Re: Flatwounds aneb hlazené struny alias hlazenky
Ernie bally, nylony neee. K nylonkam jsem ale nejak nikdy vztah nenasel
Nejste přihlášen. Přihlaste se, nebo se zaregistrujte.
Baskytara.com » Efekty, krabičky, kabely, struny, ... » Flatwounds aneb hlazené struny alias hlazenky
Stránky Předchozí 1 2 3 4 5 Další
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Ernie bally, nylony neee. K nylonkam jsem ale nejak nikdy vztah nenasel
Musicmaster jediný že je short scale, tak to tam bude takový nehezký hlavně u Éčka ale dá se.
a to chces dat na shortscale longscale sadu ?? to myslim pujde blbe .. mel sem ze slevy nylonky na 35 menzuru nebo protazeni telem.. ted uz nevim, zkratka o fous delsi, nez jsou na klasickou 34 menzuru, dalo se to na trnu ecka mozna jeden zavit mozna min ty nylonem omotany casti, ale uz to bylo trochu na hrane... moc si neumim predstavit tam namotat tech 10cisel struny navic zvlast jestli mas podobne starej musicmaster jako sem mel ja s tema uzkejma trnama ..
Holeczech napsal:Musicmaster jediný že je short scale, tak to tam bude takový nehezký hlavně u Éčka ale dá se.
a to chces dat na shortscale longscale sadu ?? to myslim pujde blbe .. mel sem ze slevy nylonky na 35 menzuru nebo protazeni telem.. ted uz nevim, zkratka o fous delsi, nez jsou na klasickou 34 menzuru, dalo se to na trnu ecka mozna jeden zavit mozna min ty nylonem omotany casti, ale uz to bylo trochu na hrane... moc si neumim predstavit tam namotat tech 10cisel struny navic zvlast jestli mas podobne starej musicmaster jako sem mel ja s tema uzkejma trnama ..
Ji neříkám že jen to ideální, ale už jsem to zkoušel a jde to, Ecko zkrátím a namotavám víc tím silnějším masem. Drží to, ladí to, ale pěkný to není ani u ostatních strun. Ale neměl jsem tenkrát short scale po ruce a chtěl jsem hned hrát.
A proč si tu strunu normálně neušmiknete? Já to dělám furt - nechám přečnívat cca 10cm za trn, ucvaknu zastrčím a namotám na tři otočky...
A proč si tu strunu normálně neušmiknete? Já to dělám furt - nechám přečnívat cca 10cm za trn, ucvaknu zastrčím a namotám na tři otočky...
Jj mám to také tak viz fotka a tři otočky.
A jo, to byla připomínka spíš pro m3...
Taky mám na shortce longscaly (oni jsou teda shorty krátký), šmiknutý a circa dvě otáčky. Jen u E se to taky zužuje až na trnu, takže je tam jedna otáčka tím tlustým hadem, ale s ladění no problema, ani na HB mechanice (nejlacinější čína).
Ecko zkrátím a namotavám víc tím silnějším masem. Drží to, ladí to,
U roundů to fungovat bude. U hlazenek ti pravděpodobně ta struna praskne (vlastní zkušenost). Hlazenky jsou obecně víc náchylný na větší zalomení. Takže tady bych byl opatrný.
Jinak nylony jsou podle mýho super na bezpražce.
Holeczech napsal:Ecko zkrátím a namotavám víc tím silnějším masem. Drží to, ladí to,
U roundů to fungovat bude. U hlazenek ti pravděpodobně ta struna praskne (vlastní zkušenost). Hlazenky jsou obecně víc náchylný na větší zalomení. Takže tady bych byl opatrný.
Jinak nylony jsou podle mýho super na bezpražce.
Ano přesně toho se obávám, proto nebudu pokoušet.
Jinak třeba na GL SB2 co jsem nedávno pořídil osazenou black nylonama, jsem zkoušel ocelové roundy, pak Elixír a nakonec tam ty nylony sedí nejlépe. Zvláštní také jsem měl zažito, nylon - bezpražec.
U roundů to fungovat bude. U hlazenek ti pravděpodobně ta struna praskne (vlastní zkušenost). Hlazenky jsou obecně víc náchylný na větší zalomení.
Chromy to na 31" Jolče daly i s plným průměrem, a to byly už sundané z Music Mana tuším. Ale jinak souhlas.
Někde jsem četl, že Blacknylony nejsou určeny k montáži zkrz tělo, že v takovém případě použít uchycení v kobyle. Zřejmě opravdu nesnesou větší zalomení.
Ji neříkám že jen to ideální, ale už jsem to zkoušel a jde to, Ecko zkrátím a namotavám víc tím silnějším masem. Drží to, ladí to, ale pěkný to není ani u ostatních strun. Ale neměl jsem tenkrát short scale po ruce a chtěl jsem hned hrát.
A proč si tu strunu normálně neušmiknete? Já to dělám furt - nechám přečnívat cca 10cm za trn, ucvaknu zastrčím a namotám na tři otočky...
A jo, to byla připomínka spíš pro m3...
Někde jsem četl, že Blacknylony nejsou určeny k montáži zkrz tělo, že v takovém případě použít uchycení v kobyle. Zřejmě opravdu nesnesou větší zalomení.
No prave ja mluvil primo o tech LaBella nylonkach :)
a tam prave kdybs to uštíp tak se ten nylonovej oplet asi rozmota.. muselo by se to omotat predem bavlnkou pod mistem strihu... nebo tak neco ...
a navic jsou dost tuhy rigidni proti ohybu a jeste siroke, tak by byl asi dost boj to tam vubec natocit na ty koliky, jakmile by se to jednou povedlo tak by to pak asi fungovalo
jinak mel sem je v klasicke kolickove kobylce na akustice a nekolikrat sundaval nandaval tak naky lehky zalomeni vydrzi ale muze se stat ze ten omot praskne ... tak proto to asi pisou ze to neni staveny na zkrz telo..
nylonovej oplet asi rozmota..
Přesně jak říkáš, před časem jsem se rozvášnil trsatkem na černých nylonech Dadario. U kamene prdnul na déčku cernej omot a rozmotal se až k nulťáku.
Takže jsem laboroval a vcelku s jasným vysledkem. Na Peavey T40 black nylon ani flat nebyly přínosem, prostě tu masivní basu rozezní nejlépe ocel. Telecaster nylon ani náhodou, flat by se daly, ale ten drncivej charakter telouše vyšel opět nejlépe s ocelí. Jazz Bassy na nich nylon bláto, naopak flat přínos, zvedly artikulaci a jakoby vyčistili výsledný zvuk. Nylony zásadně na GL co patřila dříve M3, tam prostě žádný kovový struny nejsou přínosem. Jedině Musicmaster snad snesl všechno, ocel, nylon, flat všechny měly něčo do sebe ale nechal jsem ocel, kdybych měl black nylon s krátkou menzurou zůstaly by tam. Ještě zkušenost nylony skrz tělo by problém asi nebyl, zalomeni není o moc větší než např v kobyle telouše. A pozor na T40 není nutné extra long scale, jak píšou na fórech.
Takže závěru in když je to hodně zavádějící vzhledem k dalším okolnostem, flat JB, nylon GL, ocel T40, tele. Na musicmasteru si dovedu představit cokoliv. Díky všem za názory.
Náhodou jsem narazil na opravdu obsáhlý test hlazených strun na portálu Bonedo.de. Je to tedy v němčině, ale informací a ukázek je tam opravdu hodně.
Musím si koupit ty chromes jedny z malá hlazenek co jsem neměl, nějak se přenést že je to Daddario, kde mi ocelový struny nijak k srdci nepřirostly.
Musím si koupit ty chromes jedny z malá hlazenek co jsem neměl, nějak se přenést že je to Daddario, kde mi ocelový struny nijak k srdci nepřirostly.
Tak si kup Ernie Ball Group III, to je skoro stejný jako D'Addario, spíš lepší: https://baskytara.com/topic13265
No hele, na Ricku mám Labelly, na jednom Fenderu mám GHS flaty, ty Labelly jsou úplně super tam si mi to vyhovuje, ty GHS mě teda sraly od začátku, tam si to moc k sobě nesedlo, zvuk tupý jak prdel tam by to chtělo trochu jiskru.
Tak si kup Ernie Ball Group III, to je skoro stejný jako D'Addario, spíš lepší: https://baskytara.com/topic13265
jak to maji s tahem, tuhosti? chromy mne bavily zvukem, ale na muj vkus byly hrozne tuhy i ty nejtensi 40ky
Aidamos napsal:Tak si kup Ernie Ball Group III, to je skoro stejný jako D'Addario, spíš lepší: https://baskytara.com/topic13265
jak to maji s tahem, tuhosti? chromy mne bavily zvukem, ale na muj vkus byly hrozne tuhy i ty nejtensi 40ky
Stejný.
Aidamos napsal:Tak si kup Ernie Ball Group III, to je skoro stejný jako D'Addario, spíš lepší: https://baskytara.com/topic13265
jak to maji s tahem, tuhosti? chromy mne bavily zvukem, ale na muj vkus byly hrozne tuhy i ty nejtensi 40ky
Natáhl jsem ty EB 40-100 a mají větší tah než předchozí Elixír, nejen pocitově ale vidím to i na prohnuti krku. Pro mě trochu zklamání, čekal jsem větší pohodlí u hlazenek.
Natáhl jsem ty EB 40-100 a mají větší tah než předchozí Elixír, nejen pocitově ale vidím to i na prohnuti krku. Pro mě trochu zklamání, čekal jsem větší pohodlí u hlazenek.
D'Addario Chromes i ty Ernie Ball Group III mají vysoký tah. Obecně hlazenky mají vyšší tah než roundy (až třeba na speciální sady jako Thomastik nebo LaBella Low Tension a podobně). Viz např. grafy tahů různých typů strun stejné tloušťky od firmy D'Addario.
Jak z grafů vyplývá, největší tah mají hlazené ocelové struny, nejnižší ocelové roundy.
Ještě přidám svoji zkušenost: Pokud se těšíte, že vám budou po hlazenkách prsty pěkně klouzat a že se zbavíte mechanického odporu roundwoundů, tak pozor na Ernie Ball Cobalt Flatwounds. Já je aktuálně mám na bezpražci a potvrdilo se mi to, co jsem pozoroval už i u EB Cobalt roundwound, tedy že se k tomu "kobaltu" moje prsty nějak lepí (mluvím o suchých prstech) a při hře na bezpražcové base mi to vyloženě vadí. Sice se mi ty kobalty zvukově líbí možná o něco více než D'Addario Chromes, ale za tu mechanickou nepohodu mi to nestojí. A částečně mi to vadilo i u kobaltových roundwoundů.
Zajímalo by mě, jestli tu "lepivost" kobaltů pozoruje i někdo jiný nebo jestli jsou nekompatibilní jen s mojí kožní chemií.
Zajímalo by mě, jestli tu "lepivost" kobaltů pozoruje i někdo jiný
Jo, to asi můžu potvrdit, ale v okamžiku, kdy člověk opravdu hraje koncert, tak se stejně alespoň trochu zpotí, a pak to klouže dobře.
Zajímalo by mě, jestli tu "lepivost" kobaltů pozoruje i někdo jiný nebo jestli jsou nekompatibilní jen s mojí kožní chemií.
Jo, kobaltový hlazenky mají takovej zvláštní povrch. Na talkbassu radili je před natažením setřít hadříkem nebo houbičkou. Já je teď nějakou dobu neměl, ale pamatuju si, že mají takový specifický porvch co nemusí každýmu vyhovovat. Já měl pocitově problém s zlatýma LaBellama, ty jsou lakovaný a fakt totálně hladký jako sklo, na těch se mi prsty taky "lepily".
moje prsty nějak lepí (mluvím o suchých prstech)
ja mam podobnu skusenost s jednymi hladenkami ale bohuzial som znacku nepostrehol, nebola to moja basa. Prsty sa na nich absolutne neklzali a base to celkom aj skodilo na zvuku.
Ale roznaku neprijemnu skusenost mam aj s Daddario HALF rounds. tie sa tiez moc neklzu a bol to dovod preco isli prec z basy. Myslel som si ze ich nejako rozohram ale ani po par tyzdnoch nic. Zvukovo boli ale celkom zaujimave. Z basy velmi pekne vyznievali flazolety a pevne zahrane tony... Na prazcovke by nemuseli byt marne.
Sean Hurley taky používá k zestaření flatů ňákou vazelínu:
https://www.instagram.com/p/CRO8f6THWWH/?utm_medium=copy_link
Tak připomínám tuhle metodu a kopíruju sem svoje postřehy, který jsou v jinym vlákně. A měly by bejt hlavně tady. Třeba se to někomu bude hodit.
Flaty teprve po čase znějí, jak mají znít. Dá se to urychlit, když se struny něčím napatlaj. Já používám Indulonu, na Talkbassu frčí Eucerin krém. To si nedělám srandu, ono to zní jako vtip, ale fakt to funguje. Mám na 51 CS Precisionu zhruba od Vánoc naindulonovaný GHS flaty a je to naprosto skvělý.
Já jsem o tom na talkbassu jednou čet (pořád tam něco studuju o flatech), zkusil jsem to, a od tý doby to používám ke zkrocení a "zestaření" hlazenek. Já mám totiž asi ňákej ten "neagresivní" pot a všechny struny mi hrajou dlouho čerstvý, tak jsem nechtěl měsíce hrát a čekat
Indulonou jsem prostě znělou část struny namazal prstama a myslim, že jsem to asi hodinu nechal bejt, pak jsem to pečlivě otřel čistým hadrem. No a pak byl zvuk takovej, jakej jsem chtěl, a jak podle mě maj flaty znít. Postup jsem pak ještě opakoval u G a D, ty mívaj největší cink. Takto jsem docílil dřevitýho, organickýho zvuku, kterej mi dělá dobře po těle a na duši:)
asi tvoj postup skusim ma moj stary jb, na ktorom nemoze byt nic ine nez total mrtne hladenky (krk ako rovny asi ako pizza stangla )
nesmrdia ale potom tie strunu po tej imdulone ?
(tu vonu dva krat nemusim)
Mně to voní a asi to chvíli trochu cejtit je. Ale dal by se použít i jinej krém.
Na talkbassu se t tomu vyjádřil i basák - farmakolog - s nickem P CHeen, takže tady to máme i vědecky
"Lékárník zde. To, co děláte, je jen urychlení procesu stárnutí slitin ve struně zavedením vysoce mastné látky na povrch struny. Stejné jako oleje přítomné na pokožce vašich rukou, ale účinek vazelíny nebo Eucerinu je větší, protože použitý olej je mnohem mastnější než váš vlastní.
Poté, co jsem pracoval v míchací lékárně, jedinou věcí, která je mastnější než vazelína, je lanolin, který se získává ze zvířecí vlny."
Já jen doplním, že to funguje skoro na všechny typy hlazenek (ozkoušeno na LaBellách a Rotosoundech). Výjimkou jsou Thomastiky, ty jsou na TB popisovaný jako imunní, protože mají jestě mezivrstvu hedvábnýho omotu.
Výjimkou jsou Thomastiky, ty jsou na TB popisovaný jako imunní, protože mají jestě mezivrstvu hedvábnýho omotu.
Aha, to je zajímavý, to jsem netušil. A já si říkal, že je zvláštní, že i hodně starý Thomastiky nejsou tak tupý oproti novým, jak bych čekal. Nový Thomastiky nejsou zdaleka tak "bright" jako třeba D'Addario Chromes, ale mají moc příjemný středy a ty drží dlouho.
Tak mi to nedalo a protoze se mi doma valela jedna plonkovni H struna Thomastiku, tak sem ji rozpitval. No takze v tomhle na TB kecali. Zadnej hedvabnej omot tam neni. Slozeni je: jadro (tady mi u toho H prislo, ze je hexagonalni a ne kulatej), hodne jemnej omot dvojici kulatych dratu, omot jemny kulatym dratem, omot kulatym dratem a pak vrchni vrstva plocheho vinuti. Jednotlivy vrstvy jsou motany vzdycky v opacnym smeru.
Takze se omlouvam za sireni bludu :-)
Já teda taky žil v domnění, že Thomastky maj jakousi hedvábnou složku, aspoň to teda všichni tvrdili..
Takze se omlouvam za sireni bludu
No, u Thomastiků možná, ale nějaké struny to tuším mají, někde jsem to taky četl. Ale jestli to nebyly nějaké ty nylonové tapewound. A teď nevím, jestli se to náhodou nedělá na těch kovově opřádaných nylonových strunách na klasickou španělskou kytaru.
EDIT: tak se to dělá na některých strunách pro akustické kytary: https://www.stringsdirect.co.uk/blog/whats-the-deal-with-silk-and-steel/
Já teda taky žil v domnění, že Thomastky maj jakousi hedvábnou složku, aspoň to teda všichni tvrdili..
Právě, všude to píšou. Ještě je možnost, že struna H je dělaná trochu jinak než zbytek. Ale to nemám jak zjistit (resp. ostatní struny využívám a nehodlám je pitvat )
Ray Smith napsal:Já teda taky žil v domnění, že Thomastky maj jakousi hedvábnou složku, aspoň to teda všichni tvrdili..
Právě, všude to píšou. Ještě je možnost, že struna H je dělaná trochu jinak než zbytek. Ale to nemám jak zjistit (resp. ostatní struny využívám a nehodlám je pitvat )
Je to možný, taky mě to napadlo. Mam je na třech basách a taky se mi nechce je kvůli tomu stříhat
protože mají jestě mezivrstvu hedvábnýho omotu.
Já teda taky žil v domnění, že Thomastky maj jakousi hedvábnou složku, aspoň to teda všichni tvrdili..
imho to je primo v jejich specifikaci a pisou to na vebu .. myslim ze sem to i videl ze to z toho nekde na konci struny trochu lezlo..
LaBellách
dokonce i labella low tension to tusim maji .. mozna sem to videl u nich
Mám malé dilema...
Na bezpražci mám hlazenky Thomastik. Skvělý, tu basu (základ Jolana Superstar, ale brutálně předělaná, s aktivním PB snímačem Seymour Duncan z roku 93 v reverzní pozici) to dostalo do úplně jinýho levelu...
Hodil jsem je i na klasickýho čtyřstrunnýho precla, nějaký no-name, Adonis, žádná sláva ale za ty prachy dobrý... A je to taky mňam.
Jenže letos jsem se rozhodl, že té mé konzervativní čtyřstrunné preclovitosti už bylo dost a udělal jsem si radost. Koupil jsem si pětistrunný Warwick Streamer.
Nebude moc velká zhůvěřilost natáhnout hlazenky i na něho?
Ta basa je krásně výrazná a agresivní, docela si to užívám, slapuju víc než dříve... Tak abych tím něco nepodělal.
I když, na druhou stranu, hodit tam zpátky nějaké roundy by až takový problém nebyl. Beztak bude za nějaký čas potřebovat přestrunovat. Ty origo červené Warwicky moc dlouho nežijí.
Koupil jsem si pětistrunný Warwick Streamer. Nebude moc velká zhůvěřilost natáhnout hlazenky i na něho?
Já osobně bych to nedělal. Nikde to zakázaný není, ale několikrát jsem se vyjádřil v polorecenzi na Fodery, že mi na nich hlazenky vůbec nesedí. Foderu (i ten Warwick, a další značky jako Spector a podobné basy moderního ražení) mám prostě spojený s krystalicky čistým zvukem, což hlazenky neudělají. Takže za mě rozhodně ne.
Díky za radu. Já si právě taky říkal, že asi ne...
Na jedný straně hlazenky miluju, ale zrovna tahle basa je přirozeně ostrá a tvrdá. Takže spíše roundy, otázka je jaký.
Tady je to OT ale mohl bys poradit? jsou tam červený Warwicky, ty moc dlouho nevydrží takže hledám co... Nějaký hybridy, G je origo 45, rád bych něco s 40 ale A E H silnější...
A moc mi sedí i k tomu aparátu, co jsem si zbastlil. Bednička lehká, 10" BC, zesík Warwick Gnome (chtěl jsem TE Elf, ale ten je momentálně nedostupný... Tak jsem vzal to nejlevnější s tím, že uvidíme, a jsem spokojený... A za ušetřené peníze jsem si koupil domů na poslech bedničky Kurzweil KS-40A. Spokojenost, doporučuju.)
Ta moje kráska je tohle...
Tady je to OT ale mohl bys poradit? jsou tam červený Warwicky, ty moc dlouho nevydrží takže hledám co... Nějaký hybridy, G je origo 45, rád bych něco s 40 ale A E H silnější...
Já bych určitě rád doporučil Elixiry, ale jednak nikde nejsou a taky dělají sadu 40-60-75-95, což nesplňuje zadání. Takže doporučím to, co jsem teď pořídil sobě, parádní struny Sadowsky: https://www.muziker.cz/sadowsky-blue-label-bass-string-set-taperwound-5-string-nickel-40-125 - jsou právě 40-60-80-100-125. Včera jsem je natáhl a jsem nadšen, ale predikuju, že holt vydrží stejně jako jiné roundy, tedy max dva tři měsíce. Každopádně červený Warwicky už nikdy. Hnusná struhadla.
Objednal jsem si dvoje a přišlo mi tohle. Ach jo...
Oni snad na tom e-shopu zaměstnávají nějaké magory. Kteří nevidí co do té obálky cpou.
Řeším reklamaci ale bojím se že to bude na dlouho.
Trochu dementi. Muziker?
Adame: zivotnost predikujes naprosto presne, ale taky s temahle fakt spokojenost.
Objednal jsem si dvoje a přišlo mi tohle. Ach jo...
Hele, a nechtěl si je na toho Warwicka? Tedy pětkovou sadu?
Já takhle jednou dostal místo klasických Long Scale zase Extra Long Scale, což mě nepotěšilo, ale daly se použít.
Jinak já si taky objednal dvoje, ale cíleně. Ty Black Label by měly mít při stejné tloušťce o něco větší tah než Blue Label. Natáhl jsem teď Blue a je to tak akorát, tak snad ty Black nebudou moc.
- jsou to roundy, ale mimochodem, ale ať nejsme úplně OT, dělají i parádní hlazenky, měl jsem možnost zkusit. Zvukově i pocitově něco mezi Thomastik Jazz a D'Addario Chromes.
https://www.muziker.cz/sadowsky-blue-label-bass-string-set-flatwound-4-string-040-100
https://www.muziker.cz/sadowsky-blue-label-bass-string-set-flatwound-4-string-045-105
https://www.muziker.cz/sadowsky-blue-label-bass-string-set-flatwound-taperwound-5-string-040-125
https://www.muziker.cz/sadowsky-blue-label-bass-string-set-flatwound-taperwound-5-string-045-130
Adame jeste trochu OT az natahnes ty cerny, poreferuj o nich, docel by me zajímaly
Adame jeste trochu OT az natahnes ty cerny, poreferuj o nich, docel by me zajímaly
No jasně, chystám dvojrecenzi, ale budeš muset tak ty čtyři měsíce nejspíš počkat
parádní struny Sadowsky
Objednal jsem si dvoje a přišlo mi tohle. Ach jo...
dělají i parádní hlazenky, měl jsem možnost zkusit. Zvukově i pocitově něco mezi Thomastik Jazz a D'Addario Chromes. ">https://www.muziker.cz/sadowsky-blue-la … 40-100
no ty sem obednal nedavno tak sem zvedav co mi prijde ale budu to vyzvedavat na kramu tak radsi rovnou zceknu a pripadne vymenim na miste
Ty mám. Kupoval jsem je, protože jsem chtěl hlazenky se zvukem +/- kontrabasovým (čili blíže k Thomastik Jazz), ale vyšším tahem než jakým jsou obdařeny Thomastiky (a obdobně i nízkotahové La Belly). Navíc jsem se chtěl vrátit k (pro mě) klasickým tloušťkám 45-65-85-105.
Cíle byly splněny, ale úplně samo to nešlo:
Ad vyšší tah: Pocitově je tah ve srovnání s Thomastiky a nízkotahovými La Bellami vyšší a to tak, že dost (pozor - mám 045-105, u 040-100 to až tak platit nemusí). Chvíli jsem si musel zvykat. Z druhé strany se do strun můžu zase víc opřít aniž by někde drnčely nebo pleskaly o pražce.
Ad zvuk: Nejdřív jsem byl docela zklamaný. Sadowsky Blue Label Flatwound zněly jako klasické roundwoundy. Otravně cinkaly. To byste nechtěli zažít a už vůbec byste nechtěli mít něco takového nataženého na své opečovávané baskytaře, která si přece zaslouží něco mnohem příjemnějšího a hebčího ;-). Dokonce se mi zdálo, že ve své roundwoundovitosti předčily i D'Addario Chromes. Zde je ale vhodné podotknout, že ty jsem z basy sundal už kdysi dávno, takže můj dojem nemusí být úplně košer. Obrnil jsem se trpělivostí, na base stáhl výšky, hrál a trpěl. Po měsíci, kdy se se zvukem strun nic moc nedělo, ale trpělivost došla. Struny jsem napajcoval lanolinem a ejhle, je To tam. Konečně z basy leze takřka bezbřehá, ta jediná správně přithumbovatělá, kontrabasovitost.
Tímto tedy také hlásím, že na struny Sadowsky Blue Label Flatwound namaštění funguje :-)
PS: všem příznivcům roundwoundů se omlouvám. Chápu, že vnímáte zvuky strun trochu jinak ;-)
Sadowsky Blue Label Flatwound zněly jako klasické roundwoundy. Otravně cinkaly. To byste nechtěli zažít a už vůbec byste nechtěli mít něco takového nataženého na své opečovávané baskytaře
Naopak, to miluju a vyhledávám. Miluju pocit hrát na hlazenky, ale chci právě ten zvuk skoro jako roundy, takže mými favority jsou Ernie Ball Group III a D'Addario Chromes.
PS: všem příznivcům roundwoundů se omlouvám. Chápu, že vnímáte zvuky strun trochu jinak
To ani nemusíš, tohle je téma pro hlazenkáře, roundwoundáři ať si škubnou čím chtějí. Mimochodem, kdybys chtěl přidělím Ti klubové číslo
Jak jsem ted presel z precla na jazzbass, tak jsem nove resil hlazenky, ktere by mi na nem sedeli. U precla mi sedel vintage zvuk (Thomastiky, LaBella), u JB mi sedi ostrejsi hlazenky. Tak jsem ted porudil EB Group III. Zitra je nahodim a pak poreferuju.
Jinak k tem Sadowsky, na TB jsem cetl, ze aktualni Blue Label nemeli uplne uspech a Roger Sadowsky se v ramci zpetne vazby od hracu vrati k puvodnimu provedeni. Akorat jsem z toho nepochytil jestli k puvodnim Black Label nebo Blue Label hlazenkam.
paknorw napsal:Objednal jsem si dvoje a přišlo mi tohle. Ach jo...
Hele, a nechtěl si je na toho Warwicka? Tedy pětkovou sadu?
No, však právě...
Jinak k tem Sadowsky, na TB jsem cetl, ze aktualni Blue Label nemeli uplne uspech a Roger Sadowsky se v ramci zpetne vazby od hracu vrati k puvodnimu provedeni. Akorat jsem z toho nepochytil jestli k puvodnim Black Label nebo Blue Label hlazenkam.
Už dělají hlazenky jenom Blue Label:
Our newest string: Blue Label Flatwound: Our re-engineered Sadowsky Flatwound Bass Strings combine the best qualities of our previous Blue and Black Label flats with improved tone, feel, and consistency. If you are looking for a string with a true vintage sound and feel that retains a strong fundamental to sit well in the mix, these are strings you definitely want to try out.
Naše nejnovější struny: Blue Label Flatwound: Naše přepracované struny Sadowsky Flatwound kombinují nejlepší vlastnosti našich předchozích strun Blue a Black Label s vylepšeným tónem, pocitem a konzistencí. Pokud hledáte struny s věrným vintage zvukem a pocitem, které si zachovávají silný základ, aby dobře seděly v mixu, tyto struny určitě vyzkoušejte.
Aidamos napsal:paknorw napsal:Objednal jsem si dvoje a přišlo mi tohle. Ach jo...
Hele, a nechtěl si je na toho Warwicka? Tedy pětkovou sadu?
No, však právě...
Já to úplně nejdřív pochopil tak, žes objednal dvoje niklovky a přišly jedny niklovky a jedny ocelky, až pak jsem si vzpomněl, žes to chtěl na tu pětku Warwicka.
Díky, ale ne. Zatím se cítím líp klubově nezakotvený :-).
Mam z vás radost, natěrači
Ty Daviďáku, a nemůže bejt ta "hedvábná složka" těsně u jádra?
Jo, můžu potvrdit Davidakovo zjisteni. Psal jsem to sem jiz driv: https://baskytara.com/post430869.html#p430869
Zadnej omot na TI neni. Asi urban bass legend
Ty Daviďáku, a nemůže bejt ta "hedvábná složka" těsně u jádra?
To by přece pak nemělo význam s ohledem na tu vazelínu.
Jojo Urban legend, sperma v kebabu a hedvábí od Infeldů.
O kebabu nic, ale "steel core which is wrapped with a silk inlay" maj v popisu konstrukce na webu. To mi nedává smysl.
https://www.thomastik-infeld.com/en/products/guitar-strings/bass-guitar/jazz-flat-wound
Asi urban bass legend
lukas napsal:O kebabu nic, ale "steel core which is wrapped with a silk inlay" maj v popisu konstrukce na webu. To mi nedává smysl.
Jojo Urban legend
ono to muze byt prekladem .. treba to ma znamenat neco jak jemny omot?? cert vi ..
treba to ma znamenat neco jak jemny omot?? cert vi ..
právěže ví Silk (silky) je nejenom hedvábí, ale znamená to i jemný, takže pravdu díš. U těhle strun méně znalí angličtiny opravdu hledají jádro lezoucí přímo z prdele bource morušového
je to asi jedno, ty struny jsou super ale mezi významem slov silk a silky je rozdíl. ani seiden neni v němčině úplně zažitej výraz pro jemný. k tomu silk inlay resp. seiden einlage maj popisu nejen basovejch jazz flats, ale stejně tak všech typů kytarovejch strun, kde skutečně z broučí prdele vlákna součástí konstrukce jsou. nechal bych to teda opředený tajemstvím...
nechal bych to teda opředený tajemstvím...
Leda rozpitvat i další struny, jestli to Ečko třeba není výjimka a ještě nejlépe někde v prostředku než u konce.
Tak mi to nedalo a protoze se mi doma valela jedna plonkovni H struna Thomastiku, tak sem ji rozpitval. No takze v tomhle na TB kecali. Zadnej hedvabnej omot tam neni. Slozeni je: jadro (tady mi u toho H prislo, ze je hexagonalni a ne kulatej), hodne jemnej omot dvojici kulatych dratu, omot jemny kulatym dratem, omot kulatym dratem a pak vrchni vrstva plocheho vinuti. Jednotlivy vrstvy jsou motany vzdycky v opacnym smeru.
Že by? Co si pamatuju, tak ty dráty na jádru byly hodně jemný.
Každopádně Thomastiky jsou zvukově naprosto úžasný a jedinečný, ale třeba já hraju hodně silově jak prstama, tak trsátkem a na to Thomastiky hold nejsou - malej tah. Teď mám EB Flats Group III a zatím spokojenost. Zvuk je samozřejmě jinej, ale na JB mi sedí asi i víc než Thomastiky. Ty jsou perfektní na precla...
Jednotlivy vrstvy jsou motany vzdycky v opacnym smeru.
taky mne napadlo ze to muze byt prave ten zpusob vinuti jednou tam a pak zpatky treba je to nakej terminus technikus zalozenej na zpusobu motani hedvabnejch vlaken .. nebo to proste jen kopirujou automaticky ke vsemu az uz v tom je bourec nebo ne
"Thank you for your interest in our products. Please note, the silk inlay is not 100% silk, but a synthetic filament for sound improvement. I hope, this helps."
"Thank you for your interest in our products. Please note, the silk inlay is not 100% silk, but a synthetic filament for sound improvement. I hope, this helps."
A je po záhadě
Tak jsem se odhodlal. Asi dva měsíce mi ležely doma Thomatiky, že je dám na precla. No a teď mě ty Deany tak nastvali, že jsem se dokopal. No musím říct že pecka. Zatím jsem měl pod rukou jen Chromes, ale to mi přišlo divný, nebylo tam to co jsem čekal. Tady se to dostavilo. Včera měla paní pusteny Strazce Galaxie, tak jsem dneska večer stáhnul půlku toho soundtracku
ahoj, nevim jestli to tady bylo, tak sorry pokud uz ano. chtel sem natahnout hlazenky na jb a omot na strune E de pres kamen na kobyle, je to problem, bude zvuk nahovno? ctu na talkbass ze nejspis ne, ale pro jistotu se optam jeste tu ...
Včera měla paní pusteny Strazce Galaxie, tak jsem dneska večer stáhnul půlku toho soundtracku
tak na to je to idealni
Za me jako vyber muziky dobry, ale film strasna kokotina.
ahoj, nevim jestli to tady bylo, tak sorry pokud uz ano. chtel sem natahnout hlazenky na jb a omot na strune E de pres kamen na kobyle, je to problem, bude zvuk nahovno? ctu na talkbass ze nejspis ne, ale pro jistotu se optam jeste tu ...
Řek bych, že to nebude problém, teoreticky by to mohlo strunu trochu tlumit, ale myslim, že uplně nepatrně. Možná by to šlo opatrně odříznout skalpelem nebo pasparťákem.
A jaký to máš flaty? Ze všech, co jsem měl, snad jen Pyramidy měly hedvábnej omot na kobyle. (mimochodem skvělý tradiční flaty se starým dřevitým zvukem - měl jsem je na Rickoj, teď mám jejich short scale sadu na Hofneroj - nebe)
A jaký to máš flaty?
aAddario, s modrým omotem. opatrně odříznuto, zahlazeno. samože rozdíl s omotem nebo bez na kamenu nepoznám, ale pro klid v duši jsem to provedl...
"Thank you for your interest in our products. Please note, the silk inlay is not 100% silk, but a synthetic filament for sound improvement. I hope, this helps."
tak sem dnes prehazoval struny a A thomastiku bylo uz docela dojebane na konci a ten textilni omot jadra toho vyslovene lez ven teda fotit to slo blbe ale snad je to jasne videt
Struna E: https://baskytara.com/img/m/327/t/p1fei … rqgg3.jpeg Tedy blud vyvrácen
a uplne na jadro si to odmotal ?
Dobrý, emtrojko, je to tam
m3th buster
Hlásím se do Flatwound klubu. Na hlazené struny hraju hodně dlouho, ale donedávna jen na bezpražcové baskytaře a el. kontrabasu. Asi i pro nedostupnost mých oblíbených Elixirů jsem v rámci experimentování natáhl flatwoundy i na moje pražcové nástroje a právě teď jsem ve stavu, kdy je mám na všem, na co běžně nebo alespoň sem tam hraju, kromě elektroakustické kytary, tj. na bezpražci Cort B4FL (Thomastic JF 344 Jazz, 043-100), pražci Ibanez SRX 700 (Ernie Ball Flatwound Cobalt, 045-105), pražci Schecter SLS Elite-5 (D'Addario Chromes, 045-132), el. kontrabasu Aria SWB Lite (D'Addario Helicore Hybrid Medium) a dokonce i na el. kytaře Cort Z-Custom (D'Addario Chromes, 010).
Na SoundCloudu můžete najít srovnání zvuku některých flatwoundů na té mé bezpražcovce. Připravuji možná docela zajímavé srovnání velice rozdílného zvuku strun na el. kontrabasu při snímání piezzo snímačem způsobeného "jen" různým (zčásti nechtěném) nastavení kobylky. Teď procházím stádiem rozhodování, jestli flatwoundy nechám mé hlavní base, kterou je Schecter SLS Elite-5, přičemž hlavní oblastí užití je bluesrock. Doma to zní docela dobře, ale musím počkat na nějaké hraní s celou kapelou, které ovšem není zrovna na obzoru.
Hlásím se do Flatwound klubu.
Tak si dej do podpisu kód dle následujícího obrázku:
1 - Aidamos
2 - Hastur
3 - Ray Smith
4 - paknorw
5 - Kubinus
6 - kopyto
7 - FunkyMonk
8 - patr
ahoj, nevim jestli to tady bylo, tak sorry pokud uz ano. chtel sem natahnout hlazenky na jb a omot na strune E de pres kamen na kobyle, je to problem, bude zvuk nahovno? ctu na talkbass ze nejspis ne, ale pro jistotu se optam jeste tu ...
Já to na Preclu u Thomastiků řešil tak, že jsem na strunu před protáhnutím kobylou natáhl matku, tuším tak M4 nebo 5, tak aby struna akorát prošla. Takže se posunula o tloušťku matky dále a omot byl až za kamenem.
#7 mam ja uz nejaku dobu
#7 mam ja uz nejaku dobu
Aha, chybí mi v databázi. OK, tak Patr #8
OK, tak Patr #8
OK, přepsal jsem se na osmičku.
Aidamos napsal:OK, tak Patr #8
OK, přepsal jsem se na osmičku.
A já opravil seznam výše.
Dřív jsem měl Thomastiky na Preclu i komtrabasu. Spokojenost. Teď jsem koupil, na toho nového jasanového, Fendery a baví mě to. Jasan má trochu jiný charakter než olše, tak sem čekal co bude a jsou fajn. Uvidíme co výdrž.
Docela mě láká to dát i na JB, ale ještě trochu váhám.
Kluci, taky jsem vyfotil "hedvábnou složku" ve struně Thomastik .
Kluci, taky jsem vyfotil "hedvábnou složku" ve struně Thomastik
No, a je jen na konci nebo v celé délce struny?
Pitval jsem odstřiženej konec, ale určitě to je v celý struně.
Da se jednoduse rict, ze hlazenky mene nici prazce? Nebo ze jakekoliv struny vice setri prazce? Ja hraju povetsinou niklovky, ted skoro vsude prezbrojuju na Sadowsky Blue Label SBN45 a kde je nemam, tam mam ghs Boomers. Uvazuju o hlazenkach Fender, ty nebyly spatne, jenze bohuzel vydrzely jen rok a pul. Takze pokukuju po Thomastikach nebo LaBella. Jak jsou na tom se zranim prazcu Daddario EPS170-5SL zatim nevim, ale chci je dat na svou petku, abych to trochu testnul.
Je mozne, ze to resim zbytecne, protoze jsem jemnohrac a basa, kterou jsem mel 12 let na servise u kytarare pry vykazovala sberatelsky stav...
Uvazuju o hlazenkach Fender, ty nebyly spatne, jenze bohuzel vydrzely jen rok a pul. Takze pokukuju po Thomastikach nebo LaBella.
Doporučím opět hlazenky Sadowsky Blue Label, ale pětková sada je brutálně drahá: https://www.muziker.cz/sadowsky-blue-label-bass-string-set-flatwound-taperwound-5-string-040-125 - čtyřková je na tom lépe: https://www.muziker.cz/sadowsky-blue-label-bass-string-set-flatwound-4-string-040-100
Uvazuju o hlazenkach Fender, ty nebyly spatne, jenze bohuzel vydrzely jen rok a pul. Takze pokukuju po Thomastikach nebo LaBella.
Thomastiky po 4 letech v pohodě. Alespoň pro mne. Žraní pražců na Yamaze jsem nezpozoroval, při servisu staily jen lehce přeleštit.
Da se jednoduse rict, ze hlazenky mene nici prazce?
Jo, jednoduše to určitě říct lze. Díky plochému vinutí je styčná plocha struna/pražec větší, takže nedochází k takovému tlaku jako u kulatého vinutí, kde se struna dotýká jen "vrcholy" vinutí. Důležitějším faktorem je, ale podle mého spíš materiál struny a materál pražců. Z osobní zkušenosti jsem měl problém jen s nerez strunama (a taky ne se všema - dělali to hlavně Rotosoundy). U niklovek úplně bez problému, tak bylo naopak krásně vidět, jak se pražce vytlačili do strun. Navíc jsou pražce a pražce, měl sem basy kde ty stopy po struných byly fakt rychle vidět. Ale pak sem měl basy, kde i po několika letech nebylo vidět nic.
Thomastiky po 4 letech v pohodě. Alespoň pro mne
Tak Thomastiky nestárnou, ty zrajou!
Uvazuju o hlazenkach Fender, ty nebyly spatne, jenze bohuzel vydrzely jen rok a pul. Takze pokukuju po Thomastikach nebo LaBella.
U hlazenek jsou dost zásadní rozdíly ve zvuku. Nevím jaký zvuk hledáš, ale doporučil bych projít si recenze co sepsal Adam a pak si vybrat podle toho co hledáš, jestli vintage (pak LaBella), něco mezi (Thomastiky nebo ty Sadowsky) nebo spíš modernější zvuk (Chromy, EB ocel nebo i zde na fóru nepříliž oblíbené cobalty).
Díky plochému vinutí je styčná plocha struna/pražec větší, takže nedochází k takovému tlaku jako u kulatého vinutí, kde se struna dotýká jen "vrcholy" vinutí.
Roundwoundy si lze predstavit jako raspli. Do boku brousi sice mene ale brousi. Jak jsem tu jednou s nekym debatoval, tak tenhle problem je o hodne vetsi na levnych multiscalech, kde ujizdejici struny brousi i po delce.
Důležitějším faktorem je, ale podle mého spíš materiál struny a materál pražců.
Material strun (dle tvrdosti) -> nikl-silver oplet (tezko rict procento niklu ve slitine, cim vic tim tvrdsi, dneska ne uplne tak caste, stejny matros jako na prazcich), ocelove jen potazene nikl-silver, ocelove, kobalty (tezko rict jak jsou na tom s tvrdosti).
Material prazce -> asijske nikl-silver (male mnozstvi niklu, mekke, pouzivane na nastrojich z asie) -> nikl-silver 12% niklu (tvrdsi, lepsi asijske kousky, nejspis i Fender Mexico, akustiky) -> nikl-silver 18% niklu (usa fender, gibson, custom vyroba) -> bronzove (warwick, klasicke kytary, tatinek na telecasteru, moc se neosoupavaji, ale zase chytaji hnusnou barvu) -> EVO gold od Jescaru a ocelove (povetsinou custom vyroba, kdo chce tak si svinsky priplati, protoze to dojebava vercajk)
Takze to bychom meli a ted si muzeme udelat kombinace
A cerveny Warwicky Ale to neni jen tvrdosti materialu, to je podle me i hrubosti Na tehlech dvou se da strouhat sejra do testovin
Thomastik-Infeld jsem mel a bylo to super. Jenze tentokrat to budu davat na JB. Mam doma i dvoje Harley-Benton hlazenky, tak mozna zacnu s nima. Bral jsem je na zkousku.
Mam doma i dvoje Harley-Benton hlazenky
Když omotáš klasické struny šmirglpapírem, tak to vyjde na stejno jako "hlazenky" HB (leda by je vylepšili od doby, co jsem s nimi přišel do kontaktu).
Otestuju o víkendu. Popř. budou povýšeny na pracovní struny k čištění a protahování.
Stránky Předchozí 1 2 3 4 5 Další
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Baskytara.com » Efekty, krabičky, kabely, struny, ... » Flatwounds aneb hlazené struny alias hlazenky