Aidamos napsal:50W celolamp + 4x12" box za zády a samozřejmě to značně taví.
4x12" musíš tavit!!! 
Aidamos napsal:mi peakovaly i všechny zpěvové mikrofony jen tím brutálem od bicích i přes ty plexiskla.
Zkusils nižší gain a víc vytahnout na klice? Zesumovat to na grupu a pak teprve do masteru? Neumím si představit mikrofon, který peakuje, pokud není pět centimetrů od blány bubnu.
Aidamos napsal:Mikrofony jsem vytáhnout musel na hranici vazby, protože přes ten bengál z pódia nebyl slyšet zpěv.
Vy máte digitál, ne? Příště zkus na ty mikráky nasadit gate, je to trochu prasárna, ale funguje to.
Aidamos napsal:No, ale chudák posluchač v první řadě,
No, proto ti lidi do první řady chodí 
polygon napsal:Na zvuk ven jsou ohlasy rozporuplne, neb razi heslo, ze zvuk si ma dat do kupy kapela, a jeho remeslo je zase protahnout to ven.
A to razí správný heslo! Shit in, shit out, zvukař na koncertě není producent (i když si to někteří zvukaři myslí a podle toho taky jejich zvuk vypadá
Tenhle přístup je správný, aspoň si kapely uvědomí, kde jsou jejich zvukový limity, když hraješ deset akcí na který je deset různých zvukařů a desetkrát ti fanoušci řeknou, že zvuk byl divnej, to přece neřekneš, že to desetkrát posralo deset různých zvukařů 
Matej napsal:daváš si tedy basu do PA když hraješ s aparátem, nebo jí necháš jen z pódia?
Basu vždycky do PA, i v hodně malým klubu! Je to vždycky lepší a docela funguje, i když basa hraje hodně odspoda už z podia, prostě do PA neposílat plný basy, ale naopak přidat to, co dělá basu konkrétní. Spojí se to s kapelou a basu to zvýrazní aniž by se to muselo dohánět hlasitostí.
Matej napsal:vím že to ozvučuje podle velikosti prostoru, ale virb, kopák a overheady má myslím dycky i v malým prostoru.
No, spíš záleží na muzice: na klidný akustický hraní OH klidně a klidně hodně, čím hlasitější muzika, tím míň OH, u ostrýho bigbítu třeba úplně bez OH, výšky z bicích prolezou klidně i jedním zpěvovým mikrákem spolehlivě. Kopák přiměřeně, pokud nemusí být metalová tečka, klidně nechat míň, na co ale nezapomínat, tak určitě vyždycky snare a tomy (pokud na ně bubeník opravdu umí hrát). Snare je prostě základ sady a tomy se prosazují hůř než činely, takže vždycky aspoň u mě mají bubny přednost před plechama. Je to bohužel vlastnost docela dost zvukařů, že vždycky vytáhnout hlasitost kopáku nejvíc z celý sady...hnus...
sigi napsal:V odposlechách jsme odřízli všechno dolu od 800 Hz aby mi nevazbil zpěvový mikrofon.
800Hz? Tak to je slušnej řez
Rozumím, je to sichr, ale zvuk už musel bejt docela placka. Pokud jsi měl HPF na odposlechy, vsadil bych se, že tam byl i EQ, vždycky, pokud to čas dovolí, doporučuju hledat na který frekvencí to vazbí a tu vyříznout, u vokálu nejčastěji kolem 600, 2000 a pak někdy 4000, pozná i laik podle toho, jak vysoko to píská
Oříznout je taky řešení, ale ztratíš velkou část spektra a tu pak doháníš hlasitostí aby tomu bylo rozumět. Radši kuchat než ořezávat 
Aidamos napsal:(jakože filtrem uříznu basy pod 80 Hz, stáhnu středy na 250 Hz a basy dost vrátím klasickým poťákem)
Jakým klasickým poťákem? Jakože knobem Bass? Pak ale vracíš všechno co je nad 80 HZ, vznike docela horydol:
Doporučuju starej americkej fígl 60up - 300 down - 3000 up, to funguje na kopáky do většiny bigbítu úplně v pohodě. Není to nejkrásnější, ale potřebu to naplní myslím líp, ale nechci dělat chytrýho, školy nemám 
Basa prudí muziku
