1

Téma: Lakland 44-64 Bob Glaub PJ

Lakland 44-64 Bob Glaub PJ

Rok výroby: 2000
Země původu: U.S.A.
Cena nového kusu např. na BassCentral je 3200 $

http://baskytara.com/img/m/2556/t/p1a4o4n6eb193l1vdg15acd3j93t3.jpg
http://baskytara.com/img/m/2556/t/p1a4o4n6ec1qh3vc1suo1uam3a04.jpg

Popis, konstrukce, parametry

Jedná se o baskytaru typu Precision s přidaným kobylkovým snímačem pro Boba Glauba. Její jednosnímačovou sestřičku jsem měl možnost otestovat před necelým rokem, a psal jsem o ní ZDE, dovolím si tedy občas uvést zkratkovité informace a také srovnání s tímto modelem.
Tělo je ze dvou kusů olše s moc pěknou kresbou a v klasickém provedení three tone sunburst.

http://baskytara.com/img/m/2556/t/p1a4o4n6ecvqs1pjhl041dsbfa56.jpg

Šroubovaný javorový krk je opět proveden v řezu typu Quarter-Sawn (vysvětlení) s brazilským palisandrem na hmatníku, který zdobí očkovaným javorem vykládané kulaté polohové značky. Šířka krku činí 44,45 mm a díky profilu velmi mělkého C mi krk moc nevyhovuje stejně jako u výše odkazovaného modelu. Krk není lakovaný, ale jen napuštěný olejem a dále voskovaný. Hmatník je vážně výstavní včetně velmi tenkých a precizně zakončených pražců.

http://baskytara.com/img/m/2556/t/p1a4o4n6ecp15dm0q3r15f910q97.jpg

Ladící mechaniky jsou od firmy Hipshot a jsou reverzní, tedy mají opačný směr otáčení než je dnes obvyklé, a mají naprosto fantasticky hladký chod.

http://baskytara.com/img/m/2556/t/p1a4o4n6ed1jo91lj9lk11b3aru68.jpg
http://baskytara.com/img/m/2556/t/p1a4o4n6edmk31l8anpi1jgoe409.jpg

Pečlivě profilovaný je i ořech (nultý pražec)

http://baskytara.com/img/m/2556/t/p1a4o4n6edvti1o3k14r61fg1mb9a.jpg

Výztuha krku je přístupná v jeho patce. Kobylka je obvyklá charakteristická oválná s logem Lakland a s drážkami krajních červíků pro stranovou fixaci a s protažením strun skrz tělo. Baskytara je osazena jedním děleným snímačem ala Precision Bass u krku a dále jedním snímačem ala Jazz Bass u kobylky. Snímače jsou od firmy Lindy Fralin, a pozor, kobylkový snímač, ač na první pohled vypadá jako klasický jednocívkový, má opět cívku dělenou tedy nebrumí ani samostatně. Elektronika je pasívní v klasickém provedení dvou hlasitostí doplněných tónovou clonou. Čtyřvrstvý pickguard je klasický tortoise shell.

http://baskytara.com/img/m/2556/t/p1a4o4n6ectgp16331b87r7e4eu5.jpg

Zpracování je naprosto dokonalé. Basa váží 4,1 kg, tedy o 0,3 kg více než její výše odkazovaná sestřička, a na popruhu se převažuje jen velmi nepatrně, s širokým popruhem si toho ani nevšimnete, leda se na to zaměříte jako já. V tomto má tedy nad svou mnou dříve testovanou setrou navrch.

Zvuk

Zvuk je dosti variabilní v mantinelech od klasického Precisionu až po skoro Jazz Bass. Přeci jen se tam trochu projevuje zvuk děleného "P" snímače a vlastně i děleného "J" snímače. Nicméně zvuk zvláště přes aparát je vážně moc příjemný, v kapele tmelí, ale je-li potřeba, lze namíchat i výborně prolézající vrčák.

Následující ukázky jsou nahrány rovnou do zvukovky, jednotlivé nahrávky jsou jen normalizovány jinak ponechány bez dalších úprav. Tónová clona plně otevřená. Použité struny jsou nové hlazené niklové struny Thomastik Jazz Flat Wound s kulatým jádrem v netradičních tloušťkách .043" - .056" - .070" - .100".

Snímač u krku
Oba snímače
Snímač u kobylky

Bonusová nahrávka (snímač u krku nepatrně stažený a nepatrně stažená tónová clona)

Další zvukové ukázky s hlazenými i roundwound strunami jsou na oficiálních stránkách zde: http://www.lakland.com/ac_glaubpj.htm

Hodnocení

Špičkově zpracovaná baskytara klasického vzhledu v tradiční kombinaci sunburstu, palisandrového hmatníku a želvovinového pickguardu a dále dosti variabilního až univerzálního zvuku. Vše navíc podtrženo perfektním hardwarem a výbornou seřiditelností. Na baskytaře je umožněno dosáhnout velmi příjemného dohmatu. Nástroji není co vytknout a je až s podivem, že za 15 let od doby svého vzniku neutržil vůbec žádné šrámy, i pražce jsou v naprosto perfektním, až neuvěřitelném, stavu. Dost se divím, že se na tento skvělý nástroj evidentně skoro vůbec nehrálo, což si vůbec nezasloužil. Pravda, jeho cena je hodně vysoká, ale cena odpovídá kvalitě zpracování i zvuku. Děkuji opět Daviďákovi za možnost chvíli pobýt s nevšední basičkou.

Poznámky

Stránky současného modelu jsou zde: http://www.lakland.com/44-64.htm
Galerie Daviďákových fotek je zde: http://gdavidak.rajce.idnes.cz/Lakland_US_Bob_Glaub_PJ/

ProFeel | Music Man Club #1 | Flatwound Club #1
0 xLajků:

2 Naposledy upravil: Aidamos (07. 06. 2017 19.32:37)

Re: Lakland 44-64 Bob Glaub PJ

Lakland 44-64 Bob Glaub PJ

Rok výroby: 2014
Země původu: U.S.A.

Dostal se mi do rukou další kousek, tentokrát v bílém provedení. Ovšem není to zářivá bílá Olympic White, a jestli ano, tak krásně zežloutlá, smetanová.

http://baskytara.com/img/m/2556/t/p1bi1i8vio159q14ub8p1de5f8s3.jpg http://baskytara.com/img/m/2556/t/p1bi1i8vipmggbqcm0lbc6vo4.jpg

Prakticky všechny parametry jsou stejné jako u výše testovaného kusu, ale ve dvou se liší. Váha této blondýnky je 3,9 kg, tedy o dvacet deka nižší, ovšem přepadávání na hlavu se objevuje snad jen v náznaku. Pravděpodobně to bude způsobeno úzkým krkem typu Jazz Bass, tedy 38,1 mm na ořechu. Geddy Lee by byl spokojen, mně krk do ruky nesedí. Předchozí zástupce tohoto modelu měl na nuláku dokonce 44,5 mm, jak byste si přečetli výše, také mi do ruky příliš neseděl, díky mělkému profilu. Jo, jsem vybíravej parchant smile Ještě jedna změna oproti modelu nahoře tu je. U krku je tradičně snímač Lindy Fralin, ale kobylkový snímač je od firmy Aguilar, který tam (pro mě trošku nepochopitelně) dal předchozí majitel.

http://baskytara.com/img/m/2556/t/p1bi1i8viqkg8184g1jal1hekk3k5.jpg

Zvuk

Použité jsou letité hlazené struny La Bella 760FX, tedy velmi tenká sada .039"-.056"-.077"-.096", čemuž odpovídá i výrazný charakter vintage zvuku, zde by byl spokojen zase James Jamerson. Opět nahrávky přímo do zvukovky a jen s normalizací. Hráno vždy nad aktivním snímačem, v případě obou pak mezi nimi.

"Povinné" ukázky s plně otevřenou tónovou clonou

Snímač u krku
Oba snímače
Snímač u kobylky

Bonusové ukázky

Stejné pořadí snímačů jako výše, plně otevřená tónová clona
Stejné pořadí snímačů jako výše, skoro stažená tónová clona
Slap s plně otevřenou tónovou clonou

Hodnocení

Opět se budu opakovat. Perfektní, do detailu vyvedené zpracování, výtečný zvuk, díky strunám vpravdě vintage, ale s roundwound strunami zvuk rozhodně špatný také nebude. Bohužel jsem neměl žádné zbytné na vyzkoušení a udělání nahrávek, snad tedy budete věřit mému úsudku.

Díky Pepovi (pan P) za zápůjčku.

ProFeel | Music Man Club #1 | Flatwound Club #1
0 xLajků:

3 Naposledy upravil: Aidamos (08. 09. 2018 21.31:29)

Re: Lakland 44-64 Bob Glaub PJ

Lakland 44-64 Bob Glaub PJ

Rok výroby: 2004
Země původu: U.S.A.

http://baskytara.com/img/m/2556/t/p1c6fesgfa4871hq2jur13i41o253.jpg
http://baskytara.com/img/m/2556/t/p1c6fesgfblq9bsv2mk39q161s4.jpg

Toto už je třetí podobný kus, který jsem měl možnost testovat. Je svými parametry naprosto stejný jako první kousek nahoře, jen barvu má stejnou jako druhý kousek, tedy smetanová bílá a pickguard je černý.

http://baskytara.com/img/m/2556/t/p1c6fesgfca5718gc1juc1g4dfmq5.jpg

Jinak tělo je opět z olše, krk javorový s šířkou na nultém pražci 44,45 mm a velmi mělkého profilu, který mi moc nevyhovuje. Snímače jsou opět  Lindy Fralin. Baskytara váží 4,2 kg, a přestože váží z trojice testovaných nástrojů nejvíce, i tak trochu přepadává na hlavu, ale nic katastrofálního to není.

Zvuk

U předchozího nástroje jsem litoval, že nemám k dispozici roundwound struny, ale jen hlazenky (flatwound). Zde se konečně zadařilo a troufnu si tvrdit, že zvuk předchozích kousků s roundwound strunami by byl velice podobný až stejný. Zmíněnými strunami jsou půl roku hrané poniklované struny Elixir v tloušťkách .045"-.065"-.080"-.100" ve stále skvělém stavu. Nahrávky opět vyvedeny přímo do zvukovky a není-li uvedeno jinak, tak s plně otevřenou tónovou clonou.

"Povinné" ukázky

Snímač u krku
Oba snímače
Snímač u kobylky

Bonusové ukázky

Stejné pořadí snímačů jako výše, plně otevřená tónová clona
Stejné pořadí snímačů jako výše, skoro stažená tónová clona
Slap na oba snímače s plně otevřenou tónovou clonou

Abych alespoň trochu nastínil, jak hraje nástroj přes aparát, prohnal jsem ho kompresorem MXR M87 (recenze) a předzesilovačem Tech 21 SansAmp VT Bass Deluxe (recenze) se zapnutou simulací reproduktoru. Udělal jsem nahrávku prstovou technikou ve stejném pořadí snímačů jako výše a pak slapem na oba snímače.

Ukázka

Přes aparát je zvuk prostě úžasný. Je pevný, průrazný, s výrazným charakterem, žádná bezpohlavní neurčitost. Dělený snímač je skvělý Precision, kobylkový poskytuje jazzbassový vrčák, jejich kombinace bere to nejlepší z obou. Lehkým stažením tónové clony se zvuk hezky usadí a krásně váže ke zbytku nástrojů kapely, pojí a tmelí.

Hodnocení

Ze zmiňovaných tří kousků se mi tento líbí nejvíce, ale platí u něj to samé, jako u zmiňovaných dvou. Skvostný vzhled, bezchybné zpracování, skvělý a navíc variabilní zvuk. To vše je podtrženo bezproblémovou seřiditelností a velice komfortním dohmatem bez drnčení. A kdyby měl krk na nuláku maximálně 42 mm a plný profil, snad bych ho po Daviďákovi i loudil k odkoupení, takhle mu opět jen velice děkuji za možnost otestovat si výtečný nástroj.

ProFeel | Music Man Club #1 | Flatwound Club #1
0 xLajků:

4 Naposledy upravil: Aidamos (08. 09. 2018 22.34:03)

Re: Lakland 44-64 Bob Glaub PJ

Lakland 44-64 Bob Glaub PJ

Rok výroby: 1999
Země původu: U.S.A.

Čtvrtý kousek, tentokrát v modré metalické barvě nazvané Lake Placid Blue s nazelenalým pickguardem, tedy v provedení Mint. Jinak parametry stejné, jako u druhého kousku z roku 2014. Nástroje tedy od sebe dělí 15 let, ale těžko bych hledal optické nebo zvukové rozdíly. Nicméně rozdíl tu jeden je, a tím je hmotnost. Tento modráček váží 4,3 kg a kupodivu trochu padá na hlavu, což jsem absolutně nečekal. Mám doma půjčen od pana P, kterému rovněž patří i tento, i ten bílý z roku 2014, který váží jen 3,9 kg, a prakticky na hlavu nepadá vůbec. Přitom profil krku i jeho šířka je stejná. Nerozumím tomu, nikdy bych neřekl, že v javorovém dřevě použitém na výrobu krku budou takové rozdíly v hustotě. Evidentně ano, jinak si to nedovedu vysvětlit.

https://baskytara.com/img/m/2556/t/p1cmt9k1ufr721fos1mh3mt41ius3.jpg https://baskytara.com/img/m/2556/t/p1cmt9k1uf16ad1ippjiv174fo3h4.jpg

https://baskytara.com/img/m/2556/t/p1cmt9k1ufbsc1hqh14ck10bvos65.jpg https://baskytara.com/img/m/2556/t/p1cmt9k1uf5om13lb7iu19ejs9a6.jpg

Zvuk

Nahrál jsem jen ukázku prohnanou kompresorem TC Electronic SpectraComp (recenze) a předzesilovačem Darkglass Alpha·Omega Ultra (recenze) se zapnutou simulací aparátu, abych se alespoň trochu přiblížil k tomu, jak nástroj hraje přes aparát. Ukázka je v pořadí krkový snímač - oba snímače - kobylkový snímač. Použité jsou hlazené struny Thomastik-Infeld Jazz Flat Wound JF344 (recenze) v dosti hraném stavu, tedy zvuk je hodně vintage, ale alespoň můžete porovnat stejnou ukázku s předchozím kouskem s roundwound strunami, přestože byla prohnaná jiným kompresorem a jiným preampem.

Ukázka

Hodnocení

Co napsat závěrem, než pochvalu? Devatenáct let starý nástroj, v perfektním stavu, se skvělým zvukem, výtečným zpracováním a ještě sexy vzhledem, ta modrá metalíza se vážně povedla. Škoda snad jen toho přepadávání na hlavu, ale zažil jsem i horší.

ProFeel | Music Man Club #1 | Flatwound Club #1
0 xLajků: