kb napsal:To je na druhý straně vykoupený nižší kvalitou zvuku, která se ale má šanci projevit jen v extra případech
no, pro spoustu lokálních střelců, kteří měli v analogovým racku behringer kompresor a alešit hall je i yamaha 01 extrémním zpelšením zvuku
kb napsal:a stoupnou si za aparát, který neznají namísto aby místnímu zvukaři říkali, co má dělat
proč by mu proboha měli něco říkat? nedokážu si představit, že bych přijel někam a neznal věci, které tam potkám. párkrát jsem se musel u samodomo beden zeptat, jaký jsou tam repráky a jak je nastavenej crossover, ale že bych nevěděl, jak šáhnout na mix, to fakt ne. je to jako jezdit na kole, když to umíš, je ti jedno, jestli sedíš na horáku za stopadesát táců nebo na starý favoritce, prostě sedneš a jedeš. pokud někdo neví jak šáhnout na mix, nemá za ním co dělat
Matej napsal:požadovaného zvuku by stejně pravděpodobně nedosáhl.
no, u těhle profi kapel to už není jen o profi výkonu, ale i o zvukařským rukopisu, způsob jak zvučí z něj dělá mistra, kterýho si kapela vybere, protože to nazvučí jako nikdo jinej
kb napsal:- sdělí domácímu zvukaři ryze technicky parametry šavlí, na kterých mu záleží (mikrofon sólové zpěvačky) a dál to nechá ne něm a jen hlídá
nebo
- zvučí spolu, říká mu co jak chce a jak postupně zjišťuje kde co má, dolaďuje sám - jeden ví, co potřebuje kapela a druhý zná aparát - tohle já vidím jako nejlepší cestu
nebo
- kapela přijede, na poslední chvíli, mistr zvukař vyžene domácího - a během 10ti vteřin neomylně zkurví do té doby slušný zvuk a začne mazec. V pátý věci konečně zjistí kde má velkej a v poslední mu začnou hrát i činely. Akustickou kytaru sice nenašel, ale ta zas není tak důležitá.
třikrát NE!!!
1) tohle rádi praktikují "manažeři", řidiči a přítelové zpěvaček, ty pak ženu svinským krokem: buďto se k tomu psoatv sám a zvuč anebo mi do toho nekecej
2) 'zjišťuje kde co má' kua, ví co je to input list? většina slušných zvukařů používá celkem standardní setup pultu, který odpovídá logice obsluhy pultu, nevím jak velkej symfoňák bych musel zvučit, abych něco hledal. navíc slušnej zvukař má kliky popsaný a i kdyby na něco zapoměl, mám sluchátka, čuchnu si kliku a hned vím co mi tam hraje.
3) pozdní příjezd kapely jsem zažil mockrát, z 99% komlikace na cestách: pokud jedu s kapelou a místního neznám, jdu se představit a hned dělám. ví totiž o tom že přijedu, vždycky posílám stageplan a input list. na oplátku čekám, že je připravenej. pokud cokoli nesedí, rychle a slušne to řeším.
pokud jsem s aparátem někde já a přijede zvukař s kapelou, slušně ho přivítám, projdu si s ním input list a nechám ho dělat. pokud input list předem nepošle, snažím se mít všecko připravený co nejvíc, není problém i na akci si najít web kapely a zjistit si, jak by to mělo být zapojené. neposlaný input list a nekomunikace zvukaře kapely většinou odpovídá i následnému 'výkonu' kapely...
pokud kapelní zvukař něco neví, nevyzná se v pultu, nebo něco přehlídne, slušně pomůžu, výhrady verbalizuju pouze v případě, že by mi ničil aparát.
to že mu to hraje z prdele je jeho boj, ne můj...
kb napsal:aklimatizačních schopnostech svého zvukaře
to je jako co? prostě si koupím pití a jdu zvučit, pokud to nestihnu, donese mi pití během hraní manažer, to je tak celý...
kb napsal:že digitální mix představuje zvukařský komfort, protože technicky zjednodušuje práci zvukaře.
to si asi nerozumíme... komfort je možná v tom, že digimix nabízí víc funkcí v menším balení, to je celé. práci, tzn. zvučení samotné zjednodušuje jen v něčem, např. uložení sečny, možnost gangovat více klik, provést stejnou operaci na víc klikách zároveň, to je fajn pro přípravu mixu, ovšem samotné zvučení to neusnadní: málokterý digitál má odezvu ovladačů stejnou jako analogové pulty, málokterý digitál umožňuje mít všecky nutné ovladače v jedné vrstvě, tzn. není třeba překlikávat mezi okny a layery, navíc je potřeba počítat s prodlevou ovladačů. nadále trvám na tom, že čistě pro zvučení, tzn. reálnou práci se zvukem kapely během vystoupení je lepší, tedy snadněji a přesněji ovladatelný dobrý analogový pult s kvalitním outboardem.
kb napsal: Tihle kluci jsou na tom stejně, jde o velký poškození firmy (oni jsou na svý pověsti závislí maximálně), se kterým se nedá reálně nic dělat.
ale prd... rozumím, že je to sere, ale kapely v tom mají jasno a většině návštevníků je zvuk úplně u prdele, hlavně když je to přiměřeně nahlas a hezky to bliká...
Jenich napsal:kde urednika na meste zajima jakej byl zvuk na mestem dotovany akci smile
přesně tak: tyhle 'pořadatele' zajímá jenom finální cifra na faktuře, nikdy jsem neslyšel o tom, že by někdo přišel o kšeft, protože ho někdo umyl, že mu nehrála nějaká hvězda dobře. spíš jsem zaznamenal případy, kdy franta, kterýmu to hrálo supr na místní country a folk, přikoupil bedny, zvučil městský slavnosti a byl překvapenej, že ten bubeník z toho bugbítu po něm chce druhej mikrák na druhej kopák a ta zpěvačka, co jí zná z televize ho seřvala, protože ten bezdrát fakt nemá, ale ona ho má ve smlouvě a on se jí snažil vysvětlit, že bezdráty hrajou nahovnou a ona ho poslala do prdele a odjela a pak ho seřvala půlka městský rady a světe div se, už to námestí nikdy nedostal, i když se starostou hraje každý úterý mariáš... ale to country zvučí furt skvěle
Basa prudí muziku
