1

Téma: Laciný nástroj - je mi to jako začátečníkovi vůbec k něčemu?

čtu tady simultánně několik vláken, kde se diskutuje o cenách nástrojů, o jejich kvalitě a o přínosu hráči obecně.

Jako každej jsem otázku: "mám 20 korun a chci si koupit basu, která to má být" viděl už tisíckrát...Musim ale říct, že až poslední dobou docházim k názoru, že jakkoliv levnej nástroj  dokáže něco naučit a dokonce dokáže i dobře znít.

Já sám vlastnim jen nástroje do 10 000 a nejlevnější je za 3000. Na ten za 3 hraju nejvíc a lidi furt řikaj jak má krásnej zvuk. Jenže ono to neni nástrojem - je prostě fakt, že mi zněj prsty, ale důležitý pro tuhle diskuzi je, že ani nástroj za 3k jim to nedokáže překazit.

Myslím, že tak jak se lidi vyznaj v kvalitních aparátech a basách, tak já jsem odborník na baskytary za korunu smile a musim říct, že základní poznatek je, že čím dražší basa, tím větší sluha.

Na kvalitních (tedy drahejch) nástrojích zní dobře spousta věcí a člověk nemusí koukat na limity tý basy. Stejně tak, jako když jezdim na MZtě, která jede sto deset, tak musim vychytávat kopečky, abych z nich chytal rychlost, abych prakticky nebrzdil atd.

Stejně jako u tý motorky je pro mě analogie u basy v tom, že když si koupim levnější stroj, tak prakticky můžu neustále využívat ty samý pravidla, podle kterejch jsem se řídil na tý slabý mašině, protože pořád budou prospívat jízdě - ten efekt bude menší, páč mám pod sebou spoustu koní, který mě dovezou, i když zabrzdim v každým údolí, ale stejně si např zlepšim spotřebu, ušetřim destičky smile

Jasně, někdo může namítnout, že se třeba na levný base naučim zlozvyky smile To jsou spíš takový pověry...povězte mi: když budu mít dvacet let auto, kde byla špatná geometrie a já jsem musel neustále zatáčet doprava, abych jel rovně, tak když si koupím nový....tak do tejdne budu jezdit rovně...

Custom Lubovka Procházka Jazz Bass 17" - made in smichov
Custom snimac SBS - made in slovensky pohranici
Custom Bayger Sustainer - made in vostrava