem uvažoval o Edenu WTDI, ale DI box mám v B3 a kompresor mi tam přijde pouze jako jedna z vedlejších funkcí (když odhlédnu od velikosti). Asi se nakonec budu rozhodovat mezi klasickou konfekcí Boss / EBS / MXR.
Ted jsem prave porizoval kompresor a resil neco podobeho.
Po asi týdenním hltání názorů na http://www.ovnilab.com/
Měl jsem i půjčený Boss LMB-3 a ten kluk co píše ty recenze má pravdu.
Za ty prachy je to povedená krabka, jenom se nesmí točit s enhance doprava :-) zesiluje to akorát šum , bagruje středy a přidává presence.
Za pár peněz se prodávaly i Taurus Tux.
Risknul jsem smrčku z druhé ruky a nelituju - byl za 3000.
Design je teda klasická česká garážovka, ale zvukově je to bomba. Vůbec o nešumí, v podstatě studiová záležitost.
Uvnitř je to klon Carl Martina, mírně upravený.
Buffer je klasický problém/přednost, záleží na úhlu pohledu. Já stejně trochu podezírám výrobce, že tou TB mánií jenom chtěli rozhýbat kšefty. Na HF se kolem toho kdysi vedla dlouhá diskuse bez jasného vítěze. Osobně mi víc vyhovuje tichý stisk třeba u Bosse, než hlučné křápnutí mechanického přepínače (na kytaru mám TB analogový chorus).
Buffer určitě, ale jeden a kvalitní.
Měl jsem v pedalboardu 3 TB krabice a schválně jsem pořídil ladičku od Bosse, abych měl jeden buffer na začátku.
Pokud se nechají v řetězci TB vypnuty, tak ti na snímačích visí impedance strašně dlouhý kabeláže a dochází k úbytku výšek.
To samo o sobě tak nevadí. Problém je, že při zapnutí libovolného pedálu už zařadíš do cesty nějaký buffer - obvod krabičky.
Pak na snímači visí jenom délka kabelu k první zapnuté krabici a výšky narostou.
Je pak nepoměr mezi zvukem při all off / něco on.
Při vypnutých krabicích si přidáš výšky na aparátu a pak se nestačíš divit, proč při zapnutém kompresoru to cinká jako blázen.
Ten Moer je kytarový, netuším, jak by to ladilo s basou :-/
Měl jsem ho na nahrátí kytary do compu,...na basu není vhodnej.
ten kluk co píše ty recenze má pravdu
Dík
ještě to chce nějaký noise gate
Doporučím: http://baskytara.com/topic8162-boss-noi … r-ns2.html
chci napřed zkusit stejnou věc v B3, včera jsem na to zapoměl
To jo, to by fungovat taky mělo.
Chvilku mi to asi vydrží (ještě to chce nějaký noise gate).
Tomu nejak nerozumim. Nejdriv si koupis levnejsi krabicku co sumi a pak si k ni koupis noise gate?
Nebylo by lepsi za ty penize poridit rovnou kompresor co nesumi? Nebo dela bzum jeste ten zoom?
Blbě jsem to napsal, když stáhnu enhance, tak nešumí krabička, ale bzučí basa. Zoom na to nemá vliv.
Zkus zamezit bzučení basy (jestli se nejedná o rušení ze sítě) odstíněním podomácku hliníkovou fólií apod. (je to tu celkem dobře popsáno). Jde o to, že kompresor ti vždy bude zesilovat tyhle slabé parazitní zvuky/ruchy. Řešit to pomocí noisegate mi přijde IMHO blbost jakožto vyrážení klínu klínem...
Me se vyborne osvedcila samolepici hlinikova folie, kterou jsem vylepil kompletne komurky pod pickguardem.
Byla to nejaka paska kterou se oblepovaly antenni vedeni kvuli vyzarovani - v podstate tlustej alobal s lepidlem, zadnej pokovenej plast atp.
V nejhorsim pripade je treba jeste pospojovat obnazene polove nastavce u snimace se zemi.
Stránky 1
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Baskytara.com » Aparatura » Kompresor