Fat Bat napsal:RichArd5 napsal:Takže pokud jsi náročný, jdeš po origo TRB Japan receptůře, tyhle nové řady 1004.5.6J tě neuspokojí, jde v první řadě o nejlacinější dřevo, hardver z bláta kdy ladící mechaniky na hlavě nástroje odcházejí, výroba již není ručně ale sériovka na lince, toto vše do kupy s pocitem ze hry jakési sterility a chladu, staví tyhle řady hodně daleko od pův Japan série.
Krásná kritika, a ty jsi jen teoretik, nebo si ti nástroje dlouhodobě používal?
1. Yamahy 100xJ určitě nejsou z nejlacinějšího dřeva ani omylem. Tohle si Yamaha zrovna docela hlídá. Ano, není to extra starý a vzácný dřevo, ale taky to není nejlacinější hnůj.
2. Hardware je hodně slušný a jen tak neodchází. Nevím jak jsi na to přišel.
3. Výroba starších japonských TRB určitě nebyla vyloženě ruční práce. V těch továrnách se to taky sekalo jak na běžícím pásu.
4. Celý ten fetiš ohledně staré japan produkce je fakt směšný. Měl jsem několik starých japonských bas (Ibanez, Yamaha) a určitě to žádný velký zázrak nebyl. Bylo to slušný, ale žádný wow efekt se nekonal. Dost často to byly blbě seřiditelné nástroje s mouchama. Kus od kusu. Jediné co ty nástroje reálně teď mají je mojo pocit něčeho co už se moc nevidí a nikdo to moc nemá. Kvalita japonské produkce se od těch dob hodně posunula, stejně jako se hodně posunula kvalita a technologie produkce z Indonézie a Číny.
Ono to s tou kvalitou funguje vlastně úplně jinak a je jedno kde jaká fabrika stojí. Dobře to tu někde popisoval člen basstardo pokud se nepletu.
A nakonec, to že je po bazarech málo starých a hodně současných nástrojů je přece normální.
Hrál jsi někdy na 100xJ? Hrál jsi na ta nová BBčka 43x/73x? Za mě to jsou opravdu povedený a kvalitní nástroje, které v mnohém ty staré strčí do kapsy.
Ahoj, ne ne nejsem teoretik
vůbec amigo nemáš pravdu v tom že první Japan řady, Yamaha TRB byly sekány jedna za druhou různé kvality a nešly naladit atd cos psal, prostě vždy až do serie 100x..J, top špičková kvalita, jak práce CS tak matroše, poslední Japan série TRB byla značena II, mám i tento poslední model v šestce a je tam vše co v první sérii v roce cca 89 kdy začali, top matroš, top řemeslo,top hratelnost, mrkni třeba i do Recenze tady kde Aidamos velice přesně a objektivně měl v testu od Davidáka, zapůjčený první model celé série Yamaha TRB4P doporučuju pročíst.
Co se týká serky TRB1004,5,6J Korea, Čina,Indonesie která je současnou produkcí Yamahy, opravdu nesrovnatelné s Japan sériema TRB, současná série byla nepochopitelně ekononickým tahem, kdy opravdu laciné materiály jak dřevo, hardver kde se nejen mě naprosto zbortilo ozubení v ladícím strojku, tento hardver nenese logo Yamaha podotýkám, elektronika žrala baterie snad do dvou měsíců, origo Japan vydrží baterie do roku s přehledem, nehledě na nekvalitní matroš plastového boxu na 9V kdy asi po druhém otevření, křehký plast deklu praskl a celkový neosbní pocit z nástroje, vše toto do kupy dělá tuto pověst, fakt jako Yamahu nechápu proč ... jo tyhle zkušenosti se dočteš i na zahraničních fórech. Hraju na TRB Yamahy cca 23 let, znám je osobně všechny a dovoluji si tvrdit že vím co říkám
TRB6PII,TRB6II,TRB6JP,TRB6P,TRB5,TRB1005, SadowskyRV4M Japan ..
DavidEden WT550- D.Eden 4x10"
Aquilar TLC..Spectraflex, MonsterCabel..D.AddarioSteel..