1

Téma: EBS Multidrive si nerozumí s mým kompresorem

Ahoj, zajímali by mě vaše zkušenosti s tímto problémem...

Pořídil jsem si za dobré peníze Multidrive od EBS a nadšeně ho hned šel vyzkoušet se svým vybavením. No a první dojem - zklamání. Zvuk dost zanikal, bylo to takové nemastné neslané. Docela dlouho jsem zkoušel co všechno to dělá, přidával flanger, phaser, vibrato, delay, další overdrive, měnil pořadí efektů,zkoušel to bez preampu na base... A furt slabota.
Až jsem udělal něco, co nedělám skoro nikdy - vypnul jsem kompresor. A ono to najednou znělo nesrovnatelně líp.
Pro upřesnění, mám HOAX Compadre, optickej kompresor na bázi Demeter Compulator, a dávám ho za drive sekci, aby byly drajvový krabky zásobený co nejdynamičtějším signálem a abych následně ten signál trochu zkrotil. Kompresor mívám nastavenej vždy jen na lehkou kompresi (na 9-10 hodin). Jo a většinou hraju dost agresivně, proto ten kompresor mívám zapnutej prakticky pořád.

Někde jsem tady četl, že tenhle Multidrive si rozumí s Multicompem od stejné značky, ale Multicomp nemám, tak nevím. Ani nevím, jak je Multicomp postavenej a proč by si měl s tím Multidrivem poradit líp. Jinej atak, ekvalizace,...?

Každopádně sama o sobě (resp. bez toho kompresoru) mě ta krabka hodně baví, dá se na ní nastavit hodně různejch zvuků a může být i dost divoká. A sama o sobě i celkem solidně komprimuje.
Problém je ten, že kdybych chtěl uprostřed písničky tenhle drive zapnout, musel bych zároveň vypnout kompresor. No a v zápalu mám co dělat, abych šlápnul na jeden pedál, natož pak na dva... Napadá vás nějaké jednoduché řešení?

Dík!

Zabij hlavu a tělo umře taky...
0 xLajků:

2

Re: EBS Multidrive si nerozumí s mým kompresorem

popeze napsal:

dávám ho za drive sekci

Tady je zakopanej pes. Komprese musí být před zkreslením. Pokud je to naopak, tak ti kompresor uhladí ten "hranatej" zkreslenej zvuk.

Gibson EB14 5 string / Vintage fretless -> Audioevent Wardance -> Woolly Mammoth clone ->  Ammoon stereo looper -> EHX Freeze -> Darkglass Alpha Omega Ultra = BLACKNOISE/DRONE
Flatwound Club #2
0 xLajků:

3

Re: EBS Multidrive si nerozumí s mým kompresorem

Nj, ale já jednak doteď neměl žádnej problém s tím, mít kompresi za zkreslením, a druhak jsem zkoušel dávat ten kompresor i před Multidrive. Možná to bylo o chlup lepší, ale o moc mi to teda nepřišlo... sad

Když je kompresor před zkreslením, tak pokud to není vysloveně fuzz (kde už to beztak nemá moc význam), tak mi přijde, že jde dost do pryč dynamika hry a to mi pak příjde zbytečný hrát agresivně. Možná je to jen zdání, přeci jen, kompresor na začátku efektů jsem mockrát nepoužil, ale z logiky věci by mě to tak vyplývalo.

Zabij hlavu a tělo umře taky...
0 xLajků:

4

Re: EBS Multidrive si nerozumí s mým kompresorem

Dávám kompresor (EBS Multicomp) na začátek řetězce (basa do kompresoru), vše ostatní až za něj.
Na hru prsty vypínám, zapínám jen na slapovací pokusy (trochu srovnat dynamiku) a k oktáveru (nastaveno na TubeSim, maličko to přidá harmonické).

Fender PB US, JB MIM, JB MIM FL, MarleauxDiva fy Růžička, Spector Legend Classic 6, Palatino;
TCE250BH+Hocke BN112HM+BN112M, Peavey/EVM15L+Peavey Mark III, Hocke BT120+Hocke B115, Hocke BN210, AldaxSPM250, Samson C-valve preamp
0 xLajků:

5

Re: EBS Multidrive si nerozumí s mým kompresorem

Treba skusat a rozhodnut sa. Ja mam kompresor tiez pred skreslenim dlhe roky a som spokojny.

Rickenbacker 4003W  / Fender PB AV57 / Sivčák TB4 Custom Jazz Bass / Greco Thunderbird -> Shure GLXD16 -> Origin Effects Cali76 -> Noble Preamp ->Hot Basstard 1204 OS -> GK 410 RBH
0 xLajků:

6

Re: EBS Multidrive si nerozumí s mým kompresorem

Mám stejný kompresor a dával jsem ho před fuzz (kde mi přišel fajn, protože zvuk byl na tlustších i tenčích strunách vyrovnanější a navíc ošetřuje špičky), jen kompresi jsem musel stáhnout pod 9 hodin, protože vyšší komprese mě prostě moc nebaví.
Je dobrý si ujasnit, že tenhle kompresor spíš funguje do jistý míry jako "projasňovač" zvuku tím, že přidává harmonické - jako kompresor funguje taky (souzvučný tóny se tolik neslévají), ale IMHO moc rychle zabírá (attack je pevně daný optočlenem).
Zkusil bych stáhnout kompresi - když by ti přišla nedostatečná, vyměň kompresor za jiný (pokud bez něj nemůžeš být), u kterého půjde nastavit více parametrů.

0 xLajků:

7

Re: EBS Multidrive si nerozumí s mým kompresorem

Téda, díky za názory. Dost jste mě nalomili. Při příští zkoušce s kapelou zkusím dát kompresor na začátek, uvidím co mi na to kluci řeknou (nejspíš mě pošlou do háje, co to řeším za blbosti, ať raděj pořádně hraju big_smile ).

Lukáš napsal:

tenhle kompresor spíš funguje do jistý míry jako "projasňovač" zvuku tím, že přidává harmonické - jako kompresor funguje taky (souzvučný tóny se tolik neslévají), ale IMHO moc rychle zabírá (attack je pevně daný optočlenem).

Jo, to by souhlasilo. Možná proto si spolu tolik nerozumí. Ono to ten zvuk tak "projasní", že se tam ztratí zvuk toho drajvu (v případě této konkrétní krabky) a s tím prakticky okamžitým atakem nemá šanci, aby se aspoň částečně prosadil. Jinak jsem s tím kompresorem ale už pár let spokojenej, nikdy mě nezklamal...

Zabij hlavu a tělo umře taky...
0 xLajků:

8

Re: EBS Multidrive si nerozumí s mým kompresorem

Hastur napsal:

Komprese musí být před zkreslením. Pokud je to naopak, tak ti kompresor uhladí ten "hranatej" zkreslenej zvuk.

popeze napsal:

Když je kompresor před zkreslením, tak mi přijde, že jde dost do pryč dynamika hry

Přesně tak to vidím taky. Pakliže zkreslení reaguje na dynamiku hry (mělo by), tak je-li ta komprese vyšší, tak tu dynamiku skrouhne. Chce to zkoušet. Do teď jsem měl kompresor před zkreslením, nyní ho mám až za. A obojí bylo v pohodě. Jenže používám taky jen lehkou kompresi, která stlačí jen vysloveně hlasitostní špičky, dynamiku do značné míry zachovává.

ProFeel | Music Man Club #1 | Flatwound Club #1
0 xLajků:

9

Re: EBS Multidrive si nerozumí s mým kompresorem

No celou dobu jsem používal kompresor (Multicomp) na začátku řetězce a bylo to v pohodě.Multicomp mám jen tak na 10h a hraní je příjemnější a má lepší dynamiku.Bez něj to není ono.Poté jsem vyhodil různý zkreslení a pořídil taky Multidrive.Přehodil jsem pořádí efektů a první jsem dal Multidrive a druhej Multicomp a najednou tu mám maximální šťávu.Skvěle si to spolu rozumí.Dynamika je mnohem lepší a dokonce mi přijde nejlepší mít multidrive zapnutej pořád.On ten multidrive není nějaký extrémní nakreslení a mám jej nastavenej jen lehce drive.Když potřebuji víc tak jen otočím knoflíkem a je to.

Sivčák NDHS 5, Tobias Renegade USA, Quilter Bass Block 800, Markbass NY 122, Westone W30, Bass BackBeat, Radial Tonebone Bassbone,Darkglass B3K, Aguilar TLC, VTbass Deluxe, MXR Octave deluxe ...
0 xLajků:

10

Re: EBS Multidrive si nerozumí s mým kompresorem

Tak jsem to vyzkoušel jak doma, tak potom s klukama ve zkušebně a asi tak:

S tím mým HOAX Compadre je to fakt celkem jedno, jestli je před Multidrivem, nebo za. Před je to sice krapet lepší, ale když chci zapnout ten Multidrive, tak vypínám Compadre, protože spolu to zkrátka nezní nějak úžasně. Přitom sami o sobě ty krabky zněj dobře...

Co se týče kompresoru před nebo za zkreslovačema, MXR Bass Fuzz (něco jako Big Muff), co mám od Hastura mi vážně připadne lepší za Compadrem. Nevím moc, jak to popsat, ale má to takovej "konzistentnější" tón. Ale třeba klon Catalinbread WIIO, kterej mám dost rád, mi připadne lepší před Compadrem. Není to nějakej výraznej rozdíl, ale prostě z toho mám lepší pocit. A třeba Ibanez Smashbox, mi připadne o dost lepší před kompresorem, hezky mi v tom heavy drajvu vyzní dynamika.

No nevim, fakt mi připadne, že záleží od konkretních krabiček a osobních preferencí, jak řetězec poskládat. Takže dokud se to nevyzkouší...
Pro mě asi hlavní důvod, proč se tahám s krabičkama a nepořídím si mulťák.

Nicméně kompresor zatím měnit nehodlám, už jsem si na něj hodně zvykl. Zato EBS, jakkoliv zní sám o sobě dobře, mi k mé sestavě nesedl, tak ho nejspíš pustím dál, aby dělal radost někomu, kdo to ocení...

Zabij hlavu a tělo umře taky...
0 xLajků: