Téma: lampak vs. trandak anketa
Jednoduchy co preferujete...
...nemit marka..vadi
Nejste přihlášen. Přihlaste se, nebo se zaregistrujte.
Baskytara.com » Aparatura » lampak vs. trandak anketa
Stránky 1
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Jednoduchy co preferujete...
Hral jsem na oboji, pro mne jsou favorit lampy i kdyz maji spoustu nevyhod, vaha, cena, udrzba, zivotnost lamp, zadny subbasy, ne tak pevnej bass apod. Ale ten stavnatej a prirozenej zvuk se nahradit neda. Urcite se ale nehodi do kazdy muziky.
Vlastním hybrid i lampák... preferuju lampu!
preferuju akustiku
Vlastním hybrid i lampák... preferuju lampu!
Jsem na tom stejně.
he, he a to ti kdo poradil?
sorry hosi, ale hybrid s jednou lampou v predzesilovaci podle mne moc se zvukem neudela, maximalne ho "nejak" nabarvi ale koncak v tranzistoru nikdy nebude totez jako konec v lampe a naopak (tohle neni o srovnani kvality jednoho ci druheho) jsou to dva ruzny svety, michanici mam rad, ale jen houbovou
vidím, že jsou zde samí fajnšmekři....jo,jo, ten lampovej zvuk je fakt super, ale hodně cestujícím muzikantům (i můj případ), který se přepravují i se zbytkem kapely jedním autem s vozejkem, opravdu nevysvětlíš, že výhody lampy převazují nad tranzistorem.
Pokud Ti ovšem nevadí, kupovat po pár kšeftech nový lampy (čož ale znamená, že hraješ jen na opravy aparátu)?!....nebijte mě, jen praktická zkušenost
vidím, že jsou zde samí fajnšmekři....jo,jo, ten lampovej zvuk je fakt super, ale hodně cestujícím muzikantům (i můj případ), který se přepravují i se zbytkem kapely jedním autem s vozejkem, opravdu nevysvětlíš, že výhody lampy převazují nad tranzistorem.
Pokud Ti ovšem nevadí, kupovat po pár kšeftech nový lampy (čož ale znamená, že hraješ jen na opravy aparátu)?!....nebijte mě, jen praktická zkušenost
nikdo tě bít nebude pač je to pravda...
jinak Harvey souhlasím že 1 lampa hybris nedělá takovým hybridem jakým je třeba Ampeg SVT "X" Pro serie.....
skarwik: o muj nazor vecneho amatera si nemusis ani oprit kolo ; to je prece v pohode, nikde neni psano ze lampa=100% uspechu, nekdy je to spis naopak; dva roky jsem hral na fetovyho ampega kterej mel 8kg proti ty 30kg kysne co mam ted, takze je mi jasny o cem mluvis a mas samozrejme pravdu
kubs: jj, SVT III Pro ale i tak neni o lampovym zvuku, protoze lampac je podle me neco co ma flasky a kvalitni trafo hlavne na vystupu. u toho svt tam ta lampa v preampu neni jen jedna, ale celej preamp je lampovej, takze kdyz to jde do mixu z DI a nechas to jit az korekcema tak je to asi malinko jiny, lepcejsi :
chtel jsem hlavne ze kdyz nejakej vyrobce nacpe do preampu jednu ecc83, tak je to jen reklamni trik jak nalakat neznalky na "absolutne nedostiznej lampovej sound" coz je hovadina, ale bohuzel se projevi na vyssi cene jinak treba dobryho fetovyho ampu
skarwik: o muj nazor vecneho amatera si nemusis ani oprit kolo
; to je prece v pohode, nikde neni psano ze lampa=100% uspechu, nekdy je to spis naopak; dva roky jsem hral na fetovyho ampega kterej mel 8kg proti ty 30kg kysne co mam ted, takze je mi jasny o cem mluvis a mas samozrejme pravdu
kubs: jj, SVT III Pro ale i tak neni o lampovym zvuku, protoze lampac je podle me neco co ma flasky a kvalitni trafo hlavne na vystupu. u toho svt tam ta lampa v preampu neni jen jedna, ale celej preamp je lampovej, takze kdyz to jde do mixu z DI a nechas to jit az korekcema tak je to asi malinko jiny, lepcejsi
:
chtel jsem hlavne ze kdyz nejakej vyrobce nacpe do preampu jednu ecc83, tak je to jen reklamni trik jak nalakat neznalky na "absolutne nedostiznej lampovej sound" coz je hovadina, ale bohuzel se projevi na vyssi cene jinak treba dobryho fetovyho ampu
seš můj člověk, osobně ale stejně preferuju mosfet
kubs: dyk na ne taky hraje vetsina pofesionalu, to je proste vec vkusu, asi tak jako ze nekdo auto na benzin, nekdo na naftu, nekdo na plyn no a behringer jezdi na baterky
To je mazec přirovnání na baterky - mě pobavilo
no schvalne jestli byste si nedali rict:
http://www.ampeg.com/products/classic/svtvr/index.html
kubs: dyk na ne taky hraje vetsina pofesionalu, to je proste vec vkusu, asi tak jako ze nekdo auto na benzin, nekdo na naftu, nekdo na plyn no a behringer jezdi na baterky
beringer je prostě něco co si zaslouží svoje místo - ty firmy který dělaj kvalitní věci jim můžou bejt zatraceně vděčný že dělaj takový krámy
no schvalne jestli byste si nedali rict:
http://www.ampeg.com/products/classic/svtvr/index.html
na to sem chvíli brnkal ale na to původní...
ty hade, na nejakej 70' ??? a co, jaky to bylo, povidej, ja snim o tom ze to aspon jednou v zivote uvidim v realu
Zdar Harvey,já jsem jednou hrál na nějakej starej flaškovej Ampeg jednoho amíka,s kterým sme se potkali na tour a můžu říct,že od tý doby sem na nic lepšího nehrál
ty hade, na nejakej 70' ??? a co, jaky to bylo, povidej, ja snim o tom ze to aspon jednou v zivote uvidim v realu
hele byl to nějak majetek kapely RoeDeer a setkal sem s s tím přes kurvy z Toneless, ale dost o nich blil bych
no hele bylo to mocinky fajn takový jakože bez nepříjemnejch špiček-prostě to hrálo dobře do uší i když k tomu byla bedna ampeg 8x10 a ta teda už měla nejlepší za sebou (rezonovala jak hrnce v kredenci) ale jinak mě moc překvapilo jak na mojí bejvalou Ibanezu Blazera třeba krásně zněl slap ...bylo to fakt hodně dobrý jo ale sou tu dva problémy
1)starat se o to
2)sehnat to
a třetí přidám
3) SVT3PRO je hodně dobrý a za tu cenu co by se dlao třeba na evilbayi sehnat bych do něj klidně šel....ten zvuk není o tolik horší nebo slabší od celo flašky takže můj favorit je prostě hybrid.....
http://cgi.ebay.de/Ampeg-SVT-3-PRO-Bass … dZViewItem
hele byl to nějak majetek kapely RoeDeer a setkal sem s s tím přes kurvy z Toneless, ale dost o nich blil bych
kurvy z Toneless? Hm... je to sice trochu offtopic, ale nechces se podelit o par peprnych slov? Ja to jmeno zaregistroval jenom z velmi vtipnejch inzeratu na fender.cz (hledame super bicmena - ale ne zadnyho funky magora, hledame super basaka - ale ne zadnyho funky maniaka s sestkou vyskoko pod krkem)... No a na klepy jsem celej divej
Kubš napsal:hele byl to nějak majetek kapely RoeDeer a setkal sem s s tím přes kurvy z Toneless, ale dost o nich blil bych
kurvy z Toneless? Hm... je to sice trochu offtopic, ale nechces se podelit o par peprnych slov? Ja to jmeno zaregistroval jenom z velmi vtipnejch inzeratu na fender.cz (hledame super bicmena - ale ne zadnyho funky magora, hledame super basaka - ale ne zadnyho funky maniaka s sestkou vyskoko pod krkem)... No a na klepy jsem celej divej
zeptej se taky jendy ten měl to štěstí že je kontaktoval jen mailem.....
já je potkal osobně...hele je jim kol dvaceti a já jako osobně bych je nazval umělě sebevědomý parchanty....sou to namyšlený hovádka kteří jak Jenich předpovídá narazej...mě osobně dodělal jejich rozhovor k jejich albu na musicserveru když nakydali špínu na Honzu čechtickýho z Ohm Square že jim producentsky nestačil a že to není kytarovkově schopnej člověk bylo mi do smíchu že to fakt už není možný jak může bejt někdo takhle sebevědomej a zároven uplně vylízanej....
asi takhle mám pocit že jim někdo nakukal že sou dobrý dal jim smlouvu dva členové z toho zblbli a vyházeli zbytek kapely pod záminkou netvůrčnosti (ovšem s jejich povahou bych se nedivil kdyby stejně jiný než svoje věci neschválili)....
a další věc "chcem rovnou basu se zkreslením" prostě slova jako "chcem!, budeš muset, ten fender má nacistický basy apod." nejsou takový který bych čekal od ukivčenej buzíků co urážej britrock tím že se zvou jako britrock
jinak myslím že kdyby byli o 20-30let starší tak to sou STBáci z cibulkovejch seznamů
a když už sem zmínil jendu tak jeslti si někdo myslí že je sebevědomej až až tak by měl dostat toneless therapy....to by teprve viděl co znamená bejt sebevědomej
Ja bych taky hral na celolampovyho Ampega, kdyby mi ho nekdo koupil, kdyby mi ho nekdo vozil a kdybych mel svyho technika co by se o nej hezky staral. Takhle mam hybridniho warwicka Ale jednu lampu mam i v koncovym zesilovaci
Kdo by se s tím SVT-CL (popř. VR) tahal, dyť to má 40 kg !!! Musím sehnat V4BH, huííí, musím zabít Vočka, huííí, musím sehnat V4BH, huíííí (Homer)...
UR: ale jo, ja jsem pro experimenty, ale ... ono je otazka na co to chces pouzit, do studia, do zkusebny, na koncert, jinam ???
do zkusebny - tam je to asi jedno a da se zkouset temer na cokoliv, pokud jsou vsichni soudny a nehrajou gamesku "kdo koho prerve"
do studia - tam by se to mozna uplatnilo, ale nevim, nevim, stejne se dneska jede basa hlavne rovnou do linky a pak se s tim pracuje az pri michani, maximalne se bere linkou z preampu, takze to nemam smysl taky
na koncert - a tady je ten kamen urazu, jednak to tam musis natahat a jednak ti to vetsina zvukaru stejne zprasi tak ze to nebude moc znat; osobne hraju na lampu hlavne proto ze se mi jednak libi ten zvuk a jina dynamika nez tranzistor, ale hlavne kvuli tomu ze ten lampac na podiu je vybornej a citelnej (jako odposlech), slysis sebe i ostatni a navic ostatni te slysej taky aniz bys je prerval, pritom mam zkusenost takovou ze to co proleze dolu do lidi jenom z aparatu je dost silny na to ze me kolikrat zvukar skoro utnul z mixu, protoze to bylo az az, takze vlastne si delam svuj zvuk a nikdo mi ho neprasi (jen ja sam), diky tomu ze nemam zadnej vystup a vzdycky presvedcim zvukare, ze to ma vzit mikrofonem, tak jsem v podstate svobodnej clovek
jo a spis nez kombinace tranzistor a lampa, bych ja osobne radeji experimentoval smerem kombinace el34/kt88 v koncovym zesilovaci lampace. heeej nejni tu nejakej konstrukter kterej by to nekdy chtel zkusit vymyslet? asi by to nebyla zadna prca to nakombinovat, asi by to muselo mit dve vystupni trafa a nejak ten zvuk michat az za trafem, neumim si to moc technicky predstavit. kazdopadne KT88 maji velkej pevnej zvuk, ale jsou takovy studenejsi, nedaj se moc nadrivovat, z EL34 lezou zase pekny teply harmonicky, ale jsou roztrepeny, mit oboje v jednom to byla chutovka (nebo mozna taky peknej hnus)
osobne hraju na lampu hlavne proto ze se mi jednak libi ten zvuk a jina dynamika nez tranzistor, ale hlavne kvuli tomu ze ten lampac na podiu je vybornej a citelnej (jako odposlech), slysis sebe i ostatni a navic ostatni te slysej taky aniz bys je prerval, pritom mam zkusenost takovou ze to co proleze dolu do lidi jenom z aparatu je dost silny na to ze me kolikrat zvukar skoro utnul z mixu, protoze to bylo az az, takze vlastne si delam svuj zvuk a nikdo mi ho neprasi (jen ja sam), diky tomu ze nemam zadnej vystup a vzdycky presvedcim zvukare, ze to ma vzit mikrofonem, tak jsem v podstate svobodnej clovek
+1!
dik, chlape, ja vim ze ses taky lampofil.
az uvidis moje vysledky ve "sluchovym testu" tak to bude -5
možná teď budu mít hloupej dotaz, ale sem tady vlastně služebně skoro nejmladší jakej je vlastně rozdíl mezi lampou a tranzistorem (oč se jedná a jakej je zvukovej rozdíl) ? dík
jsou tu jistě zkušenější kteří ti odpoví lépe, ale přesto se pokusim...
Lampa má kulatější, jakoby teplejší zvuk, navíc ikdyž má např. 100W tak se dokáže moc dobře procpat, zásadní nevýhodou je že je mnohem náchylnější než tranďák takže se musí občas měnit elektronky a celkově se na ní musí dávat větší pozor...
Lampa se hodí, ale je to dost subjektivní, záleží i na dalších součástí aparatury, pokud máš šmejdckou bednu nebo basu tak pořádnýho zvuku nedosáhneš, ale to myslim zrovna ty víš....
Tranďák je víceméně bezúdržbovej, o lampový aparáty je potřeba se trochu víc starat. Lampa ale poskytuje (kurva, jak to popsat, to je jako by se někdo snažil slepci popsat žlutou barvu) takovej... "milejší" zvuk, ovšem dá se i solidně přebudit... a přebuzenej lampáč zní mnohem příjemněji, než překrmenej tranzistor...
u basy je to holt o tom co preferuješ naštěstí si můžem vybrat
to takový kytaristi ty na výběr nemaj ty musej hrát na lampu nebo radši vůbec
(existujou vyjímky
zlvášt u čistýho zvuku)
velmi obecně b se dalo říct že trandák je spíš zvukově brilantnější čístší učesanější apod blbý přídavný jména, zatímco lampa to je buldozer hodící se spíš pro basáky preferující nakreslenej až zkreslenej až vintage fuzovitej zvuk
no a na závěr něco o mi zas někdo neuvěří ale tranzistor je na čistý zvuky někdy lepší vhodnější než lampa.....a to i na kytaru
osobně myslim že vyřešit otázku zda lampa nebo tranďák je skoro nemožný, asi každej má vysněnej určitej zvuk kterýho by chtěl dosáhnout, jenže to vychází z takovejch proměnejch že prostě nejde jet jakoby čistě podle návodu typu tohle tohle a tohle kup, budeš sice chudej do konce života ale ten sound tam bude...
záleží na tom jakou máš basu, jaký struny, jestli používáš šmejdský kabely, co máš za krabičky k tomu a na kolik ti ten zvuk ovlivněj, jakou máš bednu, velikosti repráků, pak i to jaká bude hlava....to jak hraješ už radši ani nebudu zmiňovat....
...já se teď řídim tim, že mám celkem šmejdskou basu,to že k ní časem pořídim lepší snímače pomůže, ale nic nezachrání...kombo mám konečně ucházející, Hocke, samozřejmě že zvukově jsem naprosto jinde než bych chtěl, stačí to, ale k mý představě se to prostě naprosto neblíží...jenže vim že pokud toho chci dosáhnout, tak to nejde udělat polovičatě, takže když už jsem schopnej bejt samostatnej ohledně vybavení tak chci jít jasnou cestou-kombo stačí, takže další pořádná koupě bude basa, pak asi už nějaká ta hlava a pořádnej boxík.....nu utek jsem dost od tématu, ale třeba to někoho i obohatí...
(existujou vyjímky
zlvášt u čistýho zvuku)
Tojo, třeba randall má nehorázně dobrý tranzistorový apce.
Kubš napsal:(existujou vyjímky
zlvášt u čistýho zvuku)
Tojo, třeba randall má nehorázně dobrý tranzistorový apce.
to je težký - randall je dělanej na RANDÁL takže je to spíš pila alá Dimebag
nojo, ale hezkou pilu, takovou uhlazenou
takovou tranzistorovou jakou z lampy neuděláš
jojo, to je vona
možná teď budu mít hloupej dotaz, ale sem tady vlastně služebně skoro nejmladší
jakej je vlastně rozdíl mezi lampou a tranzistorem (oč se jedná a jakej je zvukovej rozdíl) ? dík
jen to shrnu, jsou to dva svety a kazdej ma neco + a neco -, vysvetlit teoreticky to jde ale to clovek tezko pochopi dokud to neslysi nazivo (mikule se zlutou mas recht)
pro dobry start doporucuju aspon docela povedeny clanek z muzikusu, kterej je fakt pekne napsanej a i kdyz se tam pise spis o kytarovych silicich, vetsina plati i pro basovy, tak pekny cteni
http://www.muzikus.cz/pro-muzikanty-cla … rven~2003/
já bych řek, že lampáč je pro baskytaristy a tranďák pro basisty. lampa je dravější prostorovější a drzejší, je to podobný rozdíl jako když srovnávám LP desky a CD čka, každé má svoje LP je syrovější kulatější CD je krystalicky čistější cinkavější více HIFI
To je dobrej příměr, salofe
ovsem jakej rozdil je mezi baskytaristou a basakem ??? ze by to bylo fakt v ty "kytare", hmmm
nebo v KYTA-HRE ???
když někdo hraje trsátkem na basu, tak je lampa nenahraditelná, ale nejen trsátkem, prostě když se do toho chci trochu opřít tak je to prostě lepší zvuk, ale pokud to jenom lechtám a hraji takové ty "jenom basy" tak je to téměř jedno. Kdo jednou zkusil zrzavou už nechce jinak
ja ti rozumim, poradna basa to je poradne prebuzenej lampac a mlatit do toho co se da... ne vazne, ja mam radsi basu neucesanou a s plnym az nabuzenym zvukem ala Yes, King Crimson, Wishbone Ash apod. az treba po Motorhead, jinak si nemyslim ze by trandaky byly uhlazeny a hifi, treba stary aparaty Acoustic ac tranzistory znely taky skvele, akorat prej mely nechutnej brum, proste jeste nebyly vychytany
Jeden stařičkej rozbitej Acoustic se nám válí ve zkušebně... dokud fungoval, nehrál sice nijak extra, ale vypadal naprosto nedostižně... obří ekvalizér, velký knoflíky s nádherně tuhým chodem... dokázal by s ním pracovat snad i slepec bez hmatu...
Mikulíku, který je to model toho Acoustica, co máš na zkušebně? Kdysi to byl můj sen, ale plat se mi tehdy pohyboval okolo 1750,-Kčs za měsíc, tvrdá československá koruna. To bych nesměl žrát dva roky, abych na to ušetřil.
Ohledně ankety: jsem zastáncem hybridů, ale mám přístup a možnost hrát i na Ampega SVT-2 PRO, což je celolampa 300W a pořádně těžká. Teď například každý týden zkouším na Marshall JCM 800 Bass 100W series, který má staré, rozhašené koncové lampy a tady pak nastává malý problém s dokonalostí zvuku, není-li zesilovač pravidelné ošetřován.
to se tocime furt dokola, marshally jsou mizerny zesilovace (az na 3 kousky), 800ka ma v konci el34 ktery jsou chlupaty a mekky takze dlouho nevydrzej pokud casto hrajes musis casto menit, oproti ampegum ktery proste maj 6x KT88 coz jsou lampy ktery jsou skoro neznicitelny a vydrzej hodne dlouho a navic maj pevnej ton, takze pro basu lepsi
není to drobet krávovinka?
a co jako?
Mikulíku, který je to model toho Acoustica, co máš na zkušebně? Kdysi to byl můj sen, ale plat se mi tehdy pohyboval okolo 1750,-Kčs za měsíc, tvrdá československá koruna. To bych nesměl žrát dva roky, abych na to ušetřil.
Ohledně ankety: jsem zastáncem hybridů, ale mám přístup a možnost hrát i na Ampega SVT-2 PRO, což je celolampa 300W a pořádně těžká. Teď například každý týden zkouším na Marshall JCM 800 Bass 100W series, který má staré, rozhašené koncové lampy a tady pak nastává malý problém s dokonalostí zvuku, není-li zesilovač pravidelné ošetřován.
Co to je za typ z hlavy nevím, ale podívám se ti... jinak jsem před čtrnácti dny hrál na jednom koncertě na půjčenou maršálskou hlavu Super Bass 100 + klasickej maršálskej box. Lampy už asi taky zažily lepší časy, protože to kreslilo i při nízký hlasitosti... ale mělo to něco do sebe
mikul no to je prave jeden z tech tri kusu od marshalla co za neco stojej (plexi, super bass, jtm45 a mozna, monza jcm800) akorat ze zrovna super bass si stejne nejvic oblibily kytaristi a ne basaci :big lol:
No věřím, že kytara přes to musí znít zabijácky...
to verim taky, sranda je marshall se stal slavnej asi takhle: kdyz Fender udelal jeden svuj slavnej aparat (ted teda nevim presne kterej to byl, myslim ze nejakej Twin) tak se to marshall snazil okopirovat a dosahnout toho krasne cistyho zvuku, no a nevyslo to a hrozne to kreslilo, par rockovejm manickam se ten chlupatej jezatej zvuk zalibil a legenda marshall byla na svete
jo ten marshall superbass se používá i na kytaru, když jsem ho prodával tak ho odemně koupil Dodo Doležal a náš kytarista, který byl u toho když to zkoušel, tak byl z toho zvuku tak vyjevený, protože u toho zesilovače, aby to zkreslovalo, tak musíš vybudit koncák a to je právě ten správný tvrdý zvuk, to předzesilovač neudělá
no prave a nejlepsi zvuk vybuzenyho konce maji the WHO a to jsou stary zesiky HIWATT, ten zvuk totiz nejni tak chlupatej jako marshall ale ani tak twang jako Fender, proste citelnej, tony se neslejvaj, ale pritom zkreslenej a ma neuveritelnej headroom. jen tak offtopic, cetl jsem krasnou definici zvuku HIWATT - nastaveni tehle aparatu jsou ctyri:
1/ vypnuto
2/ nahlas
3/ hodne nahlas
4/ trhani omitky ze zas...ny zdi
No sakriš, to je teda muzika, trhat omítku ! Každýho muzikanta meta...
Starýho Hiwatta koupil kamarád, kdysi jsem to tady psal. Basová 100 W hlava i box... za desítku. A blbec na to nehraje, radši drhne nějakou stavěnou tranzistorovou jebku. Hraje přes to jejich kytarista a je to asi podobný jako s hraním přes toho basovýho Marshalla - zní to fantasticky...
na tu kytaru stačí opravdu jen čistej lampový zesilovač prostě vyhulit konec na maximum a před to prdnout nějakou krabičku nakopávadlo a je to tam. Většina kytaristů se zabývá předzesilovačem a konec nechají potichu to je špatně alespoň u maršálských zesíku a jim podobným s EL 34.
Přesně, knoflíky doprava a jedéééém
nemohu nez souhlasit, zkousel jsem vcera na zkousce i na svym aparatu, vyhulil jsem konec naplno, stredy, vejsky a presence naplno, mel jsem to pichnuty jen do bright vstupu a pridaval jsem zesileni tam, no a ten konec uz docela pekne kreslil, kdyz jsem zahral kila v akordu tak to znelo spis jak poradna rockova kytara a ne basa
Studijní materiál: http://www.youtube.com/watch?v=IfDE-ZvfOwU
jj, to je to ono, to sou ty pravy basovy koule, aparaty SUNN hrali moc pjekne no a JE o tom ani nemluvim, ten mel biamp dokonce uz v 70 letech, v jednom obdobi pouzival jednu hlavu hiwatt na ktery mel vykaleny jen basy a druhou hlavu hiwatt kde mel zase na max jen stredy a vejsky
v jednom obdobi pouzival jednu hlavu hiwatt na ktery mel vykaleny jen basy a druhou hlavu hiwatt kde mel zase na max jen stredy a vejsky
Tak to je jízda...
člověk ale musí počítat s tím, že ten lampáč je potom jakoby nástroj, s kterým dělám zvuk, že to není jen zesílení baskytary, někomu to nemusí vyhovovat
no jasne vzdyt o tom to je, kazdej ma pravo volby jestli chce aby aparat byl soucasti jeho zvuku nebo ne, ja teda urcite chci, bezpohlavni aparaty me nebavej
ale treba marshall vba400 je taky full lampa a pritom je bez vyrazu, takze to nebude jen o lampach
Přimlouvám se za lampáče. Při vývoji ECC83 preampu jsem jako konec používal svou lampovou kytarovou 50-ku, nicméně když jsem připojil 125W tranzistorový konec, který měl katalogově výrazně lepší parametry, tak to hrálo tak mizerně, že jsem upustil od záměru postavit hybrid a raději se budu tahat s 30kg celolampou.
to je dukaz misto slibu
Zahrál jsem si na Mesa Boogie 400+,neuvěřitelnej mazec,ale jak už bylo řečeno,zvuk jednoznačně lepší,ale pořizovačka 75 000Kč,váha,výměna 12x6L6 cca 10 000Kč.Nevim ,ale v dnešních podmínkach myslím tím zvukařských je to asi opravdu jedno.Sám mám Carvina B-1500 což je hodně výkonná a jednoduchá hlava a jsem spokojenej.Ale zvuk lampy je prostě nepřekonatelnej.
Na druhou stranu, kdo dnes zvučí basu mikrofonem? Mě se to ještě nestalo, jak na živo tak ve studiu to zvukaři berou z DI-čka. Jendou jsem zvučil i tak, že šel kabel do DI-čka a z něj symetrickým výstupem do mixu a nesymetrickým do komba.
zatim se mi dicinky podarilo zvukare presvedcit aby me vzal micem, vymlouvam se ze nemam na hlave vystup, coz je pravda, ale havne je to soucast myho zvuku, nejlip to vyslo ze shure sm58 beta
mikrofónem to je asi nejvěrnější možnost a nejvíc se mi páčí, ale je v tom rozdíl od braní výstupu na kombu ? mám tam kanón, takže to taky možná nebude špatný... (?) eště sem neměl možnost to vyzkoušet, zajímalo by mě co si o tom myslíte
mikrofónem to je asi nejvěrnější možnost a nejvíc se mi páčí, ale je v tom rozdíl od braní výstupu na kombu ? mám tam kanón, takže to taky možná nebude špatný... (?) eště sem neměl možnost to vyzkoušet, zajímalo by mě co si o tom myslíte
Myslim si ze to co si napsal je blbost, kdyz uz se ptas na nazor. Jestli se nepletu, velky podil na tom co leze z aparatu ma reprak. At mas kanon, nebo jinou zbran, leprak s tim nenasimulujes
já nevim, proto se ptam
je to tak jak pise spider, sejmuti micem je v podstate konecny zvuk vcetne toho kterej dela reproduktor, to je snimano to co slysis a to co se ti libilo na tom aparatu kterej sis koupil sejmuti pouze canonem (cili linkou nebo taky DI apod.) je v podstate jenom zvuk kterej leze primo z basy, mozna lehce upravenej obvodem predzesilovace a ten bude vzdycky vice nebo mene odlisnej nez to co nakonec vyleze z tvyho repraku, u lampacu je to vec naprosto zasadni, protoze tam box dela tak 30-40% zvuku celyho retezce
Vcera sem si zahral na po dlouhy dobe na koncerte na lampovou hlavu a zvuk me hodne bavil, byla to Rozdalovsky, Edward bass gun 150, myslim. Bylo to pres dobrou bednu a na rock hrany prsty do hralo barevne, citelne, stavnate. Na slap nic moc. Budu vyhledove o nejaky lampe uvazovat
jednoznacne lampa.
o co ide, o bolavy chrbat alebo o zvuk? odkedy mam lampu, tak pri noseni vzdy nadavam a ked hram, tak sa od spokojnosti len usmievam. tie lampy sa tiez nemenia ako ponozky, takze ta udrzbovost zas tak kriticka nieje.
skusali sme oproti sebe mojho bassmana a hiwatt, hiwatt bol o dost ostrejsi, no bassman prijemnejsie tlacil a menej kreslil.
ked budem velky, tak si kupim ampeg svt cl zo 70ho a k nemu 8x10. to je totiz definicia basoveho zvuku, vsetko ostatne je len pokus o vytvorenie niecoho lepsieho, ale kto si raz zahra na poriadnej poctivej lampe, tak klame sam seba ked hlada vyhovorky vo vahe a udrzbe:-) porsche si tiez kupi ten co na spotrebu nehladi.
porsche si tiez kupi ten co na spotrebu nehladi.
Tak proč sis nepořídil teda origo JazzBass 70?? Když na spotřebu nehledíš...;) Ne pardon, ale věr tomu, že kvalitní tranzistor dokáže hrát taky velice zajímavě, ve spojením s dobrým nástrojem není co řešit... Tolik bych zase o té lampě nebásnil...:)
jednoznacne lampa.
o co ide, o bolavy chrbat alebo o zvuk? odkedy mam lampu, tak pri noseni vzdy nadavam a ked hram, tak sa od spokojnosti len usmievam. tie lampy sa tiez nemenia ako ponozky, takze ta udrzbovost zas tak kriticka nieje.
skusali sme oproti sebe mojho bassmana a hiwatt, hiwatt bol o dost ostrejsi, no bassman prijemnejsie tlacil a menej kreslil.
ked budem velky, tak si kupim ampeg svt cl zo 70ho a k nemu 8x10. to je totiz definicia basoveho zvuku, vsetko ostatne je len pokus o vytvorenie niecoho lepsieho, ale kto si raz zahra na poriadnej poctivej lampe, tak klame sam seba ked hlada vyhovorky vo vahe a udrzbe:-) porsche si tiez kupi ten co na spotrebu nehladi.
s tímhle musím hrubě nesouhlasit, na BASkytaru nevídím lampu jako ultimátní řešení, GK ani SWR a další značky nedělaj celolampový aparáty a fungujou aprosperujou.....proč?prostě na ten čistej basovej zvuk to není jednoznačně potřeba:)
na nakreslenej zvuk sou fajn:) to uznávám ale to taky není pokaždý vhodný....
myslel som to tak, ze ked sa niekomu paci lampovy zvuk, tak do toho treba ist. ked chce niekto zazitok z porsche, tak mu ho oktavka jednoducho neda.
ano, basnil som o tom az moc, ja rad prehanam :-) tiez je pravda ze nie na kazdy styl sa lampa hodi, treba vyskusat.
a preco nemam original stary fender? no jednak preto ze nanho nemam a jednak preto, ze za rozumny peniaz som zohnal tento, ktory mi zvukovo uplne postacuje. hral som na jazze rocnik 62 a bolo to super, ale nenadchol ma natolko,aby som o nom realne uvazoval. kdezto ked som skusal lampu, tak som hend vedel ze to chcem a zohnal ju tiez prakticky za cenu noveho trandaku, ktory sa na nu zdaleka nechyta (v mojich usiach).
na nakreslenej zvuk sou fajn:)
ked nejdes s lampu nadoraz, tak ma od nakresleneho zvuku daleko.
jasný jen se mi zdálo divoký říkat že ostatní je imitace:)
jednoznacne lampa.
o co ide, o bolavy chrbat alebo o zvuk? odkedy mam lampu, tak pri noseni vzdy nadavam a ked hram, tak sa od spokojnosti len usmievam. tie lampy sa tiez nemenia ako ponozky, takze ta udrzbovost zas tak kriticka nieje.
skusali sme oproti sebe mojho bassmana a hiwatt, hiwatt bol o dost ostrejsi, no bassman prijemnejsie tlacil a menej kreslil.
ked budem velky, tak si kupim ampeg svt cl zo 70ho a k nemu 8x10. to je totiz definicia basoveho zvuku, vsetko ostatne je len pokus o vytvorenie niecoho lepsieho, ale kto si raz zahra na poriadnej poctivej lampe, tak klame sam seba ked hlada vyhovorky vo vahe a udrzbe:-) porsche si tiez kupi ten co na spotrebu nehladi.
ses muj clovek, taky touzim po AMPEGU, ale asi bych nekupoval ten starej protoze tam to muze znamenat spoustu zasahu, vymeny kondenzatoru apod. Ampeg dneska dela SVT VR, coz je reuise 70' modelu a co jsem zatim o tom cetl tak je to zvukove opravdu parada, vsichni stary manici to fakt srovanavaj s puvodnim modelem, tak to bych chtel, akorat nemam 60 litru, no
jinak teda je fakt ze lampa neni na vsechno, ale ma jinej charakter zvuku, kterej na tranzistoru nenajdes, ten ma zase jine vyhody jako pevnejsi zvuk apod., takze je to otazka osobnich preferenci, zbytek jsou kecy
na nakreslenej zvuk sou fajn:) to uznávám ale to taky není pokaždý vhodný....
kubsi, kubsi, nerad to rikam, ale nevis o cem mluvis, muj lampac kresli jenom kdyz dam vstupni gain uplne doprava, to pak ale master muzu vytahnout maximalne na 2/10 a hraje to jak krava, jinak pri gainu na cca 1/2 a master na 1/2 az 2/3 to hraje taky jak krava ale vubec to nekresli, zapomen na to ze lampa = vzdy zkreslenej zvuk, to neplati
Po ampegovský celolampě od Ampegu jsme toužil jen do tý chvíle, než jsem ji vyzkoušel. Tvdit, že jedinej nejlepší zvuk je to polozkreslený (nebo pro kolegy pure-tube-many, zcela nevěrně zesílený) huhlání, no páni drazi Viz můj novej thread...
hele já ti neříkám že sem lampo odporník ale nějkou už sem taky vyzkoušel (kromě toho i ten opěvovanej ampeg a to v původní "vintage" verzi)
ale já neřek že to je jen na nakreslený zvuky:) spíš sem myslel že je to jediný možný použitelný řešení na nakreslený zvuky bohužel krabičky to zastoupěj ale ne plnohodnotně (pokud nechcete pilku)
Me treba zarazilo na tom Rozdalovskym, ze to gain nemelo, jen hlasitost a aby to hralo, muselo se to dat tak na 7 z 10.
no to byla nějaká klasická varinta lampy ne?? aneb před Mastervolume doba....
tEn Bassgun se teď objevuje občas v inzerci, ale já myslím, že se to už pěkných pár let nedělá a že se to prodávalo za pár šupů...v 97. jsem hrál s kapelou, kde si klávesák půjčoval rád moje kombo Warwick (hrálo na klávesy líp jak s basou) a mě půjčovali nějaký erární basgun+2 bedny. Mělo to jen jeden zvuk, ale hrálo to fakt dobře, aspon mě se to tenkrát moc líbilo. Nabídli mi to i s bednama za 7(!) tisíc, což mě překvapilo, myslel jsem, že je to dražší apec. ale než jsem to koupil, přišla povodeň a bylo po aparátu..
s tímhle musím hrubě nesouhlasit, na BASkytaru nevídím lampu jako ultimátní řešení, GK ani SWR a další značky nedělaj celolampový aparáty a fungujou aprosperujou.....proč?prostě na ten čistej basovej zvuk to není jednoznačně potřeba:)
Kubši, neuraž se, ale tohle je teda pořádnej nesmysl... to je jako bys napsal, že je zbytečný dělat velký auta, protože výrobce Smartu je nedělá a taky prosperuje.
ale Dane tys prece zkousel V4BH (4x 6L6 100W) to se neda s SVT VR (6x6550 300W a klasicky design dle 70' modelu SVT) vubec srovnavat to je jina liga a nikdo netvrdi ze poloskresleny je to nejlepsi, teda aspon uz se vsichni omluvili
Stránky 1
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Baskytara.com » Aparatura » lampak vs. trandak anketa