1 Naposledy upravil: Kiwi (20. 10. 2012 07.36:07)

Téma: Trace Elliot 715 SMC

Kupovane z druhe (nebo spis treti ci ctvrte) ruky za cca 6500,-.
Made in UK. Kombo se jiz nejaky patek nevyrabi, jeho nastupcem je 715x.

http://www.talkbass.com/reviews/data/28/17321trace.jpg

Fakta a ficury:
Vykon 150W
Repro 1x15"
7-pasmovy graficky ekvalizer (vypinatelny)
Input Gain, Output Level
Vstupy Active/Passive
Pre-shape obvod
Zabudovany vypinatelny kompresor s moznosti miry ucinnosti
Efektova smycka
Balanced DI (s moznosti pre/post EQ), Line Out
VxŠxH   61x61x33,5
Vaha asi 35kg

Na kombo jsem hral svou basou Ibanez BTB300BG (snimace Kent Armstrong Classic, aktivka Aguilar OBP-2).

Jelikoz mi obrovsky (jak vykonem, tak rozmery) Gallien-Krueger stoji jen necinne v pokoji, hledal jsem nejakou nahradu, ktera by mi mohla stat v pokoji, ale v pripade nejake akce nezklame. Jelikoz TE mi vicemene vyhovuje a mam tyhle oldschool aparaty rad, koupil jsem tohle kombo, navic za velmi dobrou cenu

Prvni, co me po rozbaleni baliku (a vlastne i pred) prastilo do oci, jsou rozmery - sirkou a vyskou se prilis nelisi od 410 RBH, jen neni tak hluboke. Vaha 35kg take neni prilis user-friendly, ale po zkusenostech s jinymi aparaty od TE vim, ze ty rozmery a vaha maji pozitivni vliv na zvuk. Ono i ty jejich nejmensi prcci v podobe Boxeru nejsou zadny lehky orezavatka.

Pri zapnuti kombo nabiha jako kdyz se zapina pocitac a na prvni poslech dost hlasity vetrak pripomina vysavac. Samozrejme to neni extremni tragedie, pri hre, natoz ve zkusebne a dal od komba nebude slyset nic, ale porad se jedna o nejhlasitejsi vetrak, se kterym jsem se setkal.

Jak uz jsme u TE zvykli, kombo je dost hlasite, nicmene i presto mam svou aktivni baskytaru pichnutou do vstupu pro pasiv, jak mam ve zvyku (snad nebudu ukrizovan).

Potenciometry jde tocit pomerne velmi lehce, staci jemne drbnuti. Zvyk u GK, kdy jsem musel skoro zabrat, bude muset zmizet.

Ekvalizer je funkcni, graficky jsem nemel nikdy moc rad, ale on si clovek opravdu muze s tim zvukem vic pohrat a najit si tam to svoje. Skvela je moznost vypnuti ekvalizeru a nechat basu at hraje jak byla stvorena, prip. pouzit funkci Pre-shape.
Toto kombo, narozdil od jinych od TE (ci zesilovacu) ma Pre-Shape pouze jeden a jedna se o ten V zvuk. Ovsem inzenyri u Trace Elliotu vedeli co delaji - jedna se nejhezci vecko jake jsem slysel (a to nemam vecka rad, tlacim spise stredy a basy). Na slap skvely zvuk, pripadne do nejakeho solo hrani paradni. Jednim tlacitkem clovek dostane hotovy, pouzitelny zvuk.

Pokud bych se mel vyjadrit ke zvuku jako takovemu, neceka nas charakteristicke ampegovistost, ani gallienovska agresivita, TE je o neco vice sterilni a hifi. Dava vice vyniknout prirozenemu zvuku baskytary => cim lepsi (lepe znejici) nastroj, tim lepsi bude TE pracant. Jestli je to vyhoda nebo ne, musi clovek posoudit sam.
Da se ale rict, ze se na kombu da nakroutit skoro vsechno, nemyslim ale, ze je to to prave pro ortodoxni metalisty pozadujici cvakani prazcu a cinkani vysek.

Zkousel jsem take svoje dva efekty (El Grande Bass Fuzz a Q-Tron), abych zjistil vzajemne porozumneni. S fuzzem neni problem, u kvakadla jiz trochu ano. Nevim zda je to 15" reprem nebo spatnou konstelaci hvezd, ale musel jsem si pohrat trochu s nastavenim efektu nez jsem dostal konecne zvuk a ne jen huceni  a kvakani umirajici zaby.

Dale asi nema prilis cenu se rozplyvat nad Trejsackym kompresorem, ktery je notoricky znamy. Kompresor jsem nikdy nemel v oblibe, ale uznat musim, ze tento je skvele funkcni. Moc pekne v kombinaci s Pre-Shape obvodem.

Zesilovac se da vzadu prepojit, kabel je normalne venku. Bohuzel jsem se jeste nedostal k pouzit DI, Line-Out ci efektove smycky.

Na zaklade toho, ze je kombo osazeno 15" reproduktorem, ma dva bassreflexy a je to takova velka bedna, by mohl clovek ocekavat, ze bude mit spoustu basu a bude treba i zahuhlane. To nehrozi - kombo ma vysek vice nez dost, pekne zneni a zpivaji. Samozrejme co ucho to nazor, ale ja jakozto nemajici rad cinkave vysky jsem velmi spokojen a prekvapen.

Myslim, ze kombu budiz plusem, ze i pres sve stari je porad plne funkcni, nikde nic nechrasti a neblbne. Mozna tlacitka ci potenciometry byvaly v lepsi kondici, to nevim, ale repro a box jako takovy je v naprostem poradku.

Kombo ma kovove rohy, je potazeno kobercem a ma dve ucha, jedno na kazde strane. Design se zda byt urcen pro dvoumuzne prenaseni. Jeden clovek to unese, ale na omezenou vzdalenost a omezeny pocet schodu.

Recenze je pomerne po cerstvem vlastnicvi, casem treba doplnim dalsi zkusenosti. Ale jelikoz se zda se schyluje k prodeji GK, tak myslim, ze to mluvi za vse.

"Prsotě brumíl"
Prof. II
0 xLajků:

2

Re: Trace Elliot 715 SMC

Nekteri se budou jistojiste smat, ale neustale se mi zdalo podivne, ze mam Gain i Volume na pulku, co u Trace Elliotu vetsinou znamena zadelavat si na sluchove problemy. Kdyz jsem zkousil zapojit pasivnimho petkovyho JB, co mame doma, a nastal kraval jako blazen, bylo mi jasne kde je problem - stacilo vymenit zjevne jiz unavenou baterku v aktivce a najednou je kombo hlasite jak se na neho slusi. No, stane se.

"Prsotě brumíl"
Prof. II
0 xLajků:

3 Naposledy upravil: paknorw (07. 11. 2013 22.46:04)

Re: Trace Elliot 715 SMC

Doufám, že můžu doplnit pár informací / postřehů.
Tohle kombo si před pár lety koupil v bazaru kamarád (na moje doporučení). Uvnitř něco drnčelo, ale to mu do druhého dne opravil servisák zadarmo (nějaké uvolněné šrouby, nebo co). Pak s tím byl spokojený a je s tím snad spokojený dosud (rok a něco jsem se s ním nepotkal).
Já kdysi (92, asi, možná do 95) měl hlavu, která je tady vlastně zastavěná do komba (AH 130S). Akorát starší verzi, ještě bez kompresoru. (Před tím existovala ještě starší verze, která neměla ani XLR a line-out byl jenom jack, natvrdo post-eq).
Několik mých postřehů: Hraje to nádherně a použití krabiček tomu zvuku spíš ublíží (a to včetně snad nejlepší krabičky, kterou jsem kdy měl, Bass limiter Boss LM-2B). A je jedno, jestli jsou mezi nástrojem, nebo ve smyčce. Pro mě tehdy (Fender Prec orig. USA, rok výroby kolem 1975) bylo jednoznačně nejlepší řešení propojit nástroj - kvalitní kabel (tehdy Whirlwind) - vstup.  Zkusil jsem do Fendera nainstalovat aktivní snímač Seymour Duncan (tehdy za krvavých 3500 peněz - pozor, mluvím pořád o roku cca 92) a výsledek výrazně k horšímu. Takže původní origo Fender zpět a bylo to ono. (Od té doby nějak nemusím aktivní nástroje. I když onen SD si pak našel skvělé místo - v bezpražci).
Hlavu jsem používal ve zkušebně i naživo, výkon nikdy nechyběl, úplně naplno jsem to netavil ani jednou (Gain většinou na půl až tři čtvrtě, nakrmit to chtělo, Master s jemným jazzovým bubeníkem na třetinu, s rockovým prasetem pak na tři čtvrtky). S boxem ze začátku 1x15, později 4x10 osazeným Eminence, výroba samodomo. Zvukaři si vždycky brali signál z lajny (post eq) a nikdy si nestěžovali. Utáhlo to bez problému (s tou bednou 4x10) jakékoli pódium, které jsem tenkrát hrál. Takže libovolný klub nebo kulturák, menší open air scény (opravdu velký festival jsem nikdy nehrál, tenkrát snad ani nebyly). Ve studiu jsme pak hlavu použili při nahráváni dema i pro kytary - s kytarama to hrálo líp než Marshally řady Valvestate (i s tou mojí bednou. Jedním mikrákem SM57 se bral zvuk přímo od repra, druhý SM57 byl u odrazné desky pár metrů od bedny, bral ten odraz. Po chvíli laborování se vzdálenostmi z toho lezl neuvěřitelně tlustý a agresivní zvuk.).
Základní nastavení jsem měl: Gain asi na 2/3, pre-shape on, eq on, první pásmo lehce do mínusu (nemám rád, když mi to na pódiu dělá "kulu") pak lehce nahoru, 500 Hz dolů (zesiluje to nechtěné pazvuky), 1 kHz víc nahoru (to je právě to, kde je basa nejvíce slyšet), další pásma spíš lehce nahoru...(tedy kromě 2 kHz, to je doména kytar, tam se moc s..át nebudu)  Zvukaři jsem řekl, že si schválně ubírám basy, aby mi to nedělalo na pódiu bordel a že si je má přidat do PA, vždy kvitováno s porozuměním (aby taky ne, sám jsem se zvučením pár let živil a takový basák na scéně byl požehnáním). Kompresor to nemělo, možná škoda, ale sestavě US Precl + TE to moc nechybělo, takže tady moc neporadím smile ten aparátek si to tak nějak srovnal sám...
To je to co se mi na TE tak líbí, zvuk je možná až moc HiFi, ale tu dynamiku si to srovná do rozsahu běžného PA tak nějak samo, naprosto přirozeně... A díky tomu ten aparát prostě HRAJE.
P.S. Kdybys to chtěl prodat, tak se hlásím !!

Warwick Streamer 5 NTI  + Sadowsky SBN 40/ Jolana Superstar FL (aktiv SD PB)+ Thomastik JF344  + chorus Behr > TE Transit B > TE Elf > 1*10" box BC 10CLA64. Nestačí? Stačí...
Flatwound Club #4
0 xLajků:

4

Re: Trace Elliot 715 SMC

Moc nechapu, proc si zapines pre-shape, ktery ti vyrusi stredy, udela ti Veckove sound, a pak si stahujes basy, zesilujes vyssi stredy. Zrovna treba veckove sound se mi na podiu a hlavne pro zvukare moc neosvedcil smile

A klidne ho prodam, ale jedine budu li mit misto toho inaci TE kombo (treba AH 130), nebo 2x10 a hlavu smile

"Prsotě brumíl"
Prof. II
0 xLajků:

5

Re: Trace Elliot 715 SMC

Ten Pre-shape nedělá ani tak úplně V-sound, když si to prošumíš tak zjistíš, že je to spíš "letící křídlo". Zkus si do vstupu zapojit generátor šumu a do post eq lajny analyzer. Mimo měření pak mám pocit, že to "nějak" pracuje i s dynamikou pásem, jako by tam byla nějaká frekvenčně závislá limitace. Čert ví co tam u TE vymysleli smile

Warwick Streamer 5 NTI  + Sadowsky SBN 40/ Jolana Superstar FL (aktiv SD PB)+ Thomastik JF344  + chorus Behr > TE Transit B > TE Elf > 1*10" box BC 10CLA64. Nestačí? Stačí...
Flatwound Club #4
0 xLajků:

6

Re: Trace Elliot 715 SMC

Tohle kombíčko v kombinaci s Fender Standard JB mělo snad nejlepší zvuk pasivního JB co jsem kdy vyloudil. Trochu lituju, že jsem ho tenkrát prodal, i když nevím, jak by si rozumělo s pětkovým jazzem. Ta 15tka je přeci jen trochu omezená.

Yamaha TRB-5P; Sandberg California TM2 5 str.; Lakland Skyline 55-02 Deluxe; Fender Jazz Bass (US 1976); Fender Jazz Bass Fretless; EBS Gorm 350 (2x10"); EBS Neo Drome 150 (1x12"); EBS Microbass II Preamp/DI Box
http://www.sorryband.cz/
0 xLajků:

7

Re: Trace Elliot 715 SMC

paknorw napsal:

Ten Pre-shape nedělá ani tak úplně V-sound, když si to prošumíš tak zjistíš, že je to spíš "letící křídlo". Zkus si do vstupu zapojit generátor šumu a do post eq lajny analyzer. Mimo měření pak mám pocit, že to "nějak" pracuje i s dynamikou pásem, jako by tam byla nějaká frekvenčně závislá limitace. Čert ví co tam u TE vymysleli smile

Vubec ti nerozumim, ale jssem si celkem jiste, ze je to vecko:
1) Slysim to
2) U tlacitka je to nakresleny symbolem
3) Nekdej sem cetl, o boost boost na jakych basovych a vyskovych frekvencich se jedna, a tu sim na nejakych 400Hz je to cut

Co je letici kridlo netusim...

"Prsotě brumíl"
Prof. II
0 xLajků:

8

Re: Trace Elliot 715 SMC

Hele ty, když jsem u těch výměn... Mám doma zesik AH250SMX v tašce Šiba 2U (k tomu ještě origo budku TE ve kterém byl původně). Hmmmm??? smile

Yamaha TRB-5P; Sandberg California TM2 5 str.; Lakland Skyline 55-02 Deluxe; Fender Jazz Bass (US 1976); Fender Jazz Bass Fretless; EBS Gorm 350 (2x10"); EBS Neo Drome 150 (1x12"); EBS Microbass II Preamp/DI Box
http://www.sorryband.cz/
0 xLajků: