Téma: Hotone Komp - Opto Compressor
Hotone Komp - Opto Compressor
„The Hotone KOMP stompbox je optický kompresor který zajišťuje hladkou kompresi a maximalizuje attack vašich not. Budete cítit, jakoby by každý tón z vašeho aparátu právě prošel masteringem ve studiu.“ Tolik slova výrobce na uvítanou (můj volný překlad).
Pedál se pyšní inspirací legendárním kompresorem Urei LA2A, který mnozí z nás znají v Plug-in verzi od Waves (CLA-2A). No, smělé srovnání vzhledem k ceně originálu.
Pedál je opravdu kompaktní, patří k těm nejmenším co znám. Pro porovnání velikost vedle standardního oldies Boss pedálu.
Popis:
- True Bypass Footswitch
- Konstrukce pedálu ze zinkové slitiny
- Průhledný potenciometr úrovně komprese na čelní straně (2x modré LED při aktivaci)
- Potenciometr Volume (výstupní hlasitost)
- Potenciometr Tone (tónová clona)
- Switch SPARK (aktivace obvodu pro zvýraznění výšek)
- Vstup: Jack 6,3mm mono
- Výstup: Jack 6,3mm mono
- Napájení: externí 9V (odběr: 19 mA), není možný provoz na baterii, páč se se tam žádná nevleze (leda z hodinek)
- Rozměry: 74mm (H) x 44mm (Š) x 44mm (V)
- Hmotnost: 190 g
Pedál je sice určen hlavně tenkým drátům, ale nic nebrání jej využít s opravdovým nástrojem
Úroveň komprese je opravdu plynulá a nabízí přizpůsobení dle individuálního stylu hry každého hráče. VOLUME je nejlepší nastavit v poměru k hlasitosti ve vypnutém True Bypass stavu. Samozřejmě jej lze použít jako Preamp-Boost, ale to je na vyzkoušení s konkrétním aparátem.
TONE. Jedná se o tónovou clonu která vlevo přidává basy a ubírá výšky, otáčením po směru hodinových ručiček potom ubývají basy a přibývá výšek. Tady opatrně, protože se dá razantně zasáhnout do charakteru zvuku. Úroveň TONE bych nastavil opět dle True-Bypass původního zvuku, tak abych neměnil tónový charakter který leze z basy.
SPARK. Switch je tak „pidi“, že jej buďto zapnete, nebo nikdy nepoužijete. Připadá mi použitelný max při slapu.
Ale to záleží na každého chuti....
Zvukové ukázky.
1. Všem nám známý rif od PF je ideální na prsty. Dal jsem za sebe nejdřív suchý, potom s kompresorem.
PF
2. Stejně tak rif z první desky Simply Red je fajn pro vyzkoušení kompresoru. SR dry–wet (nejdříve bez, potom s kompresorem)
SR
3. Slap. Tady jsem vyhrabal starý rif, který jsem hrával s kamarádem bubeníkem (bohužel se mi teď jenom směje z muzikantského nebe
dry-bez kompresoru: Slap - dry
s kompresorem: Slap - wet
Nejvíce mi dělalo problém nastavit optimální tónovou clonu, abych co nejméně ovlivnil charakter zvuku. Nebylo to úplně lehké a byl to vždy kompromis. Funkce komprese naprosto v pořádku, chodí přesně. Já osobně nejsem zastánce nějaké razantní komprese, takže jsem jej vždy nastavil na 3-4 z 10max. A taky by chtělo víc pocvičit , já vím.....
Kompresor patří k levnějším v současné nabídce. Myslím, že za ty peníze je to slušný pedál který dělá to, co mám. Možnosti nastavení jsou dostačující a jednotlivé parametry zajišťují nastavení dle představ každého hráče. Samozřejmě je velmi dobrý i pro ty tenký dráty, na akustiku taktéž (viz skvělé video Marka Cimla). https://youtu.be/-XbOZ46A4J8
Za ty peníze je to příjemné překvapení. Pro ty co hledají levnější kompresor do pedal boardu rozdodně doporučuji vyzkoušet.
Cena: 1799,- Kč
http://imusicdata.cz/hotone-komp-optick … lym-zvukem
Alternativy za víc pěněz:
-EBS Multi Compressor
-MXR M87 Bass Compressor
-PIGTRONIX PBC
-Aguilar TLC Compressor
A ještě za víc peněz:
-Keeley Bassist Compressor
-Strymon OB.1 Bass
-Diamond Bass Compressor
-Empress Effects Compressor